Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

Проблем с обороти
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=906
Страница 1 от 2

Автор:  Spark [ Четвъртък, 04.09.2008 г. 15:18 ч. ]
Заглавие:  Проблем с обороти

Здравейте колеги!
Имам един проблем с трабант 601, 1986г.
Малко предистория. Колата я купих нова през далечната 1986г, аз съм първи собственик. На 87,000км рециклирахме колянов вал, буталата останаха старите, сегментите са нови. Колата вървеше нормално. Може да поддържа 85-90км/ч

На ок. 90,000 започнаха проблемите с оборотите. На смукач пали от раз. На половин смукач върви добре. Като позагрее връшам докрай и карам нормално.НО... наближавам светофар. Изключвам от скорост, намалявам и спирам. Докато седя оборотите започват да падат, заглъхва и гасне. За да го предотвратя, подавам газ. Оборотите се вдигат, задържат се около нормалните за празен ход за 5-6 секунди и след това пак заглъхва и гасне.

Друг случай. На магистрала включвам 4та. Карам известно време. Дърпам си крака от газта, колата си продължава по инерция (Freilauf), подавам газ да продължа, но колата е изгаснала.

Т.е. за да не гасне или трябва да подавам постоянно газ от педала, или да дръпна малко смукача (при престои и на 4та).

На какво се дължи това, че не може да поддържа обороти и гасне?

Автор:  ivanski [ Четвъртък, 04.09.2008 г. 15:29 ч. ]
Заглавие: 

Карбуратор .
Там ти е проблема според мен.
Трябва да се прочисти хубаво и най-вече да се прочисти системата за празен ход .Сигурно някой жигльор се е запушил.
Може резервоара да си почистиш.
Момента на запалване също ако не е регулиран от доста време трябва да се провери.
Спомням си и нещо за уплатняването на двете черупки на картера и там смучело въздух от страната на прекъсвачите.

Но най-вече карбуратор според мен .

Автор:  theultimate [ Четвъртък, 04.09.2008 г. 15:31 ч. ]
Заглавие: 

Ако карбуратора ти е от последния модел (на последния модел жилото за смукача е закачено отстрани, докато на предпоследния - отгоре) като свалиш предната маска отпред на карбуратора ще видиш един голям регулировъчен винт. Загряваш хубаво колата, след което оставяш колата на празен ход и започваш да развинтваш този винт докато оборотите се нормализират. Провери жилото на газта - не трябва да е натегнато. Тоест ако не си натиснал газта трябва да има лек луфт. Това се регулира с гайката, през която минава жилото през кожуха на двигателя. Ако и двете неща не помогнат, значи имаш сериозен пробелм с карбуратор или с двигателя.

Автор:  Spark [ Четвъртък, 04.09.2008 г. 15:49 ч. ]
Заглавие: 

Благодаря Ви за бързите отговори :D:D:D

Ще погледна какво е положението. Отворен съм за всякакви съвети по отстраняването на проблема.

Автор:  Nasakoto [ Четвъртък, 04.09.2008 г. 16:38 ч. ]
Заглавие: 

Типична повреда - игления клапан на поплавъка. Наранен е, или е разхлабен, не спира притока на бензин и нивото се вдига до момента, в който колата се задави. Като я караш, имаш по-голяма консумация и нивото е по-ниско.

Така че започни от игления клапан - иглата трябва да е почти идеален конус. Има ли видима неравност (вдлъбване) - за смяна е.

Автор:  shotik [ Четвъртък, 04.09.2008 г. 16:56 ч. ]
Заглавие:  обороти

Провери си и капачката на резервоара-тя има клапан и ако е запушен се получава вакуум и бензина спира-почисти и с уста или по добре със сгъстен въздух продухай отворчето в средата на капачката.
Провери и уплътнителя на кранчето за горивото да не се е повредил.
Също опитай и това което са написали колегите и пак пиши за резултата..

Автор:  Marto_RT [ Четвъртък, 04.09.2008 г. 18:51 ч. ]
Заглавие:  Моите патила с карбуратора

Здравей

имах същия проблем като твоя с Траба.

Ще ти напиша подробно как стигнах до него и го отстраних. Значи при мен виновникът беше карбуратора. Модел 28Н 1-1

1. Първо проверих има ли нормален приток на бензин до карбуратора. Става много лесно - измъкнах входящия маркуч на бензина от карба и го пъхнах в едно шише. Преценка за дебита направих на око.

2. След като се уверих, че дебита е добър, пристъпих към цялостна профилактика на карба (не ти препоръчвам частичната). Разглобих го изцяло - всяко едно винтче и жигльорче настрана и всичко мина през нафтова и бензинова баня (по-добре е ултразвук, ама тука няма къде). Само не прави моята грешка да пипаш пломбирания винт за СО (с пластмасовата тапа), защото после ще се наложи да се регулира на стенд за СО.

3. Открити неизправности:

- износен иглен клапан, който заяжда ту в отворено, ту в затворено положение (при мен горивото не може да изтече, защото има ел.магнитен клапан). Същия иглен клапан го има едно към едно в карбураторите на старите руски моторни резачки "Урал".

- опечено уплътнение (О-пръстен) на байпасния винт (големия за регулиране на оборотите), със съответното засмукване на въздух оттам и преобедняване сместа на празен ход. В случая пригодих друго уплътнение поради липса на оригинално.

- охлабен фиксатор на дифузора с последващо обедняване на горивната смес от главната дозираща система.

- запушени жикльори - обогатителен на главна дозираща система и на празен ход.

- опечени и деформирани гарнитури на фланеца (оттам също засмуква въздух и трябва да се сменят).

- износена и деформирана пружина за връщане на дроселовата клапа (кръглата). Тук е момента да провериш радиалното биене на оста на дроселовата клапа - ако осезателно почуква във водача, в книгата пише, че карба се сменя. Ако е наред, хубаво е и да капнеш малко масълце в лагеруващата част на оста при сглобката.

4. Резултати : държи стабилно ниските обороти.

Съветвам те преди да се заемеш с карба да прочетеш съответната глава от книгата "Аз ремонтирам Трабант" - има я във форума. По-горе пропускам много подробности, които ги има там.

Това е. Успех!

Автор:  Spark [ Четвъртък, 04.09.2008 г. 19:49 ч. ]
Заглавие: 

Сега като чета и се сетих още нещо. То подкрепя идеята за проблем в карбуратора. След като изгасне в движение (например съм бил на 4та) след това пали с 300 зора на стартер (тогава или свещите са мокри, или трябва да сипвам бензин директно в цилиндрите). Имах и случай не запали изобщо на стартер, но когато я бутнахме запали.

Тоест веднъж идва много гориво и дави, втори път се запушва някъде и не пуска. Така като гледам е карбураторът. Някога го бях разглобявал профилактично, защото в книжката така пишеше. Ще го оправим... :D не е страшен.

Благодаря Ви за компетентните мнения :D и за помощта. Мога само да Ви поздравя за страхотния форум.

Автор:  theultimate [ Четвъртък, 04.09.2008 г. 20:45 ч. ]
Заглавие: 

Първо провери притока на бензин и оборотите. Трабанта принципно се пали без газ и ако са прекалено ниски оборотите на празен ход, пали ужасно трудно. Карбуратор недей да разглобяваш сам! Единственото което може да се прави от всеки без опасност да се прецака нещо е да се почисти поплавковата камера, да се провери иглата и нивото в камерата. Всичко друго може да доведе до непоправимо разбазикване както стана в моя случай.

Автор:  Spark [ Четвъртък, 04.09.2008 г. 20:52 ч. ]
Заглавие: 

theultimate написа:
Първо провери притока на бензин и оборотите. Трабанта принципно се пали без газ и ако са прекалено ниски оборотите на празен ход, пали ужасно трудно. Карбуратор недей да разглобяваш сам! Единственото което може да се прави от всеки без опасност да се прецака нещо е да се почисти поплавковата камера, да се провери иглата и нивото в камерата. Всичко друго може да доведе до непоправимо разбазикване както стана в моя случай.



Студена на смукач пали от раз. Направо от половин оборот.
Студена без смукач (и когато беше нова) не пали.

Топла, ако преди това не е угаснала сама, пали от раз без смукач.
Топла, ако е угаснала сама, става това, което описах в посления пост.

Автор:  Santa [ Четвъртък, 04.09.2008 г. 21:13 ч. ]
Заглавие: 

От много години не съм се опитвал да паля студена кола без смукач.Той за това е сложен.Иначе пали трудно,а 2Т пали още по-трудно.Особеност на технологията.

Автор:  theultimate [ Четвъртък, 04.09.2008 г. 21:46 ч. ]
Заглавие: 

Да....като я угасиш ти все пак остава бензин в карба. Като угасне сама, значи преди това тотално е свършил бензина в карбуратора. Пробвай да увеличиш оборотите. Има двигатели които на много ниски обороти отказват да работят нормално.

Автор:  2TfeN [ Четвъртък, 04.09.2008 г. 21:48 ч. ]
Заглавие: 

Santa написа:
От много години не съм се опитвал да паля студена кола без смукач.Той за това е сложен.Иначе пали трудно,а 2Т пали още по-трудно.Особеност на технологията.


хахахахахаах аз смукач не ползвам зиме лете пали :)

Автор:  Gosho [ Петък, 05.09.2008 г. 08:32 ч. ]
Заглавие: 

На двустепенния карбуратор на варца пали ;)
едно две напомпвания и си пали от половин завъртане ...
Те говорят за друго : )

Автор:  chronometer [ Петък, 05.09.2008 г. 10:16 ч. ]
Заглавие: 

Освен очевидната причина - карбуратора, да ти подскажа още една идея - частично запушени ауспухни гърнета. Известно време карах моя дзвер с не много добра връзка между междинната тръба и второто ауспухно гърне. След като го закарах на заварка, започна да се опитва да гасне на празен ход - курвачка, която до момента не беше правил. В момента, в който на извънградско го нашпорих със 110, от ауспухната тръба започна да излиза такава чернилка, че колите зад мене забавиха ход да не си променят цвета. :lol: След няколко минути спря да пуши и тръгна осезаемо по-леко, с по-малко газ. Сега държи стабилен празен ход, без да се е налагало да пипам карба.
Иначе почти всяка седмица карам извънградско, като задължително за няколко минути поддържам 100 с цел самопочистване на изпусквателната система, но явно поради лошата връзка, част от наслагванията са оставали във второто гърне.

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/