Напиши нова тема Отговори на тема  [ 23 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Проблем с обороти 
Автор Съобщение
Начинаещ

Регистриран на: Четвъртък, 04.09.2008 г. 14:55 ч.
Мнения: 5
Мнение Проблем с обороти
Здравейте колеги!
Имам един проблем с трабант 601, 1986г.
Малко предистория. Колата я купих нова през далечната 1986г, аз съм първи собственик. На 87,000км рециклирахме колянов вал, буталата останаха старите, сегментите са нови. Колата вървеше нормално. Може да поддържа 85-90км/ч

На ок. 90,000 започнаха проблемите с оборотите. На смукач пали от раз. На половин смукач върви добре. Като позагрее връшам докрай и карам нормално.НО... наближавам светофар. Изключвам от скорост, намалявам и спирам. Докато седя оборотите започват да падат, заглъхва и гасне. За да го предотвратя, подавам газ. Оборотите се вдигат, задържат се около нормалните за празен ход за 5-6 секунди и след това пак заглъхва и гасне.

Друг случай. На магистрала включвам 4та. Карам известно време. Дърпам си крака от газта, колата си продължава по инерция (Freilauf), подавам газ да продължа, но колата е изгаснала.

Т.е. за да не гасне или трябва да подавам постоянно газ от педала, или да дръпна малко смукача (при престои и на 4та).

На какво се дължи това, че не може да поддържа обороти и гасне?


Четвъртък, 04.09.2008 г. 15:18 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение 
Карбуратор .
Там ти е проблема според мен.
Трябва да се прочисти хубаво и най-вече да се прочисти системата за празен ход .Сигурно някой жигльор се е запушил.
Може резервоара да си почистиш.
Момента на запалване също ако не е регулиран от доста време трябва да се провери.
Спомням си и нещо за уплатняването на двете черупки на картера и там смучело въздух от страната на прекъсвачите.

Но най-вече карбуратор според мен .


Четвъртък, 04.09.2008 г. 15:29 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение 
Ако карбуратора ти е от последния модел (на последния модел жилото за смукача е закачено отстрани, докато на предпоследния - отгоре) като свалиш предната маска отпред на карбуратора ще видиш един голям регулировъчен винт. Загряваш хубаво колата, след което оставяш колата на празен ход и започваш да развинтваш този винт докато оборотите се нормализират. Провери жилото на газта - не трябва да е натегнато. Тоест ако не си натиснал газта трябва да има лек луфт. Това се регулира с гайката, през която минава жилото през кожуха на двигателя. Ако и двете неща не помогнат, значи имаш сериозен пробелм с карбуратор или с двигателя.


Четвъртък, 04.09.2008 г. 15:31 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Четвъртък, 04.09.2008 г. 14:55 ч.
Мнения: 5
Мнение 
Благодаря Ви за бързите отговори :D:D:D

Ще погледна какво е положението. Отворен съм за всякакви съвети по отстраняването на проблема.


Четвъртък, 04.09.2008 г. 15:49 ч.
Профил
Луд с картечница
Аватар

Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч.
Мнения: 455
Местоположение: Густо майна, Филибето!...
Мнение 
Типична повреда - игления клапан на поплавъка. Наранен е, или е разхлабен, не спира притока на бензин и нивото се вдига до момента, в който колата се задави. Като я караш, имаш по-голяма консумация и нивото е по-ниско.

Така че започни от игления клапан - иглата трябва да е почти идеален конус. Има ли видима неравност (вдлъбване) - за смяна е.

_________________
Hard to the core ! [smilie=2beers]


Четвъртък, 04.09.2008 г. 16:38 ч.
Профил
.
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 10:27 ч.
Мнения: 137
Местоположение: София
Мнение обороти
Провери си и капачката на резервоара-тя има клапан и ако е запушен се получава вакуум и бензина спира-почисти и с уста или по добре със сгъстен въздух продухай отворчето в средата на капачката.
Провери и уплътнителя на кранчето за горивото да не се е повредил.
Също опитай и това което са написали колегите и пак пиши за резултата..

_________________
винаги може да се научи нещо ново


[Изображение


Четвъртък, 04.09.2008 г. 16:56 ч.
Профил ICQ
Научи се да сменя скоростите
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 14:39 ч.
Мнения: 73
Местоположение: Radanovo
Мнение Моите патила с карбуратора
Здравей

имах същия проблем като твоя с Траба.

Ще ти напиша подробно как стигнах до него и го отстраних. Значи при мен виновникът беше карбуратора. Модел 28Н 1-1

1. Първо проверих има ли нормален приток на бензин до карбуратора. Става много лесно - измъкнах входящия маркуч на бензина от карба и го пъхнах в едно шише. Преценка за дебита направих на око.

2. След като се уверих, че дебита е добър, пристъпих към цялостна профилактика на карба (не ти препоръчвам частичната). Разглобих го изцяло - всяко едно винтче и жигльорче настрана и всичко мина през нафтова и бензинова баня (по-добре е ултразвук, ама тука няма къде). Само не прави моята грешка да пипаш пломбирания винт за СО (с пластмасовата тапа), защото после ще се наложи да се регулира на стенд за СО.

3. Открити неизправности:

- износен иглен клапан, който заяжда ту в отворено, ту в затворено положение (при мен горивото не може да изтече, защото има ел.магнитен клапан). Същия иглен клапан го има едно към едно в карбураторите на старите руски моторни резачки "Урал".

- опечено уплътнение (О-пръстен) на байпасния винт (големия за регулиране на оборотите), със съответното засмукване на въздух оттам и преобедняване сместа на празен ход. В случая пригодих друго уплътнение поради липса на оригинално.

- охлабен фиксатор на дифузора с последващо обедняване на горивната смес от главната дозираща система.

- запушени жикльори - обогатителен на главна дозираща система и на празен ход.

- опечени и деформирани гарнитури на фланеца (оттам също засмуква въздух и трябва да се сменят).

- износена и деформирана пружина за връщане на дроселовата клапа (кръглата). Тук е момента да провериш радиалното биене на оста на дроселовата клапа - ако осезателно почуква във водача, в книгата пише, че карба се сменя. Ако е наред, хубаво е и да капнеш малко масълце в лагеруващата част на оста при сглобката.

4. Резултати : държи стабилно ниските обороти.

Съветвам те преди да се заемеш с карба да прочетеш съответната глава от книгата "Аз ремонтирам Трабант" - има я във форума. По-горе пропускам много подробности, които ги има там.

Това е. Успех!

_________________
Който не напредва, изостава.


Четвъртък, 04.09.2008 г. 18:51 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Четвъртък, 04.09.2008 г. 14:55 ч.
Мнения: 5
Мнение 
Сега като чета и се сетих още нещо. То подкрепя идеята за проблем в карбуратора. След като изгасне в движение (например съм бил на 4та) след това пали с 300 зора на стартер (тогава или свещите са мокри, или трябва да сипвам бензин директно в цилиндрите). Имах и случай не запали изобщо на стартер, но когато я бутнахме запали.

Тоест веднъж идва много гориво и дави, втори път се запушва някъде и не пуска. Така като гледам е карбураторът. Някога го бях разглобявал профилактично, защото в книжката така пишеше. Ще го оправим... :D не е страшен.

Благодаря Ви за компетентните мнения :D и за помощта. Мога само да Ви поздравя за страхотния форум.


Четвъртък, 04.09.2008 г. 19:49 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение 
Първо провери притока на бензин и оборотите. Трабанта принципно се пали без газ и ако са прекалено ниски оборотите на празен ход, пали ужасно трудно. Карбуратор недей да разглобяваш сам! Единственото което може да се прави от всеки без опасност да се прецака нещо е да се почисти поплавковата камера, да се провери иглата и нивото в камерата. Всичко друго може да доведе до непоправимо разбазикване както стана в моя случай.


Четвъртък, 04.09.2008 г. 20:45 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Четвъртък, 04.09.2008 г. 14:55 ч.
Мнения: 5
Мнение 
theultimate написа:
Първо провери притока на бензин и оборотите. Трабанта принципно се пали без газ и ако са прекалено ниски оборотите на празен ход, пали ужасно трудно. Карбуратор недей да разглобяваш сам! Единственото което може да се прави от всеки без опасност да се прецака нещо е да се почисти поплавковата камера, да се провери иглата и нивото в камерата. Всичко друго може да доведе до непоправимо разбазикване както стана в моя случай.



Студена на смукач пали от раз. Направо от половин оборот.
Студена без смукач (и когато беше нова) не пали.

Топла, ако преди това не е угаснала сама, пали от раз без смукач.
Топла, ако е угаснала сама, става това, което описах в посления пост.


Последна промяна Spark на Петък, 05.09.2008 г. 14:55 ч., променена общо 1 път

Четвъртък, 04.09.2008 г. 20:52 ч.
Профил
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч.
Мнения: 640
Мнение 
От много години не съм се опитвал да паля студена кола без смукач.Той за това е сложен.Иначе пали трудно,а 2Т пали още по-трудно.Особеност на технологията.

_________________
Libenter homines id, quod volunt, credunt


Четвъртък, 04.09.2008 г. 21:13 ч.
Профил ICQ
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение 
Да....като я угасиш ти все пак остава бензин в карба. Като угасне сама, значи преди това тотално е свършил бензина в карбуратора. Пробвай да увеличиш оборотите. Има двигатели които на много ниски обороти отказват да работят нормално.


Четвъртък, 04.09.2008 г. 21:46 ч.
Профил
Луд с Вартбург
Аватар

Регистриран на: Петък, 23.05.2008 г. 15:11 ч.
Мнения: 77
Местоположение: ПЛЕВЕН
Skype: xelikopter353
Automobile: WR-353
Мнение 
Santa написа:
От много години не съм се опитвал да паля студена кола без смукач.Той за това е сложен.Иначе пали трудно,а 2Т пали още по-трудно.Особеност на технологията.


хахахахахаах аз смукач не ползвам зиме лете пали :)

_________________
http://www.vbox7.com/play:123c65e4

2t-IFA___RaCinG___PleVeN___-IFA-2t


Четвъртък, 04.09.2008 г. 21:48 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 21:27 ч.
Мнения: 134
Местоположение: Русе
Мнение 
На двустепенния карбуратор на варца пали ;)
едно две напомпвания и си пали от половин завъртане ...
Те говорят за друго : )

_________________
Изображение


Петък, 05.09.2008 г. 08:32 ч.
Профил
Мисли си че знае всичко

Регистриран на: Петък, 14.03.2008 г. 16:38 ч.
Мнения: 219
Местоположение: Пловдив
Мнение 
Освен очевидната причина - карбуратора, да ти подскажа още една идея - частично запушени ауспухни гърнета. Известно време карах моя дзвер с не много добра връзка между междинната тръба и второто ауспухно гърне. След като го закарах на заварка, започна да се опитва да гасне на празен ход - курвачка, която до момента не беше правил. В момента, в който на извънградско го нашпорих със 110, от ауспухната тръба започна да излиза такава чернилка, че колите зад мене забавиха ход да не си променят цвета. :lol: След няколко минути спря да пуши и тръгна осезаемо по-леко, с по-малко газ. Сега държи стабилен празен ход, без да се е налагало да пипам карба.
Иначе почти всяка седмица карам извънградско, като задължително за няколко минути поддържам 100 с цел самопочистване на изпусквателната система, но явно поради лошата връзка, част от наслагванията са оставали във второто гърне.


Петък, 05.09.2008 г. 10:16 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 23 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов