Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

Стартера отказа...
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=840
Страница 1 от 2

Автор:  eed123 [ Петък, 15.08.2008 г. 00:37 ч. ]
Заглавие:  Стартера отказа...

здравейте на всички аз често посещавам форума не ми се е налагало да се регистрирам но ето и това сега се случи. както всички казват всеки с проблемите си :oops:
моя проблем е че стартера нещо ми отказа. утивам да заредя гориво от бензиностанцията. угасям я всичко редовно. зареждам до горе (както по принцип) и се качвам да паля но нищо не става.
както и да е на бутане запалих и се прибрах за да видя моето бебче що не ми пали. гледах гледах и разбрах че е бубината понеже като дам контакт с отверка нищо не става, а по принцип трябва да върти.
не съм го отварял стартера.
ето и запитването към вас. какви ми са възможностите да го оправя. нов ли трябва да купя или какво ? от Русе съм за повече инфо . надявам се да ме съветвате нещо

Автор:  theultimate [ Петък, 15.08.2008 г. 09:41 ч. ]
Заглавие: 

Първото задължително нещо - щателна проверка на дебелите кабели от акумулатора. Виж да няма скъсано, свали клемите, почисти ги до лъскаво. Сложи ги, стегни хубаво и пробвай пак. 90% от проблемите, които съм имал или които съм оправял на приятели със стартера са били точно заради нагоряли клеми или хлабави връзки.

Автор:  Marto_RT [ Петък, 15.08.2008 г. 11:00 ч. ]
Заглавие: 

Здравей

Ето реда на проверка на стартера:

При стартиране от контактния ключ се чува чукане откъм тяговото реле (бобината), стартерния електромотор не се развърта, или въобще няма никаква реакция.


1.Проверява се батерията - най-лесно става с фаровете. Ако светят слабо, трябва да се провери и зареждането.

2. Проверяват се клемите на батерията - трябва да са стегнати добре, да не са окислени или зацапани.

3. Проверява се масата на двигателя.

4. С отвертка се свързват силовите контакти на бобината (така се изключва като причина веригата на бобината). *

5. След това по-нататък по веригата се проверяват четките и колектора. **

6. Проверява се масата на стартера, по-точно контактуването на минусовите четки към капака.

------------------------------------------------------------

* Към точка 4. има една тънкост - ако бобината е с една намотка и ако повредата е в нейната верига, стартерът ще развърти. Ако обаче бобината е с две намотки, бендиксът ще захапе, но стартерът няма да развърти.

** За ремонта на колектора -
http://www.2tpower.com/forum/viewtopic.php?p=7439#7439

------------------------------------------------------------

Тези неща ги пиша по принцип, защото не си уточнил за какъв автомобил става въпрос.

Автор:  eed123 [ Вторник, 26.08.2008 г. 23:31 ч. ]
Заглавие: 

става дума за трабант. значи с отвека давах контакт от големия болт до другия голям болт и се чува ротора да върти. но като дам ток от големия болт(с кабела свързан за + на акумулатора) и кабелченцето дето идва от ключа и няма никаква реакция само фарка искра. но ме съмнява да дава на късо понеже не твари. незнам какво късо дадох но почна да върти едвам едвам и почна да топи дебелите кабели. съмнявам се да не ми и замина и акумулатора. както и да е смъкнах стартера и ще го нося на майстор да го виде понеже аз се знам че няма да го направя само по зле ще го направя.
докато чакам за стартера ще фана да си стегна трабито. врати малко да ги фиь. да го поопера. джамеци. парно.
като се оглвая с стартера ще ва питам за други сериозни проблеми.
трабанта е малко западнал но съм с силен дух и ще си го стегна :(
и все пак съжалявам за закъснелия отговор. проблем с компютара

Автор:  theultimate [ Сряда, 27.08.2008 г. 08:00 ч. ]
Заглавие: 

Тия кабели са ужасно дебели. Ако греят от претоварване, това трябва да е ток около 100 апмпера, при който ще наблюдаваш ефект като от бенгалски огън навсякъде, където има клема или връзка :). Най-вероятно някъде е скапана връзката с клемата или алуминиевите жила са се закъсали. Смени кабелите и клемите с медни. Питай някой дето е по в час или просТо виж колко са дебели кабелите на някоя съвременна кола. Казвам ти - аз 3 месеца борих този проблем. Разглобих стартера напълно безполезно, добре че го правихме с комша, та не похабих 20лв. Проблема се оказа шибани кабели+издухан акумулатор. Сложих някакви мисля че 10 или 12 квадвата медни кабели с български клеми и 12 волтов акумулатор (стария беше 6) и сега направо мога да въртя гуми на стартер :)

Автор:  theultimate [ Сряда, 27.08.2008 г. 09:34 ч. ]
Заглавие: 

Добре де, незнам колко точно им е сечението, дебели са колкото кабелите на голфа и двигателя пали перфектно с тях.

Автор:  филип3 [ Понеделник, 01.09.2008 г. 20:45 ч. ]
Заглавие: 

eed123,
Ти за Клуб"Трабант"-град Русе чувал ли си? Там са най-опитните майстори в Русенско.
Ако пробемът е в стартера за 3 лева ще ти го оправят(и да е повече-не е повече от 10 лева).Но от гореописаното личи,че проблемът ти е неясен и се нуждаеш от квалифициран съвет.
А ако искаш сам-ти си знаеш.

Автор:  eed123 [ Петък, 26.09.2008 г. 19:33 ч. ]
Заглавие: 

така ли аз незнам за русенски трабант клуп ако може малко инфо

Автор:  xbs_pioneer [ Петък, 26.09.2008 г. 19:52 ч. ]
Заглавие: 

eed123 написа:
така ли аз незнам за русенски трабант клуп ако може малко инфо


всяка сряда сбирките са на входа на чистота.. това се намира входа за коли на КАТ.. Пенелопа се казва заведението.. сряда от 18 30 ( за часа +-30 мин ) се събират русенската група :roll:

Автор:  eed123 [ Събота, 27.09.2008 г. 18:16 ч. ]
Заглавие: 

лошо срядата нема да мога до къснуу съм на даскало :evil: но аз днез с чичо ми ходихме до сервиз да го видят и казаха че ботината е заминала иначе мотора е в отлично състояние. ако някой му се намира здрава бобина за около 5 лв да пише :wink:

Автор:  xbs_pioneer [ Събота, 27.09.2008 г. 18:19 ч. ]
Заглавие: 

eed123 написа:
лошо срядата нема да мога до къснуу съм на даскало :evil: но аз днез с чичо ми ходихме до сервиз да го видят и казаха че ботината е заминала иначе мотора е в отлично състояние. ако някой му се намира здрава бобина за около 5 лв да пише :wink:


Виж в продава се :wink:

Автор:  eed123 [ Събота, 27.09.2008 г. 18:56 ч. ]
Заглавие: 

на магазина има 32 лв. не изкам да дам толкова като мога да спестя пари за основен ремонт на двигателя. така че ако някой има 2ра употреба до 10 лв да го продава да пише

Автор:  xbs_pioneer [ Събота, 27.09.2008 г. 19:08 ч. ]
Заглавие: 

eed123 написа:
на магазина има 32 лв. не изкам да дам толкова като мога да спестя пари за основен ремонт на двигателя. така че ако някой има 2ра употреба до 10 лв да го продава да пише


да де.. в раздел продава... и ладова бобина става

Автор:  theultimate [ Събота, 27.09.2008 г. 19:14 ч. ]
Заглавие: 

eed123 написа:
на магазина има 32 лв. не изкам да дам толкова като мога да спестя пари за основен ремонт на двигателя. така че ако някой има 2ра употреба до 10 лв да го продава да пише


Тия цени са ненормални напоследък. На Рафо му взеха 25лв за реле за алтернатора, като цял алтернатор с реле принципно е 20лв втора ръка. Стартер окомплектован пак струва към 20лв втора ръка. За съжаление нямам тука бобина иначе щях да ти дам на символична цена. Ако си от София пиши на Грон и Зизи, единия поне 100% има. За Русе - филип някъде беше написал кординатите на всички майстори.

Автор:  eed123 [ Понеделник, 29.09.2008 г. 23:38 ч. ]
Заглавие: 

аз го оправих вече благодарение на Майстор Добри.
Майстор който ремонтира коли и всичко по тях но преди е ремонтирал само трабанти и е много по добре запознат от мен с тая работа.
Сервиза му се намира ГР. Русе. улица кърджали номер(непогледнах :oops: ) точно над фурната(край ЖП прелеза).
ремонта ми излезе 10 лв което е отлично за моя джоб.
проблема излезе че бубината не е изгоряла а изтласкача(оста му) е се е скусала. тя се държи на една фина резбичка която се е прецакала и гайката е заминала.
сега най после ще подпаля моето траби от месец насам.
Благодаря на всички които ми обарнаха внимание и се извинявам че съм ва ангажирал с моите проблеми :wink:

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/