Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 
Смяна на лагер на алтернатор 
Автор Съобщение
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Смяна на лагер на алтернатор
Лагера почна вече доста стабилно да свири. А и има едно тракане в ниски обороти, за което много го подозирам. Явно ще трябва да се сменя. Някой може ли да ми опише каква точно е процедурата. Трябват ли специални инструменти? Има ли оригинални лагери или трябва да търса унгарски и китайски ментета?


Вторник, 22.07.2008 г. 17:10 ч.
Профил
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч.
Мнения: 640
Мнение 
Закарай го някъде да ти го сменят.Трябват инструменти и даже с тях е много вероятно задния лагер да трябва да се среже или строши за да се махне от оста.

_________________
Libenter homines id, quod volunt, credunt


Вторник, 22.07.2008 г. 17:57 ч.
Профил ICQ
Луд с картечница
Аватар

Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч.
Мнения: 455
Местоположение: Густо майна, Филибето!...
Мнение 
Не усещаш ли че вече е време да се фанеш да ми дойдеш на гости?!? [smilie=2beers] [smilie=razz] [smilie=gaaaaaaa]

_________________
Hard to the core ! [smilie=2beers]


Вторник, 22.07.2008 г. 19:44 ч.
Профил
Street Racer
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 13:53 ч.
Мнения: 138
Местоположение: Opicvet,sofia
Skype: trabifen
Мнение 
Ники от хубавка ше ти го опраи

_________________
Не е важно колко коня има под капака а какво магаре е зад волана


Сряда, 23.07.2008 г. 10:59 ч.
Профил
Кандидат-фен

Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 18:53 ч.
Мнения: 315
Мнение 
След като свлиш динамото:
1. отзад развиваш двете гайки, които държат релето или прластмасовия капак с релето към него, откачваш една синя жичка от клемата и след което издърпваш релето.
2. Развиваш двете шпилки, на които е стояло релето след което внимателно изваждаш четкодържателя. Ако едната четка е по-малка - сменяш я с поялника да е готова за сглобяването.
3. Развиваш голямата гайката на ремъчната шайба и махаш шайбата и шпонката. Тука требва малко сръчност заради опората. Надраскай един белег върху капака и корпуса за да се ориентираш по него при сглобяването.
4. Развиваш с отвертка не помня колко болтчета има 2 или 3 на единия от капаците, които държат динамото сглобено след което издърпваш корпуса със статора назад, а капака остава отпред заедно с ротора.
5.В ръцете на един помощник или на стяга /без да стягаш капака, а ще го поставиш отгоре на отворените челюсти/ и с една подложка и чук се избива ротора, който се върти на предния лагер- излиза лесно.
6. Предния лагер остава на капака и се избива от него лесно. Задния- малкия обаче стои много близо до единия графитен пръстен и съществува голям риск да го повредиш при изваждането на лагера- ако това се случи- ротора е негоден за работа. Дребни белези в края му не са проблем но трябва да знаеш че графита е много лесно трошлив. Затова може да послужи малък флекс с диск 1 мм. и това малко лагерче да се извади на парчета. Ако не е много разбито- препоръчвам ти да не го сменяш.
7. Големия лагер се вкарва в капака с почукване по външната гривна, а малкия- по вътрешната. За малкия върши работа подложка за налагането. Остава да се сглоби в обратния ред.
Препоръчвам ти лагери SNR с пластмасови капачки. За 7-8 лв мисля можеш да купиш и двата от магазин за лагери. С по-евтини не си играй. И прецени дали да се захванеш сам или да дадеш динамото да ти го оправят. Не е зле първия път да се види това дето съм писал.
Ако нещо съм пропуснал не съм против да бъда поправен или уточнен от колегите- таз операция съм я вършил отдавна и писах по спомени.
Успех ! :-)


Сряда, 23.07.2008 г. 14:33 ч.
Профил
Street Racer
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 13:53 ч.
Мнения: 138
Местоположение: Opicvet,sofia
Skype: trabifen
Мнение 
Абе човек трабанта няма динамо има алтернатор

_________________
Не е важно колко коня има под капака а какво магаре е зад волана


Сряда, 23.07.2008 г. 19:47 ч.
Профил
Кандидат-фен

Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 18:53 ч.
Мнения: 315
Мнение 
Ако искаш да бъда точен Трабанта има генератор, но това е друга тема. Както динамо, така и алтернатор са измислен жаргон от квартални масльонкаджии- да бъдеш просветен. Мисля всекиму е ясно за какво става дума.
-Горе съм писал за генератор с променлив ток, с какъвто е Траба на theultimate- тези, които са с постоянен се разглобяват по друг начин [smilie=respect]


Четвъртък, 24.07.2008 г. 12:43 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов