След като свлиш динамото:
1. отзад развиваш двете гайки, които държат релето или прластмасовия капак с релето към него, откачваш една синя жичка от клемата и след което издърпваш релето.
2. Развиваш двете шпилки, на които е стояло релето след което внимателно изваждаш четкодържателя. Ако едната четка е по-малка - сменяш я с поялника да е готова за сглобяването.
3. Развиваш голямата гайката на ремъчната шайба и махаш шайбата и шпонката. Тука требва малко сръчност заради опората. Надраскай един белег върху капака и корпуса за да се ориентираш по него при сглобяването.
4. Развиваш с отвертка не помня колко болтчета има 2 или 3 на единия от капаците, които държат динамото сглобено след което издърпваш корпуса със статора назад, а капака остава отпред заедно с ротора.
5.В ръцете на един помощник или на стяга /без да стягаш капака, а ще го поставиш отгоре на отворените челюсти/ и с една подложка и чук се избива ротора, който се върти на предния лагер- излиза лесно.
6. Предния лагер остава на капака и се избива от него лесно. Задния- малкия обаче стои много близо до единия графитен пръстен и съществува голям риск да го повредиш при изваждането на лагера- ако това се случи- ротора е негоден за работа. Дребни белези в края му не са проблем но трябва да знаеш че графита е много лесно трошлив. Затова може да послужи малък флекс с диск 1 мм. и това малко лагерче да се извади на парчета. Ако не е много разбито- препоръчвам ти да не го сменяш.
7. Големия лагер се вкарва в капака с почукване по външната гривна, а малкия- по вътрешната. За малкия върши работа подложка за налагането. Остава да се сглоби в обратния ред.
Препоръчвам ти лагери SNR с пластмасови капачки. За 7-8 лв мисля можеш да купиш и двата от магазин за лагери. С по-евтини не си играй. И прецени дали да се захванеш сам или да дадеш динамото да ти го оправят. Не е зле първия път да се види това дето съм писал.
Ако нещо съм пропуснал не съм против да бъда поправен или уточнен от колегите- таз операция съм я вършил отдавна и писах по спомени.
Успех !