Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
Реле за мигачи http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=6857 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | koko_youtuber [ Неделя, 22.10.2023 г. 18:54 ч. ] | ||
Заглавие: | Реле за мигачи | ||
Здравейте колеги, отново съм аз, имам 6 волтов трабант 83-та година, преработен на 12 волта, когато включа мигачите контролната лампа на скоростомера светва веднъж и изгасва (според мен трябва да мига, както съм виждал при други трабанти), та според мен проблемът е в релето на мигачите. Сега то е 6 волтово (оригиналното) но в момента трабантът е 12 волтов и според мен има нещо нередно в него. Трябва да го сменя с 12 волтово (което има от трабант 84 година - 12 волтов), но не знам дали има различно окабеляване или не. Бих се радвал ако някой помогне с окабеляването и дали контролната лампа на скорсотомера ще мига, ако го сменя? Също (доста тъп върпос), но нали релето за мигачите е малко черно с четири клеми? Дано се разбира какво написах
|
Автор: | Трабант 601S L 83г. [ Сряда, 25.10.2023 г. 22:13 ч. ] |
Заглавие: | Re: Реле за мигачи |
Като за начало си погледни дали всичките крушки на мигачите са изправни. Този проблем с еднократното примигване го прави ако една от двете (за всяка страна) от крушките е изгоряла или не прави добър контакт, а пък копчето за аварийни присветва ритмично, но по-тихо от нормалното. На тъмно пусни даден мигач, ако не светнат едновременно преден и заден, значи проблема ти е това. А че ще трябва да замениш релето с 12в това е задължително, старото или ще премигва по интензивно или ще изгори намотката. После ще се позанимая да го помисля. П.П. - колко по-удобно щеше да бъде, ако всички въпроси бяха в една тема и ако бе хвърлил по един отговор с резултат... |
Автор: | koko_youtuber [ Петък, 27.10.2023 г. 19:36 ч. ] |
Заглавие: | Re: Реле за мигачи |
Благодаря за отговора колега, относно крушките на мигачите, всичките мигат в синхрон и отпред и отзад, съответно от ляво и дясно, съответно и при включени аварийни. А когато пусна аварийните контролната лампа на таблото пригимва веднъж и спира, а крушката в копчето на аварийните мига в синхрон с мигачите. Затова най вероятно трябва да сменя релето, но незнам дали моето 6-волтово е със същото окабеляване като 12-волтовото? |
Автор: | Трабант 601S L 83г. [ Събота, 28.10.2023 г. 09:51 ч. ] |
Заглавие: | Re: Реле за мигачи |
Значи сменяш релето. Като за начало, да това на снимката е новият модел реле за 12в инсталация. Старите са в алуминиев корпус. Всяко краче на релето си има означение. И при двете, старо или ново, означенията си съвпадат, а те са съответно: 49, 49а и C.Като 49 и 49а са силовите, а краче С е извод към контролната лампа на скоростомера. Най-лесно ще е кабелите от едното реле, един по един да идат на другото като съответно гледаш кабел от примерно краче 49 да иде на кръче 49 на новото реле. Крачетата са надписани на текстолитовата капачка на самото реле до всяко едно краче. Ако искаш да говорим с цветове до колкото виждам цветовете на схемата на новите Трабанти съвпадат с тези на мойта кола. Такаче се предполага, че при теб вероятно са същите, тоест: краче С синьо-жълт (към контролната лампа), 49 черно-жълт, 49а черно-бял. Ако при теб новото реле е с 4 крачета, значи четвъртото е свързано към маса (разбирай купето). Надявам се да съм казал нещо вярно и полезно. |
Автор: | koko_youtuber [ Събота, 28.10.2023 г. 19:53 ч. ] |
Заглавие: | Re: Реле за мигачи |
Колега благодаря, да кабелите са със същите цветове, но релето е с четири крачета (съответно ми трябва заземяване). Къде трябва да заземя кабелчето, което излиза от четвъртото краче на релето, може ли на болта, на който се стяга релето към купето, или трябва към металната лайсна на която седят бушоните и там има един болт със заземен за него кабел. |
Автор: | Трабант 601S L 83г. [ Събота, 28.10.2023 г. 21:01 ч. ] |
Заглавие: | Re: Реле за мигачи |
Където ти е кеф, важното е да има контакт с купето. Пиши после за резултат. |
Автор: | koko_youtuber [ Понеделник, 30.10.2023 г. 09:18 ч. ] | ||
Заглавие: | Re: Реле за мигачи | ||
Релето стана колега, всичко е точно, когато включа мигачите конторлната лампа вече мига в синхрон с мигачите. Благодаря за помощта. Но сега забелязах друг проблем, трябва ли да има фуга между вентилатора и металната (ламаринената) облицовка на двигателя (тази над цилиндрите). По принцип не обръщам внимание на фугите, защото е трабант и има навсякъде, ама тази е два пръста и мога да си муюна ръката в нея. Според мен трябва да има захващане и някъде отдолу а не само отгоре и отстрани.
|
Автор: | Трабант 601S L 83г. [ Понеделник, 30.10.2023 г. 14:07 ч. ] |
Заглавие: | Re: Реле за мигачи |
Радвам се за мигачите. А отностно "фугата" както я наричаш. Ами кожуха трябва да се намести. Държи се на 5 болта, развиваш ги и си играеш да го наместиш, ако не става може да се опиташ да подложиш гумена лайсничка, да го по изкривиш или др. Според мен даже е препоръчително да се подложи нещо между вентилатора и ламарината на кожуха, защото от вибрацийте взаимно се протъркват. Попринцип тези ламарини имат навика да дрънчат от вибрацийте, но и това се оправя с малко изобретателност. Не мога ти ди кажа дали оригинално има захващане и отдолу, при мен няма и също има известна цепнатина, а и не виждам ако има, кое, как и къде трябва да се монтира. П.П. - под "кожух" имам впредвид само металните направляващи въздуха ламарини ( дето му викаш облицовка) |
Автор: | ivanski [ Понеделник, 04.12.2023 г. 18:38 ч. ] |
Заглавие: | Re: Реле за мигачи |
Между ламарината и турбината има гумена лента и твоята е паднала, което се среща често. Там фуга не трябва да има никаква. Кожуха-ламарината влиза ПОД турбината, на самия кожух има една кука и използвайки специален инструмент или просто една дърводелска стяга, кожуха се притяга плътно спрямо турбината след като са стегнати м6-ците на кожуха и тогава се стяга турбината. При така спазена последователност на действие, когато е стегнато всичко кожуха не мърда. С тази грамадна фуга вмомента ти намалява охлаждането на двигателя. Гумената лента е по цялата контактна повърхност между кожуха и турбината. И този дълъг болт м6 при теб за лентата, която стяга турбината, трябва да е за ключ, че с отверката там не може да стегнеш хубаво. Бих ти препоръчал да си сложиш новия модел турбина, в които има шпилка отдолу, защото тия ленти имат навика да се късат. Гумената лента е това: https://www.trabantwelt.de/Trabant-601/ ... ::765.html |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |