ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Консервация на кухини
Доста хора вече ме питат и реших да обобщя темата, като покажа как аз правя това. Написаното не важи само за Трабант.
Консервацията на кухините в купетата особено по старите автомобили е въпрос, който тормози всички ентусиасти. Тя е задължителна независимо дали колата е била изкърпена или не. Крайната цел е вътре в кухините по всички страни да се образува мазен филм, който да не допуска влагата да доведе до ръжди и проблеми със структурата на купето. Това важи особено за коли, където е имало смяна на прагове, греди и други заваръчни дейности. Дори от външната страна заварката да е зачистена и обработена против ръжда, от вътрешна страна няма с какво да се стигне за да се защити и обработи прогореното от самото заваряване. А дори да имаше как да се стигне, никоя боя не може да ви осигури такава защита против влагата в самата кухина, която може да ви осигури мазния филм. А влага в кухините не може да няма, образува се от течове на тавана преди всичко, конденз или просто от влагата във въздуха. Затова има дренажни отвори на всички греди - за изтичане и проветряване.
Всеки си има начини и методи да консервира и ползва различен продукт, но точно този, който ще опиша и демонстрирам тук според мен е най-ефективния. Комбинация от добре познатото използване на отработено масло, обаче самото му полагане вътре в кухините е по-различно.
Защо с отработено масло? Защото се е доказало във времето. За разлика от повечето вакси, восъци и продукти на пазара, които след изсъхване се втвърдяват, маслото остава винаги мазно, което е точно това което се иска от един консервант. Отработено, а не ново, защото първото има способността да ''пълзи'' и разпространява дори там, където не е било положено, прониква между фугите, катери се нагоре. Дори спира необработена ръжда, която със сигурност имате в кухините. Новото масло има различна структура и свойства, които го карат се държи по друг начин, неподходящ за целта.
Кога се консервира купето? Когато всички заваръчни и бояджийски работи са приключили. В противен случай изкърпването ще е ад, а поради пълзящите способности на маслото, това ще омазни някоя част, което ще попречи при боядисването. Ще попречи и на лепилото при залепването на панелите. Идеалния вариант е само купе, боядисано без нищо накичено по него и празен кош, но може и да се направи на събрана кола, която си се кара.
Кое се консервира? Всички кухини - греди, прагове, малки и големи.
Навсякъде ли се консервира с едно и също? Не. Аз пръскам стандартния консервант - вакса, восък от спрей само вътре по конструкцията на тавана и страничните колонки за да не мирише вътре неприятно. Всичко останало - с отработено масло. Отворите на пода след като съм ги използвал за достъп запушвам с тиксо за да не се мазни мокета.
Какво е различното от наливането на отработено масло? Наливането е стария метод. Използва се много масло, всичко се цапа. Идеята е да се налее до горе и после да се източи. Аз ползвам пистолет за шагре с накрайник за консервиране. Това дава същия резултат. Има и специален пистолет за целта и с него ще стане още по-бързо, но е цифра и аз го нямам.
Колко количество отработено масло е нужно? Максимум 2 литра.
Измива ли се, ако избие отвън по боята? Да, със сапун и вода.
Снимките са с обяснения. Ако се интересувате от тази процедура, но нямате инструменти, мога да я предложа. Пишете ми на лично съобщение за подробности, мога да дойда и на място.
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Re: Консервация на кухини
Година след консервацията по този метод, мога да кажа че е постигнато точно това, което се целеше. Където е пръснато е мазно, мазното се разпространява в кухините и избива през фугите бавно и сигурно. Досега на няколко съм я направил тази процедура и смея да твърдя, че е най-ефикасния и сигурен начин за консервация. Стига разбира се първо да са приключили всички заваръчни дейности.
|