Български бобини за трабант
Автор |
Съобщение |
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Да, хубави са бобините. Карам с такива на мойта кола.
Досега не съм имал проблеми.
|
Вторник, 17.06.2008 г. 12:47 ч. |
|
|
Marto_RT
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 14:39 ч. Мнения: 73 Местоположение: Radanovo
|
По принцип бобини, които са предназначени за контактни запалителни уредби, не бива да се използват за безконтактни.
_________________ Който не напредва, изостава.
|
Вторник, 17.06.2008 г. 13:50 ч. |
|
|
chronometer
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Петък, 14.03.2008 г. 16:38 ч. Мнения: 219 Местоположение: Пловдив
|
Re: Български бобини за трабант
Дай един линк към сайта, да ги видим.
|
Вторник, 17.06.2008 г. 13:55 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Защо тогава на трабантите с чукчета и с електронно са им едни и същи бобините?
|
Вторник, 17.06.2008 г. 14:16 ч. |
|
|
stil1
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Вторник, 18.03.2008 г. 21:05 ч. Мнения: 50 Местоположение: гр.Варна
|
И каква е разликата между бобина за контактно и безконтактно запалване!
|
Вторник, 17.06.2008 г. 15:12 ч. |
|
|
Marto_RT
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 14:39 ч. Мнения: 73 Местоположение: Radanovo
|
В момента книгата, в която го прочетох, не е у мен, та не мога да дам много подробности.
Разликата между бобините за контактно и безконтактно запалване е в параметрите на първичната намотка. При първите самоиндукцията е много висока - 200-300 В, и ако се приложат в безконтактна система има, макар и малка, опастност от изгаряне на транзистор в комутатора.
Общо взето е това. Ще прочета отново и ще напиша подробно обяснение.
_________________ Който не напредва, изостава.
|
Вторник, 17.06.2008 г. 20:05 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
През далечната 1992 година баща ми подменил оригиналните немски бобини с такива български - на Елпром(за профилактика, не поради отказ). Въпросните бобини работиха БЕЗОТКАЗНО до преди 2 години, когато ги подмених не защото отказаха - а за профилактика, исках нови. Пак сложих такива - български на елпром и до момента нямам проблем.
Колкото до бобините от Лада - те също са български на Елпром Елхово.
|
Вторник, 17.06.2008 г. 20:22 ч. |
|
|
Nasakoto
Луд с картечница
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч. Мнения: 455 Местоположение: Густо майна, Филибето!...
|
Читавите комутатори (тия, дето съм ги анализирал, бяха от 86-та) имат защита от пренапрежение, така че по-високо напрежение от индукция не ги плаши.
_________________ Hard to the core !
|
Вторник, 17.06.2008 г. 22:22 ч. |
|
|
stil1
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Вторник, 18.03.2008 г. 21:05 ч. Мнения: 50 Местоположение: гр.Варна
|
Много точно казано. Имат си защита по пренапрежение и диод в корпуса на транзистора. Освен това транзисторите са минимум 400V и тия 250V не ги плашат. А относно индукцията , ако я намалиш няма да можеш да предизвикаш качествен разряд, т.е. няма да запалиш колата .
|
Вторник, 17.06.2008 г. 22:42 ч. |
|
|
Marto_RT
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 14:39 ч. Мнения: 73 Местоположение: Radanovo
|
Колега Насакото, можеш ли да дадеш някоя подробна схема на комутатор.
Защитата при реле-регулатора например е един диод, включен паралелно на възбудната намотка на генератора. Може би и при комутатора е нещо такова.
При всички положения обаче различните запалителни бобини имат различна мощност (респективно различно съпротивление на първичната намотка), така че не може една и съща бобина да е подходяща за два принципно различни метода на комутиране.
А пък защита разбира се че има, но ти променяш основен параметър в състемата. И това, че тя работи означава, че има резерв, а не че това което правиш, е правилно.
_________________ Който не напредва, изостава.
|
Вторник, 17.06.2008 г. 22:57 ч. |
|
|
Nasakoto
Луд с картечница
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч. Мнения: 455 Местоположение: Густо майна, Филибето!...
|
Много параметри в системата могат да се променят. Напрежението върху чукчето в класическата контактна система може да стигне, че и да надхвърли 400V.
Конкретно на въпроса. Диода, свързан паралелно на някаква индуктивност, служи за да окъси напрежението на самоиндукция на въпросната индуктивност, т.е. да разсее натрупаната енергия на магнитното поле като топлина. Да, ама ние искаме тази енергия да я отдадем като искра в цилиндъра, а не като топлина в околното пространство, затова при бобините за запалване тази система е неприложима.
Представи си ценеров диод за 400V, свързан между базата и колектора на ключовият транзистор. В момента, в който напрежението на колектора спрямо базата надхвърли 400V, ценеровият диод се отпушва, пропуска ток през базата, който ток отпушва транзистора, и енергията на бобината се окъсява към маса (разсейва се от транзистора). Така комутатора можа да изпляска от късо съединение, но не и от пренапрежение.
_________________ Hard to the core !
|
Вторник, 17.06.2008 г. 23:39 ч. |
|
|
Marto_RT
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 14:39 ч. Мнения: 73 Местоположение: Radanovo
|
Благодаря ти.
_________________ Който не напредва, изостава.
|
Сряда, 18.06.2008 г. 00:12 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Е щом си си изпатил ок, аз засега съм доволен(засега...).
А като им изтече маслото какво става спират да работят ли?
|
Сряда, 18.06.2008 г. 11:58 ч. |
|
|
wartburg_fen
Ax Driver
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:06 ч. Мнения: 111 Местоположение: София
|
_________________ Wartburg,the power of 2T engine
|
Сряда, 18.06.2008 г. 13:50 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Старите дето ги е слагал баща ми преди 15 години бяха малко по дебели от оригиналните и планката беше "раздута" за да се напъхат(планката се захваща с по дълги болтове). А тези новите дето ги взех миналата година са със размера на немските и няма никакъв проблем
|
Сряда, 18.06.2008 г. 13:58 ч. |
|
|