Напиши нова тема Отговори на тема  [ 27 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Български бобини за трабант 
Автор Съобщение
Regular User
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч.
Мнения: 1090
Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
Мнение 
Да, хубави са бобините. Карам с такива на мойта кола.
Досега не съм имал проблеми.


Вторник, 17.06.2008 г. 12:47 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 14:39 ч.
Мнения: 73
Местоположение: Radanovo
Мнение 
По принцип бобини, които са предназначени за контактни запалителни уредби, не бива да се използват за безконтактни.

_________________
Който не напредва, изостава.


Вторник, 17.06.2008 г. 13:50 ч.
Профил
Мисли си че знае всичко

Регистриран на: Петък, 14.03.2008 г. 16:38 ч.
Мнения: 219
Местоположение: Пловдив
Мнение Re: Български бобини за трабант
Last_Trabi_Fan написа:
На сайта на Елпром Елхово са посочени български бобини за трабант и вартбург на 12 V. Дайте мнение дали е добре да се използват, че потроших едното краче на едната пък не ми се сменя старо куче с още по-старо. 8)


Дай един линк към сайта, да ги видим. :idea:


Вторник, 17.06.2008 г. 13:55 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение 
Marto_RT написа:
По принцип бобини, които са предназначени за контактни запалителни уредби, не бива да се използват за безконтактни.


Защо тогава на трабантите с чукчета и с електронно са им едни и същи бобините?


Вторник, 17.06.2008 г. 14:16 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите

Регистриран на: Вторник, 18.03.2008 г. 21:05 ч.
Мнения: 50
Местоположение: гр.Варна
Мнение 
И каква е разликата между бобина за контактно и безконтактно запалване!


Вторник, 17.06.2008 г. 15:12 ч.
Профил ICQ
Научи се да сменя скоростите
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 14:39 ч.
Мнения: 73
Местоположение: Radanovo
Мнение 
В момента книгата, в която го прочетох, не е у мен, та не мога да дам много подробности.
Разликата между бобините за контактно и безконтактно запалване е в параметрите на първичната намотка. При първите самоиндукцията е много висока - 200-300 В, и ако се приложат в безконтактна система има, макар и малка, опастност от изгаряне на транзистор в комутатора.
Общо взето е това. Ще прочета отново и ще напиша подробно обяснение.

_________________
Който не напредва, изостава.


Вторник, 17.06.2008 г. 20:05 ч.
Профил
Regular User
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч.
Мнения: 1090
Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
Мнение 
През далечната 1992 година баща ми подменил оригиналните немски бобини с такива български - на Елпром(за профилактика, не поради отказ). Въпросните бобини работиха БЕЗОТКАЗНО до преди 2 години, когато ги подмених не защото отказаха - а за профилактика, исках нови. Пак сложих такива - български на елпром и до момента нямам проблем.

Колкото до бобините от Лада - те също са български на Елпром Елхово.


Вторник, 17.06.2008 г. 20:22 ч.
Профил
Луд с картечница
Аватар

Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч.
Мнения: 455
Местоположение: Густо майна, Филибето!...
Мнение 
Marto_RT написа:
...опасност от изгаряне на транзистор в комутатора.


Читавите комутатори (тия, дето съм ги анализирал, бяха от 86-та) имат защита от пренапрежение, така че по-високо напрежение от индукция не ги плаши.

_________________
Hard to the core ! [smilie=2beers]


Вторник, 17.06.2008 г. 22:22 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите

Регистриран на: Вторник, 18.03.2008 г. 21:05 ч.
Мнения: 50
Местоположение: гр.Варна
Мнение 
Много точно казано. Имат си защита по пренапрежение и диод в корпуса на транзистора. Освен това транзисторите са минимум 400V и тия 250V не ги плашат. А относно индукцията , ако я намалиш няма да можеш да предизвикаш качествен разряд, т.е. няма да запалиш колата .


Вторник, 17.06.2008 г. 22:42 ч.
Профил ICQ
Научи се да сменя скоростите
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 14:39 ч.
Мнения: 73
Местоположение: Radanovo
Мнение 
Колега Насакото, можеш ли да дадеш някоя подробна схема на комутатор.
Защитата при реле-регулатора например е един диод, включен паралелно на възбудната намотка на генератора. Може би и при комутатора е нещо такова.
При всички положения обаче различните запалителни бобини имат различна мощност (респективно различно съпротивление на първичната намотка), така че не може една и съща бобина да е подходяща за два принципно различни метода на комутиране.
А пък защита разбира се че има, но ти променяш основен параметър в състемата. И това, че тя работи означава, че има резерв, а не че това което правиш, е правилно.

_________________
Който не напредва, изостава.


Вторник, 17.06.2008 г. 22:57 ч.
Профил
Луд с картечница
Аватар

Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч.
Мнения: 455
Местоположение: Густо майна, Филибето!...
Мнение 
Много параметри в системата могат да се променят. Напрежението върху чукчето в класическата контактна система може да стигне, че и да надхвърли 400V.

Конкретно на въпроса. Диода, свързан паралелно на някаква индуктивност, служи за да окъси напрежението на самоиндукция на въпросната индуктивност, т.е. да разсее натрупаната енергия на магнитното поле като топлина. Да, ама ние искаме тази енергия да я отдадем като искра в цилиндъра, а не като топлина в околното пространство, затова при бобините за запалване тази система е неприложима.

Представи си ценеров диод за 400V, свързан между базата и колектора на ключовият транзистор. В момента, в който напрежението на колектора спрямо базата надхвърли 400V, ценеровият диод се отпушва, пропуска ток през базата, който ток отпушва транзистора, и енергията на бобината се окъсява към маса (разсейва се от транзистора). Така комутатора можа да изпляска от късо съединение, но не и от пренапрежение.

_________________
Hard to the core ! [smilie=2beers]


Вторник, 17.06.2008 г. 23:39 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 14:39 ч.
Мнения: 73
Местоположение: Radanovo
Мнение 
Благодаря ти.

_________________
Който не напредва, изостава.


Сряда, 18.06.2008 г. 00:12 ч.
Профил
Regular User
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч.
Мнения: 1090
Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
Мнение 
Е щом си си изпатил ок, аз засега съм доволен(засега...).
А като им изтече маслото какво става спират да работят ли?


Сряда, 18.06.2008 г. 11:58 ч.
Профил
Ax Driver
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:06 ч.
Мнения: 111
Местоположение: София
Мнение 
wartburg_fen написа:
Ето снимки народе който иска да гледа Иво и ти виш...при теб така ли са монтирани на калника :?: :arrow:

http://wartburg.awardspace.com/


Изображение



http://forum.2tpower.com/viewtopic.php?t=560

_________________
Wartburg,the power of 2T engine


Сряда, 18.06.2008 г. 13:50 ч.
Профил
Regular User
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч.
Мнения: 1090
Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
Мнение 
doctorZizi написа:
Да, а ти как ги монтираш към калника- нова скоба ли правиш или ги мачкаш при монтажа?


Старите дето ги е слагал баща ми преди 15 години бяха малко по дебели от оригиналните и планката беше "раздута" за да се напъхат(планката се захваща с по дълги болтове). А тези новите дето ги взех миналата година са със размера на немските и няма никакъв проблем :)


Сряда, 18.06.2008 г. 13:58 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 27 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов