Автор |
Съобщение |
Logrus
Вечният новобранец
Регистриран на: Петък, 19.04.2013 г. 21:37 ч. Мнения: 48 Местоположение: София
Automobile: 601
|
Новобранец
Привет колеги. От днес съм горд собственик на половин Трабант 601 (другата половина е на баща ми ). И понеже от доста години (от 2000) у нас не е имало двутактова кола не съм в час с разположението на магазините за части в София (ако има все още останали такива де). Другото което бих искал да попитам е откъде мога да се сдобия с гуми - идеята е да са с размерите заложени от братята германци (135/70/13 ако не се лъжа) и да са максимално леки, за да не правим предница всеки месец. Проверих на няколко места, но ме гледаха като луд. За сега толкоз - по-нататък сигуро ще избухна с някои нови питания, но първо трябва да се поопознаем с Траби. Поздрави
_________________ Смелите умират веднъж, страхливите по сто пъти на ден
|
Петък, 19.04.2013 г. 22:03 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Re: Новобранец
Идеално стават 145/80 и 155/70. Окачване се разбива когато сложиш по-големи джанти с нископрофилни гуми, не от по-широки гуми
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Петък, 19.04.2013 г. 23:04 ч. |
|
|
Logrus
Вечният новобранец
Регистриран на: Петък, 19.04.2013 г. 21:37 ч. Мнения: 48 Местоположение: София
Automobile: 601
|
Re: Новобранец
Идеята е преди всичко за теглото на гумата - не искам да претоварвам предницата с тежки гуми, за да не ми се налага честа смяна на втулки. От което идва и поредния въпрос - от къде мога да си купя раздвижен райбер за втулките?
_________________ Смелите умират веднъж, страхливите по сто пъти на ден
|
Петък, 19.04.2013 г. 23:10 ч. |
|
|
shotik
.
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 10:27 ч. Мнения: 137 Местоположение: София
|
Re: Новобранец
На битака има сергия с най-различни скоби,райбери и др. инструменти.
_________________ винаги може да се научи нещо ново
[
|
Събота, 20.04.2013 г. 10:03 ч. |
|
|
Logrus
Вечният новобранец
Регистриран на: Петък, 19.04.2013 г. 21:37 ч. Мнения: 48 Местоположение: София
Automobile: 601
|
Re: Новобранец
И такааа най-сетне Траби си дойде у дома - вчера го взех от предишният му собственик и го прибрах при мен в двора. Пътуването беше едно малко приключение. Баща ми караше Трабанта, а аз му пазех гърба - незнам защо, но много хора като видят такава машина решават да покажат колко им вървят колите. Проблемът е, че се оказахме с кофти спирачки - само задно ляво колело спираше (направо блокираше) и гледах да седя плътно зад него, за да не стане някоя беля. Както и да е - всичко мина безпроблемно (поне за нас де) и Траби влезна на ход в новия си дом. Последва мрънкане от жените - ама какво е това, за какво Ви е, що за щуротия и т.н. Единственото смислено обяснение, което сътворихме беше: "Мииииии за кеф" Започна по-сериозния оглед - махнах седалките, вдигнах всички (хиляди) постелки, кечета, линолеуми, найлони,.... от пода и започнах да пристъпвам от крак на крак - май пода се е държал само на постелките - зейнаха едни ями, едни ръжди думи нямам. Реално погледнато ще трябва да правя цялото дъно + ламарината под уплътненията на вратите итова за начало. Резервната гума е закачена отдолу с 10мм болтове, които са така ръждясали, че утре ще играе флекса, за да успея да я махна. За днес единствено успях да махна стария волан (ако на това гнило желязо може да му се каже така) и да сложа от по-новите дебели волани, като междувремено пооправих и малко жички тук таме. За съжаление първо лошото време, а после семеен ангажимент прекъснаха ентусиазма ми. Съжалявам, че съм толкоз многословен, но съм приятно развълнуван. Утре ще гледам да кача и малко снимки. Поздрави Чавдар
_________________ Смелите умират веднъж, страхливите по сто пъти на ден
|
Петък, 03.05.2013 г. 22:30 ч. |
|
|
Logrus
Вечният новобранец
Регистриран на: Петък, 19.04.2013 г. 21:37 ч. Мнения: 48 Местоположение: София
Automobile: 601
|
Re: Новобранец
Ето и снимките: http://logrus.snimka.bg/automobiles/tra ... 2.30341960Първата част са от преди да захвана флекса - после се вижда какви ги свърших - всъщност ако изключим ръбчето под задната престилка и левия праг нещата не са чак толкова зле. Даже вече съм си уредил телчарка за другата седмица - ще почва кърпенето. Поздрави и Весели празници на всички
_________________ Смелите умират веднъж, страхливите по сто пъти на ден
|
Неделя, 05.05.2013 г. 14:30 ч. |
|
|
Logrus
Вечният новобранец
Регистриран на: Петък, 19.04.2013 г. 21:37 ч. Мнения: 48 Местоположение: София
Automobile: 601
|
Re: Новобранец
То май активността във форума е доста....слаба , но все пак да попитам - къде мога да намеря техническа информация (хубаво би било ако има и картинки) за Трабант? Интересуват ме електро схеми, двигател и окачване (отпред), но в Интернет не намерих нищо полезно. Другите неща, които ме интересуват са: 1. Някой сменял ли е превключвателите за светлините, чистачките и за аварийните светлини и ако е с какви (от каква кола)? Понеже Траби няма да се възстановява в оригинал искам да сложа малко по-модерни превключватели. 2. Могат ли да се режат оригиналните стъкла (и ест. къде / кой би ми ги срязал-) задните странични по-точно - идеята е да станат симетрични отпред и отзад и да отпадне трапецовидната форма в задната част. Благодаря предварително.
_________________ Смелите умират веднъж, страхливите по сто пъти на ден
|
Неделя, 05.05.2013 г. 23:33 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Re: Новобранец
Чакай сега. Оправи малко тоя под и по-точно липсата му и после сменяй превключватели и стъкла Траба е бая загнил и ти трябва опитен тенекеджия за да се направи. Като гледам какви големи дупки си разкрил и на какви места са се отворили след като си търкал със четката въобще не е ръбчето и прага. Чертежи има тук в раздел полезно. Сканирани книги и т.н.
|
Понеделник, 06.05.2013 г. 01:11 ч. |
|
|
hrisvasilis
Кандидат-фен
Регистриран на: Понеделник, 26.04.2010 г. 16:03 ч. Мнения: 492 Местоположение: Ловеч
Automobile: 2 трабанта
|
Re: Новобранец
Техническа информация има колкото искаш, но не е на български. Въпроса е ще можеш ли четеш електро схемите? На първо време прочети наличните книги и схеми на български от форума и вземи се наведи да видиш предната греда на какво мяза, че май и там има проблеми. Тунинга го остави за мнооого по -късно. Ако не ти е минал мерака до тогава..
_________________
|
Понеделник, 06.05.2013 г. 01:24 ч. |
|
|
Logrus
Вечният новобранец
Регистриран на: Петък, 19.04.2013 г. 21:37 ч. Мнения: 48 Местоположение: София
Automobile: 601
|
Re: Новобранец
Кърпенето е приоритет естествено - просто през седмицата нямам време и искам да се пообразовам, да попрочета книжки, да поразгледам схеми, да си нахвърлям някои бележки. За кърпежа имам под ръка тенекеджия, професионален заварчик, а и аз се справям не зле. След като оправя дъното ще сваля мотора и ще обърна Траби на една страна, за ремонти отдолу. За тунинга - понеже ако оставя всичко за накрая ще ми дойде финансово непосилно, искам да разпределя разходите във времето. Т.е. искам да си направя списък с части/цени и да започна да ги набавям постепенно. А дали ще разчета схемите ..... надявам се да не е по-страшно от Вартбург, Мазда 626, Мерцедес 190 или Шкода Фелиция - с тях се справих, все трябва едно Траби да преборя някакво
_________________ Смелите умират веднъж, страхливите по сто пъти на ден
|
Понеделник, 06.05.2013 г. 09:52 ч. |
|
|
hrisvasilis
Кандидат-фен
Регистриран на: Понеделник, 26.04.2010 г. 16:03 ч. Мнения: 492 Местоположение: Ловеч
Automobile: 2 трабанта
|
Re: Новобранец
Добре, като стигнеш да ел. схемите ми пиши. Ще ти дам възможно най-подробните и пълни схеми..
_________________
|
Понеделник, 06.05.2013 г. 10:21 ч. |
|
|
Logrus
Вечният новобранец
Регистриран на: Петък, 19.04.2013 г. 21:37 ч. Мнения: 48 Местоположение: София
Automobile: 601
|
Re: Новобранец
Благодаря предварително. Досега ровя в "Полезно" и намерих някои неща, които ме интересуват. Търсенето и четенето продължават. Поздрави
_________________ Смелите умират веднъж, страхливите по сто пъти на ден
|
Понеделник, 06.05.2013 г. 10:35 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Re: Новобранец
Сваляй двигателя, кутията и направо целия мост още сега. - 6 болта на магарето, 2 сприрачни маркуча, 1 болт на волана и 1 на скоростния лост. Това е първото нещо, което трябва да направиш След това почваш кърпежите, защото предния мост тежи и като повдигаш купето го усукваш. Ето тука човека е почнал правилно : viewtopic.php?f=29&t=5220Предната греда със сигурност е нацъфтяла при лапите на магарето.
|
Понеделник, 06.05.2013 г. 12:13 ч. |
|
|
Logrus
Вечният новобранец
Регистриран на: Петък, 19.04.2013 г. 21:37 ч. Мнения: 48 Местоположение: София
Automobile: 601
|
Re: Новобранец
Днес привечер ми остана малко време и се захванах с Траби - започнах да подготвям двигателя за сваляне. Идеята ми е да падне заедно със скоростите, кормилнта кутия, ресора и амортисьорите, предните барабани - иначе казано в коша да останат само малко жици. Двата проблема с които се сблъсках са: 1. не знам как да извадя кормилния прът от кормилната кутия - развих два болта М6 придържащи една планка м/у кутията и щита м/у купето и коша, ама не излиза 2. понеже искам да пусна цялата предница, заедно с мотора и скоростите, на земята и да повдигна купето над нея - не успявам да развия болтовете на магарето - мазах със спирачна течност, пръсках с WD40 и с един прей на Cosmos и все тая - като заварени са. Има ли вероятност да са с "обратна" резба или гайките да са заварени наистина? За съжаление в момента няма как да им пусна една вода и да сваля праха от тях както трябва та не мога да ги видя хубаво. Колега Москвичът - мерси за подскзката за табелката За съжаление Траби наистина е от '86г
_________________ Смелите умират веднъж, страхливите по сто пъти на ден
|
Петък, 10.05.2013 г. 21:30 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Re: Новобранец
Развиваш вътре над педалите има един болт с гайка - връзката между кормилния прът и това, дето стърчи като прът от рейката. Тия двете малките, дето ги пипаш си ги стегни. 6-те болта отдолу са си съвсем нормални. Развиват си се както всички други. Може да ги отрежеш, ако нещо се правят на интересни. Като ги развиеш издърваш напред. Вътре може би ще му трябва помощ да откачиш връзката между кормилния прът и рейката. Там оная гума елипсовидната, през която минава пръта от рейката я избутай към навън да не ти пречи. Също трябва да развиеш две спирачни тръбички от помпата - двете, дето са на едно Y при стоп машинката на спирачната помпа. Най-лесно става като си вдигнал отпред и под магарето сложиш нещо на колелца. Аз използвах един скейтборд , количка за бирени каси. Развиваш 6-те болта на магарето, то пада върху количката и издърпваш магарето със всичко навън. За по-лесно сваляш двигател и кутия. Или някой да вдига предницата на трабанта във въздуха и да издърпаш целия мост със всичко качено на него изпод бронята отпред.
|
Петък, 10.05.2013 г. 21:49 ч. |
|
|