Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

Стартерът - изваждане на ротора
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=6315
Страница 1 от 1

Автор:  Venci_002 [ Петък, 26.08.2016 г. 19:23 ч. ]
Заглавие:  Стартерът - изваждане на ротора

Има една шайба с П-образна форма ограничаваща движението на пиньона на стартера в посока към маховика.Тя пък се държи в осово направление от една сегментна телена(с кръгло сечение) шайбичка,влизаща в прорез на вала на ротора.Вадил ли го е някой това нещо?Пиньонът трябва да излезе за да излезе ротора в другата посока.
Ако има подобна тема,нека модераторите да преместят постинга ми там.

Автор:  Оги [ Вторник, 30.08.2016 г. 17:34 ч. ]
Заглавие:  Re: Стартерът - изваждане на ротора

Първо трябва да извадиш ротора от стартера назад след като извадиш 1 щифт или болтче 6 мм има между шалтера и статора и измъкнеш вилката;
Извадения ротор трябва да застопориш прав на удобно за работа място, може 1 помощник да го хване за момент, поставиш една отворена клеща върху Г-образната шайба и я удариш веднъж за да се откачи от теления сегмент и падне. След което махаш теления сегмент от ротора и бендикса вече може да се извади.

Автор:  pronto1997 [ Вторник, 30.08.2016 г. 22:37 ч. ]
Заглавие:  Re: Стартерът - изваждане на ротора

Оги, много по- лесно е с ключ звезда 14 да се направи тази операция- слага се върху контрата и с лек удар се избива- по- трудна е обратната операция- вкарване на зегерката в контрата.

Автор:  Оги [ Четвъртък, 01.09.2016 г. 11:25 ч. ]
Заглавие:  Re: Стартерът - изваждане на ротора

Ами трудно, бих казал невъзможно със звезда да закачиш шайбата обратно освен ако не я отрежеш и после това не става за звезда, но с отворена клеща може и на едната и на другата посоки. Освен, че преди да се удари Г-образната шайба сваляния вече сегмент първо трябва да се стисне с нея на мястото си в канала на ротора.
На който както му е удобно да работи. Казвам как може, ако някой иска- може и обратно да пробва. :wink:

Автор:  Venci_002 [ Четвъртък, 01.09.2016 г. 23:10 ч. ]
Заглавие:  Re: Стартерът - изваждане на ротора

Става дума за резарвния ми стартер.Онзи,който е на Трабанта,повредата му се оказа в електромагнита.Но понеже сме подхванали темата - тази П-образна контра не се ли поврежда при избиването и?Теленият сегмент е силен и трябва да се удари жестоко.Помня навремето баща ми с един комшия,лека му пръст,сменяха бендикса на стария Трабант на масата в всекидневната,но баща ми няма спомен за този момент.

Автор:  Оги [ Вторник, 06.09.2016 г. 12:44 ч. ]
Заглавие:  Re: Стартерът - изваждане на ротора

Venci_002 написа:
...повредата му се оказа в електромагнита....
...тази П-образна контра не се ли поврежда при избиването и?Теленият сегмент е силен и трябва да се удари жестоко...

За да се смени електромагнита не е необходимо за се разглоби стартера;
-Не се поврежда, и да искаш не можеш да я повредиш с обикновени инструменти. Г- образна е, и отвътре има канал, в който се настанява теления сегмент с 1 удар, разположен по периферията и. Разкопчава се като копче тик-так от теления сегмент, който е твърд като пружина. Грешиш, че е П-образна. Като я извадиш разгледай я.

Автор:  Venci_002 [ Сряда, 07.09.2016 г. 13:56 ч. ]
Заглавие:  Re: Стартерът - изваждане на ротора

Да,проблемът е вече решен с смяната на електромагнита.Стартерът,който е сега на Трабанта,беше на него и преди,не съм го свалял.Става сума за другия стартер,който е в мазата,и който се нуждае от основна профилактика;не беше отварян никога и четките му са запекли.
Ами аз я съборих Г-образната шайба в посока към ротора,но теленият сегмент остана в канала си и не можах да го извадя;опитвахме с две отвертки,с отвертка и клещи,но е много силен и не излиза.Това е всъщност проблема.Този сегмент трябва да излезе от канала си в посока към маховика на двигателя,тогава всичко излиза в същата посока,а роторът излиза от статора в обратната.

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/