Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 8 мнения ] |
|
Продажба на Трабанта - процедура и цени
Автор |
Съобщение |
niczano1
Начинаещ
Регистриран на: Вторник, 07.06.2016 г. 12:47 ч. Мнения: 14 Местоположение: София
Skype: niccolo.zanotelli
|
Продажба на Трабанта - процедура и цени
Здравейте на всички! Тъй като това е моето първо съобщение в този форум, преди всичко да се представя - казвам се Никколо и съм италианец, но от 8 месеца живея в София (като съм чужденец, се надявам да ми позволете евентуални граматични или правописни грешки, но още много трябва да практикувам, за да говоря прилично). Още от Италия много искам да си купя един Трабант, но там такава кола просто няма. За щастие в Българя е много различно и така успях да намеря един Трабант, който трябва да се ремонтира малко но е продаден за абсолютно изгодна цена. Проблемът е, че колата е в Благоевградска област, докато аз имам местожителство в Столицата. За да оценя всъщност изгодността на сделката, исках да ви попитам, дали процедурата и съответните цени са правилни (опитвах се да използвам копчето "търсене" ама без успех).
Фаза 1 - Прехвърлянето:
Написането на договора и заверката на подписите пред нотариус. Аз съм адвокат, та не искам нотариусът да ми напиша договора, но само да завери подписите. Въпреки това знам че, за заверката нотариусът може/трябва? да изисква от продавача: 1. талон за регистрация; 2. декларация, че продавачът няма дългове и заеми; 3. декларация за семейно положение на продавача; 4. квитанция за платен пътен данък за годината; 5. застраховка "Гражданска отговорност" (какво се случва, когато продавачът я няма?) 6. удостоверение за застрахователната стойност на колата, издадено от застраховател за определяне на нотариалните такси и дължимите данъци по прехвърлянето на автомобила (което струва 12 лв.). Това значи, че общо се плаща 6 лв (заверка) + 51.30 лв ("нотариалните такси" и "дължимите данъци"), т.е. 57.30, нали?
Фаза 2 - Застраховка:
Тъй като колата от две години не е осигурена, аз трябва да го направя. Въпреки, че колата след прехвърлянето ще бъде още регистрирана извън София, аз мислех да я осигуря в София, където ще я регистирам не по-късно от 14 дни след прехвърлянето ... но за да я карам до София трябва пак застраховка. Следователно, как да направя? Трябва ли също една "временна застраховка", което трае само един ден издадена в мястото, където колата е регестрирана до тогава, или е достатъчно единствената от София? В всеки случай, знам, че цената в София за да си осигури Трабанта една година е 160 лв.
Фаза 3 - Регистрация при КАТ:
Купувачът може сам да регистрира колата в КАТ, като трябва да направи в 14-дневен срок в службата за регистрация по местоживеене. За това, чета в сайта на КАТ - София, че са "необходими документи" за регистрация на ППС от друг регион в гр. София
1. Заявление за регистрация; 2. Документ за собственост – оригинал и копие (договорът със заверка, нали?) 3. Застраховка “Гражданска отговорност”; 4. Табели с регистрационни номера (старите от Благоевград, нали?); 5. Свидетелство за регистрация на МПС (старото от Благоевград, нали?); 6. Превозното средство се представя за идентификация (по кое състояние? какво е задължително да си има?). Колко е цената за това? По интернет чета 67 лв. Правилно ли е?
Екотакса - по интернет се говори за това но на сайта на КАТ няма никаква информация. Трябва ли да се плаща? Кога и колко?
Общото за прехвърлянето и регистрация да е 125 лв + 160 лв годишна застраховка + 15 лв винетка (само за да карам колата д о София).
Всичко ли е правилно?
Извинете за дължината на съобщението ...
Предварително благодаря!
Ник
|
Вторник, 07.06.2016 г. 17:14 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Re: Продажба на Трабанта - процедура и цени
Здравей Общо взето си описал процедурата.
За да си прехврълиш вече купения трабант отиваш заедно със собственика при нотариус. Нотариуса ще направи всичко, затова му се плаща. Стария собственик трябва да носи всички документи на колата и бележка за платен данък за годината.
Вече след като си купил колата отиваш с нея и нотариално заверения договор за покупко-продажба и негови копия във КАТ-София да ти сменят номерата и документите. В КАТ отиваш с Трабанта. Ако трабанта е със софийски номера мисля, че няма да ги сменят табелите, но ако е с Благоевградски, ще ги сменят. За там трябва да имаш застраховка Гражданска Отговорност. Там ще ти направят и технически преглед - дали спира колата, сверка на номера.
Застраховката Гражданска Отговорност вече е задължителна независимо дали караш колата или не. Тя може да бъде направена и от името на предишния собственик и след като си я прехвърлиш да ти направят анекс към договора с новите данни и собственост - така ще можеш да я караш до София, стига да е в движение. Застраховката може да се направи и на просрочено плащане за срокове от по 3 месеца и първата вноска ще е към 50 лева.
Ако смяташ да караш трабанта от Благоевград до София и след това до КАТ, то колата трябва да има ГО - Гражданска Отговорност, платен пътен данък, винетка и ГТП - годишен технически преглед.
За цените на услугите - с 200 лева би трябвало да покриеш всичко.
Качи снимки на трабанта да го видим.
|
Сряда, 08.06.2016 г. 11:35 ч. |
|
|
орлича
Кандидат-фен
Регистриран на: Петък, 15.02.2008 г. 22:12 ч. Мнения: 305 Местоположение: София
Automobile: 601K S de luxe
|
Re: Продажба на Трабанта - процедура и цени
Здравей, колега и добре дошъл в нашата малка, но сплотена общност. Ще се опитам да ти отговоря адекватно, въпреки, че тази процедура съм я правил доста отдавна и е възможно междувременно да има изменения. Фаза 1: Да, без нотариус няма да минете. Най-добре е нотариусът да направи договора, за да няма по-нататък някакво несъответствие и да се наложи отново да се връщате на тази стъпка. По 5.: Ако няма застраховка "Гражданска отговорност", то правиш най-спокойно такава в най-изгодната за теб фирма/брокер с данните на стария собственик и регистрационния номер, който е в момента на колата. Съветвам те да направиш такава застраховка на изплащане от 3 месеца и заплатиш първоначално само първата вноска. Тази застраховка ще ти трябва по-късно за пред КАТ, нищо че е със старите (благоевградски) регистрационни табели и се води на името на стария собственик. Общо взето разходите по фаза 1 са тези, които си споменал. Фаза 2: Както споменах по-горе, няма значение, че колата е нямала застраховка преди това 2 години, "гражданската отговорност" може да я направиш по всяко време и тя да важи от момента, от който ти искаш. Сключваш я съвсем нормално за 12 месеца на името на стария собственик, после може да я прехвърлиш без проблем на твое име, когато получиш новите регистрационни табели и талон (свидетелство за регистрация) на твое име. Доколкото знам, няма такава застраховка, която да важи 1 ден или 1 седмица. Да, годишна застраховка за Трабант струва около 160-180 лв. Фаза 3: 1. Заявление за регистрация; 2. Документ за собственост – оригинал и копие (договорът със заверка, нали?) - ДА3. Застраховка “Гражданска отговорност”;4. Табели с регистрационни номера (старите от Благоевград, нали?) - ДА; 5. Свидетелство за регистрация на МПС (старото от Благоевград, нали?) - ДА; 6. Превозното средство се представя за идентификация (по кое състояние? какво е задължително да си има?). Това е технически преглед в сградата на КАТ. Там гледат номера на каросерията дали съответства на този в талона, цветът на колата трябва да е същия. След това се прави тест на спирачки, светлини, предпазни колани, гуми и т.н. Ако нещо от тези неща не е наред, то е възможно да те върнат, докато не се отстранят тези неизправности. Колко е цената за това? По интернет чета 67 лв. Правилно ли е? - Мисля,че е повече, защото ще ти се наложи да смениш и регистрационните табели, приготви си около 80 лв затова. Екотаксата е мисля само да коли, които тепърва правят регистрация в България, например внос от Италия т.е. за Трабанта ти не е необходима. Общото за прехвърлянето и регистрация да е 125 лв + 160 лв годишна застраховка + 15 лв винетка (само за да карам колата д о София). - приблизително, да Споменаваш, че колата е нямала 2 години застраховка, това означава по всяка вероятност, че няма и валиден ГТП (годишен технически преглед). Това е проблем, ако ще караш колата на ход до София, при проверка ще те глобят. Уточни това със собственика. Ако колата е наред технически, не би трябвало да има проблем да направите техническия преглед и в Благоевград (струва около 40-50 лв и трае 30 мин), но едва след като направиш застраховката и вземеш удостоверение за платен данък. Надявам се да съм ти бил полезен, а ако някой колега се сети нещо допълнително - да пише. Пожелавам ти успех!
_________________ Шофьори от стомана карат коли от картон Klubburinn Skynsemin ræður
|
Сряда, 08.06.2016 г. 11:37 ч. |
|
|
consul
Начинаещ
Регистриран на: Сряда, 03.07.2013 г. 22:00 ч. Мнения: 1 Местоположение: София
|
Re: Продажба на Трабанта - процедура и цени
Здравейте, Регистриран съм от 3 години във форума, но това ще ми е първия пост. Казвам се Любо и от около седмица и аз съм с Трабант . Живея в София а Трабито го закупих от друг град. При мен процедурата беше следната: Фаза 1: С продавача отидохме при нотариус, като той направи всичко, а ние с продавача само се подписахме на договора. 1. талон за регистрация; 2. декларация, че продавачът няма дългове и заеми; 3. декларация за семейно положение на продавача; 4. квитанция за платен пътен данък за годината; 5. застраховка "Гражданска отговорност" (какво се случва, когато продавачът я няма?) Нотариуса няма да изповяда сделката ако няма Гражданска. Най-добре си направете разсрочена6. Нотариуса ти дава една бележка с която отива в клон на на-близката банка и превеждаш 2-3 лева (по спомен) към общината по местоживеене. Като цяло разходите по Фаза 1 са толкова колкото си споменал. Аз платих около 65-70лв. Фаза 2: Трабито го прехвърлихме с разсрочена Гражданска на името на стария собственик. След като минах Фаза 3 познат застраховател ми направи анекс на застраховката с моите имена и новите- софийски табели. Фаза 3: Най-неприятната "фаза" много се чака в КАТ... 1. Заявление за регистрация; ДА2. Документ за собственост – оригинал и копие (договорът със заверка, нали?) ДА3. Застраховка “Гражданска отговорност”; ДА4. Табели с регистрационни номера (старите от Благоевград, нали?); ДА5. Свидетелство за регистрация на МПС (старото от Благоевград, нали?); ДА6. Превозното средство се представя за идентификация (по кое състояние? какво е задължително да си има?). При мен беше следното: минах през каналите и там служителя се заяде...според него Трабито не е с оригинално купе. вика разни инспектори и специалисти за мнение. Те казаха "не се занимавай с глупости" и "редовен е" ама нашият герой се дърпа. след около 2 часа хората на канала започнаха да нервничат и "каналджията" подписа. Междувременно дойде и шефа на каналите и ми препоръча да снимам обстойно колата преди да я разглобя за реставрация.Колко е цената за това? По интернет чета 67 лв. Правилно ли е? На мен ми взеха около 42лв.Екотакса - НЕ, щом вече има БГ регистрацияОбобщение: При прехвърлянето - около 70лв. Седмична Свинетка - 15лв. В КАТ - 42(Нови талони и номера) Поздрави, Любо
|
Сряда, 08.06.2016 г. 15:46 ч. |
|
|
REVOLTAR
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Вторник, 20.05.2014 г. 01:44 ч. Мнения: 114 Местоположение: Пловдив
Skype: Skype
Automobile: 601, Lada 2101
|
Re: Продажба на Трабанта - процедура и цени
Един въпрос - Защо да е задължителна ГО при положение че колата не се кара? Аз като минавах на каналите в Пловдив, човека ми погледна колата още докато чаках на каналите, видя че номерата на мотора и рамата съвпадат с тези в документите, но при мен не се сменяха номера, а бях сменил ЦВЯТ МПС. Попитах изрично човека ЗАЩО номера на шасито горе е пренабиван а табелката е на бомбето и как така в документите пише че колата е 83 година регистрирана, докато макферсон отзад има след 87-ма последва следният отговор: "Карай си Трабанта и не се занимавай с глупости", след което ме насочиха да си чакам новите талони. Платих 24 или 25 лв всичко в КАТ. Явно са приели факта че шасито на Трабант страда от късане на лапи и го водят като РЕЗЕРВНА ЧАСТ. Незнам защо не го узаконят и при другите коли, както и двигателя. В крайна сметка за кола над 15 години... ТА ВЕЧЕН ДВИГАТЕЛ НЯМА! В Англия номер на мотор не гледат.... КРАЙНО ВРЕМЕ Е, ВСЕ ПАК СМЕ В ЕВРОПА!
|
Четвъртък, 09.06.2016 г. 01:36 ч. |
|
|
niczano1
Начинаещ
Регистриран на: Вторник, 07.06.2016 г. 12:47 ч. Мнения: 14 Местоположение: София
Skype: niccolo.zanotelli
|
Re: Продажба на Трабанта - процедура и цени
Драги колеги, благодаря на всички вас за вашите точни и полезни информации. Най-накрая не съм купил Трабанчето от Благоевград но едно от София, чийто собственик до днеска беше едно много компетентно и учтиво младо момче. Цената беше абсолютно честна и състоянето на колата добро - тя е боядисана и представя само някоя незначителна липса на боя върху капаците, която ще оправя с четката. За двигателя ще ви кажа по-долу. Това е е сбъдната мечта!!! Много щастлив съм! Това, дето колата е вече регистирана в София много ми опростява работа при Кат, та утре в 7,45 ч. ще бъда в Лъчезар Станчев с договора (оригинален и препис), двете талончета, застраховка, италиански паспорт и българска лична карта. Четох, че няма нужда от идентификацията на кола, така че няма да рискувам да си срещна някого антипатичен служител. Ще видя дали това място е адът, за който всички говорят. За двигателя да ви питам нещо. Всичко става добре, само че трябва продължително да си давам газ, иначе колата се изгася. Нормално ли е това или майстор може да ми регулировка карбюратора и да оправи такова нещо? По този случай, почистането и регулация на карбюратора колко би могло да ми струва?
|
Четвъртък, 23.06.2016 г. 20:25 ч. |
|
|
niczano1
Начинаещ
Регистриран на: Вторник, 07.06.2016 г. 12:47 ч. Мнения: 14 Местоположение: София
Skype: niccolo.zanotelli
|
Re: Продажба на Трабанта - процедура и цени
Трабантчето е регистрирано! Трябва да ви кажа, че положението на КАТ не беше толкова лошо, колкото казват. Стига да си знае предварително документите да се представя (и заради вас това не ми беше проблем ) и да се пристига там поне в 7,45 (офисът отваря в 8,00 ч.). Още в 8,20 ч. получиха документите и след заплащането на вътрешната банка на 13 лева, изчаквах да ме викат за талончета. В 8,45 ч. работа беше напълно свършена без никакви проблеми. Само колата при връщането до къщи ми се струваше странна ... нямаше газ, почти не успяваше да тръгне и не надминаваше 55 км/ч на цариградско ... Отворех капака и ... една от двете лулички беше паднала ... Пътувал съм до тогава от КАТ само с един цилиндър!!! Сега трябва само да оправя този проблем за да не ми си изгася колата, ако не давам постоянно газ ... и готово!
|
Петък, 24.06.2016 г. 15:43 ч. |
|
|
орлича
Кандидат-фен
Регистриран на: Петък, 15.02.2008 г. 22:12 ч. Мнения: 305 Местоположение: София
Automobile: 601K S de luxe
|
Re: Продажба на Трабанта - процедура и цени
_________________ Шофьори от стомана карат коли от картон Klubburinn Skynsemin ræður
|
Вторник, 28.06.2016 г. 11:34 ч. |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 8 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|