Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

проблеми с стартер или нещо друго
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=607
Страница 1 от 2

Автор:  boycho [ Сряда, 04.06.2008 г. 17:07 ч. ]
Заглавие:  проблеми с стартер или нещо друго

значи появи ми се проблем с стартера преди 3,4 месеца давам контакт добре, давам да пали и се чува само 1 чукане и не пали сменям акомулатора пак не пали като го ударя стартера завърта и пали, но след време и с бой неставаше дадох го да ми го оправят оказа се 1 пластина в бубината на стартера и се оправи но после пак почна така, като му пречукам 10 тина пъти се оправяше ама се отказах и вземах друг от грон палеше като чисто нов даже си направих маитап с него на лично "той тоя стартер колко трабанта е палил" даже не ми писа да му кажа че си прая майтап но ето проблемите пак на лице като не го паля 1 седмица неще пак само чука без да върти и ни ума ни дума иначе само малко да завътри пали от раз

Автор:  theultimate [ Сряда, 04.06.2008 г. 17:35 ч. ]
Заглавие: 

Тия работи много рядко са от самия стартер. В тая верига тече огромен ток и всяка кофти връзка ознавача невъзможност да завърти. Започваш - клемите чисти ли са, яко ли са стегнати, кабелите здрави ли са. Съответно връзката на масата към скоростната кутия, плюса към клемата на стартера.

Първия тест който трябва да направиш: издърпваш защитната гума на клемата на стартера. Даваш на късо с яка отверка клемата с многото жици на нея и клемата в която влиза една по тънка жица. Ако завърти, значи проблема е в управляващата верига - тая тънката жица отива в контактния ключ.

Като цяло за да пали нормално трябва всички връзки да са чисти, стегнати, кабелите да са здрави.

Автор:  gron [ Сряда, 04.06.2008 г. 18:29 ч. ]
Заглавие: 

гледай не само плюса а и минуса. оня кабел където е на ск. кутия.
за да го прави и с друг стартер значи има още нещо.

Автор:  boycho [ Сряда, 04.06.2008 г. 18:49 ч. ]
Заглавие: 

мен ме съмнява от стоенето(стария стартер беше седял 3,4 години без да е баран) иначе нали ви казвам тези номера ми ги прави само като не пален примерно 1 или 2 седмици и наче пали много лесно като го карам всеки ден без да прай мизерии

Автор:  gron [ Сряда, 04.06.2008 г. 18:58 ч. ]
Заглавие: 

тогава като начало смажи втулките на стартера и вътре на оста където е бендикса изчисти колкото може и смажи.
имам смътен спомен че на този който пратих му пръснах малко масло.

Автор:  boycho [ Сряда, 04.06.2008 г. 19:06 ч. ]
Заглавие: 

трябва да го отворя да го изчистя и да го смажа,действително ако си му сложил масло там е истината аз като го сложих въртеше като чисто нов,а оттогава мина повече от месец.може би 2

Автор:  стамен353 [ Сряда, 04.06.2008 г. 20:13 ч. ]
Заглавие: 

Мирише ми на четките и/или четкодържателя на стартера.

Автор:  Teo [ Сряда, 04.06.2008 г. 20:20 ч. ]
Заглавие: 

Сваляш стартера и преглеждаш колектора (това е мястото където се търкат четките в ротора) - трябва да е чист...той най-вероятно няма да е, за това го почисти. Профилактично си смени четките (1-2 лв са) и провери четкодържателтие - с еднаква сила ли натискат четките и вобще натискат ли ги ;)

Автор:  shotik [ Четвъртък, 05.06.2008 г. 08:10 ч. ]
Заглавие:  палене

Като свалиш стартера погледни през отвора и виж в какво състояние са зъбите на маховика,сигурен съм ,че на двете места /на 180 градуса/където най-често спира мотора имаш подбити зъби.Опитай да ги зачистиш с пила.Другото е да свалиш бобината /шалтера/ на стартера и като разпоиш капачката почистваш контактните пластини на болтовете.Внимавай с жиците на бобините/те са две вътре/как ги ще ги разделиш,измерваш веригите им и ако има прекъсната ,сменяш целия шалтер.При изправни вериги,запояваш жиците и затваряш капачката.Преглеждаш за хлабави връзки и затягаш.Правиш проба за стартиране като с отвертка съединяваш + клема/кабела от акумулатора/с клемата на шалтера ,а не с другия болт на късо и следиш дали правилно работи.Огледай и бендикса-зъбите му и дали винаги зацепва,иначе го ремонтираш или сменяш.
Успех !

Автор:  boycho [ Четвъртък, 05.06.2008 г. 16:50 ч. ]
Заглавие: 

за бендикса е добре и маховика ми е горе-долу добре с старият стартер понякога прехъркваше на 1 място но с този никога не е правил така просто стартера не прави нищо не се помръдва

Автор:  Nasakoto [ Четвъртък, 05.06.2008 г. 16:58 ч. ]
Заглавие: 

Започни от най-лесното: клемите на акумулатора и кабелите. Оригиналните ли са - сменяй ги на секундата. Има български оловни клеми, под 3 лева са комплекта. Провери си абсолютно всички кабелни уши и електрически връзки в тази верига (на дебелите кабели) И едва ако тогава пак не ще - отваряй стартер. Не че е голяма философия да се сменят едни четки и да се почисти колектора, ама е добре първият път около теб да има някой, дето го е правил, че ако се закучи работата - да те измъкне от блатото :)

Автор:  boycho [ Четвъртък, 05.06.2008 г. 17:54 ч. ]
Заглавие: 

благодаря за съветите в събота го почвам ако не запали

Автор:  montoya [ Четвъртък, 05.06.2008 г. 23:46 ч. ]
Заглавие: 

Все пак пробвай от най-лесното, смажи го.

Автор:  boycho [ Понеделник, 09.06.2008 г. 15:16 ч. ]
Заглавие: 

разглобих старият стартер който беше се развалил той имаше същите симптоми като другият и видях че каналите на ротора са зацапани при четките .От какво се получава това и сега на струг ли трябва да се ходи или какво да правя

Автор:  theultimate [ Понеделник, 09.06.2008 г. 16:07 ч. ]
Заглавие: 

Почисти всичко от вътре с бензин и парцал и го остави да изсъхне преди да го сглобиш. Аз преди години така почистих моя, който не показваше никакви признаци на живот и още работи.

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/