Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
Зацапване на свещи.... http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=6063 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | lz1oe [ Петък, 13.03.2015 г. 19:12 ч. ] |
Заглавие: | Зацапване на свещи.... |
Здравейте! От известно време на Трабанта ми ,периодично се зацапва свещта на 1'ви цилиндър ! Двигателя е на 55 х. км. и е експлоатиран ,внимателно и грижливо! Зареждам винаги качествен бензин и масло в сотнощение 1:50. Последно монтирах свещи NG с точното топлинно число и има няма да съм изминал 150 км ,при което свещта на 1'ви цилиндър, отново се зацапа и последният отказа да работи ! Преди отдавах това явление на качеството на свещите ,но след като пробвах всички ,препоръчвани за Трабант свещи ,които се предлгат на нашият пазар ,съм убеден ,че причината не е в това! Може ли накой да ми каже къде да търся причината? |
Автор: | racrac [ Петък, 13.03.2015 г. 21:17 ч. ] |
Заглавие: | Re: Зацапване на свещи.... |
Здравей колега! Ще следя с интерес темата, защото и аз сменям доста често свещите. Първият ми Трабант беше с чукчета. Смених доста Brisk докато не поставих NGK BP6HS, втора употреба, карани на Вартбург. С тях карах до последно. Но когато ги сложих на втория Трабант (с електронно запалване) и те "заминаха". Дай малко повече информация - какво е запалването, колко е "авансът" на запалването, на втори цилиндър не ти ли е цапал, пробвал ли си да размениш местата на свещите и какъв е резултатът? |
Автор: | lz1oe [ Събота, 14.03.2015 г. 16:23 ч. ] |
Заглавие: | Re: Зацапване на свещи.... |
Здравей "racrac"! Зацапва се само свещта на 1'ви цилиндър до степен ,че престава да работи! В момента говорим за японски свещи NGK-BP6HS-4511! Запалването е оригинално електронно с датчик на Хол! Не съм променял нищо по аванса на запалването в цилиндрите! Втори цилиндър никога не ми е зацапвал свещ,независимо от марката им! За година изминавам много малко километри и повечето време Трабанта стои в двора! Друго не се сещам какво да пиша ,което би имало отношение към темата! Не ни остава нищо други освен да чакаме отговор на някой печен трабантаджия ! Хайде колеги ,споделете опит по повдигнатата тема! |
Автор: | montoya [ Събота, 14.03.2015 г. 16:48 ч. ] |
Заглавие: | Re: Зацапване на свещи.... |
Провери си нивото на горивото в карбуратора. |
Автор: | seemann1975 [ Неделя, 15.03.2015 г. 16:58 ч. ] |
Заглавие: | Re: Зацапване на свещи.... |
Според каталога на NGK правилната свещ за Трабант е BR7HS BR6 е много "топла" |
Автор: | Младен Трабанта [ Неделя, 15.03.2015 г. 21:33 ч. ] |
Заглавие: | Re: Зацапване на свещи.... |
При мен се е случвало зацапване ако прекаля с маслото в бензина и особенно ако е някае абикновенно. От както карам с червеното за скутери от Еко - то 25гр.на литър бенз. не съм пипал свещи. Най - вече добре регулиран карбуратор от към ниво! Няколко пъти ми се е налагало да сменям свещ поради пробив между електродите и тогава се зацапва . Проверявам си ги с обикновен мултицет като го слагам на най -голямо съпротивение и меря между електродите. Единия кабел на уреда на корпус а другия на резбичката където се мушка лолата ако е изправна свеща то уреда не отчита нищо, ако отчете някакво съпротивление тоест даде верига значи свеща е пробила и поради тази причина зацапва все едно си опрял кабела с лулата към корпус плътно а горивото си постъпва и се зацапва на момента! Освен това и центровката си провери с индикаторен часовник 3,5 мм преди ГМТ. Незнам дали си забелязал като е студена колата ако върнеш смукача по - рано получава се недостиг на гориво и заработва на един цилиндър. Като е студен мотора трябва да се слуша работата му и чрез смукача да се регулира работата на мотора като достигне работна температура врущаш напълно смукача това е! Успех! Дано съм ви полезен със съветите си. Всичко е опит и навици! |
Автор: | lz1oe [ Понеделник, 16.03.2015 г. 00:53 ч. ] |
Заглавие: | Re: Зацапване на свещи.... |
Здравей "Младен Трабанта" Благодаря за съветите !Ще опитам всичко ,даже и маслото ще сменя ,макар ,че втори цилиндър никога не ми е зацапвал свещ! |
Автор: | Младен Трабанта [ Понеделник, 16.03.2015 г. 21:16 ч. ] |
Заглавие: | Re: Зацапване на свещи.... |
Няма проблем колега с удоволствие! Значи ако не се изчисти проблема ще мислим за още варианти, мерене на съпротивлението на лулите да е еднакво, мерене на кабелите между бобините и лолите също да бъде еднакво за двата цилиндъра и най - накрая което е най - малко вероятно смяна на бобината на проблемния цилиндър. На стария ми трабант 6 волта беше избила едната бобина ту дава искра ту не луд ме направи докато открия проблема работеше добре като загрее почва да отказва като истине мотора пак работи добре като загрее на дълъг път пак ту на един ту на два цилиндъра смяна на свещи кабели лоли и накрая като проверявах за пореден път центровката чух, че цъка вътре в бобината а не където трябва на свеща смених и бобината и пам часовник взе да ги реди двата цилиндъра перфектно! Значи центровката я проверявам лесно, развивам двете свещи слагам ги на лолите и ги опирам на корпус давам на контакт, завивам индикаторния часовник и свеща на съответния цилиндър и като дойде момента 3,5мм на свеща прескача искра. Това е момента на запалване така си сигурен и за изправноста на свещ, лула, кабел, бобина и прочие. пробвай, успех! |
Автор: | ivanski [ Четвъртък, 19.03.2015 г. 19:24 ч. ] |
Заглавие: | Re: Зацапване на свещи.... |
Колега смисъл да сменяш маслото няма никакъв, със сигурност не е марката на маслото, което да ти цапа свещта. Виж дали със разменяне на бубините и кабелите проблема се прехвърля на другия цилиндър. Може и Електронното запалване да ти прави проблем, спомням си че транзисторите му остаряваха и правеха проблеми. Ако имаш резервна горна платка я смени и виж. Провери и карбуратора, както е казал montoya. Най-вероятно там ти е проблема. п.п. Младене, 25 гр. на литър бензин е прекаляване с маслото. |
Автор: | theultimate [ Петък, 20.03.2015 г. 13:34 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Зацапване на свещи.... | |||||||||
Проверявал ли си скоро центровката? Запалването може да е оригинално и напълно работещо, но да се е разместила центровката. Дори само да се отхалби малкото винтче на платката и може да даде няколко милиметра разлика между двата цилиндъра, което е напълно достатъчно. Два пъти съм имал подобен проблем - единия път беше от кофти кабел на едната свещ, другия път от избягала центровка. |
Автор: | Младен Трабанта [ Петък, 20.03.2015 г. 22:00 ч. ] |
Заглавие: | Re: Зацапване на свещи.... |
Хайде - хайде чак прекаляване вече толква години карам трабант кажи ги 20 моля - моля 20 - 25 гр не е проблем все пак не е лекарство! По - принцип практикувам като пътувам на дълго слагам повечко масълце около 25гр на литър. А да не говорим за ретрото което е на аватарът ми задължително 30гр. на литър заради бронзовите втулки на биелите както пише по книга се изисква по добро масло за разлика от новите ролкови лагери! |
Автор: | Wolfenstein [ Понеделник, 06.04.2015 г. 22:04 ч. ] |
Заглавие: | Re: Зацапване на свещи.... |
Аз имам спомени от предишния си трабант ,че в резервоара имаше някакви утайки,и след като го изчистих добре нямах проблем със свещите.Моят съвет е да се изчисти резервоара,не е трудно,и няма да навреди. |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |