Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

Трабанта, гасне на празен ход
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=6042
Страница 1 от 1

Автор:  lz1oe [ Четвъртък, 12.02.2015 г. 20:21 ч. ]
Заглавие:  Трабанта, гасне на празен ход

Здравейте!
От известно време Трабанта ми гасне на празен ход и ми създава проблеми при всеки светофар , кръстовище или когато трябва да спра! Опитах да регулирам оборотите на празен ход ,съгласно указанията в раздел 2.5.2.3 за карбуратор 28 H 1-1 от книгата "Аз ремонтирм Трабант",но не постигнах никакви резултати! Иначе на средни и високи обороти, Трабанта се държи нормално-вдига обороти и развива необходимата мощност !
Веднъж на път ми се случи нещо подобно и случайно минаващ колега ме посъветва с въздушната помпа да продухам карбуратора през щуцера за подаване на горивото,което веднага реши проблема !
Сега пак се опитах да направя горното ,но не постигнах никакъв ефект!
Интересува ме може ли да се направи нещо ,без да се демонтира и разглобява карбуратора?

Автор:  ivanski [ Четвъртък, 12.02.2015 г. 20:38 ч. ]
Заглавие:  Re: Трабанта, гасне на празен ход

Ми най-вероятно ти е запушен карба.
Това със помпата не е хубаво да се прави, защото може да вкара боклуците още по-навътре.
Най-добре свали карба, изчисти го външно и вътрешно, продухай със сгъстен въздух всеки свален жигльор и отвор като внимаваш какво отвиваш и регулировъчните винтове да ги нагласиш така, както са си били.
Той на трабанта карбуратора е доста елементарен, няма кой знае колко да чистиш.
Провери О пръстена на големия жълт винт, може да е заминал и да не уплътнява.
Както и е важно да е захванат хубаво и уплътнено към двигателя с двете гайки, че ако не е - смуче въздух и губиш празния ход.

За по-бързо чистене на карба си вземи спрей за чистене на карбове, много по-бързо става, отколкото с кореселин или бензин.

Автор:  Младен Трабанта [ Четвъртък, 12.02.2015 г. 20:52 ч. ]
Заглавие:  Re: Трабанта, гасне на празен ход

Здравей колега възможно е да ти е заминал о - пръстена на големия болт за регулиране на празния ход, другия вариант на дроселната клапа има семеринга от към поплавъковата камера тя ако е заминала също губи празния ход.
Отделно запушени жигльори и накрая регулировка. Това са възможните причини според мен. Без сваляне няма да мине. На моя трабант се е случвало и си го знам като номер. Както държи празни обороти изведнъж пропадат иска да гасне и съм пробвал за да не го отърва начуквам в движение на педала на газта като съм освободил от скорост
ще кажеш, че нещо се намества и закрепва празните обороти преди разглобяването пробвай така от любопитство.
Отделно за временно спасяване на положението подай една идея смукач с леко издърпване някякви милиметри тогава се подава съвсем леко газ чрез лостчето на карба което прави връзка между въздушната клапа и дроселовата клапа. Успех колега ако нещо не ти е ясно питай пак, че много инфо стана и да се обърка човек :wink:

Автор:  hrisvasilis [ Петък, 13.02.2015 г. 11:09 ч. ]
Заглавие:  Re: Трабанта, гасне на празен ход

От O пръстена не държи обороти стабилни. Запушен е жигльора за празен ход.
Ако автора на тази тема беше прочел поне темите с абсолютно същото заглавие щеше да види тази:
viewtopic.php?f=32&t=4603
hrisvasilis написа:
Сваляш тапата тук означена с номер 15
Изображение
След като я свалиш виж на тази снимка отвора /точно под пръста ми/, та в дъното на отвора трябва да има жигльор.
Изображение
Развиваш го с малка отвертка и гледаш дали не е запушен. Аз ти гарантирам, че е.
Цялата операция може да стане без сваляне на карбуратора, но е малко пипкаво.

Автор:  lz1oe [ Понеделник, 16.02.2015 г. 19:56 ч. ]
Заглавие:  Re: Трабанта, гасне на празен ход

Здравейте!
Карбураторът ,вече свален ,измит основно с бензин и ацетон и обработен в ултразвукова вана за 1 час!
очаквам да се пооправи времето ,за да го монтирам на мястото му,защото нямам гараж!
А пък какъв го ядох ,докато го сваля ,не ме питайте!
Имам чувството ,че ако се възложи на конструктор да направи компановка на моторен отсек на кола с цел максимално затруднен монтажа /демонтажа на отделни възли и детайли ,не би се справил така, както немските (DDR'манските) конструктори са направили при Трабанта!Вече лафа "немските инженери са голяма работа",ми звучи като виц!!!! :roll: [smilie=angry]

Автор:  Младен Трабанта [ Понеделник, 16.02.2015 г. 23:34 ч. ]
Заглавие:  Re: Трабанта, гасне на празен ход

Ми незнам аз си го свалям лесно за разлика от другите коли просто трябва да се свикне не е нищо особенно първия път като го свалях ми се видя трудно но последващите сваляния и поставяния са ми много по лесни с времето. Ще свикнеш. На това 600 дето е на аватара съм го вадил много пъти за разлика от 601 ми което се държи добре :wink:

Автор:  niki_k [ Вторник, 17.02.2015 г. 07:35 ч. ]
Заглавие:  Re: Трабанта, гасне на празен ход

Не е толкова трудно да свалиш и после монтираш карборатора!След като разкачиш жилата на на гаста и смукача и дръпнеш нагоре маркуча отиващ към въздушния филтър/да освободи гърловината на карборатора/,аз развивам горния болт на обтегача на алтернатора/и го изваждам/.Откачам ремъка и алтернатора увисва надолу и вече имаш достъп до двете гайки с шайби стягащи карборатора.Тази откъм алтернатора се развива лесно,другата можеш да си изпилиш ключ 13/гаечен/ и да го скъсиш като рамо за да не ти опира откъм скоростите.Като си разкачил пружинката връщаща гаста и подадеш гас с дясната ръка на лостовата система,с лявата и късия ключ/изпиления/ можеш да отвиеш и втората гайка донякъде и после би било редно и двете да се въртят на ръка.Трябва да си легнал под колата,при липса на канал.Ако при издърпването напред карборатора ти опре в гредичката,може леко да натиснеш с щанга на тази гредичка и долу на гърловината на изпускателния колектор,/където влиза в предното гърне/.Монтажа е по обратния ред!

Автор:  lz1oe [ Понеделник, 23.02.2015 г. 01:15 ч. ]
Заглавие:  Re: Трабанта, гасне на празен ход

Колеги,благодаря за съветите относно монтажа/демонтажа на карбуратора.
Днес времето беше сравнително добро и го монтирах ,след като предварително го бяхме измили,обработили 1 час в ултразвукова вана и продухали всички отвори със сух въздух!Както се очакваше заработи и ми позволи да регулирам оборотите на празен ход със запалени фарове!
Благодаря на всички ,които ми дадоха съвети ,помагайки ми да се справя с проблема!!!

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/