Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

Не ще да пали - Трабант 601
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=5704
Страница 1 от 3

Автор:  paskov [ Сряда, 12.03.2014 г. 02:19 ч. ]
Заглавие:  Не ще да пали - Трабант 601

Някакъв лош късмет ме гони с тази кола :(

Та новия проблем. Смених стартера с нов, кранчето за бензина с ново, закачих акумулатора дръпнах смукача завъртях ключа и бръм запали. Подържах я малко на смукач, върнах смукача колата продължи да работи. В един момент почна бавно да затихва и изгасна. Викам си не съм я държал достатъчно дълго на смукач, дръпнах пак смукача въртя ключа стартера върти, палене няма. Ставам развивам свещите гледам ги мокри. Изчистих ги, сложих ги обратно стартера върти, палене ьок. Бензин има, тече ( развих маркучето от към карбуратора ). Смених свещите проблема си остана, смених кабелите нямаше подобрение. Смених бубините нямаше подобрение, пак неща да пали. 6 чифта бобини изпробвах. Явно няма искра.

Само електронното не съм сменял :(

Ако имате идея ще Ви бъда благодарен да споделите. Утре възнамерявам да сменя и електронното. Ще си взема и две нови бубини от магазина за да съм сигурен че работят.

Стартера върти, смес се прави, явно няма искра :(

P.S: Подозирам, че това поведение има нещо общо с факта, че някой беше закачил масата на електронното към единия болт с който се хваща към купето, но може и просто да си въобразявам.

Автор:  TRABI_BS [ Сряда, 12.03.2014 г. 05:39 ч. ]
Заглавие:  Re: Не ще да пали - Трабант 601

Имах същия проблем,оказа се ,че дава искра когато си поиска и няма пълно изгаряне.Провери си центровката и кабелите на електронното,виждам че си писал за масата на електронното ,пробвай да върнеш кабела където е бил поставен първоначално и би трябвало да запали.

Автор:  niki_k [ Сряда, 12.03.2014 г. 07:41 ч. ]
Заглавие:  Re: Не ще да пали - Трабант 601

Колега,смени първо само долната платка/на коляновия вал/,като внимаваш да не размениш жиците,сложи свещите на маса включени към лулите ,дай контакт и завърти на ръка турбината,като гледаш на електродите на свещите за искра.Чак тогава ,ако я няма сменяй кутията.Успех!
,Ако купуваш ново електронно,само не взимай българско,нямам нищо против производителя,но не са добри!

Автор:  hrisvasilis [ Сряда, 12.03.2014 г. 10:06 ч. ]
Заглавие:  Re: Не ще да пали - Трабант 601

Масата където и да я сложиш не трябва да прави проблем до степен, че да не можеш да запалиш. Виж да не си разменил изводите на бобините и както ти е писал Ники на първо време без да сменяш още долна платка виж има ли искра на свещите..

Автор:  air123 [ Сряда, 12.03.2014 г. 10:09 ч. ]
Заглавие:  Re: Не ще да пали - Трабант 601

Погледни тази тема, в нея има упътване за проверка на електронното. viewtopic.php?f=32&t=5163

Автор:  paskov [ Сряда, 12.03.2014 г. 12:14 ч. ]
Заглавие:  Re: Не ще да пали - Трабант 601

Днеска сутринта го пробвах пак. Чу се леко припаткване и продължи по старо му. Днес ще си прибера новия карбуратор, и две нови свещи и довечера се мятам. Може и да палне.

Автор:  Младен Трабанта [ Сряда, 12.03.2014 г. 21:48 ч. ]
Заглавие:  Re: Не ще да пали - Трабант 601

99% съм сигурен, че е електронното там отказва от раз няма междинно положение особенно при долната платка оттказва тотално а ако е горната остава на един цилиндър.
Значи долната платка подава сигнал тоест импулс към горната по зеления проводник а кафевия е маса а черния + . Горната платка има задачата да усилва сигнала и да го разпрредели към двете бобини. При електронното няма износване а просто като телевизора примерно от раз отказва. Така, че аз винаги имам резервно електронно в колата си :wink:

Автор:  paskov [ Понеделник, 17.03.2014 г. 09:52 ч. ]
Заглавие:  Re: Не ще да пали - Трабант 601

В крайна сметка, след като смених измисленото и преправяно електронно с оригинално немско такова и наравих центровка запали. Даже минах 350 км вчера с него. Много добре върви.

Малко по-късно ще кача снимки на старото електронно, че немога да определя какво производство е било. [smilie=2beers]

Благодаря на всички за помоща.

P.S: След 350 км, нещо перката почна да звучи малко странно. Всякаш лекинко и се опират от време на време краищата в метала. Възможно ли е да е отиващ си лагер? Ремъка не съм го натягал много. Около 10 мм при натискане с палец между вала и перката. И ако е заминаващ си лагер, някаква идея колко време мога да карам така?

Автор:  hrisvasilis [ Понеделник, 17.03.2014 г. 10:12 ч. ]
Заглавие:  Re: Не ще да пали - Трабант 601

Трябваше още в началото да кажеш, че си с българско електронно. Те и нови да са само от стоенето не отлепят..

Автор:  niki_k [ Понеделник, 17.03.2014 г. 10:16 ч. ]
Заглавие:  Re: Не ще да пали - Трабант 601

Колега,радвам се,че трабанта ти се движи!За лагера на турбината направи следното: Разкачи ремъка,завърти турбината-не трябва да шуми много! Хвани я в центъра и и разклати-не трябва да има луфт.Сменява се на преса,но може да си намериш и втора употр.читава турбина!

Автор:  paskov [ Понеделник, 17.03.2014 г. 10:30 ч. ]
Заглавие:  Re: Не ще да пали - Трабант 601

niki_k написа:
Колега,радвам се,че трабанта ти се движи!За лагера на турбината направи следното: Разкачи ремъка,завърти турбината-не трябва да шуми много! Хвани я в центъра и и разклати-не трябва да има луфт.Сменява се на преса,но може да си намериш и втора употр.читава турбина!


И без да разкачам ремъка като я разклатя ми се струва че има лек луфт :)

Автор:  air123 [ Понеделник, 17.03.2014 г. 13:50 ч. ]
Заглавие:  Re: Не ще да пали - Трабант 601

Провери първо да не се е разместила гумената лента/уплътнение/, която е между турбината и ламаринения кожух. Ако се размести започва да дрънчи.
Ако са заминали лагерите , сменяй с турбина втора употреба.

Автор:  paskov [ Понеделник, 17.03.2014 г. 15:33 ч. ]
Заглавие:  Re: Не ще да пали - Трабант 601

air123 написа:
Провери първо да не се е разместила гумената лента/уплътнение/, която е между турбината и ламаринения кожух. Ако се размести започва да дрънчи.
Ако са заминали лагерите , сменяй с турбина втора употреба.


Трабанта ми бе закупен без гумените оплътнения м/у перката и ламаринения кожух. При запален двигател като натисна перката от горе ( да спре да се влияе от вибрациите ) пак продължава да го издава този звук. Да питам аз. Болта с който се навива перката към поставката и за двигателя трябва ли да има гайка от вътрешната си страна. Там където е захванат към перката или резбата трябва да е във самата перка?

Друго което забелязвам е, че във най-издадената си част перката има следи от триене в нещо, това ме озадачава. Което ме навежда на мисълта, че някога от дясно се е случвало нещо на колата. Довечера ще кача снимки.

Автор:  air123 [ Понеделник, 17.03.2014 г. 15:56 ч. ]
Заглавие:  Re: Не ще да пали - Трабант 601

За уплътнението, знам , че трябва да има за да обира вибрациите. При разглобяването на моя, бях го забравил и дрънчеше.
За гайката и болта , доколкото съм разбрал , по спомен мисля , че болта беше хванат с гайка към турбината и с втора гайка после за основата. Може обаче и да бъркам, за съжаление колата е на село и не мога да погледна.

Автор:  niki_k [ Понеделник, 17.03.2014 г. 16:00 ч. ]
Заглавие:  Re: Не ще да пали - Трабант 601

Стандартно на алуминиевия корпус на турбината има шпилка завита в него,а не болт.Също така където е завита шпилката има цилиндрична отливка,която влиза в един отвор на картера и фиксира турбината в този отвор,а отдолу се закрепва с шайба и гайка.Някои колеги отвиват шпилката и я сменяват с болт за да свалят по-лесно турбината и сменяват ремъка.Отпред перката не би било редно да закача никъде,обикновено закачат краищата на пластмасовата перка в алуминиевия корпус отвътре,когато се разбие лагера!

Страница 1 от 3 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/