Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

Семеринг на колянов вал откъм ремъчната шайба
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=5699
Страница 1 от 1

Автор:  steffcho [ Петък, 07.03.2014 г. 15:18 ч. ]
Заглавие:  Семеринг на колянов вал откъм ремъчната шайба

Привет! Сменям колянов вал, като амортизирания бе от вида с разглобяема средна черупка и семеринг откъм шайбата. Новия, който взех, е от вида с алуминиева черупка със сегмент от страната на шайбата, и със средна черупка с чоп, неразглобяема, както и средни лагери с чопчета. На картера има жлебове за чоповете на лагерите, за този за черупката липсваше. Проблема реших, като направих отвор в долния картер за него. Пасва перфектно, но моля някой вещ да се изкаже по въпроса. Вторият въпрос е за черупката при ремъчната шайба. Там семеринга е 67 на 42 - на новия вал вътрешния размер е 30. Проблема реших с поръчков семеринг, със същите външни размери, с вътрешен вместо за 42, за 30мм. Също пасва перфектно, но моля за мнение от вещо лице, дали направените интервенции са допустими, и няма да навредят на работата на двигателя. Предварително благодаря за изказаните мнения! Събирам двигателя с мерак, ползвам само немски части, повечето останали като резервни от епохата на тези автомобили. Тази черупка зад ремъчната шайба я открих унгарска, и на цена 40лв. с доставка. Не ми хареса производството...такъв семеринг излиза около 30лв. Мисля, че е супер вариант като заместител на фабричния елемент, но нека чуем други мнения.

Автор:  steffcho [ Неделя, 09.03.2014 г. 18:15 ч. ]
Заглавие:  Re: Семеринг на колянов вал откъм ремъчната шайба

В четвъртък ще сглобявам, и ще дам информация как са се получили нещата. Технически няма причина да не стане. Дано да е ползотворна информацията от гледна точка на това, че частите за нашите автомобили стават все по-трудно откриваеми...

Автор:  steffcho [ Сряда, 12.03.2014 г. 15:05 ч. ]
Заглавие:  Re: Семеринг на колянов вал откъм ремъчната шайба

Сглобих двигателя :) всичко стана по учебник, с изключение на едно грубо забравяне на шайбата, преди да събера картерите :D . Но непоправими неща няма - разделих ги, сложих си я, подмазах отново тънко силикон, и пак затворих. Семерингата си пасна повече от перфектно, нови пластини с пружинките на вала. Върти се съвсем лесно, няма стържене или затягане. Да попитам относто шпонката за делкото - сваля ли се, понеже на новия вал нямаше? Идеята е да сваля от разбития и да я сложа на новия. Ако ли не - препоръки за изработката на такава? [smilie=2beers]

Автор:  air123 [ Сряда, 12.03.2014 г. 19:38 ч. ]
Заглавие:  Re: Семеринг на колянов вал откъм ремъчната шайба

В книгата "Аз ремонтирам Трабант" на страница 64 е дадено разяснение за подмяната на коляновия вал, пише и за нов и за стар модел. Обяснено е и какви отвори трябва да се пробият. За съжаление не съм сменял вал никога и познанията ми са само теоретични. Не мога да разбера и каква е тази шпонка за делкото? Да не би да имаш в предвид шпонката за ремъчната шайба? Предполагам , че щом на новия вал нямаш, би могло да се вземе от стария.

Автор:  niki_k [ Четвъртък, 13.03.2014 г. 08:37 ч. ]
Заглавие:  Re: Семеринг на колянов вал откъм ремъчната шайба

Да,може с точен дорник да избиеш от стария вал и да набиеш тази шпонка.

Прикачени файлове:
DSCN3201.jpg
DSCN3201.jpg [ 170.82 KiB | Прегледано 12156 пъти ]

Автор:  steffcho [ Събота, 15.03.2014 г. 22:20 ч. ]
Заглавие:  Re: Семеринг на колянов вал откъм ремъчната шайба

Точно за нея говоря :) дай насоки, ако може, как най-безопасно да я извадя от стария и поставя на новия вал? Иначе вала си пасна точно, с бургия 5.3мм както е описано в книгата, пробих долния картер. На мястото на лабиринтното уплътнение зад ремъчната шайба поставих семеринг, за който е и темата, става перфектно. Конуса за маховика е същия като на стария вал. Само тази шпончица остана с въпросителна :)

Автор:  niki_k [ Събота, 15.03.2014 г. 22:40 ч. ]
Заглавие:  Re: Семеринг на колянов вал откъм ремъчната шайба

Избива се НАВЪТРЕ ,набива се по същия начин!

Автор:  steffcho [ Неделя, 16.03.2014 г. 22:19 ч. ]
Заглавие:  Re: Семеринг на колянов вал откъм ремъчната шайба

Благодаря за съвета :) Само не разбрах точно, може би мисълта ти е изпреварила писането - Отвътре се избива, или отвътре се набива?

Автор:  niki_k [ Понеделник, 17.03.2014 г. 07:37 ч. ]
Заглавие:  Re: Семеринг на колянов вал откъм ремъчната шайба

Колега,за да не съм голословен и надявам се да съм ти от помощ избих въпросната шпонка,премерих я с шублер и ето ти размерите:
6.8мм на 2.9 мм.Вала ми е точно като твоя от стария мод. с разглобяем среден лагер.Предполагам шпонката едва ли има разлика с новия мод.вал.Избиването става с дорник 2.5мм.,като чукаш от вън/откъм резбата на гайката/ навътре към центъра на оста на вала който е стругован с отвор и от там изпада шпонката.От вътре няма как да я удариш,за да я избиеш,както си писал ти!Набиването става пак откъм резбата към центъра на вала,като хванах шпонката с тънки отпред клещи"Чифтове"и я набих директно с чука!Внимавай да я подведеш правилно и влиза без проблем.Набий я толкова,че да влезне малко под резбата за да не пречи при навиването на гайката.Надявам се сега да си ме разбрал,по ясно от това не мога да го обясня!Успех!

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/