Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

Отчаяно моля за помощ!!!
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=5512
Страница 1 от 2

Автор:  fraxinus [ Вторник, 12.11.2013 г. 21:54 ч. ]
Заглавие:  Отчаяно моля за помощ!!!

Колеги помагайте не мога да си оправя трабанта.
Задържа предно ляво колело,като се покара така накладките се разскърцват и в последствие съсипват.
Сменил съм една торба накладки.Заех се да отстранявам проблема.Сменени са накладки ,цилиндърчета, маркучи тръбички ,спирачна помпа/това е третата/ ,престъргани са барабаните и с изсипани доста пари.След смяна на помпата проблема намаля /преди буквално блокираше колелото/ но остана едва забележим.В началото ремонтите ги правих сам после реших ,че съм некадърен и я закарах на майстор, който смени отново по-голямата част на предния кръг.Но ефект няма.Човека му е неудобно вече да ми взима пари за едно и също нещо без да може да се отстрани.
При напомпване педалът се надървя ,изчезва му празният ход.

Автор:  ivanski [ Вторник, 12.11.2013 г. 22:51 ч. ]
Заглавие:  Re: Отчаяно моля за помощ!!!

Като сменяш накладки има ли хлабина на накладката : Аз ремонтирам стр. 183 ?
И въобще като сменяш помпи и като приключваш ремонт по спирачки регулираш ли свободния ход на педала : Аз ремонтирам стр. 174 ?

Второто се прави след качествено обезвъздушаване на системата.

Автор:  fraxinus [ Вторник, 12.11.2013 г. 23:06 ч. ]
Заглавие:  Re: Отчаяно моля за помощ!!!

Направено е.Най лошото е че проблема се появява понякога и след време-Педалът има нормален ход и не стърже нищо през повечето време- ,но понякога се втвърдява и се качва високо след това пак се нормализира.Следва изпичане на накладките на ляво колело от едва доловимото триене което се явява понякога.
Толкова рядко става че е трудно да се демонстрира -трябва човек да покара 40-50 км градско за да усети.Дори и барабаните не загряват много.

Автор:  ivanski [ Вторник, 12.11.2013 г. 23:12 ч. ]
Заглавие:  Re: Отчаяно моля за помощ!!!

Другите колела как са ?
Предно дясно ?

Сигурен ли си, че всички маркучи - метални и гумени са изрядни ?

И недей да се занимаваш с престъргване на барабани, това е безсмислено.
Ако ти трябват барабани, кажи аз имам около 10 излишни.

Автор:  fraxinus [ Вторник, 12.11.2013 г. 23:27 ч. ]
Заглавие:  Re: Отчаяно моля за помощ!!!

Вече не съм сигурен в нищо :cry:
Сменяни са и са нови.Предно дясно е добре-спира нормално, не задържа и накладките му не се разскърцват.
От друга страна лявото е по-близо до помпата и обема флуид между него и помпата е по-малък ако има някакво значение де.

Автор:  ivanski [ Сряда, 13.11.2013 г. 00:06 ч. ]
Заглавие:  Re: Отчаяно моля за помощ!!!

За да имаш проблем в помпата, трябва или всички 4 колела да задържат или най-малко две - предни или задни.
Това за обема флуид няма значение.

Според мен, опитвайки се да отгатна от разстояние имаш запушен маркуч - някой от предните.
Или от металните или от гумените.

Отвиваш при помпата, където е стоп машинката и долу при предните колела разхлабваш щуцера за обезвъздушаване.
Така една по една двете тръбички ги продухваш със сгъстен въздух или пък рязко с помпа. Това е мързеливия вариант.

Аз бих свалил всичко, което се отнася до двете предните колела, свързано със спирачки, след това проверка и сглобяване.

Автор:  1,3 [ Сряда, 13.11.2013 г. 00:24 ч. ]
Заглавие:  Re: Отчаяно моля за помощ!!!

Да но до колкото разбрах,колегата е сменил маркучи и тръбички :!: :?:

Автор:  fraxinus [ Сряда, 13.11.2013 г. 00:45 ч. ]
Заглавие:  Re: Отчаяно моля за помощ!!!

1,3 написа:
Да но до колкото разбрах,колегата е сменил маркучи и тръбички :!: :?:

Точно така ефекта обаче беше нулев.
И пружините смених.
Единственото нещо ,което остана старо по спирачките май е приспособлението за автоматично регулиране на хлабината ,което не беше запекло ,но знам ли.
Благодаря на колегата Ники-к че ми напомни за него.Налично е ново и в събота ще го сменя.

Автор:  ivanski [ Сряда, 13.11.2013 г. 16:59 ч. ]
Заглавие:  Re: Отчаяно моля за помощ!!!

И за какво ще го сменяш пък приспособлението за хлабината ?
То може да е развалено само ако е запекло или е сглобено неправилно . Излишна работа си отваряш.

Относно него е достатъчно да осигуриш хлабина там, където то контакува във канала на накладката.
И при монтажа на накладките то трябва да е максимално най-навътре и прибрано.
И си сложи непрестъргван прав барабан !

Автор:  1,3 [ Сряда, 13.11.2013 г. 20:20 ч. ]
Заглавие:  Re: Отчаяно моля за помощ!!!

За барабаните е правилно,в интерес на истината съм против престърганите барабани,дискове и притискателни такива.

Автор:  vasko [ Петък, 15.11.2013 г. 03:09 ч. ]
Заглавие:  Re: Отчаяно моля за помощ!!!

Не съм особено запознат с трабантовите спирачки но ме осенява идеята за заклинване на буталце в корпуса на спирачния цилиндър на лявото колело поради прекалено голяма хлабина (може да се прояви и при нова но некачествена част) или ако някой нещо е убъркал коя тръбичка къде се включва [smilie=2beers] надявам се да съм полезен

Автор:  Venci_002 [ Събота, 23.11.2013 г. 01:02 ч. ]
Заглавие:  Re: Отчаяно моля за помощ!!!

Понеже казваш че барабаните ти са престъргани-максималното допустимо увеличение на диаметъра е два милиметра,то ест 202 милиметра(оригинално барабанът е 200);при това положение се използват накладки с едим милим.по-дебели!Пише го в зелената книга.Допустимото износване на тези накладки е също с един милим. по-дебело.
Лично аз си сложих преди пет години унгарски челюсти(вероятно рециклирани немски) и съм много доволен.Автомобилът спира по-добре отколкото като беше нов,в смисъл с по-леко натискане на педала.
Така че не се отчайвай,имай предвид тези неща и пиши какво е станало.

Автор:  fraxinus [ Събота, 23.11.2013 г. 21:56 ч. ]
Заглавие:  Re: Отчаяно моля за помощ!!!

Днес чак успях да му отделя време,оказва се че проблема засяга целия преден кръг ,ако и да затяга само едното колело ,като отвия щуцерчето за обезвъздушаване на противоположното колело отпуска затягането на проблемното-така ,че проблема май ще е около помпата.Имам една стара помпа ,която тече и има язви по цилиндърът си като я сложа е добре-но тече като лейка.А със две различни нетечащи и видимо здрави помпи с нови гумички колелото затяга.
Сега въпросът е дали тези две помпи по случайно съвпадение имат един и същ проблем или проблемът е някъде другаде ,а течащата помпа просто не задържа налягане понеже тече.
Иначе с другите помпи след няколко натискания педалът се качва горе и се втвърдява, ако се отвие нещо по системата течността цръква под налягане.

Автор:  Venci_002 [ Събота, 23.11.2013 г. 22:55 ч. ]
Заглавие:  Re: Отчаяно моля за помощ!!!

Ясна ми е картинката.Клапанчетата на двете помпи са монтирани обратно и системата няма връзка с атмосферата.При някакво разширение на течността,например топлинно,всичко блокира.Същото премеждие преживях преди 4 години,след като един "майстор" който между другото е бил на специализация в Германия навремето,ми смени гумичките.Ще ти трябват вероятно нови гумички за въпросните клапан4ета,мога да ти изпратя;само тези гумички от магазина не можеш да купиш.

Автор:  fraxinus [ Събота, 23.11.2013 г. 23:14 ч. ]
Заглавие:  Re: Отчаяно моля за помощ!!!

В какъв смисъл обратно са сложени.

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/