Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
Отчаяно моля за помощ!!! http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=5512 |
Страница 1 от 2 |
Автор: | fraxinus [ Вторник, 12.11.2013 г. 21:54 ч. ] |
Заглавие: | Отчаяно моля за помощ!!! |
Колеги помагайте не мога да си оправя трабанта. Задържа предно ляво колело,като се покара така накладките се разскърцват и в последствие съсипват. Сменил съм една торба накладки.Заех се да отстранявам проблема.Сменени са накладки ,цилиндърчета, маркучи тръбички ,спирачна помпа/това е третата/ ,престъргани са барабаните и с изсипани доста пари.След смяна на помпата проблема намаля /преди буквално блокираше колелото/ но остана едва забележим.В началото ремонтите ги правих сам после реших ,че съм некадърен и я закарах на майстор, който смени отново по-голямата част на предния кръг.Но ефект няма.Човека му е неудобно вече да ми взима пари за едно и също нещо без да може да се отстрани. При напомпване педалът се надървя ,изчезва му празният ход. |
Автор: | ivanski [ Вторник, 12.11.2013 г. 22:51 ч. ] |
Заглавие: | Re: Отчаяно моля за помощ!!! |
Като сменяш накладки има ли хлабина на накладката : Аз ремонтирам стр. 183 ? И въобще като сменяш помпи и като приключваш ремонт по спирачки регулираш ли свободния ход на педала : Аз ремонтирам стр. 174 ? Второто се прави след качествено обезвъздушаване на системата. |
Автор: | fraxinus [ Вторник, 12.11.2013 г. 23:06 ч. ] |
Заглавие: | Re: Отчаяно моля за помощ!!! |
Направено е.Най лошото е че проблема се появява понякога и след време-Педалът има нормален ход и не стърже нищо през повечето време- ,но понякога се втвърдява и се качва високо след това пак се нормализира.Следва изпичане на накладките на ляво колело от едва доловимото триене което се явява понякога. Толкова рядко става че е трудно да се демонстрира -трябва човек да покара 40-50 км градско за да усети.Дори и барабаните не загряват много. |
Автор: | ivanski [ Вторник, 12.11.2013 г. 23:12 ч. ] |
Заглавие: | Re: Отчаяно моля за помощ!!! |
Другите колела как са ? Предно дясно ? Сигурен ли си, че всички маркучи - метални и гумени са изрядни ? И недей да се занимаваш с престъргване на барабани, това е безсмислено. Ако ти трябват барабани, кажи аз имам около 10 излишни. |
Автор: | fraxinus [ Вторник, 12.11.2013 г. 23:27 ч. ] |
Заглавие: | Re: Отчаяно моля за помощ!!! |
Вече не съм сигурен в нищо Сменяни са и са нови.Предно дясно е добре-спира нормално, не задържа и накладките му не се разскърцват. От друга страна лявото е по-близо до помпата и обема флуид между него и помпата е по-малък ако има някакво значение де. |
Автор: | ivanski [ Сряда, 13.11.2013 г. 00:06 ч. ] |
Заглавие: | Re: Отчаяно моля за помощ!!! |
За да имаш проблем в помпата, трябва или всички 4 колела да задържат или най-малко две - предни или задни. Това за обема флуид няма значение. Според мен, опитвайки се да отгатна от разстояние имаш запушен маркуч - някой от предните. Или от металните или от гумените. Отвиваш при помпата, където е стоп машинката и долу при предните колела разхлабваш щуцера за обезвъздушаване. Така една по една двете тръбички ги продухваш със сгъстен въздух или пък рязко с помпа. Това е мързеливия вариант. Аз бих свалил всичко, което се отнася до двете предните колела, свързано със спирачки, след това проверка и сглобяване. |
Автор: | 1,3 [ Сряда, 13.11.2013 г. 00:24 ч. ] |
Заглавие: | Re: Отчаяно моля за помощ!!! |
Да но до колкото разбрах,колегата е сменил маркучи и тръбички |
Автор: | fraxinus [ Сряда, 13.11.2013 г. 00:45 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Отчаяно моля за помощ!!! | |||||||||
Точно така ефекта обаче беше нулев. И пружините смених. Единственото нещо ,което остана старо по спирачките май е приспособлението за автоматично регулиране на хлабината ,което не беше запекло ,но знам ли. Благодаря на колегата Ники-к че ми напомни за него.Налично е ново и в събота ще го сменя. |
Автор: | ivanski [ Сряда, 13.11.2013 г. 16:59 ч. ] |
Заглавие: | Re: Отчаяно моля за помощ!!! |
И за какво ще го сменяш пък приспособлението за хлабината ? То може да е развалено само ако е запекло или е сглобено неправилно . Излишна работа си отваряш. Относно него е достатъчно да осигуриш хлабина там, където то контакува във канала на накладката. И при монтажа на накладките то трябва да е максимално най-навътре и прибрано. И си сложи непрестъргван прав барабан ! |
Автор: | 1,3 [ Сряда, 13.11.2013 г. 20:20 ч. ] |
Заглавие: | Re: Отчаяно моля за помощ!!! |
За барабаните е правилно,в интерес на истината съм против престърганите барабани,дискове и притискателни такива. |
Автор: | vasko [ Петък, 15.11.2013 г. 03:09 ч. ] |
Заглавие: | Re: Отчаяно моля за помощ!!! |
Не съм особено запознат с трабантовите спирачки но ме осенява идеята за заклинване на буталце в корпуса на спирачния цилиндър на лявото колело поради прекалено голяма хлабина (може да се прояви и при нова но некачествена част) или ако някой нещо е убъркал коя тръбичка къде се включва надявам се да съм полезен |
Автор: | Venci_002 [ Събота, 23.11.2013 г. 01:02 ч. ] |
Заглавие: | Re: Отчаяно моля за помощ!!! |
Понеже казваш че барабаните ти са престъргани-максималното допустимо увеличение на диаметъра е два милиметра,то ест 202 милиметра(оригинално барабанът е 200);при това положение се използват накладки с едим милим.по-дебели!Пише го в зелената книга.Допустимото износване на тези накладки е също с един милим. по-дебело. Лично аз си сложих преди пет години унгарски челюсти(вероятно рециклирани немски) и съм много доволен.Автомобилът спира по-добре отколкото като беше нов,в смисъл с по-леко натискане на педала. Така че не се отчайвай,имай предвид тези неща и пиши какво е станало. |
Автор: | fraxinus [ Събота, 23.11.2013 г. 21:56 ч. ] |
Заглавие: | Re: Отчаяно моля за помощ!!! |
Днес чак успях да му отделя време,оказва се че проблема засяга целия преден кръг ,ако и да затяга само едното колело ,като отвия щуцерчето за обезвъздушаване на противоположното колело отпуска затягането на проблемното-така ,че проблема май ще е около помпата.Имам една стара помпа ,която тече и има язви по цилиндърът си като я сложа е добре-но тече като лейка.А със две различни нетечащи и видимо здрави помпи с нови гумички колелото затяга. Сега въпросът е дали тези две помпи по случайно съвпадение имат един и същ проблем или проблемът е някъде другаде ,а течащата помпа просто не задържа налягане понеже тече. Иначе с другите помпи след няколко натискания педалът се качва горе и се втвърдява, ако се отвие нещо по системата течността цръква под налягане. |
Автор: | Venci_002 [ Събота, 23.11.2013 г. 22:55 ч. ] |
Заглавие: | Re: Отчаяно моля за помощ!!! |
Ясна ми е картинката.Клапанчетата на двете помпи са монтирани обратно и системата няма връзка с атмосферата.При някакво разширение на течността,например топлинно,всичко блокира.Същото премеждие преживях преди 4 години,след като един "майстор" който между другото е бил на специализация в Германия навремето,ми смени гумичките.Ще ти трябват вероятно нови гумички за въпросните клапан4ета,мога да ти изпратя;само тези гумички от магазина не можеш да купиш. |
Автор: | fraxinus [ Събота, 23.11.2013 г. 23:14 ч. ] |
Заглавие: | Re: Отчаяно моля за помощ!!! |
В какъв смисъл обратно са сложени. |
Страница 1 от 2 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |