Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

Приспособление/скоба/за центровка на Трабант с чукчета
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=5468
Страница 1 от 1

Автор:  niki_k [ Събота, 12.10.2013 г. 08:21 ч. ]
Заглавие:  Приспособление/скоба/за центровка на Трабант с чукчета

Колеги,ето Ви просто решение на проблема с обирането на аванса на центробежния регулатор и направата на центровка на Трабант с чукчета:
-Взимате една от тапите/условно я наричам така/от стара трабантова спирачна помпа-там където се завива някоя от тръбичките! Слагате я на ментгемето и с ножовка правите двете "ушенца"за фиксиране в центробежния регулатор.Имайте впредвид,че те не са точно на център,а леко изместени!
-Разпробивате отвора където е била тръбичката с 9,или 10мм.бургия и сте готови!
При обирането на аванса завъртате надясно с ключ 22 мисля че е,за да се отворят крилцата и тогава стягате болта м8 за да ги фиксира!Той трябва да е към 1см.и половина по дълъг от стандартния за да захване в коленовия вал.Правите си центровката и отвивате приспособлението,слагате си болта м 8/неговия си/затягате и сте готови!

Прикачени файлове:
DSCN2821.jpg
DSCN2821.jpg [ 75.95 KiB | Прегледано 15380 пъти ]
DSCN2823.jpg
DSCN2823.jpg [ 78.9 KiB | Прегледано 15382 пъти ]

Автор:  Venci_002 [ Събота, 23.11.2013 г. 21:02 ч. ]
Заглавие:  Re: Приспособление/скоба/за центровка на Трабант с чукчета

Ники,има един въпрос който все не мога да си изясня.На какъв ъгъл това приспособление завърта гърби4ното вал4е спрями КВ?

Автор:  niki_k [ Събота, 23.11.2013 г. 21:28 ч. ]
Заглавие:  Re: Приспособление/скоба/за центровка на Трабант с чукчета

Колега,ъгъла не съм го мерил,но отваря крилцата на центробежния регулатор до упор/от снимката/,болта ги фиксира и тогава правя центровката на 4мм преди ГМТ.на двата цилиндъра.След това отвивам по-дългия болт,свалям приспособлението и затягам оригиналния болт.Говоря за центровка при по-стария модел карбуратор!

Автор:  Venci_002 [ Събота, 23.11.2013 г. 22:43 ч. ]
Заглавие:  Re: Приспособление/скоба/за центровка на Трабант с чукчета

Да,при карбураторите 28HB2 центровката е на 4 милиметра,но съм чувал разни приказки че като свалиш това приспособление тя става 0 милиметра.Как се държи двигателят при тази центровка?Как са празните му обороти?

Автор:  niki_k [ Неделя, 24.11.2013 г. 08:12 ч. ]
Заглавие:  Re: Приспособление/скоба/за центровка на Трабант с чукчета

Точно така е колега,при свалено приспособление искрата е точно на горна мъртва точка и трабанта върви перфектно.Празния ход също няма проблеми при добър карбуратор.

Автор:  Venci_002 [ Неделя, 24.11.2013 г. 21:32 ч. ]
Заглавие:  Re: Приспособление/скоба/за центровка на Трабант с чукчета

А защо тогава не правят центровката на 0 милиментра без това приспособление?Струва ми се че ако я направиш така,няма да имаш празен ход въобще.

Автор:  niki_k [ Неделя, 24.11.2013 г. 21:38 ч. ]
Заглавие:  Re: Приспособление/скоба/за центровка на Трабант с чукчета

Мога да ти кажа,че наистина доста хора така я правят/без приспособление,когато нямат/,а моя трабант в момента е с такава центровка и карбубатор иняма никакви проблеми нито с вървежа,нито с празния ход.Доказано е от опит!

Автор:  Venci_002 [ Понеделник, 25.11.2013 г. 22:50 ч. ]
Заглавие:  Re: Приспособление/скоба/за центровка на Трабант с чукчета

Може и да е така,но нека и аз да ти споделя моя опит.Моят Трабант вървеше до преди 12 години с центробежни тежести,вързани в отворено положение с телчета.Правихме аванса около 3 милиметра доколкто си спомням,фиксиран,и за мое голямо учудване Трабантът вървеше идеално,празните му обороти бяха също идеални.Отидох веднъж при един майстор да ми направи центробежния регулатор да работи-вярвай,едва се прибрах,два километра(без карбуратота да е пипан).Единственото хубаво беше че парното започна да топли много бързо.След това го регулирах на 2.2 милиметра без скоби4ката,пове4е аванс не можеше(гърбичките на чукчетата бяха поизносени).Празните обороти се възвърхана,динамиката на автомобила също.
Какъв разход ти дава на дълъг път при този аванс?

Автор:  niki_k [ Понеделник, 25.11.2013 г. 23:16 ч. ]
Заглавие:  Re: Приспособление/скоба/за центровка на Трабант с чукчета

6-6.5л.на 100км.Преди това бях със електронно и новия карбуратор/последния двутактов/,гореше по малко,но и динамиката на вървежа бе по слаба.С този карбуратор върви по-добре,свещите са керемидено-кафяви след извънградско.Много колеги предполагам биха казали,че съм се върнал"назад" с чукчетата и стария карбуратор,но честно казано съм по-доволен.Ако чукчетата започнат да ми дават проблеми,ще върна електронното,кутията си е на място,а датчика в багажника,така съм и по-спокоен/двойно осигурен откъм"тоци" на пътя,че трабанта се кара постоянно.Естествено с електронното и другия карбуратор ще сложа!Този разход все пак е условен,зависи от много фактори на пътя,но това е друга тема!

Автор:  Venci_002 [ Сряда, 27.11.2013 г. 21:07 ч. ]
Заглавие:  Re: Приспособление/скоба/за центровка на Трабант с чукчета

А моят трабант гори около 5 на дълъг път.Другият трабант,който беше с фиксиран на 3 милиметра аванс,също гореше толкова.Динамиката на двата е перфектна :wink:

Автор:  ivanski [ Сряда, 27.11.2013 г. 21:26 ч. ]
Заглавие:  Re: Приспособление/скоба/за центровка на Трабант с чукчета

Добре де Ники, а защо като сложиш електронното трябва да връщаш и новия -Н1-1 карб ?

Аз точно това смятам да правя вмомента, че тоя последния карбуратор на дълъг път след 80 км/ч почват едни гадни звуци ... та мисля и аз да сложа стар карбуратор, с който да гори литър повече, ама да влиза достатъчно гориво във високите, съответно да маже по-добре и да върви повече. Знам, че 4-1 - предпоследния е нещо проблемен. ( защо по-точно не помня )

Та да питам кой по-точно от старите да търся - 2НВ2-какво ???
Поне аз така разбрах, но ... защо при слагане на стар карбуратор, трябва да монтирам чукчета ?
Какво е лошото на комбинацията от стар карб. + електронно запалване ?

Поздрави

Автор:  niki_k [ Четвъртък, 28.11.2013 г. 08:34 ч. ]
Заглавие:  Re: Приспособление/скоба/за центровка на Трабант с чукчета

В момента съм с карб.28нв2 и с чукчета.Да може би към литър бензин отгоре,но над средни обороти колата се "дърпа" доста по добре и ускорява по-бързо от преди с новия 28нв4-1.Предполагам това все пак се дължи и на центробежния регулатор,който липсва при електронното запалване.Колкото и малко градуси да измества центровката при увеличаване на оборотите,все пак го-прави нали!Според мен този карбур./28нв2/е по-успешен от по-новия!Търси си такъв!Мисля,че получи и отговор на въпроса с електронното и стария карб.,а също така ако върна електронното,връщам и новия тип карб.защото все пак така е стандартно,но не пречи Ivanski ти да експериментираш!Успех!

Автор:  Venci_002 [ Четвъртък, 28.11.2013 г. 23:22 ч. ]
Заглавие:  Re: Приспособление/скоба/за центровка на Трабант с чукчета

По принцип не е нужно да слагаш контактно запалване ако сложиш стар карбуратор(последното защо ще го правиш не ми е ясно,но ти си знаеш).Моят Трабант,който е с 28HB4-1 и старият ни,който беше с 28H1-1 горят 5 на 100 на дълъг път.

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/