Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

Въпрос свързан с акумулатор
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=5457
Страница 1 от 2

Автор:  2tpower_ [ Вторник, 01.10.2013 г. 22:42 ч. ]
Заглавие:  Въпрос свързан с акумулатор

Колеги въпроса ми е следния:Може ли акумулатор с средна големина става въпрос за акумулатор 60-65 ампера да се побере в Трабанта предстой ми покупка на Трабант и се чудя дали акумулатора ми ще се събере или ще трябва да режа или да кривя стойката.Мерси предварително ще се радвам някой да ми отговори колкото се може по бързо,защото вероятно утре ще ходя да го прибирам.

Автор:  ivanski [ Вторник, 01.10.2013 г. 22:56 ч. ]
Заглавие:  Re: Въпрос свързан с акумулатор

Да, става. Правил съм го това.
Като застанеш пред колата се изпилват заварките на дясната стъпка, в която се закачат куките на стойката. И съответно се премества и заварява по-надясно.

Ще се събере и при оригинална конфигурация, ама ще стой на криво.
Само ще трябва да го вържеш хубаво с каквото намериш, докато се прибереш и го захванеш културно.
Гледай да не опира в лоста за скоростите.

Автор:  2tpower_ [ Вторник, 01.10.2013 г. 23:02 ч. ]
Заглавие:  Re: Въпрос свързан с акумулатор

Благодаря много колега,и аз си мислих,че ще стане,но ще стой на криво.Важното е да го прибера на 50 километра е от мен,после може и малък акумулатор да си взема.Важното е да сложа големия акумулатор,за да мога да го прибера.

Автор:  racrac [ Вторник, 01.10.2013 г. 23:02 ч. ]
Заглавие:  Re: Въпрос свързан с акумулатор

Здравей,
Не се побира. На старият ми Трабант, който е на аватара, този проблем беше решен от предишният собственик, като под акумулатора лежеше късо парче дъска, дебело около 2,5 см. Така акумулаторът (от старите Монбати 55Ah) стоеше повдигнат над стойките за шпилките. А самите шпилки бяха пъхнати "от външна страна" и акумулаторът спокойно се побираше между тях. Мисля, че дължината им ще стигне за да затегнеш придържащата скоба. При мен едната шпилка беше оригинална, а другата парче арматурно желязо с нарязана резба. Както ти е казал ivanski вкъщи вече можеш да преместиш едната стойка малко по настрани. Той е правил тази процедура на Трабанта ми.
[smilie=2beers]

Автор:  2tpower_ [ Вторник, 01.10.2013 г. 23:09 ч. ]
Заглавие:  Re: Въпрос свързан с акумулатор

Благодаря колега.Важното е да се събере,дори и да стой малко на една страна не ми е проблем ще го вържа с плътна медна тел и предполагам няма да има проблеми.Другият ми въпрос е свързан с задното окачване,както всички знаят Трабанта е с независимо окачване.Собственика каза,че носача имал малка пукнатина и заради това гумата стой леко крива,но те по принцип си стоят леко издадени като е празен.Като го покарах гумата си влезе на вътре и сега си е напълно нормално.Според вас дали ще има проблем да го прибера и да го капна с едно СО,или направо на място да отида при някой да ми го капне?

Автор:  racrac [ Вторник, 01.10.2013 г. 23:21 ч. ]
Заглавие:  Re: Въпрос свързан с акумулатор

В тази област не съм много специалист, но лично аз бих отишъл да го капнат, за да не ме остави на пътя. А когато стигна у дома ще сменя целия носач. С окачването е добре нещата да са изрядни.

Автор:  2tpower_ [ Вторник, 01.10.2013 г. 23:27 ч. ]
Заглавие:  Re: Въпрос свързан с акумулатор

Така е,но първо ще го погледна да видя дали пукнатина е голяма и на кое място е точно.При положение,че не е нещо фатално ще си го капна в нас като го прибера.Иначе колата не е карана от 2 или 3 години,но гуми,спирачки всичко си е добре.Миналата седмица ходих да го гледам,палих го,карах го спирачки има.Като цяло колата си иска една пълна профилактика на абсолютно всичко,но това няма как да стане на място.Иначе като цяло двигателя е перфектен няма тракане и шумове,пали от половин оборот студен и при загрял мотор лично го пробвах няколко пъти.1985 година е вероятно е с чукчета,но това не ме притеснява изобщо.Ако някой иска мога да дам линк към обявата да го види.

Автор:  Оги [ Сряда, 02.10.2013 г. 10:01 ч. ]
Заглавие:  Re: Въпрос свързан с акумулатор

Носача завари с СО, и с възможно най-малко нагряване. Т.е. заваряваш сантиметър- чакаш да се охлади. В никакъв случай с електрожен и имай предвид, че термична обработка на части по окачването е забранена. Т.е. попадне ли ти здрав носач- смени заварения.
Електронното можеш да разпознаеш по една кутия на десния калник зад бобините.

Автор:  2tpower_ [ Сряда, 02.10.2013 г. 10:09 ч. ]
Заглавие:  Re: Въпрос свързан с акумулатор

Да колега точно така ще направя,а иначе знам,че ако е с електронно има една черна кутия до бомбето,но мерси все пак.

Автор:  ivanski [ Сряда, 02.10.2013 г. 17:47 ч. ]
Заглавие:  Re: Въпрос свързан с акумулатор

Пукнатина по носач на Трабант е най-вече в следствие на изгнил отвътре-навън носач, а не толкова от претоварване и последвало сцепване. Макар, че съм виждал и такова нещо.
С две думи- виждаш пукнатината и си мислиш, че просто ще я зашиеш с ЦО-то, ама като натиснеш и той половината носач ти остане в ръцете.
Дори така, носачите могат да се закърпят доста успешно.

Оги, термичната обработка точно на тоя носач не виждам колко сериозно може да повлияе, имайки предвид, че благодарение точно на някой заварчик някакви елементи са били заварени и се е получил носач.
Иначе да, съгласен съм с теб, че е забранено на части по окачване да заваряваш, но точно за този носач не виждам проблем. Стига естествено да се направи от някой, който знае какво върши.

Иначе, да най-добрия вариант е да се смени.

2tpower_
Взе ли го вече ?
Дай линка да го видим.

Автор:  2tpower_ [ Сряда, 02.10.2013 г. 21:05 ч. ]
Заглавие:  Re: Въпрос свързан с акумулатор

Не съм го взел още.Днес пак валя почти цял ден и просто нямаше как да стане.Предполагам,че утре вече ще го ходя да го взимам.Иначе колата си има ръжди и забележки,но това си е нормално цял живот е стоял и вънка.Ето линк към обявата,ако искате може да дадете някой мнение. http://prodavalnik.com/trabant-601-kombi-i32030567

Автор:  2tpower_ [ Понеделник, 07.10.2013 г. 20:33 ч. ]
Заглавие:  Re: Въпрос свързан с акумулатор

Така днес ходих да го взема,отидох оправихме документите и т.н. и тръгнах към Добрич и точно преди да изляза от Варна ляво задно колело започна да опира в подкалника и до там бях.Скъса се носача,не го погледнах точно къде,чудех се какво да правя и накрая един приятел дойде,но нямаше как нито да го дърпаме,нито да го карам така.Иначе като го разклатя колелото се намества и след 20 метра пак почване да опира в подкалника,става дума за горната част.Добре,че не стана някоя беля поне.Утре вероятно ще търся платформа и така ще го прибирам или варианта е да погледна къде точно се е скъсал носача,но го огледах предварително преди да тръгна и знаех,че дори и това да се случи просто джантата нямаше как да падне.Предлагайте идей от горната част се е скъсал,където е гредичката вероятно защото е изгнила.Според мен няма да стане само с заварка ще иска и малко кърпеж тая гредичка,за да стане всичко като хората.

Автор:  ivanski [ Понеделник, 07.10.2013 г. 21:00 ч. ]
Заглавие:  Re: Въпрос свързан с акумулатор

Не мога да те разбера къде по-точно се е скъсал.
Точно това не разбирам :
''от горната част се е скъсал,където е гредичката вероятно защото е изгнила ''

Ето ти илюстрация за подробности, ако те интересуват.
http://www.ldm-tuning.de/artikel-1023.htm?a=all

Иначе свали колелото и опитай да го вържеш някак, колкото да се прибереш.

Автор:  2tpower_ [ Понеделник, 07.10.2013 г. 22:12 ч. ]
Заглавие:  Re: Въпрос свързан с акумулатор

Проблема е такъв,че даже не съм гледал толкова обстойно,къде точно и какво се е скъсало.За връзването на колелото според мен няма как да стане.Утре като отида ще легна отдолу да видя точно къде и какво се е скъсало,да се надяваме да е нещо дребно.

Автор:  2tpower_ [ Вторник, 08.10.2013 г. 17:28 ч. ]
Заглавие:  Re: Въпрос свързан с акумулатор

Днеска го прибрах и останових,че носача се е скъсал в средата.Утре ще го капна с едно СО и след време направо ще си взема един здрав носач и ще го сменя.

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/