Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
Свирене на спирачки http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=5362 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | Гецата [ Събота, 13.07.2013 г. 11:22 ч. ] |
Заглавие: | Свирене на спирачки |
Колеги, моля ви за съвет ! При натискане на педала на спирачките започва люто свирене - като на метал с метал от предно дясно.Пет пъти свалям барабана - видимо всичко е наред . Карах го и на "голям" майстор - същата работа.Смени гумички и това онова...Свиренето остава, даже придърпва волана... |
Автор: | ivanski [ Събота, 13.07.2013 г. 12:37 ч. ] |
Заглавие: | Re: Свирене на спирачки |
Свиренето е от некачествено феродо на накладките. Това, което продават в магазина за Трабант са унгарски накладки с червено феродо. Не си взимай такова. Решението е да си свалиш 4-те предни накладки от двете колела и да ги занесеш да им залепят някъде, където се занимават хубаво феродо. Или пък да вземеш накладки от някой колега тук, който вече е направил това. Ще ти излезе най-вероятно по-евтино от нови унгарски свирещи и неспиращи накладки. След това ревизия на цилиндърчетата. И спирачните маркучи от помпата до колелата, особено гумените, които стареят и правят много номера ! На където ти придърпва при натискане - ляво/дясно търсиш проблема съоветно в колело на страната, към която придърпва. Пример: При придърпване наляво - лявото колело спира повече от дясното/ дясното спира по-слабо от лявото. |
Автор: | theultimate [ Неделя, 14.07.2013 г. 22:59 ч. ] |
Заглавие: | Re: Свирене на спирачки |
+1 за некачествено феродо. Като разкарах унгарските накладки и си взех такива с лепено италиянско феродо, спряха проблемите със свирене, блокиране и прегряване. |
Автор: | kiro [ Понеделник, 15.07.2013 г. 10:30 ч. ] |
Заглавие: | Re: Свирене на спирачки |
Аз при свирене съм носил и барабана за престъргване.Винаги съм носил накладки за лепене и не съм имал проблем |
Автор: | niki_k [ Понеделник, 15.07.2013 г. 13:03 ч. ] |
Заглавие: | Re: Свирене на спирачки |
Ще използвам темата,за да споделя случай от онзи ден!Сменявам накладки/задни/ на трабант-нови,закупени от магазин,няма да казвам от кой град,магазина е един от малкото специализирани останали за трабант.Даже не мога да твърдя че са унгарски,не за да обидя унгарците.Охлабвам ръчната,връщам цилиндърчето,като съм свалил накладките/старите/,раздвижвам и връщам двете лостчета за саморегулиране до край,слагам новите накладки-барабана не влиза!?Оказа се,че феродото е 5мм.дебело,при оригинално-4мм.е как да влезе?Наложи се престъргване на барабаните.Споделям за да няма и други "потърпевши." |
Автор: | Dani70 [ Понеделник, 15.07.2013 г. 16:31 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Свирене на спирачки | |||||||||
преди време сменяхме с един приятел феродото на задните спирачки и имахме същия проблем, на който му предстои смяна на феродо и мисли да копува от специализиран магазин за трабант да вземе от по- светлите на цвят те са огънати и готови за коване, другите незнам какви са но са прави, по тъмни на цвят, много твърди и е много вероятно при коването да се счупи |
Автор: | Оги [ Понеделник, 15.07.2013 г. 18:09 ч. ] |
Заглавие: | Re: Свирене на спирачки |
Случвало ми се е да имам проблем с монтиране на барабан отзад затова, че на задната накладка /на която е лостчето за ръчната/ феродото е дълго като на предната. Дебелината му е нормална, просто трябва да се отреже или изпили толкоз че да остане колкото е било дълго на старата накладка. Продават еднакви, защото от предната страна на задните барабани и на преди колела накладките са с дълго феродо, а само на таз, на която е закачена ръчната е по-късо. Производителите не си правят труд да произвеждат накладки с различни дължини. |
Автор: | ivanski [ Понеделник, 15.07.2013 г. 18:44 ч. ] |
Заглавие: | Re: Свирене на спирачки |
Колкото за отзад. Досега не съм имал проблем с това, че на тази накладка отзад, на която се закача ръчната е по-късо феродото. И от там да не може да се сложи барабана. Слагал съм и накладка с нормална дължина на феродото точно там и пак си е пасвало всичко. Все още не знам, защо задните и то точно тази челюст, която е описал Оги са по този начин направени, когато са ги монтирали в завода. Друго гадно, което съм забелязал с купешките унгарски керемидено червени накладки е, че като мине време и свалиш барабана да видиш какво става вътре по самия барабан има един тънък черен напластен филм от праха на накладката и по самата нея. |
Автор: | Venci_002 [ Събота, 23.11.2013 г. 22:28 ч. ] |
Заглавие: | Re: Свирене на спирачки |
Свиренето е от това че коефициентът на триене между феродото и барабана е твърде голям,което само по себе си е хубаво.Но да разкажа накратко какво премеждие преживях.Оригиналните ми накладки се втвърдиха,въпреки че не бяха много износени.Ефектът е едно неприятно блокиране на колелата при задействане на педала с малка сила;когато пък малко се затоплят(примерно намаляване на скоростта от 50 на 20) започват да спират като шейна.Купих от един магазин преналепени челюсти,като оставих моите;продавачът ми каза че феродото било руско,беше сиво на цвят;след има-няма пет хиляди км се получи абсолютно същото нещо,изведнъж,бях направо смаян.След това купих преналепени в Унгария челюсти и както казах в една друга тема,Трабантът спира по-добре отколкото като нов.Спирачките леко просвирват при по-рязко спиране и при спускане по стръмен наклон. |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |