Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

Молба за помощ за динамо
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=5326
Страница 1 от 2

Автор:  submar [ Вторник, 11.06.2013 г. 13:47 ч. ]
Заглавие:  Молба за помощ за динамо

Здравейте, обръщам се към вас с надежда да ме осветлите по един въпрос който ме занимава тези дни,когато съм купувал моят Трабс,релето за зареждането и лампата не бяха оригинални а от Лада ,след като се разхлопа лагера на предния капак на динамото и го смених ,се оборудвах с оригинално реле ,и вчера след като го монтирах се изправих пред следния проблем.
След като свързах кабелите, контролната лампа свети когато не е на контакт, а когато превъртя ключа на контакт, угасва
Ако някой от вас се е сблъсквал с подобен проблем и го и решил моля нека отдели малко време и ми помогне да го реша.
Благодаря предварително.

Автор:  Zizi [ Вторник, 11.06.2013 г. 14:19 ч. ]
Заглавие:  Re: Молба за помощ за динамо

нещо не е свързано както трябва- трябва да имаш две релета към ладовия алтернатор- едното е регулатор, другото е за лампата.

Автор:  niki_k [ Вторник, 11.06.2013 г. 14:52 ч. ]
Заглавие:  Re: Молба за помощ за динамо

Ако си местил кабели на клемореда/електрическата част зад ключа/,и не си ги свързал правилно-от там може да ти идва проблема!И също може да е от клемореда,скоро имах такъв случай,смених го и всичко си дойде на място!Имай предвид,че са два модела за 601-с болтчета и с клеми за по-новия модел трабант.Успех!

Автор:  submar [ Вторник, 11.06.2013 г. 15:32 ч. ]
Заглавие:  Re: Молба за помощ за динамо

Проблема е ,че аз така го бях купил с реле регулатор и едно малко реленце за лампата ,и сега като го възстановявам уж "заводски" се получи така,Благодаря ви колеги ,Ники ,моя клеморед е от новия модел не с болтчета а с пластини на които се нахлузват кабелните обувки,а от динамото как тръгват кабелите червения идва от електромагнита на стартера ,синьо зеления според мен е за лампата и той пак е на плюса ,а кафявия на пластината от релето ,може аз да съм обърнал нещо ,след работа продължавам за да възстановя нещата както трябва ,благодаря за отделеното време,според мен нещо съм объркал при свързването на кабелчетата при динамото долу.

Автор:  Оги [ Вторник, 11.06.2013 г. 16:08 ч. ]
Заглавие:  Re: Молба за помощ за динамо

Кабелите са така, но трябва да махнеш релето за лампата от жигулската система. Тока за лампата на жигулската система минава през реле защото сигнала е обратен.

Автор:  submar [ Вторник, 11.06.2013 г. 18:56 ч. ]
Заглавие:  Re: Молба за помощ за динамо

Релетата от ладата съм ги махнал още вчера ще погледна някой друг трабант за сверка на информацията.

Автор:  nylon [ Вторник, 11.06.2013 г. 19:43 ч. ]
Заглавие:  Re: Молба за помощ за динамо

Трябва да махнеш "масата", която предишния собственик е закачил на единия извод на лампата и да й подадеш "+ след контакт" както е оригинално. Другия извод на "D+" на алтернатора.

Автор:  submar [ Вторник, 11.06.2013 г. 20:03 ч. ]
Заглавие:  Re: Молба за помощ за динамо

Ако правилно съм те разбрал ,до динамото отиват два кабела дебелия червен от шалтера на стартера и и тънкия зелен от купето които отива на пластината на релето ,а кафявия?Питам така глупаво защото аз никога не съм знаел как е "оригинално",ще дадеш ли още малко подробности

Автор:  nylon [ Вторник, 11.06.2013 г. 21:05 ч. ]
Заглавие:  Re: Молба за помощ за динамо

Единия край на лампата за зареждането е свързана с "+ след контакт"; другия край с "D+" на генератора. Нищо повече. Стана малко като на рекламата за цифровизацията. :)

Не го наричай динамо, а генератор, защото има разлика в принципа на работа между динамо и генератор.

Автор:  submar [ Вторник, 11.06.2013 г. 21:30 ч. ]
Заглавие:  Re: Молба за помощ за динамо

Благодаря за разясненията, и отделеното време.

Автор:  injenerra [ Четвъртък, 13.06.2013 г. 21:21 ч. ]
Заглавие:  Re: Молба за помощ за динамо

Справи ли се колега с проблема?
Генератора оригинален трабантов ли е?

Ще се опитам да ти обясня по друг начин това което колегата е обяснил :).
Дебелия кабел от болта към стартера е +!
Тънкия кабел се включва с кабелна обувка на генератора към нея се включва и кабелчето на релето. Този кабел който идва от купето се включва на единия край на лампата за зареждане, а другия край на лампата се присъединява към втори предпазител /от дясно на ляво/ от горната му страна.

Автор:  submar [ Петък, 14.06.2013 г. 11:16 ч. ]
Заглавие:  Re: Молба за помощ за динамо

Може ли да задам ,един два въпроса ?
Генератора е Трабантов но беше пригоден да работи с ладови релета за лампата и реле регулатора. От купето идват два кабела .
Единия е син или зелен /от годините цветът му е неясен/ този кабел около стартера е прекъснат и е съединен с мъжка и женска обувка с протектори после отива до генератора и е свързан мястото където е кабелчето от релето .
За дебелия червен кабел е ясно той е плюс и идва от стартера.
Но от купето идва и един кафяв кабел които влизаше в една от обувките на реле регулатора които също е някакъв плюс защото на маса "късее",та този кафявия като го включа при червения плюс ,на контакт не свети а при върнат ключ преди контакт свети контролната лампа.
Та да обобщя ,в генератора два или три кабела влизат,ако са два червения и зеления ,този кафявия обратно при лампата ли да го връщам ще се занимавам в почивните дни ,ако не те притеснявам ,може да ми напишеш телефона си ,за да попитам директно ако нещо ми убягва.
Нещо много дребно е объркано но ,вярвам че с ваша помощ ще оправя.

Автор:  Zizi [ Петък, 14.06.2013 г. 14:41 ч. ]
Заглавие:  Re: Молба за помощ за динамо

submar написа:
.
Единия е син или зелен /от годините цветът му е неясен/ този кабел около стартера е прекъснат и е съединен с мъжка и женска обувка с протектори после отива до генератора и е свързан мястото където е кабелчето от релето .
За дебелия червен кабел е ясно той е плюс и идва от стартера.
Но от купето идва и един кафяв кабел които влизаше в една от обувките на реле регулатора които също е някакъв плюс защото на маса "късее",та този кафявия като го включа при червения плюс ,на контакт не свети а при върнат ключ преди контакт свети контролната лампа.


трябва да е синьо и оригинално и с тези клеми, вързано е на правилното място на алтернатора. Червения си е на мястото, а кафявия е влизал в реле регулатора, а изхода от релето отива на + на четките на ротора. Реле регулатора и малкото реленце за лампата ги махаш и на алтернатора си монтираш оригиналното реле за Тт. Зеленото кабелче от оригиналното реле го включваш на клемата, където е синьото кабелче/ трябва да има и бяла или жълта ивица- не си спомням/. Накрая проверяваш контролната лампа- синьото кабелче е на единия извод, а на другия трябва да е черен с + , който "идва " при подаден контакт. При изключен контакт няма +.

Автор:  submar [ Вторник, 18.06.2013 г. 14:19 ч. ]
Заглавие:  Re: Молба за помощ за динамо

Здравейте колеги,
благодарение на ценните ви съвети и хубавото време през почивните дни ,най сетне реших проблема ,оказа се че имам проблем с релето ,но когато го смених се оказа че лампата не угасва ,и в дъното на всичко се появи проблем със статора ,които след като смених всичко си дойде на мястото,още веднъж благодаря на всички които се отзоваха със съвети,и желание за помощ.
И може би не е точно тук мястото, но да помоля и за още една консултация,в Неделя поставих най накрая сондата в резервоара и комбинирания уред от Варг на таблото но когато свързах кабелите по схемата светна само червената лампа на резервата и дори когато повдигам поплавъка с една отвертка,продължава да свети само първата червена лампа ,според вас проблема в сондата или в уреда е ако някой е намирал вече решение на този проблем ,моля да ми помогне..
Благодаря на всеки които би откликнал

Автор:  1,3 [ Вторник, 18.06.2013 г. 20:48 ч. ]
Заглавие:  Re: Молба за помощ за динамо

Точно тук е мястото ,колега.Обаче на моя уред му се беше случило същото и не проработи,смених го.Някой много умен е откачал клема на акумулатора когато е запалена колата и става така.Да не би и твоя уред да е някакъв такъв [smilie=2beers] ?

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/