Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
Масло върху праговете http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=531 |
Страница 1 от 3 |
Автор: | chronometer [ Сряда, 14.05.2008 г. 13:52 ч. ] |
Заглавие: | Масло върху праговете |
Последният път, когато бях на сервиз за една дреболия по спирачките, /вече при коректен монтьор/, човекът ме посъветва да впръскам в отворите на калниците върху праговете на колата някакво масло, за предпазване от корозия. Тъй като и от другаде съм чувал подобни неща, искам да попитам някой от вас правил ли е това и има ли ефект. |
Автор: | mOm [ Сряда, 14.05.2008 г. 14:00 ч. ] |
Заглавие: | |
Ами пробвай, единственото нещо което може да се случи е да не ти изгние колата стига да ги напръскаш качествено. |
Автор: | koce [ Сряда, 14.05.2008 г. 15:04 ч. ] |
Заглавие: | |
В казармата оръжието се смазва за да се запази от влага. Аз съм сипвал в отворите на праговете горело масло от двигателя, старо. Праговете фабрично не са боядисани от вътре в кухините и от там започва гниенето. Маслото спира ръждата и корозията. После около 1 месец при паркиране капе масло от някоя изгнила дупка, но спира като се изцеди. Напръсках го, като на един шприц за наливане на масло сложих маркуч и на края една затапена тръбичка пробита на 4 места странично. Вкарва се маркуча в отворите и са пръска до където стигне. То после са омаслява и разнаса. Корозията спира. И едно уточнение маслото не е върху праговете, а вътре в тях. |
Автор: | theultimate [ Сряда, 14.05.2008 г. 20:05 ч. ] |
Заглавие: | |
Аз съм против....изглежда ми прекалено дивашки метод. Убеден съм, че лятото в големите жеги мирише и капе. Моите прагове така и така са за смяна и като слагам новите ще има солидна обработка отвън и отвътре с грунд и боди. |
Автор: | Nasakoto [ Сряда, 14.05.2008 г. 21:53 ч. ] |
Заглавие: | |
и студено поцинковане... |
Автор: | shotik [ Сряда, 14.05.2008 г. 21:55 ч. ] |
Заглавие: | масло |
Трабанта ми през 1988 г го поднових с ново купе и в праговете сипах горело масло омешано с грес и затоплено до завиране на сместа.Със спринцовка го налях през отворите /това го правех на една поляна до сметище в провинцията/като преди това бях залепил отворите отдолу с изолирбанд.След това сложих тапите и карах около 10 мин по неравностите които имаше.Първо бях свалил всичко ,само моята седалка вътре и като покарах така през цепнатини изби вътре в купето.Забърсах ,покрих с найлон пода и наредих всичко обратно.След като вече не пропускаше от никъде,защото от греста се беше сгъстило,почистих и наредих всичко както е било.До 2005 г докато го продадох нямаше ръжда и си го дигах на крик ,без да се изкривят или повредят праговете.При мен беше добре ,защото купето беше чисто ново,докато сега на много от колите ви отвътре е ръждасало,но все пак ако се направи ,ще забави ръждата.Колкото до това дали ще мирише зависи от маслото,защото диференциалното се усеща мириса на чеснов лук,но на други масла не е така,но за 2-3 месеца ще изветрее. Малко объркано съм го написал в началото,но се надявам да го разберете,поизморен съм и не ми се редактира. |
Автор: | mOm [ Сряда, 14.05.2008 г. 22:28 ч. ] |
Заглавие: | |
theultimate Това с грундовете го забрави или не разчитай на него, тъй като като ги грундираш предварително, след това ще ти се наложи да ги монтираш тези прагове, а те не се закрепят с види или болтове а чрез точково заваряне. Предполагам знаеш че там температурата е огромна, а грундовете или боди-китовете са лесно запалими. Не казвам, че ще се запали колата, но там където ще са самите точкови заварки ще ти прегорят грунда и ефекта от този грунд ще е почти никакъв освен в подовата част на прага, но ти стига само това да влезе вода и след това от изпаренията да се получи начален стадии на самите точкови заварки. За това е добре да се направи както казва shotik. |
Автор: | theultimate [ Сряда, 14.05.2008 г. 22:37 ч. ] |
Заглавие: | |
Добре де....а маслото къде отива ако не на пода? Не ми казвайте че пълните праговете в целия им обем. |
Автор: | mOm [ Сряда, 14.05.2008 г. 22:42 ч. ] |
Заглавие: | |
На самите прагове си имат в двата края по две дупки. Запушваш ги с корк или изолирблан, абе интелигентно момче си, ще намериш начин с какво да ги запушиш и пълниш с масло. Ще прецениш какво количество според мен поне 300-400 гр. на праг От там газ през дупки, склонове и баири, спираш някъде и го източваш, точно през тези дупки които ще запушиш |
Автор: | theultimate [ Сряда, 14.05.2008 г. 23:10 ч. ] |
Заглавие: | |
Не става ли номера с разтопена грес, която в последствие да се сгъсти? На голфа съм забелязал че калниците отвътре са мазани с нещо такова - гъсто и лепкаво. По-културно изглежда от маслото, тъй като едва ли ще се разтече. |
Автор: | tsveto [ Сряда, 14.05.2008 г. 23:12 ч. ] |
Заглавие: | |
Аз искам да попитам защото ми престои подмяна на прагове,след като се монтират праговете от горе с какво да ги защитя? |
Автор: | Nasakoto [ Сряда, 14.05.2008 г. 23:22 ч. ] |
Заглавие: | |
Малко спам от моя страна: Гресите като цяло са съставени от два компонента - смазващо вещество (някакво масло) и сгъстител. При гресите, дето смазват лагери и какво ли не сгъстителя е сапун на калциева, литиева и т.н. основа, а при гресите, предназначени за консервация сгъстителя е парафин. Консервационните греси са доста лепкави (поне такива са моите наблюдения). Практическата задача е: да се намери разтворител, който разтваря парафина и маслото. Разтваряте ги качествено, и пръскате отвътре праговете. След като разтворителя се изпари, ще имате тънък слой консервираща смазка, полепнал отвътре по каквото се сетите. Според мен това е много по-добра защита от гореното масло. Само че всичкото това е в сферата на теоретичното чесане на езиците. Ако някой успее да разтвори някакво евтино масло и парафин в някакъв разтворител, може да се пробва да го нанесе на лъснато желязо и да го сложи на проветрение и на поливане на терасата. Ако не ръждяса след 4-5 навалявания, няма да ръждяса и след 50. |
Автор: | орлича [ Сряда, 14.05.2008 г. 23:39 ч. ] |
Заглавие: | |
За да не е варварско праговете и гредите се консервират със специални препарати посредством пистолет с дълга тръбичка за да има покритие навсякъде. Маслото е алтернатива, защото най-ценното му свойство в случая е, че е мазно и се "катери" и "пълзи" и в най-тесните профили. Недостатък е, че влагата остава отгоре му и ако не е покрил добре кухината - отново създава условия за корозия. За това се препоръчва особено при по-старите автомобили, които не са третирани по този начин от самото начало, да се повтаря "пълненето" всяка година именно да се изтика навън влагата. Другото е, че се оставя маслото вътре в гредите, а не се изцежда, защото по този начин запушва плътно малките пролуки между точкозаварките. Логиката е проста: там откъдето прелива отвътре навън може да влиза отвън навътре. По продължение на оригиналните прагове на Трабанта има малки тапички, през които като се демонтират влиза пистолета за консервация и нанася защитата на най-уязвимото място - горната част на U-профила и заварките с пода. Към колегата ултимейт - преди да се заварят праговете най-добре и сигурно отиди да ги галванизират. Не дава пълна защита, но имай предвид, че заводски купетата са потопени в електролитна вана, а новите ламарини, които ги купуваш от магазина не са дори и грундирани, т.е. колкото и да ги мажеш и пълниш отвътре ще изкарат така не повече от 2-3 зими. При кърпенето на моя екземппляр преди 6 години направих тази невежа грешка и само благодарение на по-дебелата унгарска ламарина колата все още се крепи. Друго решение е да се боядисат качествено прахово, но след това заваряването е по-трудно и изисква по-добър и доверен майстор. Третия и по-прост вариант е да се намажат с оловен миниум няколко пъти и после пълни с каквото намериш за добре. Всичко това се отнася за третиране ОТВЪТРЕ, а не както повечето си мислят, че 2 ръце боди отвънка с четка и ръждата изчезва някакси магически. Пример: http://www.trabant-universal.de/ бутон "Konservierung" скролваш до долу - "Fotos" и се учиш.. |
Автор: | fraxinus [ Четвъртък, 15.05.2008 г. 08:30 ч. ] |
Заглавие: | |
продават в мосюбриколаж разни спрейчета с консервираща пяна забавяща ръждата нещо подобно на масло пак. има си шлаух и се пъхва в отворите на гредичките. пръскаш смело и гледаш как аерозола излиза през другите отвори на гредичките. не че няма да стане и с горяло масло и грес ама хората са си го направили |
Автор: | Santa [ Четвъртък, 15.05.2008 г. 08:50 ч. ] |
Заглавие: | |
Изписали сте 10 страници в разискване на нещо,което хората правят от 30 години.Проблемът на маслото е,че след като го налееш,трябва да има от къде да го източиш.А не да го чакаш да изтича седмици наред през процепите в гредите.Не е някакъв особен проблем...ама смърди гадно.Ефект има,стига да са ви читаво направени праговете.Отвътре няма да изгният.Ама за отвън няма гаранция. |
Страница 1 от 3 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |