Напиши нова тема Отговори на тема  [ 39 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Масло върху праговете 
Автор Съобщение
Мисли си че знае всичко

Регистриран на: Петък, 14.03.2008 г. 16:38 ч.
Мнения: 219
Местоположение: Пловдив
Мнение Масло върху праговете
Последният път, когато бях на сервиз за една дреболия по спирачките,
/вече при коректен монтьор/, човекът ме посъветва да впръскам в отворите на калниците върху праговете на колата някакво масло, за предпазване от корозия. Тъй като и от другаде съм чувал подобни неща, искам да попитам някой от вас правил ли е това и има ли ефект.


Сряда, 14.05.2008 г. 13:52 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 16:17 ч.
Мнения: 36
Местоположение: Сливен
Skype: mentata82
Мнение 
Ами пробвай, единственото нещо което може да се случи е да не ти изгние колата :lol: стига да ги напръскаш качествено.


Сряда, 14.05.2008 г. 14:00 ч.
Профил YIM
Кара Wartburg 20 години.

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 15:41 ч.
Мнения: 137
Местоположение: София
Мнение 
В казармата оръжието се смазва за да се запази от влага. Аз съм сипвал в отворите на праговете горело масло от двигателя, старо. Праговете фабрично не са боядисани от вътре в кухините и от там започва гниенето. Маслото спира ръждата и корозията. После около 1 месец при паркиране капе масло от някоя изгнила дупка, но спира като се изцеди. Напръсках го, като на един шприц за наливане на масло сложих маркуч и на края една затапена тръбичка пробита на 4 места странично. Вкарва се маркуча в отворите и са пръска до където стигне. То после са омаслява и разнаса. Корозията спира.
И едно уточнение маслото не е върху праговете, а вътре в тях.


Сряда, 14.05.2008 г. 15:04 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение 
Аз съм против....изглежда ми прекалено дивашки метод. Убеден съм, че лятото в големите жеги мирише и капе. Моите прагове така и така са за смяна и като слагам новите ще има солидна обработка отвън и отвътре с грунд и боди.

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Сряда, 14.05.2008 г. 20:05 ч.
Профил
Луд с картечница
Аватар

Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч.
Мнения: 455
Местоположение: Густо майна, Филибето!...
Мнение 
и студено поцинковане... :D

_________________
Hard to the core ! [smilie=2beers]


Сряда, 14.05.2008 г. 21:53 ч.
Профил
.
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 10:27 ч.
Мнения: 137
Местоположение: София
Мнение масло
Трабанта ми през 1988 г го поднових с ново купе и в праговете сипах горело масло омешано с грес и затоплено до завиране на сместа.Със спринцовка го налях през отворите /това го правех на една поляна до сметище в провинцията/като преди това бях залепил отворите отдолу с изолирбанд.След това сложих тапите и карах около 10 мин по неравностите които имаше.Първо бях свалил всичко ,само моята седалка вътре и като покарах така през цепнатини изби вътре в купето.Забърсах ,покрих с найлон пода и наредих всичко обратно.След като вече не пропускаше от никъде,защото от греста се беше сгъстило,почистих и наредих всичко както е било.До 2005 г докато го продадох нямаше ръжда и си го дигах на крик ,без да се изкривят или повредят праговете.При мен беше добре ,защото купето беше чисто ново,докато сега на много от колите ви отвътре е ръждасало,но все пак ако се направи ,ще забави ръждата.Колкото до това дали ще мирише зависи от маслото,защото диференциалното се усеща мириса на чеснов лук,но на други масла не е така,но за 2-3 месеца ще изветрее.
Малко объркано съм го написал в началото,но се надявам да го разберете,поизморен съм и не ми се редактира.

_________________
винаги може да се научи нещо ново


[Изображение


Сряда, 14.05.2008 г. 21:55 ч.
Профил ICQ
Научи се как се сипва масло

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 16:17 ч.
Мнения: 36
Местоположение: Сливен
Skype: mentata82
Мнение 
theultimate
Това с грундовете го забрави или не разчитай на него, тъй като като ги грундираш предварително, след това ще ти се наложи да ги монтираш тези прагове, а те не се закрепят с види или болтове а чрез точково заваряне. Предполагам знаеш че там температурата е огромна, а грундовете или боди-китовете са лесно запалими. Не казвам, че ще се запали колата, но там където ще са самите точкови заварки ще ти прегорят грунда и ефекта от този грунд ще е почти никакъв освен в подовата част на прага, но ти стига само това да влезе вода и след това от изпаренията да се получи начален стадии на самите точкови заварки.
За това е добре да се направи както казва shotik.


Сряда, 14.05.2008 г. 22:28 ч.
Профил YIM
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение 
Добре де....а маслото къде отива ако не на пода? Не ми казвайте че пълните праговете в целия им обем.

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Сряда, 14.05.2008 г. 22:37 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 16:17 ч.
Мнения: 36
Местоположение: Сливен
Skype: mentata82
Мнение 
На самите прагове си имат в двата края по две дупки. Запушваш ги с корк или изолирблан, абе интелигентно момче си, ще намериш начин с какво да ги запушиш и пълниш с масло. Ще прецениш какво количество според мен поне 300-400 гр. на праг От там газ през дупки, склонове и баири, спираш някъде и го източваш, точно през тези дупки които ще запушиш


Сряда, 14.05.2008 г. 22:42 ч.
Профил YIM
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение 
Не става ли номера с разтопена грес, която в последствие да се сгъсти? На голфа съм забелязал че калниците отвътре са мазани с нещо такова - гъсто и лепкаво. По-културно изглежда от маслото, тъй като едва ли ще се разтече.

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Сряда, 14.05.2008 г. 23:10 ч.
Профил
Зеления миксер
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 23:09 ч.
Мнения: 214
Местоположение: Русе
Automobile: rennpappe
Мнение 
Аз искам да попитам защото ми престои подмяна на прагове,след като се монтират праговете от горе с какво да ги защитя?


Сряда, 14.05.2008 г. 23:12 ч.
Профил WWW
Луд с картечница
Аватар

Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч.
Мнения: 455
Местоположение: Густо майна, Филибето!...
Мнение 
Малко спам от моя страна:

Гресите като цяло са съставени от два компонента - смазващо вещество (някакво масло) и сгъстител. При гресите, дето смазват лагери и какво ли не сгъстителя е сапун на калциева, литиева и т.н. основа, а при гресите, предназначени за консервация сгъстителя е парафин. Консервационните греси са доста лепкави (поне такива са моите наблюдения).

Практическата задача е: да се намери разтворител, който разтваря парафина и маслото. Разтваряте ги качествено, и пръскате отвътре праговете. След като разтворителя се изпари, ще имате тънък слой консервираща смазка, полепнал отвътре по каквото се сетите. Според мен това е много по-добра защита от гореното масло.

Само че всичкото това е в сферата на теоретичното чесане на езиците. Ако някой успее да разтвори някакво евтино масло и парафин в някакъв разтворител, може да се пробва да го нанесе на лъснато желязо и да го сложи на проветрение и на поливане на терасата. Ако не ръждяса след 4-5 навалявания, няма да ръждяса и след 50. :)

_________________
Hard to the core ! [smilie=2beers]


Сряда, 14.05.2008 г. 23:22 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Петък, 15.02.2008 г. 22:12 ч.
Мнения: 305
Местоположение: София
Automobile: 601K S de luxe
Мнение 
За да не е варварско праговете и гредите се консервират със специални препарати посредством пистолет с дълга тръбичка за да има покритие навсякъде. Маслото е алтернатива, защото най-ценното му свойство в случая е, че е мазно и се "катери" и "пълзи" и в най-тесните профили. Недостатък е, че влагата остава отгоре му и ако не е покрил добре кухината - отново създава условия за корозия. За това се препоръчва особено при по-старите автомобили, които не са третирани по този начин от самото начало, да се повтаря "пълненето" всяка година именно да се изтика навън влагата. Другото е, че се оставя маслото вътре в гредите, а не се изцежда, защото по този начин запушва плътно малките пролуки между точкозаварките. Логиката е проста: там откъдето прелива отвътре навън може да влиза отвън навътре.
По продължение на оригиналните прагове на Трабанта има малки тапички, през които като се демонтират влиза пистолета за консервация и нанася защитата на най-уязвимото място - горната част на U-профила и заварките с пода.
Към колегата ултимейт - преди да се заварят праговете най-добре и сигурно отиди да ги галванизират. Не дава пълна защита, но имай предвид, че заводски купетата са потопени в електролитна вана, а новите ламарини, които ги купуваш от магазина не са дори и грундирани, т.е. колкото и да ги мажеш и пълниш отвътре ще изкарат така не повече от 2-3 зими. При кърпенето на моя екземппляр преди 6 години направих тази невежа грешка и само благодарение на по-дебелата унгарска ламарина колата все още се крепи.
Друго решение е да се боядисат качествено прахово, но след това заваряването е по-трудно и изисква по-добър и доверен майстор.
Третия и по-прост вариант е да се намажат с оловен миниум няколко пъти и после пълни с каквото намериш за добре. Всичко това се отнася за третиране ОТВЪТРЕ, а не както повечето си мислят, че 2 ръце боди отвънка с четка и ръждата изчезва някакси магически.

Пример:
http://www.trabant-universal.de/
бутон "Konservierung"
скролваш до долу - "Fotos" и се учиш..


Сряда, 14.05.2008 г. 23:39 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч.
Мнения: 455
Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
Мнение 
продават в мосюбриколаж разни спрейчета с консервираща пяна забавяща ръждата нещо подобно на масло пак. има си шлаух и се пъхва в отворите на гредичките. пръскаш смело и гледаш как аерозола излиза през другите отвори на гредичките. не че няма да стане и с горяло масло и грес ама хората са си го направили

_________________
Къни и фърга
http://vbox7.com/play:b253bfd8


Четвъртък, 15.05.2008 г. 08:30 ч.
Профил
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч.
Мнения: 640
Мнение 
Изписали сте 10 страници в разискване на нещо,което хората правят от 30 години.Проблемът на маслото е,че след като го налееш,трябва да има от къде да го източиш.А не да го чакаш да изтича седмици наред през процепите в гредите.Не е някакъв особен проблем...ама смърди гадно.Ефект има,стига да са ви читаво направени праговете.Отвътре няма да изгният.Ама за отвън няма гаранция.

_________________
Libenter homines id, quod volunt, credunt


Четвъртък, 15.05.2008 г. 08:50 ч.
Профил ICQ
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 39 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов