Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 
2т спортно гърне? 
Автор Съобщение
Зайо - байо
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 14:36 ч.
Мнения: 407
Местоположение: третата след луната в дясно..
Мнение 2т спортно гърне?
Та от няколко дни разглеждам информация относно спортни гърнета за 2т двигатели.. До колкото четох 2т мотора зависи особено много от крайното гърне.. Пробвал съм варианти с пазарско спортно и с права тръба и вървежа особено умира.. След консултация с един спец по двутактови автомобили ми обясни че само от крайното гърне може да даде над 10процента от мощността..
Та снощи се рових в нета и намерих ето това нещо.. http://www.ldm-tuning.de/artikel-2000.htm
Някой може ли да даде малко инфо, както и предложения за други варианти за Гърне?

_________________
Изображение


Четвъртък, 21.03.2013 г. 10:10 ч.
Профил ICQ
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 26.04.2010 г. 16:03 ч.
Мнения: 492
Местоположение: Ловеч
Automobile: 2 трабанта
Мнение Re: 2т спортно гърне?
Да, за такова гърне съм виждал и чертежи...

_________________
Изображение


Четвъртък, 21.03.2013 г. 11:39 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: 2т спортно гърне?
Незнам доколкото някой може да ти направи такова гърне, дори и по чертеж - предното гърне на Трабанта е доста спефицично. По-скоро някаква резонаторна фуния, ама там шума е...

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Четвъртък, 21.03.2013 г. 12:37 ч.
Профил
Мисли си че знае всичко
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 16.08.2010 г. 17:23 ч.
Мнения: 242
Местоположение: София
Skype: k.i.p._ut
Automobile: Trabant 601S
Мнение Re: 2т спортно гърне?
Тук аз съм малко прочел и видял тук-там чертежи. Това гърне от ldm сайта става , ще вдигне мощността малко и това е тип резонаторно гърне. Т.е. чрез резонанса се постига по добро издухване да изгорелите газове и по-добро пълнене на цилиндрите със свежа смес. Ако искаш нещо по-добро ти трябва гърне по поръчка , а за шума може да се изолира някак. Състезателните трабанти , които са в Германия са със такъв тип гърнета , но са 2 отделни (по 1 за всеки цилиндър). Обаче това е нож с 2 остриета! Като вдигнеш мощността двигателят се натоварва и увеличава износването, от друга с повечето гориво което влиза , има повече масло.

Чудото Трабант 601 RS , което е със над 80 к.с. (идват и от подобрения във самият двигател не само от гърнетата) и се виждат ясно резонаторите:

Изображение

В никакъв случай не ползвай купешки гърнета , които са за обикновени автомобили!!! Има огромна разлика между спортно гърне за 2т и 4т!!!

_________________
Защо точно два такта? - Защото един не е достатчен , а четири са прекалено много!


Четвъртък, 21.03.2013 г. 14:01 ч.
Профил
Зайо - байо
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 14:36 ч.
Мнения: 407
Местоположение: третата след луната в дясно..
Мнение Re: 2т спортно гърне?
Точно и това знам.. дори и от личен опит.. 2т мотора е пряко зависим от гърнето.. Може ли някой да даде чертежи?

_________________
Изображение


Четвъртък, 21.03.2013 г. 15:22 ч.
Профил ICQ
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: 2т спортно гърне?
За втори път го пиша това.
Това, което е качил КИП и тоя сорт резонатори-банани се слагат само ако имаш вече друг карбуратор, някъде са с по два, други бутала, пилажи по цилиндри и още много скъпи и сложни интервенции.
Сами по себе си бананите няма да ви помогнат особено, ако не си разпилите мотора, което е абсолютно безсмислено, защото ще почне да гори над 15. А и оставате без парно.

п.п.
Рейсинг машините в Германия не са само двигател.
При тях за да върви по пистата и използва максимално тия 80 коня се режат сума ти материал от купето на трабанта, което и без това е доста слабо.Всички тия кръгли дупки в основата на капака са за това - лекота.
Само предния джам е стъклен, вратите са обезкостени напълно и още и още.

Ето ви снимка, която и нея я качвам за втори път на това гърне, дето е видял заека в ЛДМ-а.
Тоя екстеншън :P на предното гърне не знам какво качва и какво не.
Изглежда нелошо решение, ако вдига мощноста, но запазва разхода. Гледал съм клипчета - не шуми повече от оригинала и си имате парно.
Предното гърне е двуслойно - между двата слоя е въздуха, дето се затопля и влиза в купето за да топли в студа.
Така че заварките трябва са по цялата дължина и трябва да са хубаво и плътно направени, за да не припаднете от евентуални изпарения !!!
Ако намерите чертеж аз мога да ви помогна със заваряването и правенето на предно гърне с екстеншън ли каквото се води там :)


Прикачени файлове:
bild-752.jpg
bild-752.jpg [ 19.85 KiB | Прегледано 15200 пъти ]
BILD0239_[800x600].JPG
BILD0239_[800x600].JPG [ 90.97 KiB | Прегледано 15200 пъти ]
BILD0241_[800x600].JPG
BILD0241_[800x600].JPG [ 88.34 KiB | Прегледано 15200 пъти ]
Четвъртък, 21.03.2013 г. 20:12 ч.
Профил
Зайо - байо
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 14:36 ч.
Мнения: 407
Местоположение: третата след луната в дясно..
Мнение Re: 2т спортно гърне?
Аз се замислям дали да си го поръчам направо от там.. :mrgreen:

_________________
Изображение


Четвъртък, 21.03.2013 г. 20:46 ч.
Профил ICQ
Trabant ML
Аватар

Регистриран на: Петък, 30.07.2010 г. 19:39 ч.
Мнения: 448
Automobile: Трабант 601
Мнение Re: 2т спортно гърне?
То това не изглежда кой знае колко сложно за изпълнение. Иван отново показва полезни снимки.

_________________
С други думи, тия коне искат да ядат!Колкото повече ги юркаш толкова повече си 'апват.
Колкото повече ги 'раниш , толкова повече бягат.ОК?


Четвъртък, 21.03.2013 г. 22:48 ч.
Профил
Regular User
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч.
Мнения: 1090
Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
Мнение Re: 2т спортно гърне?
ivanski написа:
За втори път го пиша това.
Това, което е качил КИП и тоя сорт резонатори-банани се слагат само ако имаш вече друг карбуратор, някъде са с по два, други бутала, пилажи по цилиндри и още много скъпи и сложни интервенции.
Сами по себе си бананите няма да ви помогнат особено, ако не си разпилите мотора, което е абсолютно безсмислено, защото ще почне да гори над 15. А и оставате без парно.


Това са пълни глупости! Резонансната фуния може да вдигне мощноста с до 30% дори на СТАНДАРТЕН ДВИГАТЕЛ! Тези фунии се смятат конкретно според газоразпределението, работния обем, оборотния диапазон и т.н. и ако е правилно изчислена за конкретния двигател, съвсем спокойно ще повиши мощноста на оригинален двигател. Разбира се на форсиран ефекта ще е по-голям.

Само дето изчислението им е цяла наука - в интернет има много калкулатори и формули, за съжаление всички те ще ви дадат различен резултат като размери и оттук идва въпроса кой ще бъде най-ефективен т.е. кои формули са най-правилни. Освен това не изключвам вариянта да стане по-лошо и отколкото с оригиланото гърне, понеже зле изчислен резонатор не само че няма да помогне, ами и ще навреди...


Вторник, 26.03.2013 г. 17:05 ч.
Профил
Regular User
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч.
Мнения: 1090
Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
Мнение Re: 2т спортно гърне?
K.I.P. написа:
В никакъв случай не ползвай купешки гърнета , които са за обикновени автомобили!!! Има огромна разлика между спортно гърне за 2т и 4т!!!


При 2Т спортното гърне служи за повишение на мощноста, докато при 4т спортните гърнета служат само и единствено да понижават шума(при състезателните автомобили гърнета липсват, там е важен изпускателния колектор). В тоя ред на мисли няма никакъв проблем да се сложи резонансно правопоточно гърне от 4т автомобил с цел заглушаване на шума(такова е второто гърне на Баркас), разбира се използва се като средно или задно гърне, предното трябва да е заводско, или специално изчислена резонансна фуния.


Вторник, 26.03.2013 г. 17:09 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 26.04.2010 г. 16:03 ч.
Мнения: 492
Местоположение: Ловеч
Automobile: 2 трабанта
Мнение Re: 2т спортно гърне?
Намерих чертежа за спортното гърне. Ако някой го иска да ми пише. Нямам време да го качвам по сайтовете..

_________________
Изображение


Неделя, 21.04.2013 г. 12:11 ч.
Профил
Мисли си че знае всичко
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 16.08.2010 г. 17:23 ч.
Мнения: 242
Местоположение: София
Skype: k.i.p._ut
Automobile: Trabant 601S
Мнение Re: 2т спортно гърне?
Ivaka написа:
...предното трябва да е заводско, или специално изчислена резонансна фуния.


Е то е ясно че предното гърне трябва да е такова. Това наистина сериозно си се изчислява , разпитвал съм по немски форуми и съм чел. Просто не е така да си сложиш някакво гърне. За всеки модел двигател е различно. Все пак ролята му е да изкара изгорелите газове от цилиндъра със голяма скорост чрез резонанс, това да увлече прясната смес и да я нагнете в цилиндъра.

За по добър ефект има двигатели със от 3 до 6 канала на цилиндър. (първо за по-добро пълнене , второ за по-бързото прехвърляне на сместа.)

Отзад след всичко можеш да сложиш ако искаш и права тръба или задно заглушително гърне. :)

_________________
Защо точно два такта? - Защото един не е достатчен , а четири са прекалено много!


Събота, 27.04.2013 г. 14:35 ч.
Профил
Regular User
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч.
Мнения: 1090
Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
Мнение Re: 2т спортно гърне?
Има двутактови двигатели с най-различни конфигурации, има Вартбургов двигател за състезания с 5 преливни канала на цилиндър(оригинално са 2).
При някои двутактови мотори се дълбае трети преливен канал с точно определени размери и точки на отваряне и затваряне с цел по-добра мощност в средни или ниски обороти.


Неделя, 28.04.2013 г. 12:51 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов