Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
2т спортно гърне? http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=5185 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | xbs_pioneer [ Четвъртък, 21.03.2013 г. 10:10 ч. ] |
Заглавие: | 2т спортно гърне? |
Та от няколко дни разглеждам информация относно спортни гърнета за 2т двигатели.. До колкото четох 2т мотора зависи особено много от крайното гърне.. Пробвал съм варианти с пазарско спортно и с права тръба и вървежа особено умира.. След консултация с един спец по двутактови автомобили ми обясни че само от крайното гърне може да даде над 10процента от мощността.. Та снощи се рових в нета и намерих ето това нещо.. http://www.ldm-tuning.de/artikel-2000.htm Някой може ли да даде малко инфо, както и предложения за други варианти за Гърне? |
Автор: | hrisvasilis [ Четвъртък, 21.03.2013 г. 11:39 ч. ] |
Заглавие: | Re: 2т спортно гърне? |
Да, за такова гърне съм виждал и чертежи... |
Автор: | theultimate [ Четвъртък, 21.03.2013 г. 12:37 ч. ] |
Заглавие: | Re: 2т спортно гърне? |
Незнам доколкото някой може да ти направи такова гърне, дори и по чертеж - предното гърне на Трабанта е доста спефицично. По-скоро някаква резонаторна фуния, ама там шума е... |
Автор: | K.I.P. [ Четвъртък, 21.03.2013 г. 14:01 ч. ] |
Заглавие: | Re: 2т спортно гърне? |
Тук аз съм малко прочел и видял тук-там чертежи. Това гърне от ldm сайта става , ще вдигне мощността малко и това е тип резонаторно гърне. Т.е. чрез резонанса се постига по добро издухване да изгорелите газове и по-добро пълнене на цилиндрите със свежа смес. Ако искаш нещо по-добро ти трябва гърне по поръчка , а за шума може да се изолира някак. Състезателните трабанти , които са в Германия са със такъв тип гърнета , но са 2 отделни (по 1 за всеки цилиндър). Обаче това е нож с 2 остриета! Като вдигнеш мощността двигателят се натоварва и увеличава износването, от друга с повечето гориво което влиза , има повече масло. Чудото Трабант 601 RS , което е със над 80 к.с. (идват и от подобрения във самият двигател не само от гърнетата) и се виждат ясно резонаторите: ![]() В никакъв случай не ползвай купешки гърнета , които са за обикновени автомобили!!! Има огромна разлика между спортно гърне за 2т и 4т!!! |
Автор: | xbs_pioneer [ Четвъртък, 21.03.2013 г. 15:22 ч. ] |
Заглавие: | Re: 2т спортно гърне? |
Точно и това знам.. дори и от личен опит.. 2т мотора е пряко зависим от гърнето.. Може ли някой да даде чертежи? |
Автор: | xbs_pioneer [ Четвъртък, 21.03.2013 г. 20:46 ч. ] |
Заглавие: | Re: 2т спортно гърне? |
Аз се замислям дали да си го поръчам направо от там.. ![]() |
Автор: | mladen201 [ Четвъртък, 21.03.2013 г. 22:48 ч. ] |
Заглавие: | Re: 2т спортно гърне? |
То това не изглежда кой знае колко сложно за изпълнение. Иван отново показва полезни снимки. |
Автор: | Ivaka [ Вторник, 26.03.2013 г. 17:05 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: 2т спортно гърне? | |||||||||
Това са пълни глупости! Резонансната фуния може да вдигне мощноста с до 30% дори на СТАНДАРТЕН ДВИГАТЕЛ! Тези фунии се смятат конкретно според газоразпределението, работния обем, оборотния диапазон и т.н. и ако е правилно изчислена за конкретния двигател, съвсем спокойно ще повиши мощноста на оригинален двигател. Разбира се на форсиран ефекта ще е по-голям. Само дето изчислението им е цяла наука - в интернет има много калкулатори и формули, за съжаление всички те ще ви дадат различен резултат като размери и оттук идва въпроса кой ще бъде най-ефективен т.е. кои формули са най-правилни. Освен това не изключвам вариянта да стане по-лошо и отколкото с оригиланото гърне, понеже зле изчислен резонатор не само че няма да помогне, ами и ще навреди... |
Автор: | Ivaka [ Вторник, 26.03.2013 г. 17:09 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: 2т спортно гърне? | |||||||||
При 2Т спортното гърне служи за повишение на мощноста, докато при 4т спортните гърнета служат само и единствено да понижават шума(при състезателните автомобили гърнета липсват, там е важен изпускателния колектор). В тоя ред на мисли няма никакъв проблем да се сложи резонансно правопоточно гърне от 4т автомобил с цел заглушаване на шума(такова е второто гърне на Баркас), разбира се използва се като средно или задно гърне, предното трябва да е заводско, или специално изчислена резонансна фуния. |
Автор: | hrisvasilis [ Неделя, 21.04.2013 г. 12:11 ч. ] |
Заглавие: | Re: 2т спортно гърне? |
Намерих чертежа за спортното гърне. Ако някой го иска да ми пише. Нямам време да го качвам по сайтовете.. |
Автор: | K.I.P. [ Събота, 27.04.2013 г. 14:35 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: 2т спортно гърне? | |||||||||
Е то е ясно че предното гърне трябва да е такова. Това наистина сериозно си се изчислява , разпитвал съм по немски форуми и съм чел. Просто не е така да си сложиш някакво гърне. За всеки модел двигател е различно. Все пак ролята му е да изкара изгорелите газове от цилиндъра със голяма скорост чрез резонанс, това да увлече прясната смес и да я нагнете в цилиндъра. За по добър ефект има двигатели със от 3 до 6 канала на цилиндър. (първо за по-добро пълнене , второ за по-бързото прехвърляне на сместа.) Отзад след всичко можеш да сложиш ако искаш и права тръба или задно заглушително гърне. ![]() |
Автор: | Ivaka [ Неделя, 28.04.2013 г. 12:51 ч. ] |
Заглавие: | Re: 2т спортно гърне? |
Има двутактови двигатели с най-различни конфигурации, има Вартбургов двигател за състезания с 5 преливни канала на цилиндър(оригинално са 2). При някои двутактови мотори се дълбае трети преливен канал с точно определени размери и точки на отваряне и затваряне с цел по-добра мощност в средни или ниски обороти. |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |