Автор |
Съобщение |
xbs_pioneer
Зайо - байо
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 14:36 ч. Мнения: 407 Местоположение: третата след луната в дясно..
|
2т спортно гърне?
Та от няколко дни разглеждам информация относно спортни гърнета за 2т двигатели.. До колкото четох 2т мотора зависи особено много от крайното гърне.. Пробвал съм варианти с пазарско спортно и с права тръба и вървежа особено умира.. След консултация с един спец по двутактови автомобили ми обясни че само от крайното гърне може да даде над 10процента от мощността.. Та снощи се рових в нета и намерих ето това нещо.. http://www.ldm-tuning.de/artikel-2000.htmНякой може ли да даде малко инфо, както и предложения за други варианти за Гърне?
_________________
|
Четвъртък, 21.03.2013 г. 10:10 ч. |
|
|
hrisvasilis
Кандидат-фен
Регистриран на: Понеделник, 26.04.2010 г. 16:03 ч. Мнения: 492 Местоположение: Ловеч
Automobile: 2 трабанта
|
Re: 2т спортно гърне?
Да, за такова гърне съм виждал и чертежи...
_________________
|
Четвъртък, 21.03.2013 г. 11:39 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Re: 2т спортно гърне?
Незнам доколкото някой може да ти направи такова гърне, дори и по чертеж - предното гърне на Трабанта е доста спефицично. По-скоро някаква резонаторна фуния, ама там шума е...
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Четвъртък, 21.03.2013 г. 12:37 ч. |
|
|
K.I.P.
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Понеделник, 16.08.2010 г. 17:23 ч. Мнения: 242 Местоположение: София
Skype: k.i.p._ut
Automobile: Trabant 601S
|
Re: 2т спортно гърне?
Тук аз съм малко прочел и видял тук-там чертежи. Това гърне от ldm сайта става , ще вдигне мощността малко и това е тип резонаторно гърне. Т.е. чрез резонанса се постига по добро издухване да изгорелите газове и по-добро пълнене на цилиндрите със свежа смес. Ако искаш нещо по-добро ти трябва гърне по поръчка , а за шума може да се изолира някак. Състезателните трабанти , които са в Германия са със такъв тип гърнета , но са 2 отделни (по 1 за всеки цилиндър). Обаче това е нож с 2 остриета! Като вдигнеш мощността двигателят се натоварва и увеличава износването, от друга с повечето гориво което влиза , има повече масло. Чудото Трабант 601 RS , което е със над 80 к.с. (идват и от подобрения във самият двигател не само от гърнетата) и се виждат ясно резонаторите: В никакъв случай не ползвай купешки гърнета , които са за обикновени автомобили!!! Има огромна разлика между спортно гърне за 2т и 4т!!!
_________________ Защо точно два такта? - Защото един не е достатчен , а четири са прекалено много!
|
Четвъртък, 21.03.2013 г. 14:01 ч. |
|
|
xbs_pioneer
Зайо - байо
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 14:36 ч. Мнения: 407 Местоположение: третата след луната в дясно..
|
Re: 2т спортно гърне?
Точно и това знам.. дори и от личен опит.. 2т мотора е пряко зависим от гърнето.. Може ли някой да даде чертежи?
_________________
|
Четвъртък, 21.03.2013 г. 15:22 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Re: 2т спортно гърне?
За втори път го пиша това. Това, което е качил КИП и тоя сорт резонатори-банани се слагат само ако имаш вече друг карбуратор, някъде са с по два, други бутала, пилажи по цилиндри и още много скъпи и сложни интервенции. Сами по себе си бананите няма да ви помогнат особено, ако не си разпилите мотора, което е абсолютно безсмислено, защото ще почне да гори над 15. А и оставате без парно. п.п. Рейсинг машините в Германия не са само двигател. При тях за да върви по пистата и използва максимално тия 80 коня се режат сума ти материал от купето на трабанта, което и без това е доста слабо.Всички тия кръгли дупки в основата на капака са за това - лекота. Само предния джам е стъклен, вратите са обезкостени напълно и още и още. Ето ви снимка, която и нея я качвам за втори път на това гърне, дето е видял заека в ЛДМ-а. Тоя екстеншън на предното гърне не знам какво качва и какво не. Изглежда нелошо решение, ако вдига мощноста, но запазва разхода. Гледал съм клипчета - не шуми повече от оригинала и си имате парно. Предното гърне е двуслойно - между двата слоя е въздуха, дето се затопля и влиза в купето за да топли в студа. Така че заварките трябва са по цялата дължина и трябва да са хубаво и плътно направени, за да не припаднете от евентуални изпарения !!! Ако намерите чертеж аз мога да ви помогна със заваряването и правенето на предно гърне с екстеншън ли каквото се води там
|
Четвъртък, 21.03.2013 г. 20:12 ч. |
|
|
xbs_pioneer
Зайо - байо
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 14:36 ч. Мнения: 407 Местоположение: третата след луната в дясно..
|
Re: 2т спортно гърне?
Аз се замислям дали да си го поръчам направо от там..
_________________
|
Четвъртък, 21.03.2013 г. 20:46 ч. |
|
|
mladen201
Trabant ML
Регистриран на: Петък, 30.07.2010 г. 19:39 ч. Мнения: 448
Automobile: Трабант 601
|
Re: 2т спортно гърне?
То това не изглежда кой знае колко сложно за изпълнение. Иван отново показва полезни снимки.
_________________ С други думи, тия коне искат да ядат!Колкото повече ги юркаш толкова повече си 'апват. Колкото повече ги 'раниш , толкова повече бягат.ОК?
|
Четвъртък, 21.03.2013 г. 22:48 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Re: 2т спортно гърне?
Това са пълни глупости! Резонансната фуния може да вдигне мощноста с до 30% дори на СТАНДАРТЕН ДВИГАТЕЛ! Тези фунии се смятат конкретно според газоразпределението, работния обем, оборотния диапазон и т.н. и ако е правилно изчислена за конкретния двигател, съвсем спокойно ще повиши мощноста на оригинален двигател. Разбира се на форсиран ефекта ще е по-голям. Само дето изчислението им е цяла наука - в интернет има много калкулатори и формули, за съжаление всички те ще ви дадат различен резултат като размери и оттук идва въпроса кой ще бъде най-ефективен т.е. кои формули са най-правилни. Освен това не изключвам вариянта да стане по-лошо и отколкото с оригиланото гърне, понеже зле изчислен резонатор не само че няма да помогне, ами и ще навреди...
|
Вторник, 26.03.2013 г. 17:05 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Re: 2т спортно гърне?
При 2Т спортното гърне служи за повишение на мощноста, докато при 4т спортните гърнета служат само и единствено да понижават шума(при състезателните автомобили гърнета липсват, там е важен изпускателния колектор). В тоя ред на мисли няма никакъв проблем да се сложи резонансно правопоточно гърне от 4т автомобил с цел заглушаване на шума(такова е второто гърне на Баркас), разбира се използва се като средно или задно гърне, предното трябва да е заводско, или специално изчислена резонансна фуния.
|
Вторник, 26.03.2013 г. 17:09 ч. |
|
|
hrisvasilis
Кандидат-фен
Регистриран на: Понеделник, 26.04.2010 г. 16:03 ч. Мнения: 492 Местоположение: Ловеч
Automobile: 2 трабанта
|
Re: 2т спортно гърне?
Намерих чертежа за спортното гърне. Ако някой го иска да ми пише. Нямам време да го качвам по сайтовете..
_________________
|
Неделя, 21.04.2013 г. 12:11 ч. |
|
|
K.I.P.
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Понеделник, 16.08.2010 г. 17:23 ч. Мнения: 242 Местоположение: София
Skype: k.i.p._ut
Automobile: Trabant 601S
|
Re: 2т спортно гърне?
Е то е ясно че предното гърне трябва да е такова. Това наистина сериозно си се изчислява , разпитвал съм по немски форуми и съм чел. Просто не е така да си сложиш някакво гърне. За всеки модел двигател е различно. Все пак ролята му е да изкара изгорелите газове от цилиндъра със голяма скорост чрез резонанс, това да увлече прясната смес и да я нагнете в цилиндъра. За по добър ефект има двигатели със от 3 до 6 канала на цилиндър. (първо за по-добро пълнене , второ за по-бързото прехвърляне на сместа.) Отзад след всичко можеш да сложиш ако искаш и права тръба или задно заглушително гърне.
_________________ Защо точно два такта? - Защото един не е достатчен , а четири са прекалено много!
|
Събота, 27.04.2013 г. 14:35 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Re: 2т спортно гърне?
Има двутактови двигатели с най-различни конфигурации, има Вартбургов двигател за състезания с 5 преливни канала на цилиндър(оригинално са 2). При някои двутактови мотори се дълбае трети преливен канал с точно определени размери и точки на отваряне и затваряне с цел по-добра мощност в средни или ниски обороти.
|
Неделя, 28.04.2013 г. 12:51 ч. |
|
|