Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
Амортисьори http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=479 |
Страница 1 от 3 |
Автор: | Krap4enski [ Неделя, 27.04.2008 г. 19:25 ч. ] |
Заглавие: | Амортисьори |
И четирите ми амортисьора са изпуснали и въпроса ми е , някой пълнил ли е , издържат ли или протичат пак , в сряда ще ида до магазина да проверя колко струват , но предполагам , че ще са ментета за много пари , та затова питам ако с пълнене става да си оправя старите .Предполагам , че за взаимозаменяеми от друга кола неможе да се говори с оглед на захващането , затова трябва да стане по единия от двата начина или нови или пълнене . Дайте некой съвет |
Автор: | montoya [ Неделя, 27.04.2008 г. 20:07 ч. ] |
Заглавие: | |
Дали ще протекат зависи от износването им. Истински амортисьори за Траби има ама са около 84 лева бройката. За унгарските освен, че са евтини друго незнам, който е с такива да казва. |
Автор: | shotik [ Неделя, 27.04.2008 г. 22:43 ч. ] |
Заглавие: | амортисьори |
Вярно е ,че щом са сложени служат за нещо,но при ресьори не са толкова нужни както при пружини на другите коли.Ресьорите имат вътрешно триене между листовете и много по бързо заглъхват трептенията.От тук пък трябва да знаеш ,че ако между листовете на ресьора няма смазка за подобряване на приплъзването на листовете ще е като греда и ще вози много твърдо.Все пак е хубаво да намериш начин за ремонт или смяна. |
Автор: | Krap4enski [ Неделя, 27.04.2008 г. 22:50 ч. ] |
Заглавие: | |
Ми аз искам да ги сменя но не знам дали тези Унгарските са добри , някой има ли от форума който да е с такива ?А за пълненето ми казаха , че не карали много няколко месеца и после протичат.Затова е тази тема , за да се насоча с ваша помощ какво да направя бих взел и нови но незнам изобщо колко време ще изкарат. |
Автор: | theultimate [ Неделя, 27.04.2008 г. 22:56 ч. ] |
Заглавие: | |
Мани да не вършат работа. Като смених стари, но не изпуснали амортисьори с чисто нови, разликата в завоите при по-агресивно каране беше осезаема. Питай Дибилатора, той си ги пълни много евтино и като че ли остана много доволен. Иначе гледах амортисьори в монтана, но ми се видяха много скъпи. |
Автор: | филип3 [ Понеделник, 28.04.2008 г. 15:55 ч. ] |
Заглавие: | |
Моите са на Монрое 20лв бройката-пневматични. Много съм доволен.Е,вози по-твърдо,но компенсирам с добра поддръжка на ресорите и гуми 145/80/13. Иначе Ицо си сложи амортисьори от ЗАЗ-пружинен+газов. Това с пълненето е интересна идея Толкова платих преди 4 години-общо 80 лв за 4-те амортисьора+смяната им.А иначе са купувани от магазина на Монрое в Русе-големите блокове към гарата(сега не съществува магазина). Поразтърси се из магазините за резервни авточасти и виж газови амортисьори: |
Автор: | Krap4enski [ Понеделник, 28.04.2008 г. 17:50 ч. ] |
Заглавие: | |
Ми добре де , откаде ги купувате тея нови амортисьори , само от магазин за Трабант или се намират и по нормалните магазини за авто части .Все ми се струва , че ако ида в магазина с Трабантов амортисьор и го покажа на продавача , ще се зарине от смех |
Автор: | MSTT [ Понеделник, 28.04.2008 г. 17:54 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | ||||||||||
"MONROE" 20 лв/бр НЕВЪЗМОЖНО... 84лв/бр |
Автор: | Santa [ Понеделник, 28.04.2008 г. 21:05 ч. ] |
Заглавие: | |
Ненадейно се оказа,че Трабант все още съществува в някои каталози.Безкрайно изненадан съм,признавам си: http://www.forceauto.ru/catalogs/noem.html?brid=651 p.s. само не излизайте от каталога в меню "Производители",защото после няма да можете да се върнете обратно.Линкът към Трабант е махнат от официалната страница.Явно базата стои още на сървъра,но пътят към нея е "през задния вход". |
Автор: | stil1 [ Понеделник, 28.04.2008 г. 22:35 ч. ] |
Заглавие: | |
А има и за Вартбург: http://www.forceauto.ru/catalogs/noem.html?brid=650 |
Автор: | Santa [ Понеделник, 28.04.2008 г. 23:23 ч. ] |
Заглавие: | |
Има,ама списъкът далеч не е изчерпателен. Поне за Вартбург не е,предполагам за Трабант също.Но е добре за начало. |
Автор: | stil1 [ Вторник, 29.04.2008 г. 00:02 ч. ] |
Заглавие: | |
Така е, но все пак е нещо |
Автор: | tsveto [ Вторник, 29.04.2008 г. 02:25 ч. ] |
Заглавие: | |
А от по новите модели трабанти с пружините стават ли на тези с ресиорите. |
Автор: | Nasakoto [ Вторник, 29.04.2008 г. 09:10 ч. ] |
Заглавие: | |
Въпросче за по-напреднали: Някой знае ли какъв е коефициента на демпфиране на Вартбурговият (или Трабантовият) амортисьор? Питам от любопитство и спортна злоба... оня ден пак ме бяха хванали лудите да правя дърти сметки... |
Автор: | Santa [ Вторник, 29.04.2008 г. 10:46 ч. ] | ||
Заглавие: | |||
Тия показатели можеш да ги забравиш.Тях ги има само при левълинг системите с електронно управление.В компютъра на колата има едни таблици...брой и сила на неравностите се отнасят към скороста за единица време и съответно на тия показатели компютъра ти втвърдява или отпуска амортисьорите.Не знам дали още някой произвежда такива сиситеми...французите експериментираха с тях през 90-те,американците ги вграждаха в разни RV-ta,ама се оказаха толкова безумни за поддържане,че май на някаъв етап ги свалиха от конвейра.Ако някой наскоро си е купувал Ситроен или някакво RV от високия клас,може да сподели дали колата има левелираща система или няма... При нас се смята по друг начин: Амортисьора се загрява до 20-25 градуса и се слага на стенда.Задават му се работните цикли.Тук има една особеност...трябва да са или нечетно число,или кратни на нечетно.Обикновено са 5 цикъла,но всеки динамометричен стенд си има собствени изисквания.Задават се обороти и т.н.След това се гледа диаграмата.Тя изглежда като на картинката по-долу.За всеки един амортисьор си ма точни дании-каква сила трябва да се приложи при натиск,каква при дърпане и съответно-колко трябва да се премести червената линия спрямо синята.Това на снимката е идеално работещ нов амортисьор-с много плавна крива,А и В разстояниеята са ти в норма и т.н.Но за да тестваш каквото и да е,трябва да знаеш какво ти е задал производителя или поне марката на колата.В новите стендове това всичкото го има в компютъра на стенда и...или си в нормата,или не си. Коефициент на затихване на трептенията може и да има начин да му измерим,ама това никой не го прави.Правят се брой цикли за единица време и стенда ти изкарва готова диаграма.Ако няма предварително въведена таблица със стойности,се гледа диаграмата и се преценява дали амортисьора става за нещо или отива за рециклаж. По-лошото е,че това с демонтажа на 4 амортисьора и катеренето им по стендове е доволно социалистическа работа-когато амортисьори се сменят с 2 ключа и едни клещи за 20-30 минути на двора.Такива коли вече няма.Сега се катери цялата колана един стенд,подобен на тоя за тестване на спирачките и се друса.После си гледаш диаграмата.
|
Страница 1 от 3 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |