Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
Размер на лагер на коляновия вал при маховика http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=4692 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | j_totkow [ Понеделник, 24.09.2012 г. 19:46 ч. ] |
Заглавие: | Размер на лагер на коляновия вал при маховика |
Та, реших да изкарам скелетите от гардероба и да се опитам да сглобя волтрон обаче ме спъна гореспоменатия лагер, свалих един лагер от нов модел колянов вал и се оказа че е по-малък спрямо стария модел колянов вал (този колянов вал го бях взимал преди време от колега от форума и сега ще влезе в употреба) и ако взема от локалния магазин лагер без там едно като сегмент дето го ограничава да се движи проблем ли ще е, защото нямам наблизо магазин за трабант също така сглобих единия двигател който е със семеринги от двете страни и нямах такъв семеринг със зъбче (този откъм ремъчната шайба) и сложих български без зъбче, това проблем ли ще да е? А ако случайно някой има лагер за продан да се обажда, аз ще видя да намеря шублера и да видя колко е дебела оста И последен въпрос - понеже на другия двигател дето ще сглобявам е също със стария модел вал - реших да му сложа от новия шайбичката със сегменти за уплътнение (пак при ремъчната шайба) но се оказа че не мога да изкарам на стария едно О (колелце) преди лагера - това дето ляга семерингата ( не знам дали сте ме разбрали) та да ми кажете некъв лесен начин да ги направя тези интервенции, че като го гледам нещо мъчно ми се струва и ще трябва май да поръчвам от колеги семеринги то май е по-добре със сегменти нали? |
Автор: | j_totkow [ Понеделник, 24.09.2012 г. 20:45 ч. ] |
Заглавие: | Re: Размер на лагер на коляновия вал при маховика |
значи няма да го пипам и ще слагам нови семеринги, а иначе има ли значение за лагера от другата страна дали няма това сегмент ли е какво е, за да не се "мърда" |
Автор: | hrisvasilis [ Вторник, 25.09.2012 г. 11:40 ч. ] |
Заглавие: | Re: Размер на лагер на коляновия вал при маховика |
За новият модел след 1984г по спомени лагерът от страната на маховика не е 6009N. И аз си мислех така, ама ядец-не става. Немците са правили някога нестандартен лагер, тежка серия, който никой производител от 20 години не произвежда. Затова трябва да се сложи Adapterring. Ето го тук този лагер http://www.ldm-tuning.de/artikel-6103.htm |
Автор: | j_totkow [ Вторник, 25.09.2012 г. 12:58 ч. ] |
Заглавие: | Re: Размер на лагер на коляновия вал при маховика |
сега бях в магазина и го мериха вала направо и се оказа 6009 имат ама без канал и сега ще чакам да видят в складовете - щели да потърсят а този лагер дето е с по-малък вътрешен диаметър нямат - бил някакъв екзотичен според продавача, дори и като изкара една стара книга го нямаше като данни в най-лошия случай ще взема този без зегер канал (така се казвало) и ще търся стругар да му направи П.П. Защо като си написал че на новия модел е 6009 а стария 6008, като вала е стар модел и май е обратно, защото на новия е по-малък лагера ??? |
Автор: | hrisvasilis [ Вторник, 25.09.2012 г. 13:00 ч. ] |
Заглавие: | Re: Размер на лагер на коляновия вал при маховика |
Никакви стругари-търси си лагер с канал, ако не искаш да патиш от кофти изработки. Имат такива лагери чешки, но забравих в коя верига магазини за лагери питах. |
Автор: | j_totkow [ Вторник, 25.09.2012 г. 13:01 ч. ] |
Заглавие: | Re: Размер на лагер на коляновия вал при маховика |
ок, ще чакам човека от магазина да каже дали имат или не и тогава вече ще се мисли |
Автор: | j_totkow [ Четвъртък, 27.09.2012 г. 22:08 ч. ] |
Заглавие: | Re: Размер на лагер на коляновия вал при маховика |
Сложих 6009 лагер, руски, със зегер-канал, за 8 лв. но излезе друг проблем, който преди време ми беше казано че няма да е чак такъв проблем, но аз докато не стигнах до етап слагане на стар тип вал в картер където е бил нов тип и се оказа че няма легла за зегерките на средните лагери, а преди време ми беше казано че няма проблем ако се прави тази манипулация - стар модел на мястото на нов, но не и обратното, мислех да махна зегерките, но те ограничават движението на лагерите наляво и надясно, а на новия те са неподвижни и ..... какво да правя? |
Автор: | j_totkow [ Четвъртък, 27.09.2012 г. 22:43 ч. ] |
Заглавие: | Re: Размер на лагер на коляновия вал при маховика |
aaaa, обратното е било, пък аз какво съм се заблудил или .... не знам вече, ем ще търся някъде имах картер от стария тип, и ся кво ще взема да сглобя 3 двигателя хаха, ме аз състезател ще ставам, и то единия е със 73 и нещо бутала, поиграх си да му полирам смукателния и ненужно изпускателния колектор, загладих браздите от шибрите със водна шкурка и с помощта на един стар шибър търках (въпреки че не ми го препоръчвахте) сложих нови пружинки, като малко ги разтегнах въпреки че и това усещам не е май било нужно, нови шибри, нови семеринги (по 2 пари парчето, Пазарджишки) само дето ми е малко гадно че на два от валовете имаше ръжда при биелите и се опасявам да не е паднала циментацията на лагерите им, ама все пак ще сега ще имам яко двигатели и няма да ми пречи да отида до Германия и да се върна (ще си сложа 1 резервен в багажника) хах, малко се отплеснах, утре мисля да снимам кво правя като последователности да има да гледат бъдещите ентусиасти, че все се заричам да снимам ама или телефона ще се бъгне или ще съм много мръсен за да снимам .. |
Автор: | j_totkow [ Понеделник, 01.10.2012 г. 14:47 ч. ] |
Заглавие: | Re: Размер на лагер на коляновия вал при маховика |
Така, снимах за хората които за в бъдеще ще сглобяват като мен и ако се чудят как да сложат бъбреците (шибър), защото имат едно скосено и е важно да се спази посоката (скосеното се вижда от вътрешната страна а лъскавото е тритото във картера, важно е да се сложи и то а не да смените шибрите със гладката страна защото по принцип може, но това където се е търкало си е направило вече канали и така се уплътнява по-добре, също така не е за препоръчване да се търкат набраздяванията откъм страната на картера (въпреки че аз на единия двигател го направих и то на мой риск) тук вече съм намазал със диркото и само остава да се сложи капака при слагането внимавайте за лагерите - те имат едни пъпки и е важно при слагането да легнат в едни изрязъци на картера (най-лесно при мен стана да сложа горната част от картера върху цилиндрите (сложих между тях едни парцали), след това сложих вала, центровах лагерите, намазах със силикон и ще слагам капака, затягането е препоръчително да е с динамометричен ключ, но аз нямах и стягах по мое усмотрение. |
Автор: | j_totkow [ Понеделник, 01.10.2012 г. 22:51 ч. ] |
Заглавие: | Re: Размер на лагер на коляновия вал при маховика |
днеска пак проблем - разбрах че ги няма 2 пъпки на 2 вала - там където се зацепват маховиците - някой може ли да ми намери или да ми каже от какво да сложа, нали не става каквото и да е желязо |
Автор: | fraxinus [ Понеделник, 01.10.2012 г. 23:55 ч. ] |
Заглавие: | Re: Размер на лагер на коляновия вал при маховика |
Май става от каквото и да е желязо.На един вал щифтчето се бе замазало и не можеше да се извади.Просто го наварих с електрожена.Мотора още върви. |
Автор: | Оги [ Вторник, 02.10.2012 г. 14:14 ч. ] |
Заглавие: | Re: Размер на лагер на коляновия вал при маховика |
Канала на маховика е по-голям. Така или иначе ако стария щифт е срязан трябва да се махне, и така ще може да се измери диаметъра на дупката в коляновия вал. Може да се ползува парче опашка от свредло с подходящ диаметър. Впрочем какви пъпки, Тотков, щото май не е сигурно че коментираме твоя проблем. |
Автор: | j_totkow [ Вторник, 02.10.2012 г. 21:22 ч. ] |
Заглавие: | Re: Размер на лагер на коляновия вал при маховика |
хахах, видях на колегата по снимката че е имало и ос като на задните главини https://www.dropbox.com/s/2ltdn3bapc4275a/flanec.JPG иначе аз му казвам пъпка, па то щифт било, както и да е, утре ще търся нещо да му сложа - я стоманен пирон, я тялото от някоя счупена бургия благодаря на колегите за жокерите |
Автор: | Оги [ Сряда, 03.10.2012 г. 15:57 ч. ] |
Заглавие: | Re: Размер на лагер на коляновия вал при маховика |
На снимката си показал шпонка. |
Автор: | j_totkow [ Сряда, 03.10.2012 г. 21:05 ч. ] |
Заглавие: | Re: Размер на лагер на коляновия вал при маховика |
бе не сте ли ме разбрали още че съм малко не-работлив |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |