Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

Двигателят потраква.
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=4438
Страница 1 от 1

Автор:  Трабантист [ Четвъртък, 26.04.2012 г. 19:08 ч. ]
Заглавие:  Двигателят потраква.

Проблема се появи след ремонта. Ремонта представляваше да извадя двигателя, да го отворя, да сменя единия шибър, щото се оказа крив и да сменя иглените лагери на буталните болтове дето са. Като го сглобявах установих че няма луфт на лагерите на вала, но на новите иглени лагери имаше. Тракането се чува като е на празен ход и също като завъртя перката леко и се усеща луфта и потракването. Иглените лагери са чисто нови от магазина. Как да го оправя това тракане? Също така засякох разход 10/100 градско и ми се струва висок, може би е такъв защото буталата са нови, на 300 км от както са сложени (с шлайфани цилиндри)

Автор:  mladen201 [ Четвъртък, 26.04.2012 г. 20:56 ч. ]
Заглавие:  Re: Двигателят потраква.

Луфта се усеща в горна и долна мъртва точка най-добре. А, вала ако ти е за смяна, пак е признак за ''тракане''. Щом казваш, че и новите ти лагери тракат, според мен там е проблема.

Автор:  niki_k [ Четвъртък, 26.04.2012 г. 21:31 ч. ]
Заглавие:  Re: Двигателят потраква.

Преди да смениш буталата и цилиндрите,пипна ли биелите на кол.вал,като ги разклатиш вертикално нагоре и надолу.Ако там има луфт-осезаем тракането е неизбежно,а след време като падне циментацията ще се превърне в стържене и виене.И според мен проблема ти е във вала,ако там има луфт.

Автор:  Трабантист [ Петък, 27.04.2012 г. 23:26 ч. ]
Заглавие:  Re: Двигателят потраква.

Вала няма луфт раздвижих вертикално биелата и няма луфт. Вала е немски на 59.000 км. Проблема е в лагерите на буталата и не знам как може да се реши. Също като махнах свещите, пъхнах една отверка, завъртих буталото да стигне до ГМТ, от там леко завъртих перката да започне да слиза надолу и натиснах отверката и тя леко хлътна с буталото. Същото повторих и с другото бутало. (май го обясних малко объркано дано сте ме разбрали)

Автор:  Ivaka [ Събота, 28.04.2012 г. 14:06 ч. ]
Заглавие:  Re: Двигателят потраква.

Щом се е стигнало дотам че отверката да хлътва, веднага отваряй двигателя, че ще го насереш тотално ако караш така.
Потърси ремонтни лагерчета. По принцип тези лагерчета са 16(да, шеснайсет!) размера - от -8 до +8 като се подбират в зависимост от износването или допуска на самата биела. В магазина в Търново може би имат различни размери такива лагерчета, вземи най-големия възможен. Ако луфта остане, скапването на вала ще бъде неизбежно, след няколко хиляди километра.
59 000км не са никак малко за Трабантов вал, в някои случай се скапват и за доста по-малък пробег. Но при теб очевидно проблема е изцяло в иглените лагерчета на буталния болт. Иначе понякога биела може да трака, дори без да има осезаем радиален луфт(или той да се усеща съвсеем леко), а също така тракане, стържене и хъркане се получава при разбити(износени) легла на картера. Последното се получава от каране с разбит вал. При това положение дори след поставяне на нов вал, той може да се разбие за много кратко време.

Автор:  mmfsr [ Събота, 28.04.2012 г. 20:52 ч. ]
Заглавие:  Re: Двигателят потраква.

По-сигурно от втулка с канали за мазане -няма. Просто ще вдигнеш малко маслото , но ще си вечен. Иска се и добър майстор и акъл.

Автор:  Трабантист [ Събота, 28.04.2012 г. 22:42 ч. ]
Заглавие:  Re: Двигателят потраква.

Еми значи тия дни отварям двигателя, ще проверя добре лагерите дали имат луфт и ако имат отивам в магазина да разпитам за размерите на лагерите. Аз първоначално мислех да взема от специализиран магазин за лагери, но там нямаха този вид лагер. Интересното е че със старите дето не знам дали не са и оригиналните и имаха липсващи иглички нямах проблем, а сега тия новите ужас!

Автор:  Трабантист [ Вторник, 01.05.2012 г. 08:19 ч. ]
Заглавие:  Re: Двигателят потраква.

Вчера бях в гаража. Новите лагерчета си имат луфт. Като сложа старите работата заспива, просто са идеални, само дето на единия му липсват 1-2 иглички. Сложих нов и стар лагер на буталния болт и измерих с шублер диаметъра. Не знам дали си внушавам ама мисля че има няколко десети от милиметъра разлика между двете. Новия е малко по-тесен. Магазинера ми каза че лагерите нямали размери и били оригинални немски и ми каза че те тракали щото не са улегнали. Да съм ги карал с повече масло докато си улегнат на мястото. Също буталния ми болт бил износен, защото имал 2 потъмнели ленти там, където се е въртял лагера, а иначе буталните болтове съм ги сменял последно с буталата и са на около 300 км, не вярвам да са се износили толкова бързо.

Автор:  Ivaka [ Вторник, 01.05.2012 г. 13:39 ч. ]
Заглавие:  Re: Двигателят потраква.

Явно този магазинер толкова си разбира от работата... То и в книгата си пише че имат номерца. Питаи и в магазина в Търново, Иван няма да те излъже.
Новите щом са по-тесни значи са по-малък размер. Слагай си старите(присади му 2 иглички на това лагерче) и си готов.
А тея глупости дето имали луфт докато улегнат да ходи да ги разправя на баба ми.. Това са пълни глупости! Няма как от улягане тези лагерчета да се разширят и да уплътнят, а това за повечето масло не искам да го коментирам! Заради неграмотници като този магазинер тези коли изчезнаха от пътищата.

Автор:  Трабантист [ Вторник, 01.05.2012 г. 19:58 ч. ]
Заглавие:  Re: Двигателят потраква.

Ами това мисля да направя. Ще върна старите. Те наистина си имат размери. Например единия от старите лагери пасва на едната биела, но на другата не може да влезе. То по принцип като започнат да падат игличките трябва да се смени лагерчето, ама като няма с какво да го сменя :? за сега така ще го карам.

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/