Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

Ръчна спирачка на трабант.
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=3753
Страница 1 от 2

Автор:  konstantin.atanasov [ Неделя, 15.05.2011 г. 18:38 ч. ]
Заглавие:  Ръчна спирачка на трабант.

Здравейте колеги,имам проблем със ръчната спирачка на трябльо.Когато я дръпна колата само налява малко.Жилото е обтегнато максимално а накладките почти не се отвярят като я дръпна.Свалям барабана и нагласям накладките да седятточно по барабана,няколко пъти завлачва гумите и изведнъж започва да не спира.Въпросът ми е от какво може да бъде проблема,и далии ако сменя цялата система отзад(накладките прижините ,пластината и апаратчетата за автоматично регулиране на хлабината) ще се оправи?Надявам се да няма друга подобна тема. Мерси предварително. :) :) :) :)

Автор:  ivanski [ Неделя, 15.05.2011 г. 18:47 ч. ]
Заглавие:  Re: Ръчна спирачка на трабант.

От всичките изброени : '' (накладките прижините ,пластината и апаратчетата за автоматично регулиране на хлабината)'' има смисъл само накладките да смениш.
Ама как да ти кажем, дали да ги сменяш като не си казал колко феродо има по тях ?

Жилата на ръчната трябва ЛЕКО да са гресирани.
Да не би да имаш скъсано жило ?

И защо искаш да спираш с ръчната, ами не с крачната ?
Ръчната се използва, когато си спрял или когато крачната не работи !

Автор:  konstantin.atanasov [ Неделя, 15.05.2011 г. 19:03 ч. ]
Заглавие:  Re: Ръчна спирачка на трабант.

Жилата ги сменях преди няколко седмици.Има феродо само дето не съм гресирал жилата.Иначе не спирам само с крачната спирачка защото тоя трябант се използа за забавления на село. Само дето ми е много чудно защо почти не се отварят накладките.

Автор:  ivanski [ Неделя, 15.05.2011 г. 19:48 ч. ]
Заглавие:  Re: Ръчна спирачка на трабант.

siso написа:
Ама как да ти кажем, дали да ги сменяш като не си казал колко феродо има по тях ?


''Има феродо" за мен е много разтегливо понятие .


п.п.
- Докога ще се гавриш с Трабанта ?

Автор:  konstantin.atanasov [ Неделя, 15.05.2011 г. 20:04 ч. ]
Заглавие:  Re: Ръчна спирачка на трабант.

Що си мислиш че се гавря с трабанта? Тая кола се кара от много години и честно казано много си я обичам.И все пак ако не е от накладките от какво друго може да бъде,някога имал ли си пообен проблем?Преди да се скъса жилото си спираше перфектно и след като го смених се появи въпросния проблем.Възможно е и аз да не правя нещо(не занам какво)както трябва ама не ми е за пръв път да сменям накладки и жила.

Автор:  mladen201 [ Неделя, 15.05.2011 г. 20:08 ч. ]
Заглавие:  Re: Ръчна спирачка на трабант.

Според мен не си нагласил жилата както трябва.

Автор:  konstantin.atanasov [ Неделя, 15.05.2011 г. 20:15 ч. ]
Заглавие:  Re: Ръчна спирачка на трабант.

Имаш ли предположения къде може да не съм ги нгласил добре?

Автор:  ivanski [ Неделя, 15.05.2011 г. 20:28 ч. ]
Заглавие:  Re: Ръчна спирачка на трабант.

Последно като се занимавах точно с такъв проблем се оказа изядено феродо по задните накладки.

Това, че си обтегнал жилото максимално ще рече, че гайката точно под ръчната спирачка, с която се регулира е завъртяна до края на резбата ?
Тогава колко ход имаш на самата ръчка на ръчната спирачка ?
Овен това на накладката с лоста, който е занитен за нея, лоста трябва да се движи свободно в накладката.
Правилно ли ти работят механизмите за автоматично регулиране ? ( Излизат лесно навън, но не се връщат назад сами. )
Да нямаш спирачна течност или грес по накаладките ?


офф
Ми, когато използваш нещо не по предназначение, ами както е в случая '' за забавления на село '', това лично за мен е гавра с марката, но явно за теб не е. :shock:

Автор:  konstantin.atanasov [ Неделя, 15.05.2011 г. 20:38 ч. ]
Заглавие:  Re: Ръчна спирачка на трабант.

1.При мен жилото се закача по различно за лоста на ръчната.
2.Хода е много малък,не мога да кажа до кой зъб стига защото при мен е проименена цялата ръчна.Връща се сама,без да се натиска копче.
3.Лоста за който говориш се джижи свободно.
4.Механизмите за регулиране не се се движат като дръпна ръчната.Нямам идея защо.Махал съм ги,чистил съм ги с бензин както пише в книгата после съм ги гресирал,но пак не става работата.


Последно като се занимавах точно с такъв проблем се оказа изядено феродо по задните накладки.
Според мен не е в това проблема защото преди ми се скъса жилото спираше перфектно.

Автор:  konstantin.atanasov [ Неделя, 15.05.2011 г. 22:37 ч. ]
Заглавие:  Re: Ръчна спирачка на трабант.

Правилните жила съм сложил,даже са доста обтегнати,обаче като се замисля регулаторите не се движат защото накладките не се отварят при дърпане на спирачката,мпросто планката се мръдва към отсрещната накладка и я бутва съсвсем леко.

Автор:  konstantin.atanasov [ Неделя, 15.05.2011 г. 22:39 ч. ]
Заглавие:  Re: Ръчна спирачка на трабант.

[quote="doctorZizi". Намери си една нова или запазена планка/ кобилицата/ между двете накладки и провери да не се е сгънала или да е износена в леглото където се движи/ допира/ лоста към жилото.[/quote]
това го предложих още в началото ни колегата ми каза че няма смисъл.просто се чудя дали да не сменя цялата с система.

Автор:  konstantin.atanasov [ Неделя, 15.05.2011 г. 22:56 ч. ]
Заглавие:  Re: Ръчна спирачка на трабант.

Добре...вече съм почти сигурен че ви обърках много яко.Айде да започнеме на ново.
1.Отвивам жилото.
2.Отварям спирачките.
3.Нагласям накладките така че да се допират до барабаните,
4.Слагам барабаните.
5.Помпам крачната спирачка за да се нагласят накладките.
6.Натягам жилото до край.
7.изкаравам колата.дърпам ръчната и 2те гуми провлачват няколко пъти,после постепенно спирачката започва да хваща все по малко и по малко докато почти спре да хаваща.

Надявам се след написаното да имате някакви предположения защо сатва така,и да ми кажете дали хода на действията ми е правилен.

Автор:  ivanski [ Неделя, 15.05.2011 г. 23:06 ч. ]
Заглавие:  Re: Ръчна спирачка на трабант.

konstantin.atanasov написа:
Правилните жила съм сложил,даже са доста обтегнати,обаче като се замисля регулаторите не се движат защото накладките не се отварят при дърпане на спирачката,мпросто планката се мръдва към отсрещната накладка и я бутва съсвсем леко.



Регулаторите се движат навън единствено и само когато трябва да компенсират износването на накладките в експлоатацията на колата. Тогава движението на буталото на спирачния цилиндър избутва накладките, следователно регулаторите навън.

А при издърпване на ръчната спирачка си се получава точно това, което си описал и го мислиш за странно.
Тук вече може би аз греша, като съм избързал да отпиша ''кобилицата'', която при тебе евентуално може да е деформирана от честото използване на ръчната в екстремни ситуации.

- А може би всичките проблеми идват от ''новата ръчна''
А преди като си спираше добре, пак ли беше с модифицираната от тебе ръчна спирачка ?

Автор:  ivanski [ Неделя, 15.05.2011 г. 23:23 ч. ]
Заглавие:  Re: Ръчна спирачка на трабант.

Така, за да не се бъркаме.
Ограденото с черно наричам кобилица.
Ограденото с жълто наричам лост на накладката.

Според мен проблема е в кобилицата и по-точно в това, че е деформирана.

Другия вариант е едно от двете жила да се откача от лоста на накладката.

Прикачени файлове:
zadni org. spira4ki trab.jpg
zadni org. spira4ki trab.jpg [ 102.01 KiB | Прегледано 15140 пъти ]

Автор:  konstantin.atanasov [ Понеделник, 16.05.2011 г. 14:50 ч. ]
Заглавие:  Re: Ръчна спирачка на трабант.

.
- А може би всичките проблеми идват от ''новата ръчна''
А преди като си спираше добре, пак ли беше с модифицираната от тебе ръчна спирачка ?

Да и тогава беше модифицирана.Възможно е да сте прави за кобилицата защото преди да се скъса жилото точно ръчната беше подложена на голям стрес.Когато си отида на село що се прбвам да направя номера с наваряването.

П.П.Много благодаря за съветите.Когато се върна от село ще докладвам какво съм направил. [smilie=2beers] [smilie=2beers]

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/