Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

Включване на разходомер???
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=3563
Страница 1 от 2

Автор:  j_totkow [ Сряда, 02.02.2011 г. 21:37 ч. ]
Заглавие:  Включване на разходомер???

Здравейте имам разходомер (горната индикаторна част), но изгасна завинаги и колега от форума ми прати неговия. Проблема се яви, че на моя има една бяла жица, а на новия няма такава. Има чисто черна. И местата на буксата ми където се включва, са разменени жиците със цветовете спрямо новия, та да попитам (търсих в интернет но не можах да разбера коя жица за кое е).
Кафявата всички знаем е минус, зелената разбрах е май сигнала, черна-червена мисля че е на +12 волта и идва от бушоните, бяла трябва да е +5 волта. Имам още един уред в нас и като му вържа на гореспоменатия начин ми изгасва захранването от компа (тоест прави късо) и ако свържа бялата жица на +12 волта светват всички светодиоди.
Ако някой може да види неговите как са ще е перфектно.

Автор:  ivanski [ Сряда, 02.02.2011 г. 23:32 ч. ]
Заглавие:  Re: Включване на разходомер???

Преди като работеше стария индикатор си спомням, че не ти отчиташе правилно.
Хубаво е да отвориш турбинката и да я почистиш, и сглобиш наново.
Освен това на тази система провери ли и връзването към масата и изобщо кабелните обувки ?
Да не би нещо да не контактува както трябва и ти вече да сменяш уреда ?

Относно свързването е хубаво да кажеш коя година и месец са произведени стария уред и новия уред. На всяка една част има втрапено година и месец на производство .
Точно на тези уреди това може да се види отзад, търси нещо от сорта на : 85/9

Автор:  j_totkow [ Четвъртък, 03.02.2011 г. 01:18 ч. ]
Заглавие:  Re: Включване на разходомер???

07/87, 11/89 и 02/90
- турбината ми е дала фира (инфраред диода vq120) и ще се купува нов заместител
- имам от колегата нова турбинка работеща на чук (благодарско)
- всичко си е контактно както трябва :) намерих си един друг уред от преди, разглобен без кутия и на него има 4 други жици - кафява маса,червена която дава 9 волта за турбината, черна за +12 волта и зелена за сигнал. Бих сложил него, но ме притесняват тези 9 волта, които трябва да са към 5,3.
Утре ще пробвам да купя профилактично една интеграла еквивалент на А277D, понеже ме съмнява да не съм ги изгорил лекичко.

Автор:  ivanski [ Четвъртък, 03.02.2011 г. 18:26 ч. ]
Заглавие:  Re: Включване на разходомер???

Това трябва да ти помогне :
http://trabitechnik.com/index.php?page= ... e_number=0

Тука са може би всички ел. схеми на 601 и то няколко страници .

Питай ако не знаеш как са на немски цветовете.

Автор:  j_totkow [ Четвъртък, 03.02.2011 г. 18:55 ч. ]
Заглавие:  Re: Включване на разходомер???

Благодаря, аз от там свалях схеми, но нещо не разбрах самото включване. До колкото ми е работил моя стария където казваше че не отчита вярно, буксите му бяха включени така бяла със черна-червена,кафява с кафява,зелена със зелена и черна-червена с бяла (това е от уреда към 1-та клема)
По принцип не трябва ли да са бяла с бяла и черна-червена със същата, като го направя и не работи нищо.

Автор:  ivanski [ Четвъртък, 03.02.2011 г. 19:50 ч. ]
Заглавие:  Re: Включване на разходомер???

Така, не знам доколко това може да ти помогне :
Пред мен има два уреда единият е от 10/84 ( той е с повече светлинки на циферблата - 1 жълта, 3 зелени, 1 жълта, 6 червени ), другия е от 11/85 и е това, което остава непроменено като комбинация(4 зелени, 3 жълти ) .
Връзвал съм на сегашния ми трабант - 10/89 уреда от 10/84 и е работел точно.
Отзад клемите на двата уреда изглеждат така :

10/84:
зелено,кафяво(мост),празно
сиво,кафяво и кафяво(мост), червено
11/85:
зелено, кафяво(мост),празно
черно,кафяво и кафяво(мост),червено.

Там, където има празно е за да се досетиш как седи щекера, защото има едно единствено празно място на него .
При теб проблема според мен идва от това, че ти се е сбъркала долу турбинката. И по-специално на нея има една гумена тапа, а под тази тапа е мозъка на турбинката.Там като влезе вода от раздрапаната с времето гумена тапа, турбинката умира .
Тоест - виж дали ти е наред турбинката.

Автор:  hrisvasilis [ Четвъртък, 03.02.2011 г. 23:52 ч. ]
Заглавие:  Re: Включване на разходомер???

http://www.wartburgpeter.de/download/kmva_anzeige_601.pdf
Тук провери ценера D2.
Ето и долната част
http://www.wartburgpeter.de/download/kmva_geber_601.pdf

Автор:  орлича [ Петък, 04.02.2011 г. 00:00 ч. ]
Заглавие:  Re: Включване на разходомер???

siso написа:
Там, където има празно е за да се досетиш как седи щекера, защото има едно единствено празно място на него.


Там, където е празно (или шестото гнездо) е за синята жичка на делуксовия икономайзер, която захранва червения диод за резервата.

Автор:  theultimate [ Петък, 04.02.2011 г. 01:51 ч. ]
Заглавие:  Re: Включване на разходомер???

Аз да попитам, понеже никога до сега не съм имал разходомер. Скоро ще подкарам моя. Какво означават чертичките, примерно литра на час, литра на 100?

Автор:  hrisvasilis [ Петък, 04.02.2011 г. 09:21 ч. ]
Заглавие:  Re: Включване на разходомер???

Eто за стария и новия вид разходомер.
Изображение

Автор:  j_totkow [ Петък, 04.02.2011 г. 09:47 ч. ]
Заглавие:  Re: Включване на разходомер???

Благодаря на всички за помощта. Тези 2 схеми ги намерих и аз и по тях търсих елементи.
Заместител на ценер диода не намерих и взех един на 6 волта (мен ме съмнява точно той). Интегрална схема не намерих, нито дадения и аналог във другата тема. Транзистори си взех. Съпротивленията не са нагорели, а кондензаторите не са надути и счетох че им няма нищо.
На старата турбинка взех инфраред диод, но нещо не бачка с него, странно с дистанционното от касетофона бачка (ще взема него) :mrgreen:

Въпрос към Иван - червената жица къде отива, както и черната (мене това ме базика) едната е за турбинката, а другата е за бушона + (тези двете са ми най-важните)

Най-накрая ще калибрирам уреда с течност 10 литра за колко време отлита и какво показва.

Автор:  hrisvasilis [ Петък, 04.02.2011 г. 10:38 ч. ]
Заглавие:  Re: Включване на разходомер???

Колега, ценера няма значение означението важното е да е точното напрежение. Вземи си да е 5.1В за предпочитане има едни жълти, по-добри са. Казвам това, защото на единият ми трабант диодите на разходомера светеха догоре и така си стоеше постоянно и беше одумкал диода.
А от прикрепената схема надявам се да се ориентираш кое къде се намира на буксата.Отзад на буксата има означения за номерата и буквите.Схемата е за делукс версията и е добавен и червения диод за резерва.

Прикачени файлове:
shema22.jpg
shema22.jpg [ 27.32 KiB | Прегледано 17549 пъти ]

Автор:  ivanski [ Петък, 04.02.2011 г. 14:17 ч. ]
Заглавие:  Re: Включване на разходомер???

j_totkow написа:
Въпрос към Иван - червената жица къде отива, както и черната (мене това ме базика) едната е за турбинката, а другата е за бушона + (тези двете са ми най-важните)


Преди малко бях долу до гаража да видя как е системата.

+ за разходомера се връзва оригинално на моторчето за чистачките !(това е клема 54, тя на моторчето там е раздвоена и се връзват две черно/червени кабелчета )
Така е при 85 и при сегашния ми Трабант, дето е 89.

Ето как е вързан уреда на стария ми Трабант :
Това е на щекера на уреда:
11/85:
зелено, кафяво(мост),празно
черно,кафяво и кафяво(мост),червено.

Това е на другия щекер, пак от системата от 11/85 :
зелено,кафяво/черно,празно
черно/червено,кафяво,бяло

или по друг начин казано са вързани ето така :

щекер на уреда------щекер на системата :

първи ред отляво надясно:
зелено---------------зелено
кафяво(мост)--------кафяво/черно
празно---------------празно

втори ред отляво надясно :
черно----------------черно/червено
кафяво,кафяво(мост)------кафяво
червено--------------бяло

Автор:  j_totkow [ Петък, 04.02.2011 г. 19:56 ч. ]
Заглавие:  Re: Включване на разходомер???

Така благодарение на колегите се оправих (Благодаря Ви) и беше малкия дявол - ценеровите диоди са издумкали, като съм вързал наобратно жиците. Сложих един нов и ...... проработи.
Жиците са били странно измислени, но бяла от уреда се свързва със черно-червена (+ от чистачките и към бушоните) а черно-червената от уреда с бяла към турбинката (ЗАЩО СА ГО НАПРАВИЛИ ТАКА ТЕЗИ ИНЖЕНЕРИ) най-близкото до акъла на човек е цвят да си отговаря на цвят. Аз ги връзвах така и са ми изгърмявали диодите, защото са до 6 волта.
Остава да калибрирам уреда спрямо схемата по горе - да видя дали отчита наистина толкова или не е верен.

П.П. Уреда ми не е бил вързан наобратно, когато съм карал колата. Сигурно старата турбинка не подава верни показания и от там все едно имам малък разход.Ще пробвам с новата. Отивам да се напия с колегата Любо (IFA Racing team DDR)

Автор:  j_totkow [ Сряда, 09.02.2011 г. 23:47 ч. ]
Заглавие:  Re: Включване на разходомер???

Нарочно не искам да си едитвам мнението, защото така няма да се вижда като ново (ще си понеса навикването)
Искам да Ви попитам след като вече ми работи всичко, при каква скорост горе долу какво Ви показва уреда.
Пример - на мене на 3-та със 60 км/ч 4 зелени, а на 4-та с 80 км/ч 3 зелени диода, по равен път без вятър. Дали машинката ми не е вярна? В скоро време ще му заредя бензин и ще пробвам да видя колко течност минава през турбината и реално колко показва. Поздрави :)

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/