Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
Лоша работа - Трабльо не пали. http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=3391 |
Страница 1 от 3 |
Автор: | Трабантист [ Четвъртък, 16.12.2010 г. 22:05 ч. ] |
Заглавие: | Лоша работа - Трабльо не пали. |
Проблема май е дълбок. Като дам контакт стартера завърта маховика, обаче вала не мърда. Какво може да е станало (Дано вала не е счупен ) и как да го оправя? Благодаря предварително! |
Автор: | ivanski [ Четвъртък, 16.12.2010 г. 22:13 ч. ] |
Заглавие: | Re: Лоша работа - Трабльо не пали. |
Значи стартера върти маховика, обаче буталата не се движат. Така ли ? В този случай трябва да свалиш двигателя за да разбереш. Ако е това, което казваш може някой преди да не е сглобявал правилно. На вала има една пъпка, която запира маховика - може да е станала на нищо. Може и да се е изтъркал зъбния венец на маховика, а ти да си мислиш, че маховика се върти . |
Автор: | montoya [ Четвъртък, 16.12.2010 г. 22:56 ч. ] |
Заглавие: | Re: Лоша работа - Трабльо не пали. |
Махни свещите и завърти ремъчната шайба,ако всичко се върти нормално търси около стартера и венеца.А може и бендикса да е дал фира. |
Автор: | Трабантист [ Петък, 17.12.2010 г. 11:42 ч. ] |
Заглавие: | Re: Лоша работа - Трабльо не пали. |
Значи стартера работи перфектно, а като го сваля, включа Трабльо на скорост и го бутна леко напред, маховика се върти, но буталата не се движат, и обратно като завъртя ремъчната шайба, буталата се движат, но маховика не се върти т.е. проблема е някъде между вала и маховика. А ако вала е заминал...... А иначе има ли някакъв лесен начин за сваляне на двигателя без да се обръща цялата кола, ако нямам канал? |
Автор: | Оги [ Петък, 17.12.2010 г. 11:58 ч. ] |
Заглавие: | Re: Лоша работа - Трабльо не пали. |
Нито да я обръщаш нито ти трябва канал. Това е единствения автомобил, на който мотора може да го свалиш сам и без лебедка. Точно като на моторетка. Малко трябва да си сръчен и да се пазиш от близките ламарини да не си издереш ръцете о тях. |
Автор: | demiro [ Петък, 17.12.2010 г. 12:01 ч. ] |
Заглавие: | Re: Лоша работа - Трабльо не пали. |
Брей, колега...в тоя студ, съчувствам ти! Няма нужда от канал, отваряш капака и почваш лека-полека, да сваляш всичко. Двигателят, излиза без проблем целият - нагоре. Може лагер да си съборил или да ти е задрало бутало. Интересното е друго, че щом не е станало по време на движение, да не би венеца да е излязал или най-вероятно, маховика не е зацепен?! Едит: Ха, той колегата Оги, ме е изпреварил... |
Автор: | hrisvasilis [ Петък, 17.12.2010 г. 12:15 ч. ] |
Заглавие: | Re: Лоша работа - Трабльо не пали. |
Не е лагер, най-вероятно шпонката на маховика вече я няма. Няма да стане без разглобяване. Отоплявай гаража и почвай. Полека лека ще го разглобиш. Първо прочети последователността в книгата "Аз ремонтирам Трабант", за да ти е по-лесно. |
Автор: | demiro [ Петък, 17.12.2010 г. 12:33 ч. ] |
Заглавие: | Re: Лоша работа - Трабльо не пали. |
Сега видях, че си писал, че като завъртиш на ремъчната шайба, се движат буталата. Тогава, със сигурност е маховик... Чукча писатель... |
Автор: | niki_k [ Петък, 17.12.2010 г. 15:47 ч. ] |
Заглавие: | Re: Лоша работа - Трабльо не пали. |
И из съм на мнение,че е шпонката на коляновия вал от страната на маховика.Сваляй,колега двигателя-не е толкова трудно.Обаче за да я пререже/шпонката/ явно си има причина.Виж дали коленовия вал не затяга,след като си свалил свещите и въртиш шайбата.Ако усетиш някъде да задържа при въртенето-значи проблема е вътре в мотора-задрало бутало,или биелен лагер. |
Автор: | ivanski [ Петък, 17.12.2010 г. 17:37 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Лоша работа - Трабльо не пали. | |||||||||
Сигурно защото някой някога е правил основен ремонт на двигателя и не е стегнал гайката на маховика. п.с. Аз имам един мотор, който след като съм махнал буталата с цилиндрите затяга на места. Примерно : Прави един два оборота и затяга . Каква може да е причината. |
Автор: | Трабантист [ Петък, 17.12.2010 г. 23:34 ч. ] |
Заглавие: | Re: Лоша работа - Трабльо не пали. |
Ами то докато не се свали двигателя да се види няма да се разбере със сигурност от къде е проблема. Иначе сега в тоя студ точно не мисля да го правя. Гаража е трудноотопляем, а и не бързам особено. Така или иначе чак на пролет ще го карам, защото е с летни гуми, а го пазя и от лугата, но някоя по-топла събота ще го оправя Благодаря за съветите! |
Автор: | Трабантист [ Четвъртък, 17.02.2011 г. 12:38 ч. ] |
Заглавие: | Re: Лоша работа - Трабльо не пали. |
Преди два дена, най-накрая успях да намеря време и да сваля двигателя. Като извадих двигателя, маховика си остана на скоростната кутия. Оказа се, че въобще не е бил свързан към двигателя. Клина, който запира маховика се е счупил. Нямам умения и инструменти да го оправя сам, затова ще трябва да търся майстор на трабанти. Знаете ли някой добър, който да е от Добрич? п.с. Двигателя е ок, не затяга никъде. |
Автор: | ivanski [ Четвъртък, 17.02.2011 г. 17:00 ч. ] |
Заглавие: | Re: Лоша работа - Трабльо не пали. |
Може да минеш и само със смяна на щифта в коляновия вал. Ама зависи колко е изтъркан около него коляновия от маховика, който се е въртял свободно. Интересно как изобщо тогава се е движела колата . Пусни снимки там, където седи щифта в коляновия вал. Както и на маховика леглото за този щифт. |
Автор: | лудака [ Четвъртък, 17.02.2011 г. 19:53 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Лоша работа - Трабльо не пали. | |||||||||
Тя не се е движела няма как да стане.. Била му се е развила гаиката ии се е държал на конусната сглобка, но когато се е опитал да го запали ии стартера като го е треснал от раз и той е паднал. Почти сигурен съм че му няма нищо на вала ии даже може да мине и без шпонка да слага... Работа за 10 мин може и сам да си го направиш |
Автор: | Трабантист [ Събота, 19.02.2011 г. 00:21 ч. ] |
Заглавие: | Re: Лоша работа - Трабльо не пали. |
Ето снимки: http://moskvich408.snimka.bg/automobile ... 4.22453908 |
Страница 1 от 3 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |