Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

Лоша работа - Трабльо не пали.
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=3391
Страница 1 от 3

Автор:  Трабантист [ Четвъртък, 16.12.2010 г. 22:05 ч. ]
Заглавие:  Лоша работа - Трабльо не пали.

Проблема май е дълбок. Като дам контакт стартера завърта маховика, обаче вала не мърда. Какво може да е станало (Дано вала не е счупен :oops:) и как да го оправя?


Благодаря предварително!

Автор:  ivanski [ Четвъртък, 16.12.2010 г. 22:13 ч. ]
Заглавие:  Re: Лоша работа - Трабльо не пали.

Значи стартера върти маховика, обаче буталата не се движат.
Така ли ?

В този случай трябва да свалиш двигателя за да разбереш.
Ако е това, което казваш може някой преди да не е сглобявал правилно.
На вала има една пъпка, която запира маховика - може да е станала на нищо.

Може и да се е изтъркал зъбния венец на маховика, а ти да си мислиш, че маховика се върти .

Автор:  montoya [ Четвъртък, 16.12.2010 г. 22:56 ч. ]
Заглавие:  Re: Лоша работа - Трабльо не пали.

Махни свещите и завърти ремъчната шайба,ако всичко се върти нормално търси около стартера и венеца.А може и бендикса да е дал фира.

Автор:  Трабантист [ Петък, 17.12.2010 г. 11:42 ч. ]
Заглавие:  Re: Лоша работа - Трабльо не пали.

Значи стартера работи перфектно, а като го сваля, включа Трабльо на скорост и го бутна леко напред, маховика се върти, но буталата не се движат, и обратно като завъртя ремъчната шайба, буталата се движат, но маховика не се върти т.е. проблема е някъде между вала и маховика. А ако вала е заминал...... [smilie=byeeeee]

А иначе има ли някакъв лесен начин за сваляне на двигателя без да се обръща цялата кола, ако нямам канал?

Автор:  Оги [ Петък, 17.12.2010 г. 11:58 ч. ]
Заглавие:  Re: Лоша работа - Трабльо не пали.

Нито да я обръщаш нито ти трябва канал. Това е единствения автомобил, на който мотора може да го свалиш сам и без лебедка. Точно като на моторетка. :) Малко трябва да си сръчен и да се пазиш от близките ламарини да не си издереш ръцете о тях.

Автор:  demiro [ Петък, 17.12.2010 г. 12:01 ч. ]
Заглавие:  Re: Лоша работа - Трабльо не пали.

Брей, колега...в тоя студ, съчувствам ти!
Няма нужда от канал, отваряш капака и почваш лека-полека, да сваляш всичко. Двигателят, излиза без проблем целият - нагоре. Може лагер да си съборил или да ти е задрало бутало. Интересното е друго, че щом не е станало по време на движение, да не би венеца да е излязал или най-вероятно, маховика не е зацепен?!

Едит: Ха, той колегата Оги, ме е изпреварил...

Автор:  hrisvasilis [ Петък, 17.12.2010 г. 12:15 ч. ]
Заглавие:  Re: Лоша работа - Трабльо не пали.

Не е лагер, най-вероятно шпонката на маховика вече я няма. Няма да стане без разглобяване. Отоплявай гаража и почвай. Полека лека ще го разглобиш. Първо прочети последователността в книгата "Аз ремонтирам Трабант", за да ти е по-лесно.

Автор:  demiro [ Петък, 17.12.2010 г. 12:33 ч. ]
Заглавие:  Re: Лоша работа - Трабльо не пали.

Сега видях, че си писал, че като завъртиш на ремъчната шайба, се движат буталата. Тогава, със сигурност е маховик...
Чукча писатель... :)

Автор:  niki_k [ Петък, 17.12.2010 г. 15:47 ч. ]
Заглавие:  Re: Лоша работа - Трабльо не пали.

И из съм на мнение,че е шпонката на коляновия вал от страната на маховика.Сваляй,колега двигателя-не е толкова трудно.Обаче за да я пререже/шпонката/ явно си има причина.Виж дали коленовия вал не затяга,след като си свалил свещите и въртиш шайбата.Ако усетиш някъде да задържа при въртенето-значи проблема е вътре в мотора-задрало бутало,или биелен лагер.

Автор:  ivanski [ Петък, 17.12.2010 г. 17:37 ч. ]
Заглавие:  Re: Лоша работа - Трабльо не пали.

niki_k написа:
И из съм на мнение,че е шпонката на коляновия вал от страната на маховика.Сваляй,колега двигателя-не е толкова трудно.Обаче за да я пререже/шпонката/ явно си има причина.Виж дали коленовия вал не затяга,след като си свалил свещите и въртиш шайбата.Ако усетиш някъде да задържа при въртенето-значи проблема е вътре в мотора-задрало бутало,или биелен лагер.


Сигурно защото някой някога е правил основен ремонт на двигателя и не е стегнал гайката на маховика.

п.с. Аз имам един мотор, който след като съм махнал буталата с цилиндрите затяга на места.
Примерно : Прави един два оборота и затяга .
Каква може да е причината.

Автор:  Трабантист [ Петък, 17.12.2010 г. 23:34 ч. ]
Заглавие:  Re: Лоша работа - Трабльо не пали.

Ами то докато не се свали двигателя да се види няма да се разбере със сигурност от къде е проблема. Иначе сега в тоя студ точно не мисля да го правя. Гаража е трудноотопляем, а и не бързам особено. Така или иначе чак на пролет ще го карам, защото е с летни гуми, а го пазя и от лугата, но някоя по-топла събота ще го оправя :wink:

Благодаря за съветите!

Автор:  Трабантист [ Четвъртък, 17.02.2011 г. 12:38 ч. ]
Заглавие:  Re: Лоша работа - Трабльо не пали.

Преди два дена, най-накрая успях да намеря време и да сваля двигателя. Като извадих двигателя, маховика си остана на скоростната кутия. Оказа се, че въобще не е бил свързан към двигателя. Клина, който запира маховика се е счупил. Нямам умения и инструменти да го оправя сам, затова ще трябва да търся майстор на трабанти. Знаете ли някой добър, който да е от Добрич?

п.с. Двигателя е ок, не затяга никъде.

Автор:  ivanski [ Четвъртък, 17.02.2011 г. 17:00 ч. ]
Заглавие:  Re: Лоша работа - Трабльо не пали.

Може да минеш и само със смяна на щифта в коляновия вал.
Ама зависи колко е изтъркан около него коляновия от маховика, който се е въртял свободно.
Интересно как изобщо тогава се е движела колата .

Пусни снимки там, където седи щифта в коляновия вал. Както и на маховика леглото за този щифт.

Автор:  лудака [ Четвъртък, 17.02.2011 г. 19:53 ч. ]
Заглавие:  Re: Лоша работа - Трабльо не пали.

siso написа:
Може да минеш и само със смяна на щифта в коляновия вал.
Ама зависи колко е изтъркан около него коляновия от маховика, който се е въртял свободно.
Интересно как изобщо тогава се е движела колата .

Пусни снимки там, където седи щифта в коляновия вал. Както и на маховика леглото за този щифт.



Тя не се е движела няма как да стане.. Била му се е развила гаиката ии се е държал на конусната сглобка, но когато се е опитал да го запали ии стартера като го е треснал от раз и той е паднал. Почти сигурен съм че му няма нищо на вала ии даже може да мине и без шпонка да слага... Работа за 10 мин може и сам да си го направиш

Автор:  Трабантист [ Събота, 19.02.2011 г. 00:21 ч. ]
Заглавие:  Re: Лоша работа - Трабльо не пали.

Ето снимки: http://moskvich408.snimka.bg/automobile ... 4.22453908

Страница 1 от 3 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/