Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

Как се цепи двигател?И също да питам за 4-та скорост.
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=3130
Страница 1 от 3

Автор:  Frederik [ Четвъртък, 16.09.2010 г. 21:25 ч. ]
Заглавие:  Как се цепи двигател?И също да питам за 4-та скорост.

Така първо някой опитен да ми обясни как се цепи двигател на Трабанта понеже блокира а имам нов колянов вал ако може подробно че досега не съм цепил двигател.И да попитам значи Трабанта не ми включва 4-та скорост много рядко да се включи като включа и се форсирва двигателя седно е на свободна някакви идеи?

Автор:  j_totkow [ Четвъртък, 16.09.2010 г. 22:40 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се цепи двигател?И също да питам за 4-та скорост.

За скоростта ти е отишъл фрайлауф-а и ще трябва да цепиш скоростната (което не е много за препоръчване) по-добре си намери някоя втора ръка и тогава се учи на твоята :D
За двигателя първо го сваляш - лесно и бързо е - 4 болта за скоростната, 1 отдолу за маншона и махаш кабелите и бензинопровода от карбуратора като предварително си спрял бензина и тока от акумулатора [smilie=blowup]
За по-лесно можеш и на скоростната тампона да отвъртиш (моя съм го свалял понякога и без тази манипулация), отвиваш и предното гърне на наставката.Може и алтернатора да свалиш за по-лесна манипулация отдолу.
След като си свалил двигателя му разчастваш тенекиите и го носиш на пароструйка да го минат (аз пробвах да купя препарат Меглио и да си го мия сам, но се оказа по-рентабилно с пароструйка) целта е като почнеш да го правиш да си работиш на чисто и да видиш болтовете.Няма да е лошо да си свалил карбуратора и да си запушил смукателния отвор, както и изпускателния.
Аз опитно разглобих в къщи един двигател с цел да видя къде се крият негрите, който хвърлят въглищата и не смятах да го сглобявам после.Затова няма да ти давам моя съвет с разглобяването.Нека колегите си кажат компетентните мнения и съм сигурен че има по-елегантни методи от моя чукообразен метод :mrgreen: :mrgreen:

Автор:  montoya [ Петък, 17.09.2010 г. 03:29 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се цепи двигател?И също да питам за 4-та скорост.

Преди да започнеш отварянето ти трябва книгата Аз ремонтирам трабант или се сваля от този сайт.По точно трябват картинките за начина и моментите на стягане.Стягането на картера става на кръст и отвътре на вън,съответно при разглобяване е по обратният начин.Ако не се спазят тези неща плоскостите деформират и започва да тече.Трябват и два болта 14 х 1,5 за сваляне на маховика.Сега подред: сваля се съединител,кутията с чукчетата,изпускателният колектор,със лула или стабилна гидория номер 36 се развива гайката на маховика, контра се държи като се пъхне подходящо желязо във една странична дупка на ремъчната шайба и да опре в картера.След това със лула или камък 32 се развива гайката на ремъчната шайба.Двата болта 14 се навиват равномерно във двата отвора на маховика докато отцепи.Сваля се внимателно и се вадят големите шайби,като се внимава за подреждането им.Със стабилна отверка се развиват трите винтчета и се маха фланеца със семерингата.Развиват се болтовете на цилиндрите и се вадят.Върху челото на буталата се драска стрелка,която да сочи към изпускателният колектор и номерът на цилиндарът, бележат се и цилиндрите за да не се разменят при събирането.Със тънки клещи се вадят пружиниращите телчета на буталните болтове.Със алуминиево парче се почуква по буталният болт докато излезе достатъчно за да се извади буталото.Буталото се подпира с ръка за да не се изкриви биелата при чукането.На картера се развиват първо малките болтове М8 и после вътрешните големи.Със леки почуквания на подходящите места за да отлепят двете половини на картера.Маха се долната част и внимателно се махат шибърите, като се внимава после всеки да си е на мястото. Имат по едно скосение на челата то трябва да сочи по посока на въртенето.Валът се вади и със скоба за лагери се вади ремъчната шайба,внимава се за щифта който е във шийката на вала на него зацепва гърбицата или валът със магнитът на електронното..Събирането е по обратен ред.Трябва да се внимава за ключовете на сегментите на буталата и когато се сложат цилиндрите гайките само се навиват на ръка докато се обере леко луфта, слага се колекторът стяга се към двата цилиндъра и след това се стягат цилиндрите на кръст.Маховикът когато се сложи на оста трябва да се чукне за да стегне конусът и се стяга здраво с гайката и се контри със шайбата.

Автор:  montoya [ Петък, 17.09.2010 г. 12:09 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се цепи двигател?И също да питам за 4-та скорост.

А ако няма венец от който да вземе парчето.Какво става със сегментите ако завърти буталото на 180 градуса.Ако махне главите какво пречи да размени местата на цилиндрите.
Почиставането на всички детайли и повърхности би трябвало да се подразбира. [smilie=2beers]

Автор:  injenerra [ Петък, 17.09.2010 г. 13:14 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се цепи двигател?И също да питам за 4-та скорост.

Дори да махнеш главите пак неможеш да размениш цилиндрите


Колега разглобявай смело и си записвай / маркирай точно кое от къде сваляш няма страшно и после по обратен ред всичко на мястото му обръщай внимание и на дребните неща за да нямаш проблеми!
Спорна работа [smilie=2beers]

Автор:  Frederik [ Петък, 17.09.2010 г. 14:19 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се цепи двигател?И също да питам за 4-та скорост.

Благодаря утре сутринта ще се види какво ми е влезнало във главата дано да имам късмет и да се окаже и малък проблема.Възможно ли е да е запекнали бутала?На стария ми трабант заради калпаво масло ми запекнаха буталата и седно беше блокирало,след тва едвам изкарах цилиндрите,няма значение утре ще пиша за резултата.

Автор:  лудака [ Петък, 17.09.2010 г. 14:52 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се цепи двигател?И също да питам за 4-та скорост.

doctorZizi написа:
montoya написа:
А ако няма венец от който да вземе парчето.Какво става със сегментите ако завърти буталото на 180 градуса.Ако махне главите какво пречи да размени местата на цилиндрите.
Почиставането на всички детайли и повърхности би трябвало да се подразбира. [smilie=2beers]

аз казвам как да се направи, за да не си създаде проблеми- значи ще си намери едно парче венец. Буталото ако се завърти на 180 градуса- ключовете на сегментите ще се обърнат към изпускателните отвори, което е НЕДОПУСТИМО, а и под нагара на челото има стрелка/ стрелката май беше при Вг/. Ето на тази снимка http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442509 ще видиш, че вътрешните ребра са скъсени/ не са заоблени/ и затова не можеш да сменяш местата на цилиндрите- това е по снимки и спомени, а довечера ще го проверя и на живо. Инженере, много бързаш - не мога да пиша толко бързо [smilie=2beers]


Ако цилиндрите се разменят изпускателните отвори ще са в обратната посока!! За буталата доктора е напълно прав, трябва само да се бележат кое от кой цилиндър е на тях си има стрелка накъде да си сочът! Дръгото вие сте го описали доста добре ! [smilie=2beers] [smilie=2beers] [smilie=2beers]

Автор:  montoya [ Петък, 17.09.2010 г. 16:45 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се цепи двигател?И също да питам за 4-та скорост.

Признавам за цилиндрите,изключих че бяха скосени от вътре.За стрелката ако не знае,че съществува под нагара дали ще я види.Не съм сигурен дали изобщо я има на унгарските бутала.Писах за по лесно да се драсне,но вие си знаете,пък ако не съобрази някои тънкости последствията са за негова сметка. :wink:

Автор:  niki_k [ Неделя, 19.09.2010 г. 16:34 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се цепи двигател?И също да питам за 4-та скорост.

Никой от колегите не се сети да ти каже,че ако сменяваш коляновия вал,на лагерите има пъпки лагеруващи на точно определени места между картерите.

Автор:  Frederik [ Неделя, 19.09.2010 г. 23:23 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се цепи двигател?И също да питам за 4-та скорост.

Оказа се счупена мотовилка направо ще търся друг двигател.

Автор:  ivanski [ Понеделник, 04.10.2010 г. 10:06 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се цепи двигател?И също да питам за 4-та скорост.

Питам тука, за да не отварям нова тема.

Имам един двигател на някъде 23 000 след основен ремонт мисля с немски части.

Сега е свален и от това, което виждам мога да гарантирам, че буталата са немски, няма надирания по тях или по цилиндъра, сегментите не хлопат.

НО
Като въртя на ръка маховика по поската в която се върти като работи двигателя и съм махнал свещите като направя един оборот някъде се усеща как все едно буталото задира в цилиндъра и става доста трудно да се върти на ръка, че дори направо спира понякога.
И се чува при това някъде вътре при коляновия все едно има едно болтче, което подскача. :)
Абе все едно на някой лагер му липсва някое топче и като се върти трака.

Най странното е, че с тоя двигател съм карал с него до преди няколко месеца и колата си вървеше.


Въпроса е какво е счупено ?
Сегмент ли е или по коляновия нещо?

И като махам цилиндрите, как да предотвратя да не се отвори някой сегмент ?
А ако евентуално се отвори някой сегмент к'во правим ?

Поздрави.

Автор:  montoya [ Вторник, 05.10.2010 г. 00:57 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се цепи двигател?И също да питам за 4-та скорост.

Според мен докато не го отвориш трудно ще се разбере какво става.Сегмент ако е тръгнал да се чупи нищо не може да се направи,взимат се нови сегменти.Може и някой лагер да е тръгнал и да си свалил двигатела преди да блокира.Отвори виж и ако искаш пиши.

Автор:  theultimate [ Вторник, 05.10.2010 г. 14:29 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се цепи двигател?И също да питам за 4-та скорост.

Отвори цилиндрите. Ако имаш късмет може да са сегменти или иглен лагер - те поне се сменят лесно и не са особено скъпи.

Автор:  ivanski [ Вторник, 05.10.2010 г. 18:22 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се цепи двигател?И също да питам за 4-та скорост.

И как да махна цилиндъра, че да не се отворят сегментите в някой отвор ?

Освен това на къде трябва да сочи отвора на сегментите при монтаж ?
Как трябва трите сегмента да са подредени ?

Автор:  theultimate [ Вторник, 05.10.2010 г. 19:07 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се цепи двигател?И също да питам за 4-та скорост.

Защо се притеснява отварянето на сегментите? Затваряш ги с ръка, нахлузваш цилиндъра и си готов. В канала на буталото за сегмент има пъпка - там трябва да е цепката (ключа) на съответния сегмент.

Страница 1 от 3 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/