Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

Проблем са палене на трабант(надявам се темата да е за тук)
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=2635
Страница 1 от 2

Автор:  konstantin.atanasov [ Събота, 30.01.2010 г. 23:39 ч. ]
Заглавие:  Проблем са палене на трабант(надявам се темата да е за тук)

Днес се опитах да запаля Трабантчето,но не стана.Гледах дали свещите дават искра;проверих дали не е глътнало въздух или дали не е запушена някоя тръба към карбуратура.Кабелите са си наред.Брат ми който не е в БГ ми каза,че може да е избягала центровката,но проблема е че не знам как се прави защото съм нов и още не разбирам. :( Моля давайте предположения и съвети.

П.С Не се смейте ако съм казал някоя глупост защото още не разбирам.

Автор:  theultimate [ Неделя, 31.01.2010 г. 00:40 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем са палене на трабант(надявам се темата да е за тук)

Трабанта в София ли е? С електронно запалване ли е или с чукчета?

Автор:  konstantin.atanasov [ Неделя, 31.01.2010 г. 17:52 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем са палене на трабант(надявам се темата да е за тук)

трабанта е с датчик на хоул(електронно).И е от околностите на софия.
Добре...възможно ли е да се е откъснала някоя жичка при електрониката? :?:

Автор:  theultimate [ Неделя, 31.01.2010 г. 18:33 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем са палене на трабант(надявам се темата да е за тук)

Щом дава искри не може да е откъсната жичка. Завърти волана на пълен десен. Погледни под калника и трябва да видиш метална капачка на двигателя отстрани- под нея е датчика на хол. Махни капачката. Цялата плочка е хваната от страни с два винта, като на плочката има канал за да може да я въртиш с цел регулировка. Виж в какво положение е. Обикновено като плочката се разхлаби отива в едната крайност и центровката отива подяволите. Попринцип центровката се прави със специален уред. Едва ли имаш такъв, така че си я направи на око да върви добре колата и да пали добре, пък ако имаш път към София пиши, имам такъв уред и мога да ти направя центровката.

Автор:  Ivaka [ Неделя, 31.01.2010 г. 18:52 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем са палене на трабант(надявам се темата да е за тук)

Докторе, моите уважения но това не е Лада да иска смукач винаги.
И при минус 20 пак ще запали без смукач, може да няма мощност, да глъхне и трудно се форсира, но ще запали.
Нещо повече - аз винаги паля без смукач и след като запали колата тогава го дръпвам.

Автор:  konstantin.atanasov [ Неделя, 31.01.2010 г. 19:28 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем са палене на трабант(надявам се темата да е за тук)

не съм толкова зле че да не дърпам смукач.принципно колата не беше палена от 3 седмици,ама ше продължавам да опитвам.но въпреки това продължавайте да коментирате.накрая може да излязе нещо. :) .а и аз съм от софия,но колата е на село защото не е регистрирана.

П.С. Единият колега попита какм паля трабанта:е ми първо влизам в колата,пускам бензина дърпам смукача и въртя.върти върти ама не пали.

Автор:  shotik [ Неделя, 31.01.2010 г. 20:03 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем са палене на трабант(надявам се темата да е за тук)

konstantin.atanasov написа:
не съм толкова зле че да не дърпам смукач.принципно колата не беше палена от 3 седмици,ама ше продължавам да опитвам.но въпреки това продължавайте да коментирате.накрая може да излязе нещо. :) .а и аз съм от софия,но колата е на село защото не е регистрирана.

П.С. Единият колега попита какм паля трабанта:е ми първо влизам в колата,пускам бензина дърпам смукача и въртя.върти върти ама не пали.


До тук е грешно действието по паленето!
Още при гасене смукача се оставя в издърпано положение и когато се стартира се оставя до тогава ,докато заработи мотора нормално,без да се подава газ с педала и след изминаване на 150 -200 метра да се връща постепенно или не повече от 15-30 сек на място.
Ако се е задавил мотора,се подава газ максимално,а смукача е върнат докрай.Още по-добре е да се свалят свещите и да се продухат газовете от обогатената горивна смес и тогава да се монтират свещите и по описаният начин да се стартира.

Автор:  theultimate [ Неделя, 31.01.2010 г. 21:42 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем са палене на трабант(надявам се темата да е за тук)

Започвам с центровката, защото на повечето трабанти от години не е правена и все някога се разхлабват винтчетата и плочката отива в единия край. Това се установява бързо и лесно. Иначе моите два трабанта палят и без да е дърпан смукач при гасенето, просто трябва повече въртене - няколко оборота на двигателя, докато иначе палят в рамките на първия оборот.

Автор:  deso [ Неделя, 31.01.2010 г. 22:17 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем са палене на трабант(надявам се темата да е за тук)

Точно от най-малките неща най-боли глава.Щом върти значи има ток.
Няколко предположения да нахвърля на колегата:
-колата да не би да е задавена-почисти свещите;
-виж състоянието на чашката под резервоара-да не би да се е задръстила;
-кабелите на свещите-здрави ли са,самите свещи в какво състояние са ?
-нормално ли палеше преди или постепенно се влошаваше ?
Когато взех комбито собственика ми го пробута с четиритактово масло и загинали свещи.Работеше само първия цилиндър-но за неграмотен технически човек няма как да знае,че точно това спъва колата.Смених свещите,налях 2Т масло и пей сърце...

Автор:  konstantin.atanasov [ Неделя, 31.01.2010 г. 22:24 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем са палене на трабант(надявам се темата да е за тук)

значи преди известно време се откачи 1 от жичките на датчика на хол поради което работеше само единия цилиндър,но все пак колата палеше.свещите са bosch.преди палеше лесно макар със смукач.не ми се вярва чашката под резервоара да е запушена защото като издърпах маркуча от карбуратора потече бензин.после надух газта и пак потече бензин така че с маркучите всичко е наред.махнах свещите продухах го сложих ги обратно,но пак не палеше. :(

Палеше на смукач когато беше студена,ама като е загряла само като види ключа и пали.

Автор:  AdreNaLINE [ Неделя, 31.01.2010 г. 22:28 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем са палене на трабант(надявам се темата да е за тук)

Преди да изгасиш мотора дърпаш смукача и след това гасиш.

Автор:  konstantin.atanasov [ Неделя, 31.01.2010 г. 22:32 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем са палене на трабант(надявам се темата да е за тук)

винаги се прави така.така ли?

Автор:  AdreNaLINE [ Неделя, 31.01.2010 г. 22:38 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем са палене на трабант(надявам се темата да е за тук)

Лично аз все така го гася, за другите незнам.Но примерно ако караш градско и ти се налага 5 пъти да го гасиш и палиш естествено, че няма смисъл.Когато колата ще престои по-дълго без палене или както сега сутрините са студени е добре да се прави.

Автор:  theultimate [ Неделя, 31.01.2010 г. 23:49 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем са палене на трабант(надявам се темата да е за тук)

Смукач се дърпа ако ще оставяш колата за повече от 2 часа .

Автор:  Ivaka [ Неделя, 31.01.2010 г. 23:54 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем са палене на трабант(надявам се темата да е за тук)

doctorZizi написа:
А твоя Вг пали без смукач, защото си с ускорителна помпа- сигурен съм , че " риташ" педала на газта 2 - 3 пъти преди палене. Колегата не искам да го обидя - той просто каза, че не разбира нищо и аз се опитах да "подредим нещата" на старта.


Тук си прав - вартбурга е с ускорителна помпа и прицъквам 1-2 пъти газта преди да завъртя стартера, но не съм имал случай Трабант без смукач да не запали. Може да не запали "от четвърт", а да повърти повече, но пак ще запали. :)
Разбира се това със смукача преди гасене е желателно, пише го и по книжките. Но най-добре е всеки сам да усети как неговата кола пали най-добре .

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/