Автор |
Съобщение |
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Проблем запалване.
От скоро време имам много странен проблем с трабанта.
Работи си на един цилиндър и не мога да го накарам да заработи на два. Проблемния цилиндър е 1-ви, към скоростната кутия. Сменям свещта с друга , пак същата работа. Пробвайки ги всичките свещи да дават искра си я дават, обаче в цилиндъра не работят.А да една проработва, обаче усещам от време на време как спира работа, прекъсва. Общо взето много странен проблем, понякога даже проблема се върти, ту на първи, ту на втори цилиндър. И това го прави на нови свещи, на няколко километра. Чудя се дали не е от командната част на електронното, обаче ако му сложа чисто нови свещи съм сигурен че ще си работи, защото ми се е случвало да прави такива мизерии и като сложа нови свещи всичко ОК ама след седмица фал . Съмнява ме да е от свещи, все пак изреждам 10-тина и с никоя не ще .
Центровка си има. И никъде не мога да намеря как да разбера коя бобина е сдала багажа или прекъсва при работа. Та това ми е основното питане в случая, как да разпознавам развалената бобина ? И как да разбера дали командната част на ЕАЗУ е развалена ? И как да разбера дали малката платка долу при ремъчната шайба не ми върти номера ?
Поздрави .
|
Петък, 08.01.2010 г. 12:45 ч. |
|
|
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 643 Местоположение: Варна
|
Re: Проблем запалване.
Последователно разменяш кабели. Ако няма промяна ги връщаш пак и разменяш бубините. И така докато не размениш всичко що може! Виж и компресията!
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Петък, 08.01.2010 г. 13:40 ч. |
|
|
montoya
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 03:29 ч. Мнения: 125 Местоположение: Казанлък
|
Re: Проблем запалване.
Погледни си карбуратора и по точно нивото на бензина в камерата.Може да дави и от там да цапа свещи.Ако по електрониката има проблем е възможно при открита свещ да има слаба искра, а когато я завиеш в цилиндъра при налягане да се губи. И внимавай с кабелите,че транзисторите лесно дефектират.
_________________ Жена и ръжда тръгнат ли спиране няма.
|
Петък, 08.01.2010 г. 23:33 ч. |
|
|
fraxinus
Кандидат-фен
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч. Мнения: 455 Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
|
Re: Проблем запалване.
Виж на тъмно как работи
_________________ Къни и фърга http://vbox7.com/play:b253bfd8
|
Събота, 09.01.2010 г. 00:20 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Re: Проблем запалване.
Точно така е. Отвън е слаба искрата като съм изкарал свещта Обаче не се дави, като врътна ключа си пали, ама работи на един цилиндър. Нивото на бензина в камерата е така, както трябва да е . Ще пробвам да сменя командната част на електрониката пък ще видя какво ще стане .
|
Събота, 09.01.2010 г. 12:52 ч. |
|
|
Nasakoto
Луд с картечница
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч. Мнения: 455 Местоположение: Густо майна, Филибето!...
|
Re: Проблем запалване.
Развалената бобина можеш да я познаеш по един много очевиден признак - грее. Обаче трябва да си сигурен, че всичко останало по запалителнатата ти система е наред. А и знаеш точно под кой от двата ореха гние един жълт змей, дето винаги е готов да блъвне огън и да одими квартала. Т.е. ако не си сигурен - сваляй бобините и идвай да се надрусаме с двутактов пушек. П.С. СЕтих се и още нещо: в цилиндъра, в момента на подаването на искрата налягането е над 8 атмосфери. Тоест, искрата на атмосферно налягане може да изглежда прекрасна, и да няма душа да пробие 8 пъти по-плътен въздух. А щом искрата отвън ти се вижда кекава, недей чака да работи в цилиндъра. Офертата си важи
_________________ Hard to the core !
|
Понеделник, 11.01.2010 г. 10:03 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Re: Проблем запалване.
Вчера се мъчих 3 часа някъде с разменяне на бобини и кабели, смяна на платки така нататък. Резултата е че разцентровах запалването. И с много зор докарах двата цилиндъра на 3. 10 мм преди ГМТ . Бях и сменил бобините и пак запали ама работеше на 1 цилиндър. Затова махнах цилиндровите глави защото си мислех, че е спукано бутало примерно ама всичко си беше наред. Изчистих хубаво главите до блясък и сега ще взема да му купя едни нови свещи, щото явно е решил че твърдо иска свещи и то нови.
Сега да каже някой запознат с центроването да каже как да докарам двата цилиндъра точно на 3 мм преди ГМТ. Кое да движа и накъде ? Малката платка или голямата плоча ? Щото се озорих доста да ги направя и двата с еднакво предварение и не искам да се върна в начална позиция.
Спомням си Васко знае как става и е писал, ама никъде не мога да намеря из форума неговите съвети за центровка.
Поздрави .
|
Понеделник, 11.01.2010 г. 11:19 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Re: Проблем запалване.
Малката плочка движи разликата между двата цилиндъра. Т.е от там започваш - буташ я нагоре надолу и гледаш на двата цилиндъра докато предверението се изравни.
Казваш че си ги изравнил - значи направо голямата плочка. Тя регулира предверението и на двата цилиндъра. Въртиш надясно - намалява предверението, въртиш наляво - увеличава го. Май най-добре е на 3.5мм преди ГМТ.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Понеделник, 11.01.2010 г. 14:22 ч. |
|
|
AdreNaLINE
N.Paunov
Регистриран на: Вторник, 17.06.2008 г. 19:22 ч. Мнения: 148 Местоположение: Димитровград
Skype: nikola.paunov
Automobile: 5xTt 600;4xWt 311
|
Re: Проблем запалване.
В книгата колко пише, че трябва да е предверението?
|
Понеделник, 11.01.2010 г. 15:40 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Re: Проблем запалване.
Пише 4мм първи и 3мм втори, но много пъти съм опитвал така и върви трагично, а и така не посочват смислена причина да е различно предверението при еднакви и симетрични части. Уж сместа е по-богата на единия цилиндър. Как става това - не е ясно.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Понеделник, 11.01.2010 г. 17:10 ч. |
|
|
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 643 Местоположение: Варна
|
Re: Проблем запалване.
Уж за да може единия да работи "по-силно" в ниските обороти, а другия във високите... Сисо, след суматий размени, все на един и същи цилиндър ли отказва или и проблема се прехвърля? Компресията видя ли я? Добре ли са стегнати цлиндри, глави? Да маца от някъде?
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Понеделник, 11.01.2010 г. 20:22 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Re: Проблем запалване.
Тео Точно затова съм махнал сега цилиндровите глави.Не видях да изпускат от никъде, ама за по-сигурно ги махнах. Хем изчистих и нагара по тях, та сега лъщят. Още не съм сглобил всичко, като имам време сглобявам, правя центровка, слагам нови свещи и ще пиша какво е станало. Поздрави .
|
Вторник, 12.01.2010 г. 11:03 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Re: Проблем запалване.
Щом си ги свалил смени и гарнитурите за всеки случай.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Вторник, 12.01.2010 г. 14:58 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Re: Проблем запалване.
Ужас. Продължава да работи на 1 цилиндър. Досега махнах цилиндровите глави, почистих ги, нови гарнитури, намазани с графитна грес. След това каквото и да правех центровката не ще и не ще да се уеднакви. 1-ви 3.50 2-ри 3.70. Малката платка с датчика на Хол е максимално наляво, а пък тя е унгарска(може би е от това да идва проблема). Та 2-ри цилиндър никакъв не работи вече. Отвън свещите дават искри, вътре не. Слагам свещта от първи на втори, не работи. Паля го, работи там на 1 цилиндър, мъчи се давам газ и от карбуратора където се нанизва гумената тръба на въздушния филтър изхвърчат газове от двигателя, съска едно такова. Ама това само като дам газ и задържа педала натиснат и си работи на 1 цилиндър. Веднага го спрях да не се взривя нещо, та сега ще чака другата събота и неделя да му направя перфектна центровка и да спра да въртя тоя датчик. Силно се замислям вече да премина на чукчета, ама пък ги нямам. Пусти електроника да остане.
|
Понеделник, 01.02.2010 г. 17:42 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Re: Проблем запалване.
Проблема ти е или в бобина, или в "модула" т.е. черната кутия. А за центровката - размърдай рязко няколко пъти голямата плочка открай докрай и след това направи центровка наново. В много случаи помага.
|
Понеделник, 01.02.2010 г. 18:22 ч. |
|
|