Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
Проблем запалване. http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=2567 |
Страница 1 от 2 |
Автор: | ivanski [ Петък, 08.01.2010 г. 12:45 ч. ] |
Заглавие: | Проблем запалване. |
От скоро време имам много странен проблем с трабанта. Работи си на един цилиндър и не мога да го накарам да заработи на два. Проблемния цилиндър е 1-ви, към скоростната кутия. Сменям свещта с друга , пак същата работа. Пробвайки ги всичките свещи да дават искра си я дават, обаче в цилиндъра не работят.А да една проработва, обаче усещам от време на време как спира работа, прекъсва. Общо взето много странен проблем, понякога даже проблема се върти, ту на първи, ту на втори цилиндър. И това го прави на нови свещи, на няколко километра. Чудя се дали не е от командната част на електронното, обаче ако му сложа чисто нови свещи съм сигурен че ще си работи, защото ми се е случвало да прави такива мизерии и като сложа нови свещи всичко ОК ама след седмица фал . Съмнява ме да е от свещи, все пак изреждам 10-тина и с никоя не ще . Центровка си има. И никъде не мога да намеря как да разбера коя бобина е сдала багажа или прекъсва при работа. Та това ми е основното питане в случая, как да разпознавам развалената бобина ? И как да разбера дали командната част на ЕАЗУ е развалена ? И как да разбера дали малката платка долу при ремъчната шайба не ми върти номера ? Поздрави . |
Автор: | Teo [ Петък, 08.01.2010 г. 13:40 ч. ] |
Заглавие: | Re: Проблем запалване. |
Последователно разменяш кабели. Ако няма промяна ги връщаш пак и разменяш бубините. И така докато не размениш всичко що може! Виж и компресията! |
Автор: | montoya [ Петък, 08.01.2010 г. 23:33 ч. ] |
Заглавие: | Re: Проблем запалване. |
Погледни си карбуратора и по точно нивото на бензина в камерата.Може да дави и от там да цапа свещи.Ако по електрониката има проблем е възможно при открита свещ да има слаба искра, а когато я завиеш в цилиндъра при налягане да се губи. И внимавай с кабелите,че транзисторите лесно дефектират. |
Автор: | fraxinus [ Събота, 09.01.2010 г. 00:20 ч. ] |
Заглавие: | Re: Проблем запалване. |
Виж на тъмно как работи |
Автор: | ivanski [ Събота, 09.01.2010 г. 12:52 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Проблем запалване. | |||||||||
Точно така е. Отвън е слаба искрата като съм изкарал свещта Обаче не се дави, като врътна ключа си пали, ама работи на един цилиндър. Нивото на бензина в камерата е така, както трябва да е . Ще пробвам да сменя командната част на електрониката пък ще видя какво ще стане . |
Автор: | Nasakoto [ Понеделник, 11.01.2010 г. 10:03 ч. ] |
Заглавие: | Re: Проблем запалване. |
Развалената бобина можеш да я познаеш по един много очевиден признак - грее. Обаче трябва да си сигурен, че всичко останало по запалителнатата ти система е наред. А и знаеш точно под кой от двата ореха гние един жълт змей, дето винаги е готов да блъвне огън и да одими квартала. Т.е. ако не си сигурен - сваляй бобините и идвай да се надрусаме с двутактов пушек. П.С. СЕтих се и още нещо: в цилиндъра, в момента на подаването на искрата налягането е над 8 атмосфери. Тоест, искрата на атмосферно налягане може да изглежда прекрасна, и да няма душа да пробие 8 пъти по-плътен въздух. А щом искрата отвън ти се вижда кекава, недей чака да работи в цилиндъра. Офертата си важи |
Автор: | ivanski [ Понеделник, 11.01.2010 г. 11:19 ч. ] |
Заглавие: | Re: Проблем запалване. |
Вчера се мъчих 3 часа някъде с разменяне на бобини и кабели, смяна на платки така нататък. Резултата е че разцентровах запалването. И с много зор докарах двата цилиндъра на 3. 10 мм преди ГМТ . Бях и сменил бобините и пак запали ама работеше на 1 цилиндър. Затова махнах цилиндровите глави защото си мислех, че е спукано бутало примерно ама всичко си беше наред. Изчистих хубаво главите до блясък и сега ще взема да му купя едни нови свещи, щото явно е решил че твърдо иска свещи и то нови. Сега да каже някой запознат с центроването да каже как да докарам двата цилиндъра точно на 3 мм преди ГМТ. Кое да движа и накъде ? Малката платка или голямата плоча ? Щото се озорих доста да ги направя и двата с еднакво предварение и не искам да се върна в начална позиция. Спомням си Васко знае как става и е писал, ама никъде не мога да намеря из форума неговите съвети за центровка. Поздрави . |
Автор: | theultimate [ Понеделник, 11.01.2010 г. 14:22 ч. ] |
Заглавие: | Re: Проблем запалване. |
Малката плочка движи разликата между двата цилиндъра. Т.е от там започваш - буташ я нагоре надолу и гледаш на двата цилиндъра докато предверението се изравни. Казваш че си ги изравнил - значи направо голямата плочка. Тя регулира предверението и на двата цилиндъра. Въртиш надясно - намалява предверението, въртиш наляво - увеличава го. Май най-добре е на 3.5мм преди ГМТ. |
Автор: | AdreNaLINE [ Понеделник, 11.01.2010 г. 15:40 ч. ] |
Заглавие: | Re: Проблем запалване. |
В книгата колко пише, че трябва да е предверението? |
Автор: | theultimate [ Понеделник, 11.01.2010 г. 17:10 ч. ] |
Заглавие: | Re: Проблем запалване. |
Пише 4мм първи и 3мм втори, но много пъти съм опитвал така и върви трагично, а и така не посочват смислена причина да е различно предверението при еднакви и симетрични части. Уж сместа е по-богата на единия цилиндър. Как става това - не е ясно. |
Автор: | Teo [ Понеделник, 11.01.2010 г. 20:22 ч. ] |
Заглавие: | Re: Проблем запалване. |
Уж за да може единия да работи "по-силно" в ниските обороти, а другия във високите... Сисо, след суматий размени, все на един и същи цилиндър ли отказва или и проблема се прехвърля? Компресията видя ли я? Добре ли са стегнати цлиндри, глави? Да маца от някъде? |
Автор: | ivanski [ Вторник, 12.01.2010 г. 11:03 ч. ] |
Заглавие: | Re: Проблем запалване. |
Тео Точно затова съм махнал сега цилиндровите глави.Не видях да изпускат от никъде, ама за по-сигурно ги махнах. Хем изчистих и нагара по тях, та сега лъщят. Още не съм сглобил всичко, като имам време сглобявам, правя центровка, слагам нови свещи и ще пиша какво е станало. Поздрави . |
Автор: | theultimate [ Вторник, 12.01.2010 г. 14:58 ч. ] |
Заглавие: | Re: Проблем запалване. |
Щом си ги свалил смени и гарнитурите за всеки случай. |
Автор: | ivanski [ Понеделник, 01.02.2010 г. 17:42 ч. ] |
Заглавие: | Re: Проблем запалване. |
Ужас. Продължава да работи на 1 цилиндър. Досега махнах цилиндровите глави, почистих ги, нови гарнитури, намазани с графитна грес. След това каквото и да правех центровката не ще и не ще да се уеднакви. 1-ви 3.50 2-ри 3.70. Малката платка с датчика на Хол е максимално наляво, а пък тя е унгарска(може би е от това да идва проблема). Та 2-ри цилиндър никакъв не работи вече. Отвън свещите дават искри, вътре не. Слагам свещта от първи на втори, не работи. Паля го, работи там на 1 цилиндър, мъчи се давам газ и от карбуратора където се нанизва гумената тръба на въздушния филтър изхвърчат газове от двигателя, съска едно такова. Ама това само като дам газ и задържа педала натиснат и си работи на 1 цилиндър. Веднага го спрях да не се взривя нещо, та сега ще чака другата събота и неделя да му направя перфектна центровка и да спра да въртя тоя датчик. Силно се замислям вече да премина на чукчета, ама пък ги нямам. Пусти електроника да остане. |
Автор: | Ivaka [ Понеделник, 01.02.2010 г. 18:22 ч. ] |
Заглавие: | Re: Проблем запалване. |
Проблема ти е или в бобина, или в "модула" т.е. черната кутия. А за центровката - размърдай рязко няколко пъти голямата плочка открай докрай и след това направи центровка наново. В много случаи помага. |
Страница 1 от 2 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |