смяна на шарнирни втулки на преден мост на трабант
Автор |
Съобщение |
rifle68
Начинаещ
Регистриран на: Петък, 27.06.2008 г. 10:53 ч. Мнения: 13 Местоположение: Сливен
Skype: rifle68
Automobile: ТРАБАНТ
|
смяна на шарнирни втулки на преден мост на трабант
Здравейте колеги, Става въпрос за следното:Почнах да си сменям втулките на предницата на Трабанта горен и долен шарнир. В магазина ми казаха че трябва да се райбероват.Като разглобих шарнирите стигнах до извода че тия втулки трябва да се райбероват на място иначе трябва да нося цялата главина на майстор заедно с носача и нещо не ми се връзва тая работа.Реших че е по добре да си намеря райбер но нямам идея какво точно да търся и как точно става целия процес,някой може ли да ми обясни по подробно.Благодаря предварително.
|
Неделя, 11.10.2009 г. 11:44 ч. |
|
|
montoya
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 03:29 ч. Мнения: 125 Местоположение: Казанлък
|
Re: смяна на шарнирни втулки на преден мост на трабант
Първо да кажа, че тези втулки са пълна порнография, но както и да е.Като ги набиеш в шенкела виж дали имат отвор за гресиране,ако има да съвпадне с отвора на гресорката ако няма развиваш гресорката и дупчиш отвор.Провери си шенкелните оси ако са на язви или много износени се губи смисъла от цялата работа.По принцип търпят лек шлайф до зачистване, но трябва да правиш на струг нови втулки.Ако всичко е наред ти трябва раздвижен райбер със хубав върток.Райбера трябва да е 24-21 мисля че осите бяха 22 милиметра, та развиваш райбера докато премине през отвора почти без напъване всичко става с въртене,вадиш натягаш леко да сваля3-4 десети и с чувство въртиш и леко натискаш докато премине през отвора, вадиш натягаш и пак така.Преди мерене с оста чистиш осенъка лека фаска мажеш леко оста с масло и пробваш дали влиза, трябва да се върти с лек зор ако стане леко хлабаво след няколко километра ще се разлопа, ако е стегнато може да прецакаш ябълковидните болтове и кутията.Моите втулки направих от пластмаса една бяла и скъпа,но както съм ги сложил преди доста километри и време не са мръднали. Извинявам се за правописни грешки, но съм на малко ракия и бира. Нови шенкелни оси съм мерил за закалка и са по меки от арматурно желязо пълен унгарски боклук.
_________________ Жена и ръжда тръгнат ли спиране няма.
|
Вторник, 13.10.2009 г. 01:28 ч. |
|
|
kiro
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 00:01 ч. Мнения: 283 Местоположение: Пловдив
Skype: kchuchkov
Automobile: Trabant 601s
|
Re: смяна на шарнирни втулки на преден мост на трабант
И след смяната редовно гресиране,за да издържат по-дълго време.И обърни внимание на гумените пръстени които предпазват от влизане на вода да са здрави! Успех!
|
Вторник, 13.10.2009 г. 14:17 ч. |
|
|
rifle68
Начинаещ
Регистриран на: Петък, 27.06.2008 г. 10:53 ч. Мнения: 13 Местоположение: Сливен
Skype: rifle68
Automobile: ТРАБАНТ
|
Re: смяна на шарнирни втулки на преден мост на трабант
Благодаря за подробната информация,ще се постарая да спазя съветите.
|
Вторник, 13.10.2009 г. 21:20 ч. |
|
|
montoya
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 03:29 ч. Мнения: 125 Местоположение: Казанлък
|
Re: смяна на шарнирни втулки на преден мост на трабант
Снощи бях употребил и не ми се ровеше в буквара за размера на долната ос.Размера, който се гони трябва да е по средата на размера на раздвижният райбер и затова писах 24-21. Пластмасата не е тефлон ще питам как точно се водеше и ще пиша.Моите втулки ги оставих леко стегнати, като мислех, че ще се разшири отвора,но после се наложи да дорайберовам за да стане както трябва. Райберовал съм и с един райбер за малкият размер и след това съм подлагал пръстен под ножовете за да стане и големият размер,но за това си трябва и опит. Зизи ако се видим някога трябва да почерпя
_________________ Жена и ръжда тръгнат ли спиране няма.
|
Сряда, 14.10.2009 г. 01:38 ч. |
|
|
montoya
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 03:29 ч. Мнения: 125 Местоположение: Казанлък
|
Re: смяна на шарнирни втулки на преден мост на трабант
Пластмасата е полиамид 70 милиметра диаметър и 1 метър дължина е 115 лева.
_________________ Жена и ръжда тръгнат ли спиране няма.
|
Петък, 16.10.2009 г. 10:37 ч. |
|
|
Оги
Кандидат-фен
Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 18:53 ч. Мнения: 315
|
Re: смяна на шарнирни втулки на преден мост на трабант
Текстолит също е добро решение.
|
Петък, 16.10.2009 г. 12:28 ч. |
|
|
rifle68
Начинаещ
Регистриран на: Петък, 27.06.2008 г. 10:53 ч. Мнения: 13 Местоположение: Сливен
Skype: rifle68
Automobile: ТРАБАНТ
|
Re: смяна на шарнирни втулки на преден мост на трабант
Здравейте колеги, Смених втулките и сега е ок.Вече не хлопа като каруца,доста се озорих докато ги сваля понеже не е пипано откакто е станало кола.наложи се да сваля цялата главина,това никой не каза че не става на място,ама благодаря за бързия отговор все пак,много ми помогнахте.
|
Неделя, 18.10.2009 г. 23:11 ч. |
|
|