На пръв поглед темата е банална. Ремъкът е ясен - клиновиден, 9.5х1000 или 9.7х1000. Проблемът е, че в магазините "Трабант, Вартбург, Баркас" продават някакви отчайващи ментета, които изкарват от 6 до 9 месеца и се цепят така, все едно някой умишлено ги е нарязал с нож. Самата смяна на ремъка не е от най-трудните манипулации, но определено си иска време, цапотене и лежане под колата, следователно не е от дейностите, които безумно обичам, особено като ми се случи по време на път и съм с облекло, което не е желателно след това да отива на боклука. Преди няколко дни, след като поредният унгарски ремък отново доказа "качествата" си, посредством неочаквано скъсване на шестия месец от поставянето му, и то в неделя/!!!/, си купих от т.нар. "дежурен" магазин за авточасти ремък с трогателното название "MitsubOshi" и на въпроса ми нямат ли нещо фирмено, макар и с по-висока цена, кювлиите в магазина, нарочени за продавачи погледнаха така, сякаш им предлагам да скочат с чадър от луната и ми заобясняваха, че всички коли "Митсубиши" били с ремъци "Митсубоши". Аз пък им препоръчах да спрат ментето, с което се наливат, тъй като системният прием на некачествен алкохол води до необратимо оглупяване.
Т.е., така да се каже, разделихме се приятелски
Та въпросът ми, колеги, е какви ремъци поставяте на вашите Трабанти, каква е приблизителната им цена и откъде в Пловдив могат да бъдат закупени. От само себе си се разбира, че препоръки от сорта на "поръчай си ремък по интернет от водещ световен производител на цената на самия Трабант" бих преценил меко казано като нерентабилни...
Другото, което ме интересува е, според вас може ли да се постави назъбен ремък, вместо гладкия. То очевидно може, но проблемът е как ще се държи в процеса на експлоатация.