Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
Електронно запалване за Трабант / Вартбург http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=2213 |
Страница 1 от 2 |
Автор: | AWO425 [ Неделя, 06.09.2009 г. 07:00 ч. ] |
Заглавие: | Електронно запалване за Трабант / Вартбург |
Здравейте и добре заварили! Имам си тука един проект - сглобявам стар мотоциклет АВО 425 Т. Но нямам магнет за запалването на мотора и съответно не мога да си тествам двигателя дали изобщо работи или не. Магнети за АВО може да се каже, че не съществуват на пазара - няма ги, а малкото хора, които имат, не ги продават или им искат баснословни суми. Та в тази връзка, аз започнах да мисля за алтернативи. И от разни случайни четенета на постове в интернет ми се пристори, че липсващото при мен магнетно запалване на АВО-то може да се замени с електронно запалване от Трабант или от Вартбург. Въпросът ми е: ще стане ли моята работа или не? Тези електронни запалвания вървят ли с някаква бобина / магнет към тях или изискват да се ползва оригиналната бобина? Намират ли се лесно (може и на старо, даже по-добре на старо, че да е по-евтино)? Моля, коментирайте/спекулирайте/освирквайте по темата, но знайте, че съм пълен лаик и тепърва прохождам в света на двигателите и МПС-тата. Благодаря! _ |
Автор: | injenerra [ Неделя, 06.09.2009 г. 12:49 ч. ] |
Заглавие: | Re: Електронно запалване за Трабант / Вартбург |
КОлега, здравейте при трабстера електронното би могло по принцип да се присади, защо не, долу на авансовата плочка има едно магнитче което се върти от коляновия вал и един датчик който чете положението на вала дава инфо на упрявляващия блок, който управлява бобините. Що се отнася до бобините ами те трябва да бъдат високоомни за да не прегряват транзисторите освен оригиналната немска от българските се ползва Б 117 А! КОлега, не съм виждал как изглежда този мотоциклет, незнам дали е с един или два цилиндъра и дали мястото ще ти позволи да присадиш авансовата плочка от трабстера. Всичко това остава на твоите разсъждения и проектни решения. Нас лука! само да припомня че трабстера е на 12 болта! |
Автор: | AWO425 [ Неделя, 06.09.2009 г. 15:54 ч. ] |
Заглавие: | Re: Електронно запалване за Трабант / Вартбург |
Благодаря. Място за платката ще намерим - примерно в гнездото на оригиналния магнет, но мен основно ме интересува кое генерира тока при електронните запалвания. Щом е някаква бобоина, значи ще мога да я сложа на мястото на динамото на мотора? просот не с ами ясни тези електронни запалвания. Ако видя таков ана снимка, може би ще проумея как работят. Някой има ли снимка? |
Автор: | Torsi [ Неделя, 06.09.2009 г. 16:14 ч. ] |
Заглавие: | Re: Електронно запалване за Трабант / Вартбург |
Здрасти, Ето тук намерих две снимки на електронно за трабант.Електронни се намират много лесно, особено втора употреба..Комплекта горно и долно вървят около 30-40лв, може и по-малко, зависи..Но ги има..А дали ще ти свърши работа - не мога да ти помгна, почакай малко и някой от мозъците във форума ще ти опишат подробно всичко за електронното..Не знам дали ако използваш търсачката няма да откриеш повече информация за този уред..Мисля че имаше някъде писано за него. |
Автор: | montoya [ Неделя, 06.09.2009 г. 18:01 ч. ] |
Заглавие: | Re: Електронно запалване за Трабант / Вартбург |
Колега, за да работи електронното трябва да имаш 12 волта акумулатор, работещо динамо което да зарежда акумулатора.Според мен ако имаш акумулатор и динамо карай с чукчета.И между магнетно и електронно запалване има огромна разлика и това,че говорим за трабант не значи че имаме нещо елементарно. |
Автор: | AWO425 [ Неделя, 06.09.2009 г. 18:35 ч. ] |
Заглавие: | Re: Електронно запалване за Трабант / Вартбург |
Да, разбирам. Наясно съм, че електронното просто замества чукчето и наковалнята. Просто исках да разбера какво генерира тока при Трабант. Явно е както при всички други коли - с акумулатор и генератор. Освен това, електронното за Трабант е за два цилиндъра. А АВО-то е с един. И вероятно ще има проблеми и по тази линия. |
Автор: | injenerra [ Неделя, 06.09.2009 г. 21:23 ч. ] |
Заглавие: | Re: Електронно запалване за Трабант / Вартбург |
това че е с един цилиндър не ти е проблем просто няма да ползваш единият извод |
Автор: | Bat_Ilko [ Неделя, 06.09.2009 г. 23:03 ч. ] |
Заглавие: | Re: Електронно запалване за Трабант / Вартбург |
Щом е с един цилиндър има сума ти косачки, бензинови генератори, моторни пръскачки и тем подобни с магнет. Защо не присадиш от нещо такова? В магазините на Щил и хускварна имат и резервни части, а по принцип са компактни тия запалвания. Дай някакви снимки на запалването на АВО-то да погледнем, че и аз такова нещо не съм виждал на живо. |
Автор: | montoya [ Неделя, 06.09.2009 г. 23:55 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Електронно запалване за Трабант / Вартбург | |||||||||
|
Автор: | AWO425 [ Понеделник, 07.09.2009 г. 00:32 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Електронно запалване за Трабант / Вартбург | |||||||||
По принцип на мотори от рода на ИЖ заменят акумулаторното запалване с магнет от пусков двигател на белоруски тактор ЮМЗ. Чувал съм, че с много зор и с много условности става да се приспособи такъв магнет и за АВО. Проблемът на тези магнети от трактор бил, че нямат центробежен регулатор (каквото и да е това). Другият им проблем е, че са по 100-120 лева минимум. Предполагам, че магнет на косачка Хускварна ще е двойно по-скъп - все пак тези косачки не се произвеждат в Беларус. И поради тези причини няма да е разумно за един магнет да дам толкова пари, колкото струва целия мотор АВО. _ |
Автор: | etaniel [ Понеделник, 07.09.2009 г. 02:53 ч. ] | ||||||||||||||||||
Заглавие: | Re: Електронно запалване за Трабант / Вартбург | ||||||||||||||||||
Това ти служи като изключвател за да не излезе някое бутало. 1.3-то го има също. |
Автор: | AWO425 [ Понеделник, 07.09.2009 г. 03:16 ч. ] |
Заглавие: | Re: Електронно запалване за Трабант / Вартбург |
^ Ами... да. Това нещо го нямало при магнетите от пусков двигател на трактор. Не знам как е при моторните резачки. Може те да се окажат по-подходящи, ако при тях го има този центробежен регулатор. ПС: Какво е 1.3 ? |
Автор: | Torsi [ Понеделник, 07.09.2009 г. 09:09 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Електронно запалване за Трабант / Вартбург | |||||||||
Мисля че става въпрос за вартбург 1.3 |
Автор: | Nasakoto [ Понеделник, 07.09.2009 г. 09:14 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Електронно запалване за Трабант / Вартбург | |||||||||
Схема "отворен колектор" - ако не си свързал бобина, не става нищо. А запалването от Хускварна и Щил наистина не е правено в Беларус, ама нали се сещаш, че е правено за професионална работа - т.е. ще е в пъти по-надеждно от соц вариантите му, и в крайна сметка в дългосрочен план може да ти излезе по-евтино. Но... крайното решение е твое. |
Автор: | injenerra [ Понеделник, 07.09.2009 г. 12:45 ч. ] |
Заглавие: | Re: Електронно запалване за Трабант / Вартбург |
Наско, ти си ме изпреварил с лекцията по електроника много благодаря |
Страница 1 от 2 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |