Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
Хлопа колелото отзад http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=2162 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | fraxinus [ Събота, 15.08.2009 г. 01:19 ч. ] |
Заглавие: | Хлопа колелото отзад |
Значи задно дясно колело беше поразхлопало.Имаше страничен луфт бая по-голям от на другите колелета.При движение се чува равномерно тракане от там.С Илко сменихме лагерите , промяната беше на лице но не съвсем.Шумът леко намаля ,луфта също ,но пак видимо повече от другите.Оста се беше изяла ,смених и нея.Пак така хлопа.Вероятно леглото е заминало.Въпроса ми е може ли да се оправи.Чувам разни цигански чалъми с калайдисване на лагери ,някой да го е правил. |
Автор: | shotik [ Неделя, 16.08.2009 г. 19:57 ч. ] |
Заглавие: | Re: Хлопа колелото отзад |
Преди доста години имах като резервна част лагерно легло за заден носач.Сега едва ли може да се намери.Цял здрав носач също. Като по-добър вариант от калайдисването е уплътняване с лепило Локтайд,но трябва да се намери по номер/каталог/да е за уплътняване на луфтове от 0.2-0.4 мм.С такова лепило/зелено на цвят/бях залепил лагери и после много трудно се извадиха,но поне тогава ми свърши отлична работа.Ако се заемеш с това ,като ги монтираш лагерите,остави оста не натоварена за 24 часа и тогава събирай останалите неща. |
Автор: | nenich [ Понеделник, 17.08.2009 г. 14:52 ч. ] |
Заглавие: | Re: Хлопа колелото отзад |
Намери си здрав носач от някой дето изкупува Трабанти. Тука в Разград познавам поне двама. Всичко друго е от темата "свободно съчинение". Все пак става дума за носач, колело и т.н. |
Автор: | injenerra [ Понеделник, 17.08.2009 г. 23:34 ч. ] |
Заглавие: | Re: Хлопа колелото отзад |
Може да направиш и втулка при някой стругаро-фрезист! А може да го направиш и с друг размер лагери разстъргва се малко според новия лагер и си чисто нов така се спецтява правенето на втулка! |
Автор: | nenich [ Понеделник, 17.08.2009 г. 23:43 ч. ] |
Заглавие: | Re: Хлопа колелото отзад |
injenerra, колко носача и то задни си направил до сега с разстъргване или при въпросните стругаро-фрезисти? Нищо лично . |
Автор: | injenerra [ Вторник, 18.08.2009 г. 14:45 ч. ] |
Заглавие: | Re: Хлопа колелото отзад |
injenerra, колко носача и то задни си направил до сега с разстъргване или при въпросните стругаро-фрезисти? Нищо лично Щет и отговоря бе пич ЕДИН разстъргах го за поголям лагер и стана карах го 2 години и с него старият ми трабант си отиде на белканто разбирасе работата е доста но не и невъзможна ! Хайде сега наздраве ! |
Автор: | fraxinus [ Вторник, 18.08.2009 г. 20:56 ч. ] |
Заглавие: | Re: Хлопа колелото отзад |
А вариант с наваряне и престъргване от стругаря пак на същия размер дали ще стане без втулка? |
Автор: | Nasakoto [ Сряда, 19.08.2009 г. 11:19 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Хлопа колелото отзад | |||||||||
Наваряването (и заваряването) променя структурно метала на ниво кристална решетка, иначе казано - разкалява го и го отслабва. Нямаш гаранция дали главината ще издържи първата по-сериозна дупка или бабуна и дали няма да се огъне като кашкавал във фурна. Така че по-добре не мисли за наваряване на такива места. Отделно че в Закона някъде пишеше, че изрично се забранява движението на МПС-та със заварявани детайли по кормилната система и по окачването. |
Автор: | Оги [ Сряда, 19.08.2009 г. 11:38 ч. ] |
Заглавие: | Re: Хлопа колелото отзад |
Определено, температурна обработка на части по окачването на всяка цена трябва да се избягва. Аз не разбрах къде точно е луфта- дали на вътрешната или външната гривна на лагера или на друго място, може луфт да има и в тампоните дето носача е хванат за купето, което доста променя начина на отстраняване Второ: не се сетих що на някои им пречи жаба а искат да решат проблем със слон. Ако има носач- добре, но ако няма що да не се оправи. За проблем в лагерната кутия бих бил на мнението на shotik , само да добавя, че двукомпонентни лепила на пазара има колкото щеш. Ако се ползува този вариант- препоръчвам течна стомана "Бизон" затова че стяга бавно и е сравнително по-здрава от другите. 12 лв е. Ако проблема е в оста- може да се извади и набие с център през около 5 мм равномерно по шийката/така се раздува диаметъра, после се набива прилично / и оста започва да се върти биз да хлопа. Аве май имам 2 нови оси, още със зеленото покритие ама май са стария модел - дали да ги търся... |
Автор: | Оги [ Сряда, 19.08.2009 г. 13:33 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Хлопа колелото отзад | |||||||||
Докторе, съгласен съм, че предлагаш най-добрия и стабилен вариант, но мисля бързо палиш, не че нещо имам предвид:
|
Автор: | kiro [ Сряда, 19.08.2009 г. 22:11 ч. ] |
Заглавие: | Re: Хлопа колелото отзад |
Аз съм правил това което предлага shotik,много сполучливо излезе.Карах го докато не се счупи носача ,а на лагера немаше луфт! |
Автор: | Bat_Ilko [ Неделя, 11.10.2009 г. 19:12 ч. ] |
Заглавие: | Re: Хлопа колелото отзад |
Проблема беше решен днес. Оказа се, че старата ос е била някаква жигулена без шпонка. Барабанът е въртял върху нея и се е изял. Самият барабан хлопаше върху оста. Като го сменихме заспа. Отделно оправихме и ръчната и измихме калинката. |
Автор: | Bat_Ilko [ Понеделник, 12.10.2009 г. 22:56 ч. ] |
Заглавие: | Re: Хлопа колелото отзад |
Беше диагностицирано за 15 минути с разглобяването. Просто се искаше да влезе в гаража и да му обърнем повечко внимание. |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |