Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

Въпрос за регулировката на запалването
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=2053
Страница 1 от 2

Автор:  rusalkov [ Петък, 26.06.2009 г. 14:35 ч. ]
Заглавие:  Въпрос за регулировката на запалването

Здравейте,баща ми има трабант,с ел. запалване е,искам да попитам следното: при центровката направена с индикатор (след като загасна на пътя и се появи проблем с паленето),по съвет на познати обърнах лулите и чак тогава запали.Преди не се беше случвало,и сега квото и да правя,не става и не става да си запали както си му е по книга,а само със обръщане на кабелите за свещите-т.е. кабела дето беше на 1-ви цилиндър сега стана втори,а за втория стана 1-ви,появи се и силно бръмчене в радиото когато е запален мотора и икономайзера показва сега малко повече преразход-отива в червеното чак.Ще се радвам някой да сподели и помогне за решаването на проблема,за което благодаря предварително ! Чакам вашите отговори ! И успешен ден на всички !

Автор:  Marto_RT [ Петък, 26.06.2009 г. 15:16 ч. ]
Заглавие:  Re: Въпрос за регулировката на запалването

Здравей
мисля че не е редно да се разменят кабелите на свещите. Опиши ако обичаш какво е правено по запалването, защото така не ми става ясно. Как точно е правена центровката, на колко милиметра, какво е пипано по плочките долу? От датчика на Хол излизат три проводника, да не би нещо да са разменяни? Честно казано на мен точно такава повреда не ми се е случвала, но ми стана интересно.

Автор:  theultimate [ Петък, 26.06.2009 г. 21:18 ч. ]
Заглавие:  Re: Въпрос за регулировката на запалването

Ако колата е работила и изведнъж е угаснала, без да са размествани кабели няма никаква логика да се появи нужда от разменяне на цилиндрите. Трябва нещо да е разбутвано...

Автор:  rusalkov [ Събота, 27.06.2009 г. 16:36 ч. ]
Заглавие:  Re: Въпрос за регулировката на запалването

И на мен ми е чудно точно това,заврършил съм МЕИ специалност ДВГ,ценровката съм я направил с индикатор на 4мм изпреварване на 1-ви цолиндър и 3мм на 2-ри-както е по предписание,кабелите на плочката са цветни и няма как да се объркат-но факта си е факт,в момента работи по начина който описах по-горе,всъщност и аз съм изумен,но поне 2-ма 3-ма собственици на Трабант ми споделиха същото,че и те така са разменили кабелите и се е оправило,но въпреки че сега пали и е в движение това не ме устройва ,просто и аз немога да си го обясня...

Автор:  theultimate [ Събота, 27.06.2009 г. 17:14 ч. ]
Заглавие:  Re: Въпрос за регулировката на запалването

Теоретично ако сега правилната центровка ти е на единия край на плочката, а преди е била някаква сбъркана на другия край и с разменени кабели. Не ми се вярва, но е възможно. Между другото добре ли върви така? Аз пробвах на 4/3 мм, но не върви както трябва. Върви добре на 3.5/3.5 или 3/3 на двата цилиндъра.

Автор:  rusalkov [ Събота, 27.06.2009 г. 20:31 ч. ]
Заглавие:  Re: Въпрос за регулировката на запалването

Ами добре върви,с тая разлика че икономайзера по често е в червено и много силно пукане когато работи и радиото,направо все едно брои искрите,но наистина сега плочката в в най-крайно положение.Незнам,ума ми не го побира просто...

Автор:  theultimate [ Събота, 27.06.2009 г. 22:18 ч. ]
Заглавие:  Re: Въпрос за регулировката на запалването

И на мен ми пукаше радиото и така и не разбрах от какво е. Като го преместих на голфа няма проблем. "Икономайзера" е доста фалшив уред за измерване на разход. Виж при същото каране за колко километра пак минаваш на резерва.

Автор:  rusalkov [ Събота, 27.06.2009 г. 22:49 ч. ]
Заглавие:  Re: Въпрос за регулировката на запалването

И аз мисля така за икономайзера,а колата баща ми я кара-ходи на работа с нея-да речем 10-15 км на ден,в поч дни ходи до вилата на 50км или за риба и слага по 10-20лв на зареждане,няма как да му измеря разхода,а за радиото преди тази аномалия въобще не пукаше и си работеше нормално,а сегя яко му пука,чак не е приятно да се пуска по време на движение,незнам...но съм доста объркан...

Автор:  Marto_RT [ Събота, 27.06.2009 г. 23:52 ч. ]
Заглавие:  Re: Въпрос за регулировката на запалването

Можеш ли да снимаш бобините с кабелите горе и долу плочките като махнеш капачето на датчика на Хол да видим горе - долу за какво става въпрос?

Автор:  montoya [ Неделя, 28.06.2009 г. 01:40 ч. ]
Заглавие:  Re: Въпрос за регулировката на запалването

Това нещо може да стане само ако по някакъв начин магнита се е завъртял на 180 градуса.Провери дали се превърта в оста, но не напъвай силно да не го сцепиш.

Автор:  rusalkov [ Неделя, 28.06.2009 г. 20:58 ч. ]
Заглавие:  Re: Въпрос за регулировката на запалването

montoya написа:
Това нещо може да стане само ако по някакъв начин магнита се е завъртял на 180 градуса.Провери дали се превърта в оста, но не напъвай силно да не го сцепиш.
Ами Трабанта е със елекронно запалване,няма чукчета и наковални и гърбица която да отваря чукчетата,а за кабелите всичко е както преди,само дет неще да запали ако са в нормално положение кабелите на свещите,пали само ако са разменени...

Автор:  montoya [ Неделя, 28.06.2009 г. 23:09 ч. ]
Заглавие:  Re: Въпрос за регулировката на запалването

Точно защото е със електронно ако завъртиш магнита се обръща всичко.

Автор:  theultimate [ Понеделник, 29.06.2009 г. 00:45 ч. ]
Заглавие:  Re: Въпрос за регулировката на запалването

Като се замисля малката платка май може да се сложи да сочи и нагоре, и на долу. При мен кабелите на платката сочат нагоре. И на двата трабанта съм правил конверсия от чукчета и нямам идея как трябва да бъде. Сега да не се окаже, че трябва да е обратното и за това ми е пръщяло радиото???

Автор:  injenerra [ Понеделник, 29.06.2009 г. 20:08 ч. ]
Заглавие:  Re: Въпрос за регулировката на запалването

Тук усещам намесата на невидими с просто око "сили"!
1. Да съгласен съм с колегата да се провери дали магнитчето не се е завъртяло така от самосебеси поради разхлабване на гайката която го държи.
2. От задната страна на плочката където оста се захваща с дискчето е нитовано трябва деа се провери за целостта на нита.
3. Щифтчето на оста на коляновия вал да се провери дали си е на мястото.
Ами с това се изчерпват възможните точки за проверка от към механичната част. Що се отнася до електрониката, там едва ли има проблем, но в случай че такъв е на лице има една тема за тестване на електронно запалване разгледайте и там статията на "Млад конструктор". и накрая бон шанс!

Автор:  rusalkov [ Вторник, 30.06.2009 г. 23:07 ч. ]
Заглавие:  Re: Въпрос за регулировката на запалването

Ами уж всичко е наред,ма нейсе,30г Трабанта работеше без проблем,ама сега и това ми дойде на главата,чудя се и се мая-де ще му излезе края... :(

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/