Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

Електронно реле за къси/дълги светлини
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=2047
Страница 1 от 1

Автор:  theultimate [ Сряда, 24.06.2009 г. 14:56 ч. ]
Заглавие:  Електронно реле за къси/дълги светлини

Имам следното питане. Оригиналното механично реле за къси/дълги светлини може ли да се смени с електронно от друга кола (целта е да не е толкова шумно) без сериозно преправяне на инсталацията?

Автор:  theultimate [ Сряда, 24.06.2009 г. 15:30 ч. ]
Заглавие:  Re: Електронно реле за къси/дълги светлини

В магазина за лада предполагам е 2-3лв :mrgreen:

Автор:  milenskior [ Сряда, 24.06.2009 г. 16:48 ч. ]
Заглавие:  Re: Електронно реле за къси/дълги светлини

Аз на кабрилета със с електронно реле за къси и дълги купено от магазин за Трабант и Вартбург в Монтана.
Не помня какво производство е, но като го сложих на зеления Трабант (още беше с трабантов мотор) и запалих при включени фарове постоянно сменя къси и дълги.При изгасен двигател няма проблеми работи коректно.Явно от някъде се смущаваше електрониката, но така и не разбрах от къде.
Преместих го на кабриото и там заспа.Няма никакви проблеми.
Така че механичното от кабриото сложих на зеления и така карам от няколко години.

Автор:  Marto_RT [ Сряда, 24.06.2009 г. 18:34 ч. ]
Заглавие:  Re: Електронно реле за къси/дълги светлини

Здравейте отдавна не съм писал.
Значи по принцип може да се използва реле за фаровете от друг автомобил, но проблемът не е в релето, а в перото на волана, т.е. ключът, който го управлява. Сега ако искаш да си остане оригиналното перо, според мен ще трябва някакво тиристорно управление на релето. Според мен е добър вариант, но човек трябва да му разбира.
Ако пък може да се пригоди перо от друг автомобил, релето може да се използва без доработки.

Автор:  kombito_rs [ Вторник, 28.07.2009 г. 21:19 ч. ]
Заглавие:  Re: Електронно реле за къси/дълги светлини

Оригиналното и то си е хубаво,аз не бих го сменил,но може да пробваш като го вземеш
с теб и го сравниш с тези по магазините.

Автор:  theultimate [ Вторник, 28.07.2009 г. 21:59 ч. ]
Заглавие:  Re: Електронно реле за къси/дълги светлини

Кое му е хубавото....все едно удряш с чук в желязо като присветкваш за катаджии :mrgreen:

Автор:  fraxinus [ Сряда, 29.07.2009 г. 21:37 ч. ]
Заглавие:  Re: Електронно реле за къси/дълги светлини

При мен чатка само като се сменят къси-дълги.Когато присвяткам от угасени е напълно безшумно.И според мен подмяната на оригинално работещо реле с китайска шитня ще носи само ядове.

Автор:  injenerra [ Понеделник, 03.08.2009 г. 23:19 ч. ]
Заглавие:  Re: Електронно реле за къси/дълги светлини

Има унгарски електронни за трабант но създават ядове като например "работи ти колата и фаровете започват сами да се сменят светлините с определена честота"
Ако искаш да ти е по-тихо оригиналното го сложи на гумени тампончета но не забравяй че то взима маса от купето!

Автор:  theultimate [ Понеделник, 03.08.2009 г. 23:23 ч. ]
Заглавие:  Re: Електронно реле за къси/дълги светлини

Мерси са отговорите. Мислех че ще спре да щрака с някакво реле за 3-4лв от лада, но явно греша. Остава така :)

Автор:  Marto_RT [ Сряда, 05.08.2009 г. 15:14 ч. ]
Заглавие:  Re: Електронно реле за къси/дълги светлини

Някои автомобили въобще нямат реле за фаровете (външното осветление). Моя Опел Кадет 1.3 1987 г. няма такава екстра. Доста го търсих докато не се сетих да погледна в схемата - предвидено е само от ключа да се включват. И много други са така, стари автомобили разбира се. Това е въпрос на инженерно решение.
Самото реленце (двойнодействащо) не е никакъв проблем. Проблемът идва при превключването къси - дълги светлини от перото на волана. При Траба се подава само импулс, което го прави неподходящо за управление на обикновено реле. Възможностите са много, въпрос на желание и фантазия. Дори и да не осъществиш идеята, ще научиш много неща. Така че успех.

Автор:  theultimate [ Четвъртък, 06.08.2009 г. 13:02 ч. ]
Заглавие:  Re: Електронно реле за къси/дълги светлини

Мда.....и аз разбрах разликата. Лостчето на трабанта е обикновен бутон който дава импулс на механичното реле. На голфа лостчето щрака и може да смениш къси-дълги дори на изгасен двигател, т.е релето не се занимава с това.

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/