Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

Как се сменя долен шенкелен болт -спешно е!
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=1957
Страница 1 от 2

Автор:  kiro [ Четвъртък, 14.05.2009 г. 12:20 ч. ]
Заглавие:  Как се сменя долен шенкелен болт -спешно е!

Правя си предницата за незнам кой ли път -благодаря на общината за дупките по улиците!
Та както и да е по темата :долният шенкелен болт е силно износен и трябва да го сменя.Никога дсега не съм сменял,видях че има един щифт поблъсках го с 800гр. чук ама не потрепва.На конус ли е и има ли значение посоката на избиване?
Моля за спешен отговор,че не мога без кола!

Автор:  kiro [ Четвъртък, 14.05.2009 г. 22:56 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се сменя долен шенкелен болт -спешно е!

Стана с много бой,хич не е в мой стил но се наложи.Този щифт е конусен и трудно се разбира накъде да се чука.Наложи се да си купя дорник и с него стана,като се наложи и самия болт да го почукам.Надявам се утре да приключа благополучно. :)

Автор:  kiro [ Петък, 15.05.2009 г. 22:38 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се сменя долен шенкелен болт -спешно е!

Мъките продължиха....след като избих болта отидох в магазина да си купя нов.Там ми предложиха 2 варианта на оригинални немски по думите на продавача.Единият имаше напречен канал за щифта, а другият не.Взех то зи който имаше канал за щифта.следкато набих болта се оказа че канала е по плитък и не мога да набия напречно щифта.Поразпилих с една пиличка и успях с доста бой да вкарам щифта през болта,но не можа да излезе до края.искам да питам дали това крие риск за каране.Всеки ден съм с Тт по разбитите пловдивски улици.Моля за компетентно мнение,каквото винаги съм получавал.

Автор:  montoya [ Петък, 15.05.2009 г. 23:12 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се сменя долен шенкелен болт -спешно е!

Мисля,че проблема ще е във самият болт дали има някаква термообработка.Мерих унгарски горен болт и твърдоста му беше 0,ще се изяде за нула време.По твоят въпрос ако щифта е набит достатъчно няма да излезе.

Автор:  kiro [ Понеделник, 18.05.2009 г. 20:29 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се сменя долен шенкелен болт -спешно е!

Колеги никой ли не е сменял такъв болт!!!!????

Автор:  vromos [ Вторник, 19.05.2009 г. 11:56 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се сменя долен шенкелен болт -спешно е!

Аз скоро сменях такъв болт и проблема беше същия щифта не можа да влезе докраи и се сплеска от едната срана.Трябват му още 2-3мм да се покаже от другата страна,но мисля че стана здраво.

Автор:  ivanski [ Сряда, 29.06.2011 г. 12:47 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се сменя долен шенкелен болт -спешно е!

Колеги от коя страна всъщност трябва да се набива щифта за да се изкара той и да излезе после този болт ?
Имам два шенкела за правене и на двата като се погледнат по-отблизо тези щифтове - от едната страна е по-вкаран щифта, от другата не чак толкова.
Моята логика говори да удрям щифта от страната, която е по-навътре за да го изкарам, но предпочитам да получа някакъв съвет, преди да правя каквото и да е.

п.п. Не мисля, че има някаква разлика в този щифт, но все пак да кажа, че шенкелите са от новите.

Автор:  shotik [ Петък, 01.07.2011 г. 14:31 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се сменя долен шенкелен болт -спешно е!

Този щифт е конусен ,тъй че опитай от коя страна ще го избиваш/виж в книгата за ремонт на 214 страница,фиг.7.29/

Автор:  ivanski [ Петък, 01.07.2011 г. 15:01 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се сменя долен шенкелен болт -спешно е!

Да, разбрах, че е конусен от писаното по-горе. В книгата не казват от коя страна да се избива, но явно ще е от тази, която аз мисля че е. Сега ще търся дорник за операцията и ще видя какво ще се получи.

Между другото в книгата пише, че новият болт няма канал за щифта и трябва да си го правим сами. Тоест немските оригинални болтове нямат канал за щифта, а унгарските имат.

Автор:  kiro [ Сряда, 20.07.2011 г. 13:38 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се сменя долен шенкелен болт -спешно е!

siso,я кажи какво направи-успя ли да смениш болтовете?

Автор:  ivanski [ Сряда, 20.07.2011 г. 14:05 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се сменя долен шенкелен болт -спешно е!

Не, че съм им обърнал нужното внимание на шенкелите, но все още не съм избил и щифта.
Много яко е набит и законтрен, а аз нямам подходящ дорник за целта.
Пробвах с 8 мм болт 12.9 якост да изкарам щифта, (между другото като се вгледа по-сериозно човек си личи коя страна на щифта е по-тясната) ама болта се огъна. Леко, но се огъна.
А щифта седи почти като заварен в шенкела и сякаш не помръдва.
Сега ще взема по-къс болт със същата якост и ще пробвам пак. Пък ще пиша, като ги сменя болтовете.

Автор:  kiro [ Сряда, 20.07.2011 г. 15:51 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се сменя долен шенкелен болт -спешно е!

Аз за целта се принудих да си купя дорник и чак тогава успях,ако ти се разкарва до нас ела ще ти го дам!

Автор:  ivanski [ Неделя, 24.07.2011 г. 17:04 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се сменя долен шенкелен болт -спешно е!

Не, не излиза.
Вече дори с дорник не помръдва ни най-малко.
Постоянно си мисля, че го удрям от грешната страна.

Затова ще питам пак :

От коя страна се избива щифта ?

п.п.
Някой ако има свален трабантов шенкел и нещо по-прецизно за измерване от шублер ще съм му много благодарен да измери от двете страни на щифта и да сподели после резултатите.

Автор:  ivanski [ Вторник, 26.07.2011 г. 17:22 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се сменя долен шенкелен болт -спешно е!

Явно никой не знае или помни с точност, затова ето нещо, което също ще ми помогне.

Щифта, според това, което съм разучил из нета представлява това, което е на снимката. ( Нали така ? )
Конусен е, но разликата между двата края естествено е минимална и не може да се види с просто око.
Същия, но с друг размер съм избивал за да сваля волана.

Въпроса ми тук е :
Кой край на този вид щифт е по-широкия ?

Прикачени файлове:
img_5407_z1.jpg
img_5407_z1.jpg [ 58.69 KiB | Прегледано 15351 пъти ]

Автор:  ivanski [ Вторник, 26.07.2011 г. 18:05 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се сменя долен шенкелен болт -спешно е!

Добре, това вече е нещо.

А знаеш ли от коя страна този канал е по-плитък, щом казваш че щифта не е конусен ?

Той щифта като е на шенкела в монтирано полужение от едната страна е изравнен с шенкела и има отстрани на щифта някаква щампа върху самия шенкел - една 16-ка( за 85 година ), а на моя трабант ( от 89 година ) е нещо подобно на L .
От другата страна щифта е по-навътре в предвидения за него отвор.

И това нещо на винтова преса може ли да стане ?
Ако не, кажи каква да търся.

Поздрави :wink:

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/