Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

Проблем със зареждането на акумулатора
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=1872
Страница 1 от 1

Автор:  kiro [ Петък, 17.04.2009 г. 16:21 ч. ]
Заглавие:  Проблем със зареждането на акумулатора

Напоследък става нещо със зареждането на акумулатора от генератора.Когато запаля траби сутрин в началото трябва да измина около 1 км с повечко газ за да спре да свети червената лампичка за зареждането.Помислих си че това става поради разхлабеният ремък и затова го натегнах,но проблема си остана.направи ми впечатление че когато са включени фаровете почти не гасне лампичката.Преди около месец правих профилактика на генератора,който е оригиналният и е на 240 000 км, а траби е на 24 години.Не съм сменял четки досега.
Къде може да е проблема?

Автор:  Оги [ Петък, 17.04.2009 г. 17:03 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем със зареждането на акумулатора

А операцията "профилактика" не обхвана ли четките, щото много е вероятно сега от тях да ти свети лампата. дори само от едната. Така или иначе си ги свалял- погледна ли ги колко стърчат от носача.

Автор:  theultimate [ Петък, 17.04.2009 г. 17:21 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем със зареждането на акумулатора

Лампичката не трябва да свети. На моя съм правил какви ли не експерименти - фарове+халогени+парно+музика на макс на обороти, на които почти гасне и пак не светва. Провери четките...

Автор:  injenerra [ Петък, 17.04.2009 г. 20:08 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем със зареждането на акумулатора

А също е добре да се погледне и реле-регулатора за зареждането да се огледа много добре статора за механични наранявания и да се премерят диодите да се измери и роторчето Ако разбираш от тези неща и имаш уред за измерване късмет и весели празници ако не в някой сервиз могат да си свалят кожичката!

Автор:  theultimate [ Петък, 17.04.2009 г. 22:31 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем със зареждането на акумулатора

Четките може и сам да смениш - провери първо тях, защото е най-лесно.

Автор:  kiro [ Петък, 17.04.2009 г. 22:50 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем със зареждането на акумулатора

Когато правих профилактика ги погледнах и почистих.Мисля че са добре.

Автор:  филип3 [ Петък, 17.04.2009 г. 23:50 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем със зареждането на акумулатора

Имах такъв проблем и се оказа, че кабелът не е закрепен добре към изхода от динамото за акумулатора. Оказа се, че от Русе до Видин съм карал само на акумулатор, без да връща ток от динамото. Лампичката светеше през цялото време на прехода и аз не знаех защо. Затова провери всички връзки дали са добре затегнати.

Автор:  boycho [ Вторник, 21.04.2009 г. 20:24 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем със зареждането на акумулатора

Имах същия проблем и се оказа че има кал в алтернатора.

Автор:  kiro [ Четвъртък, 23.04.2009 г. 14:14 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем със зареждането на акумулатора

Пак се самооправи и незнам какво да правя!
Това което направих е да дозатегна клемите на акумулатора!

Автор:  chronometer [ Четвъртък, 14.05.2009 г. 09:26 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем със зареждането на акумулатора

Вземи един мултицет и замери напрежението на акумулатора в покой - ако е в добро състояние, типичното показание е 12.5 -12.8 волта, след това запали двигателя, поддържай обороти около средните и отново мери - сега напрежението трябва да е от 13.8 до 14.8 волта. Ако си в тези стойности, всичко е ОК. Ако ли не, търсиш проблема детайл по детайл - реле регулатор, изправителна група, генератор. Без да мериш няма как да разбереш кое е неизправно. На сляпо не се работи. Вероятността да уцелиш повредата е минимална, а загубата на време - максимална. :lol:

Автор:  chronometer [ Петък, 15.05.2009 г. 15:51 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем със зареждането на акумулатора

0.2 волта разлика на 14 волта показание не са от такова значение. Да не говорим, че най-вероятно грешката при измерването ще е по-голяма, така че не се хващай за числото след запетайката. Данните са взети от инструкция за експлоатация на акумулатор "Монбат". 14.8 волта няма да му скапят акумулатора, но 18.8 със сигурност! Между другото, и западната и източната кола работят с принципно еднакви акумулатори - особено ако оригиналните отдавна са изхвърлени и вместо тях са поставени родните "Старт" или "Монбат" :lol:

Автор:  j_totkow [ Петък, 15.05.2009 г. 16:48 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем със зареждането на акумулатора

а ако се сложи мултицета и стойностите не могат да се видят (постоянно се менят в некви извънземни интервали)
на другия ми трабант си е някъде над 13 волта и не мърда(той е с алтернатор), а на стария с динамото не може да се разбере, но съм сигурен че не зарежда акумулатора и постоянно пада и някой път го бутам :)
кажете някакво решение?
един познат ми каза че е от бобните - скапали се били
сори че спамя темата ама и аз съм същия проблем.

Автор:  j_totkow [ Събота, 16.05.2009 г. 08:42 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем със зареждането на акумулатора

бил е на 6 волта и е преправян на 12
не знам от тая всичката 6 волтова система какво е останало, но трабанта ни служеше доста години без проблеми (наистина мисля за едно реле на 12в - разликата в 12 и 6 волтовото пише ли ги някъде, защото в мазето имам 2 а на тях нищо не пише)

Автор:  chronometer [ Събота, 16.05.2009 г. 10:00 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем със зареждането на акумулатора

Опитай да направиш замерването със стрелкови мултицет - повечето дигитални наистина се шашкат от запалването.

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/