Напиши нова тема Отговори на тема  [ 20 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Хиляда проГлема пфу 
Автор Съобщение
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч.
Мнения: 550
Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
Мнение Хиляда проГлема пфу
Здравейте! Изглежда че мойте проблеми нямат свършване. В събота исках да слагам оборотомер на трабанта и го направих както сте го описали, даже се допитах до theultimate какъв е начина за всеки случай. Не става - плюса на черно-синия кабел на бобината,масата - от купето, и сигнал от зеления кабел и стрелката съвсем леко, някъде към половин сантиметър мръдва и само това.Сложих и на бялия кабел, а там не иска и да мръдне (вие сте написали че на 1 бобина ще показва наполовина и даже с диоди пробвах и пак не става). Отидох до комшията, който има MZ и го сложих там (имам 2 оборотомера - 1 от вектра и един от лада - слагам ги както на трабанта и там работят)
Докато работеше двигателя, запуших с ръка отвора за въздух при карбуратора и оооо двигателя продължи да си работи без да изгасне и без да намали обороти. Взех зелената книга и почнах да търся за причината.В нея пишеше че евентуално може да е втърден радиален пръстен на коляновия вал и ако съм късметлия може да се оправи като нагюркам 1/4 л. масло в карба докато работи.Даже като се натиска педала за газта се изфорсирва със закъснение. Ем направих го както пише в книжката, ама незнам точно колко съм изсипал, но отзад зад ауспуха стана димна завеса все едно се е запалила някоя къща и докато го форсирах и ми свърши бензина, понеже е изтекъл когато съм забравил кранчето за гориво на отворено миналата седмица и са били останали изпарения. След тази интервенция видях че от въпросния пръстен капе черно масло тц тц тц - те от тука вече ми се приплака. Колеги май няма оправия тва и ще трябва да купувам друг двигател. Свалих свещите после да ги изчистя и едната беше топла, а другата пареше та не се бараше.Тая топлата беше от цилиндъра вляво до калника и е на тази бобина дето е с бялия кабел - те тука ще има нещо гнило, понеже като слагах оборотомера стрелката не зацепваше хич.
Бих го закарал на някой майстор, но сега събирам пари за да го пусна в движение и не става, затова Ви питам тука, евентуално дали ще мога сам да се оправям.

_________________
http://totkow.blogspot.com/


Понеделник, 20.07.2009 г. 09:42 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Хиляда проГлема пфу
Попринцип ако вземеш сигнал само от единия цилиндър трябва да ти показва двойно по-малко обороти - при форсиране на макс стига до около 2500-3000, а на празен ход е почти нула. При запушване на карбуратора с ръка може и да не угасне съвсем, но трябва да почне да се мъчи яко. Ако не - значи смуче въздух от някъде. Може просто да ти е избило уплътнението между картера и цилиндровия блок. Иначе сипеш ли масло, нормално отзад от ауспуха да излезе кутията на пандора :mrgreen: Моят съвет е да разглобиш двигателя при някой майстор и да вземете решение какво да правите, според това, което видите. Иначе да смениш един стар двигател с друг стар двигател може да се окаже от пусто в празно.

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Понеделник, 20.07.2009 г. 11:46 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло

Регистриран на: Петък, 07.03.2008 г. 13:18 ч.
Мнения: 49
Местоположение: гр. Оряхово
Мнение Re: Хиляда проГлема пфу
Защо да показва оборотомера на половината като се върже на едната бубина?
Ако се ползва оборотомер от Лада, то при него за един оборот на двигателя чукчето подава една искра за да запали един от цилиндрите.
Следователно при Трабанта би трябвало да се върже на едната бубина, защото тя хвърля искра на всеки оборот, понеже двигателя е 2 тактов.


Понеделник, 20.07.2009 г. 12:36 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Хиляда проГлема пфу
Факт е, че показва. Разисквали сме защо. При Лада има 4 цилиндъра, които се изреждат за 2 оборота на вала. За 1 оборот имаме 2 искри. При трабант на едната бубина за 1 оборот получаваме една искра - за единия цилиндър - от там два пъти по-малко отчетени обороти.

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Понеделник, 20.07.2009 г. 14:20 ч.
Профил
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч.
Мнения: 550
Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
Мнение Re: Хиляда проГлема пфу
Да но при мене не става нищо- стрелката с мъка се помества 1 см(почти на 1000 оборота), а се дава яко газ чак ми става гадно за трабанта, същия оборотомер се слага на MZ - 6 волтов, с една бобина и показва с яко ръчкане до 3 и нещо (демек 3000+ оборота)
Да не би електронното да ми е нещо по друг начин вързано????


- Оборотомерите са за 12 волта - от лада и от вектра :) (на мотора си показват до половината - демек са си ок, понеже като е на 1 бобина показва половината обороти и май няма толкова огромно значение волтовете)

_________________
http://totkow.blogspot.com/


Последна промяна j_totkow на Понеделник, 20.07.2009 г. 18:00 ч., променена общо 1 път

Понеделник, 20.07.2009 г. 16:16 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Хиляда проГлема пфу
Ако оборотомера е за 6 волта нормално да показва глупости на 12 волта.

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Понеделник, 20.07.2009 г. 16:21 ч.
Профил
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч.
Мнения: 640
Мнение Re: Хиляда проГлема пфу
6 волтови оборотомери няма,за това пък 6 волтови трабове е възможно още да се срещат.Тоя последно на колко волта е?

Относно двигателя...ми те всичките свършват на едно и също място рано или късно,въпросът е кога.Не отваряй нормално работещ двигател.Щом работи,нищо му няма.

_________________
Libenter homines id, quod volunt, credunt


Понеделник, 20.07.2009 г. 18:05 ч.
Профил ICQ
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Хиляда проГлема пфу
Да смуче въздух не значи нормално работещ!

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Понеделник, 20.07.2009 г. 18:39 ч.
Профил
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч.
Мнения: 550
Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
Мнение Re: Хиляда проГлема пфу
12 волта ми е - щом съм му ръгнал 12 волта акумулатор хахахах (трабанта е 87` и едва ли ще е на 6 волта)
И аз така мисля да не барам двигателя - да работи докато умре (70 км/ч със 5 човека си ги прави, повече е лакомия)
У нас имам един дето ще се уча на него(естествено блокирал) и ако стане може да го сложа по натам него.
По-ми е чудно защо се базика така оборотомера, или по-точно защо не иска да зацепи и се чудя ако му боцна жиците директно долу при плочката на електронното да не се прецака нещо.
Те ми почват от най-горна кафява, по средата зелена и най-долу черна - така ли трябва да са (трабанта си пали без проблеми помежду другото)

_________________
http://totkow.blogspot.com/


Понеделник, 20.07.2009 г. 19:02 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Хиляда проГлема пфу
Не пипай жиците долу. Плюса и минуса от където искаш, но сигнал само от бобините. Нормално работещ двигател за трабант поне за мен значи:

- Да държи стабилен празен ход - може би най-важното
- Да не плюе масло
- Да не трака на умирачка

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Понеделник, 20.07.2009 г. 19:25 ч.
Профил
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч.
Мнения: 550
Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
Мнение Re: Хиляда проГлема пфу
Няма да пипам нищо, защото това което си работи няма да го развалям.
Ще пробвам другата събота като вържа + и - от акумулатора и сигнала от 1 бобина да видя тогава какво ще стане
и theultimate аз по твойта скала покривам някой работи, да не кажа и трите:
- Да държи стабилен празен ход - може би най-важното (държи си)
- Да не плюе масло (плюе като му сипя 200 грама наведнъж през карба)
- Да не трака на умирачка (има звънлив шум като от часовник)
Както и да е, благодаря на всички за отговорите. Проблема е решен - кара се докато стигне до момента, когато няма да може да се кара.Остава да мъча оборотомера.


-Ще кача снимки, но чак към събота или неделя.

_________________
http://totkow.blogspot.com/


Последна промяна j_totkow на Вторник, 21.07.2009 г. 08:47 ч., променена общо 1 път

Понеделник, 20.07.2009 г. 23:49 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 03:29 ч.
Мнения: 125
Местоположение: Казанлък
Мнение Re: Хиляда проГлема пфу
Ако смуче въздух от семеринга на вала двигатела се форсира сам.За оборотомера, можеш ли да качиш снимки на кабелите на бобините и на оборотомера за да измислим нещо.

_________________
Жена и ръжда тръгнат ли спиране няма.


Вторник, 21.07.2009 г. 00:25 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Хиляда проГлема пфу
Все пак опитай да си вземеш 2 по яки диода от магазина (струват стотинки) и да събереш сигнала от двата минуса с тях в един кабел, който отива към оборотомера. Просто ги връзваш в една посока - незнам коя точно посока, но като е на обратно нищо не отчита.

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Вторник, 21.07.2009 г. 12:13 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 21:45 ч.
Мнения: 150
Местоположение: Първомай Пловдовско
Automobile: трабстер + фиат
Мнение Re: Хиляда проГлема пфу
1.За оборотомера
Има 2 вида оборотомери на едните им са необходими 2 импулса за да отчетат 1 оборот и други които на 1 импулс отчитат 1 оборот!
2. Не е нормално когато ползваш импулс от зеления да отчита а от белия да не отчита значи имаш проблем с подаването на импулсите следствие от което е че едната ти свещ е топла а другата студена! Извода е че на този цилиндър някъде се губи тока!
Какк да се провери? махаш 2те свещи от цилиндрите забиваш ги на лолите допираш ги до място където могат да хванат "маса" и започваш да въртиш турбината с ръка и гледаш има или няма искри и къде се подават. Късмет!


Четвъртък, 23.07.2009 г. 12:21 ч.
Профил
Луд с картечница
Аватар

Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч.
Мнения: 455
Местоположение: Густо майна, Филибето!...
Мнение Re: Хиляда проГлема пфу
injenerra написа:
... и гледаш има или няма искри и къде се подават.


... което пак не е критерий, понеже бобината (ако е пляснала) може да успее да натрупа енергия да хвърли 2 искри в секунда при атмосферно налягане, и да няма душа да преоодолее 8 пъти по-голямо налягане, 10 пъти в секунда.

Проба му е майката (със здрава бобина). :)

_________________
Hard to the core ! [smilie=2beers]


Четвъртък, 23.07.2009 г. 13:23 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 20 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов