Автор |
Съобщение |
j_totkow
Ентусиаст
Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч. Мнения: 550 Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
|
Хиляда проГлема пфу
Здравейте! Изглежда че мойте проблеми нямат свършване. В събота исках да слагам оборотомер на трабанта и го направих както сте го описали, даже се допитах до theultimate какъв е начина за всеки случай. Не става - плюса на черно-синия кабел на бобината,масата - от купето, и сигнал от зеления кабел и стрелката съвсем леко, някъде към половин сантиметър мръдва и само това.Сложих и на бялия кабел, а там не иска и да мръдне (вие сте написали че на 1 бобина ще показва наполовина и даже с диоди пробвах и пак не става). Отидох до комшията, който има MZ и го сложих там (имам 2 оборотомера - 1 от вектра и един от лада - слагам ги както на трабанта и там работят) Докато работеше двигателя, запуших с ръка отвора за въздух при карбуратора и оооо двигателя продължи да си работи без да изгасне и без да намали обороти. Взех зелената книга и почнах да търся за причината.В нея пишеше че евентуално може да е втърден радиален пръстен на коляновия вал и ако съм късметлия може да се оправи като нагюркам 1/4 л. масло в карба докато работи.Даже като се натиска педала за газта се изфорсирва със закъснение. Ем направих го както пише в книжката, ама незнам точно колко съм изсипал, но отзад зад ауспуха стана димна завеса все едно се е запалила някоя къща и докато го форсирах и ми свърши бензина, понеже е изтекъл когато съм забравил кранчето за гориво на отворено миналата седмица и са били останали изпарения. След тази интервенция видях че от въпросния пръстен капе черно масло тц тц тц - те от тука вече ми се приплака. Колеги май няма оправия тва и ще трябва да купувам друг двигател. Свалих свещите после да ги изчистя и едната беше топла, а другата пареше та не се бараше.Тая топлата беше от цилиндъра вляво до калника и е на тази бобина дето е с бялия кабел - те тука ще има нещо гнило, понеже като слагах оборотомера стрелката не зацепваше хич. Бих го закарал на някой майстор, но сега събирам пари за да го пусна в движение и не става, затова Ви питам тука, евентуално дали ще мога сам да се оправям.
_________________ http://totkow.blogspot.com/
|
Понеделник, 20.07.2009 г. 09:42 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Re: Хиляда проГлема пфу
Попринцип ако вземеш сигнал само от единия цилиндър трябва да ти показва двойно по-малко обороти - при форсиране на макс стига до около 2500-3000, а на празен ход е почти нула. При запушване на карбуратора с ръка може и да не угасне съвсем, но трябва да почне да се мъчи яко. Ако не - значи смуче въздух от някъде. Може просто да ти е избило уплътнението между картера и цилиндровия блок. Иначе сипеш ли масло, нормално отзад от ауспуха да излезе кутията на пандора Моят съвет е да разглобиш двигателя при някой майстор и да вземете решение какво да правите, според това, което видите. Иначе да смениш един стар двигател с друг стар двигател може да се окаже от пусто в празно.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Понеделник, 20.07.2009 г. 11:46 ч. |
|
|
milenskior
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Петък, 07.03.2008 г. 13:18 ч. Мнения: 49 Местоположение: гр. Оряхово
|
Re: Хиляда проГлема пфу
Защо да показва оборотомера на половината като се върже на едната бубина? Ако се ползва оборотомер от Лада, то при него за един оборот на двигателя чукчето подава една искра за да запали един от цилиндрите. Следователно при Трабанта би трябвало да се върже на едната бубина, защото тя хвърля искра на всеки оборот, понеже двигателя е 2 тактов.
|
Понеделник, 20.07.2009 г. 12:36 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Re: Хиляда проГлема пфу
Факт е, че показва. Разисквали сме защо. При Лада има 4 цилиндъра, които се изреждат за 2 оборота на вала. За 1 оборот имаме 2 искри. При трабант на едната бубина за 1 оборот получаваме една искра - за единия цилиндър - от там два пъти по-малко отчетени обороти.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Понеделник, 20.07.2009 г. 14:20 ч. |
|
|
j_totkow
Ентусиаст
Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч. Мнения: 550 Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
|
Re: Хиляда проГлема пфу
Да но при мене не става нищо- стрелката с мъка се помества 1 см(почти на 1000 оборота), а се дава яко газ чак ми става гадно за трабанта, същия оборотомер се слага на MZ - 6 волтов, с една бобина и показва с яко ръчкане до 3 и нещо (демек 3000+ оборота) Да не би електронното да ми е нещо по друг начин вързано???? - Оборотомерите са за 12 волта - от лада и от вектра (на мотора си показват до половината - демек са си ок, понеже като е на 1 бобина показва половината обороти и май няма толкова огромно значение волтовете)
_________________ http://totkow.blogspot.com/
Последна промяна j_totkow на Понеделник, 20.07.2009 г. 18:00 ч., променена общо 1 път
|
Понеделник, 20.07.2009 г. 16:16 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Re: Хиляда проГлема пфу
Ако оборотомера е за 6 волта нормално да показва глупости на 12 волта.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Понеделник, 20.07.2009 г. 16:21 ч. |
|
|
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
Re: Хиляда проГлема пфу
6 волтови оборотомери няма,за това пък 6 волтови трабове е възможно още да се срещат.Тоя последно на колко волта е?
Относно двигателя...ми те всичките свършват на едно и също място рано или късно,въпросът е кога.Не отваряй нормално работещ двигател.Щом работи,нищо му няма.
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Понеделник, 20.07.2009 г. 18:05 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Re: Хиляда проГлема пфу
Да смуче въздух не значи нормално работещ!
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Понеделник, 20.07.2009 г. 18:39 ч. |
|
|
j_totkow
Ентусиаст
Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч. Мнения: 550 Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
|
Re: Хиляда проГлема пфу
12 волта ми е - щом съм му ръгнал 12 волта акумулатор хахахах (трабанта е 87` и едва ли ще е на 6 волта) И аз така мисля да не барам двигателя - да работи докато умре (70 км/ч със 5 човека си ги прави, повече е лакомия) У нас имам един дето ще се уча на него(естествено блокирал) и ако стане може да го сложа по натам него. По-ми е чудно защо се базика така оборотомера, или по-точно защо не иска да зацепи и се чудя ако му боцна жиците директно долу при плочката на електронното да не се прецака нещо. Те ми почват от най-горна кафява, по средата зелена и най-долу черна - така ли трябва да са (трабанта си пали без проблеми помежду другото)
_________________ http://totkow.blogspot.com/
|
Понеделник, 20.07.2009 г. 19:02 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Re: Хиляда проГлема пфу
Не пипай жиците долу. Плюса и минуса от където искаш, но сигнал само от бобините. Нормално работещ двигател за трабант поне за мен значи:
- Да държи стабилен празен ход - може би най-важното - Да не плюе масло - Да не трака на умирачка
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Понеделник, 20.07.2009 г. 19:25 ч. |
|
|
j_totkow
Ентусиаст
Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч. Мнения: 550 Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
|
Re: Хиляда проГлема пфу
Няма да пипам нищо, защото това което си работи няма да го развалям. Ще пробвам другата събота като вържа + и - от акумулатора и сигнала от 1 бобина да видя тогава какво ще стане и theultimate аз по твойта скала покривам някой работи, да не кажа и трите: - Да държи стабилен празен ход - може би най-важното (държи си) - Да не плюе масло (плюе като му сипя 200 грама наведнъж през карба) - Да не трака на умирачка (има звънлив шум като от часовник) Както и да е, благодаря на всички за отговорите. Проблема е решен - кара се докато стигне до момента, когато няма да може да се кара.Остава да мъча оборотомера.
-Ще кача снимки, но чак към събота или неделя.
_________________ http://totkow.blogspot.com/
Последна промяна j_totkow на Вторник, 21.07.2009 г. 08:47 ч., променена общо 1 път
|
Понеделник, 20.07.2009 г. 23:49 ч. |
|
|
montoya
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 03:29 ч. Мнения: 125 Местоположение: Казанлък
|
Re: Хиляда проГлема пфу
Ако смуче въздух от семеринга на вала двигатела се форсира сам.За оборотомера, можеш ли да качиш снимки на кабелите на бобините и на оборотомера за да измислим нещо.
_________________ Жена и ръжда тръгнат ли спиране няма.
|
Вторник, 21.07.2009 г. 00:25 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Re: Хиляда проГлема пфу
Все пак опитай да си вземеш 2 по яки диода от магазина (струват стотинки) и да събереш сигнала от двата минуса с тях в един кабел, който отива към оборотомера. Просто ги връзваш в една посока - незнам коя точно посока, но като е на обратно нищо не отчита.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Вторник, 21.07.2009 г. 12:13 ч. |
|
|
injenerra
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 21:45 ч. Мнения: 150 Местоположение: Първомай Пловдовско
Automobile: трабстер + фиат
|
Re: Хиляда проГлема пфу
1.За оборотомера Има 2 вида оборотомери на едните им са необходими 2 импулса за да отчетат 1 оборот и други които на 1 импулс отчитат 1 оборот! 2. Не е нормално когато ползваш импулс от зеления да отчита а от белия да не отчита значи имаш проблем с подаването на импулсите следствие от което е че едната ти свещ е топла а другата студена! Извода е че на този цилиндър някъде се губи тока! Какк да се провери? махаш 2те свещи от цилиндрите забиваш ги на лолите допираш ги до място където могат да хванат "маса" и започваш да въртиш турбината с ръка и гледаш има или няма искри и къде се подават. Късмет!
|
Четвъртък, 23.07.2009 г. 12:21 ч. |
|
|
Nasakoto
Луд с картечница
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч. Мнения: 455 Местоположение: Густо майна, Филибето!...
|
Re: Хиляда проГлема пфу
... което пак не е критерий, понеже бобината (ако е пляснала) може да успее да натрупа енергия да хвърли 2 искри в секунда при атмосферно налягане, и да няма душа да преоодолее 8 пъти по-голямо налягане, 10 пъти в секунда. Проба му е майката (със здрава бобина).
_________________ Hard to the core !
|
Четвъртък, 23.07.2009 г. 13:23 ч. |
|
|