Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
Алтернатор http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=1143 |
Страница 1 от 2 |
Автор: | boycho [ Понеделник, 27.10.2008 г. 17:51 ч. ] |
Заглавие: | Алтернатор |
като е на ниски обороти лампата свети като подам гас зема да гасне леко и не свети.Ремъка го опънах,но нищо не става.Давайте съвети |
Автор: | Gosho [ Понеделник, 27.10.2008 г. 18:01 ч. ] |
Заглавие: | |
Смени му четките. |
Автор: | xbs_pioneer [ Понеделник, 27.10.2008 г. 18:34 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | ||||||||||
Четки... |
Автор: | boycho [ Понеделник, 27.10.2008 г. 19:21 ч. ] |
Заглавие: | |
лесно ли се сменят колко пари са |
Автор: | Santa [ Понеделник, 27.10.2008 г. 22:25 ч. ] |
Заглавие: | |
За Вартбург са по 3 лева едната...т.е. 6 лева комплекта...не вярвам за траба да е повече. |
Автор: | boycho [ Понеделник, 27.10.2008 г. 22:44 ч. ] |
Заглавие: | |
a лесно ли се сменят |
Автор: | theultimate [ Понеделник, 27.10.2008 г. 23:11 ч. ] |
Заглавие: | |
Лесно е. На гърба на алтернатора е релето. То се държи на две гайки. Като го отвинтиш под него е четкодържателя. Сваляш го и него и сменяш четките. Провери първо да не е от прекалено ниски обороти на празен ход, макар че при мен трябва да станат ужасно ниски за да почне да примигва. |
Автор: | boycho [ Вторник, 28.10.2008 г. 06:48 ч. ] |
Заглавие: | |
Не не лампата не светеше преди,а нищо не сам барал мислех че е ремъка ама не бил той.А и само да ви кажа че тоя алтернатор сам го капал в реката. |
Автор: | theultimate [ Вторник, 28.10.2008 г. 09:18 ч. ] |
Заглавие: | |
Значи трябва да черпиш ако минеш само с четки... |
Автор: | Marto_RT [ Вторник, 28.10.2008 г. 15:09 ч. ] |
Заглавие: | |
Да се обадя и аз като на тъпан малката пръчка. Значи: 1. Сваля се генератора. 2. Завърта се на ръка ротора да се проверят лагерите. 3. Разглобява се както го е майка родила. 4. Цялостно почистване от масло, мръсотия и т.н. 5. Критично място - четки и пръстени. Ако четките не са износени докрай - не се пипат. Ако обаче е наложително да се сменят, то трябва пръстените да се шлайфат и новите четки да се приработят към тях (доста трудна операция, изискваща много опит и специални инструменти). 6. Замерване с омметър и сравняване на намотките на трите фази (съпротивленията трябва да са еднакви), също и на възбудителната намотка, и сравняване с таблични стойности. 7. Специално да се обърне внимание роторът да не е задирал в статора (ако е така, да се сменят лагерите). 8. Сглобка и развъртане на ръка - роторът трябва да се върти леко, без нещо да опира. 9. След монтажа на клемите на батерията при работещ двг да се замери зарядното напрежение на празен ход и да се сравни с определеното от завода - производител. 10. Напрежението да се замери също и при включени консуматори (дълги и аварийни светлини, чистачки) - ако пада под номинала на батерията и се товари двигателя, ниските обороти трябва малко да се качат. |
Автор: | boycho [ Вторник, 28.10.2008 г. 15:16 ч. ] |
Заглавие: | |
Ти ма уплаши бе човек.Ама информацията е много полезна |
Автор: | theultimate [ Вторник, 28.10.2008 г. 17:55 ч. ] |
Заглавие: | |
Четките сериозно ли трябва да се напасват? Няма ли готови за ползване или комплект с четкодържателя |
Автор: | Marto_RT [ Вторник, 28.10.2008 г. 18:37 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | ||||||||||
Ако се слагат нови четки на старите пръстени - да. Ами то самото припасване не е толкова сложно - роторът се завърта на струг, пръстените се шлайфат (тука е голямата майстория), и след това всяка четка се притиска към съответния пръстен при високи обороти на струга докато се припасне.Използва се шлайфпаста. Роторът трябва да се върти в посоката, в която се върти на двигателя и после четките, към който пръстен са напаснати, към него се слагат при монтажа. Не знам за генератори ИФА дали има нови четки някъде да се продават, не ми се е налагало да търся. Но могат да се пригодят и от други модели, стига човек да има желание да се занимава. |
Автор: | boycho [ Вторник, 28.10.2008 г. 18:41 ч. ] |
Заглавие: | |
няма ли с времето да се препаснат сами като се търкат там в ротора.Пак питам проблема ми да не е от водата в коята са гмуркам |
Автор: | Marto_RT [ Вторник, 28.10.2008 г. 19:18 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | ||||||||||
Сто процента ще се напаснат, но ще мине много време, през което зарядния ток няма да е достатъчен. При този тип генератори (синхронни машини), изходното напрежение зависи основно от възбудния ток, който пък на свой ред зависи и от плъзгащите контакти. За водата - най-вероятно е да има окислени клеми и контакти и заръждясване на стоманените елементи. |
Страница 1 от 2 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |