Напиши нова тема Отговори на тема  [ 53 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
601 и 601 делукс 
Автор Съобщение
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 21:27 ч.
Мнения: 134
Местоположение: Русе
Мнение 
Nasakoto написа:
Това днешното 88-108 е загнил империалистически стандарт който щеше в най-скоро време да се сгромоляса под напора на трудещите се маси и борбата им за свобода.....


Това малко не го разбрах : )

Нямаше ли нещо такова , че сигнал с по голяма честота се пренася на по големи разтояния ... или просто казано малко по далече от предавателя
.. ама и аз се отплеснах :mrgreen:

Иначе относно оригиналното радио ..тука ауспух съм чел на воля , ама чак такава не съм :D
Малкия ако иска от Москвич 408 да си сложи , че изглежда малко по старо :mrgreen:

_________________
Изображение


Петък, 11.04.2008 г. 20:36 ч.
Профил
Блокира си коляновия вал
Аватар

Регистриран на: Неделя, 06.04.2008 г. 01:25 ч.
Мнения: 95
Местоположение: Панагюрище
Мнение 
Доколкото си спомням диапазона 64 - 73 мегахерца се казваше OIRT и в него освен соц страните членуваше единствено Финландия. Друга особеност на този стандарт е, че стереосигнала в Русия се декодира по друг алгоритъм, а не като в БГ и следователно руско-съветско стерео радио в този диапазон работи "моно" в БГ (пробвал съм лично). Т.е. оригиналното радио на Москвича не е добър вариант :) .


Петък, 11.04.2008 г. 23:08 ч.
Профил ICQ
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Петък, 15.02.2008 г. 22:12 ч.
Мнения: 305
Местоположение: София
Automobile: 601K S de luxe
Мнение 
Ivaka написа:
Орлич, понеже виждам че си наясно искам да те питам защо в БГ не са се предлагали Трабанти и Вартбурзи със всички екстри? Какъв е бил проблема?
Моя Вартбург е Делукс, но му липсва подгреваемо задно стъкло.

Разпитвал съм доста хора и отговорът е прост: търговски договори между ГДР и НРБ. Нашите са сключвали договор само за доставка на тези модификации. Подобно е било положението и в Полша, ЧССР, Унгария и Румъния, където де-лукс езкемпляри също са били екзотика. Не знам как е с Вартбурга, но при Трабанта има някои различия при версията "Стандарт" в ГДР и в България; например страничната тапицерия в купето при "българските" Трабанти масово е от два цвята и е от твърда изкуствена кожа, докато в Германия тя е цялата жълтеникава и е от мека кожа, тапицерията на седалките също е доста различна; 12 В бобините са други; ръчната помпичка за водата на чистачките е заменена с електрическа още в началото на 80-те и други малки подробности. Нашите коли са странен вид мелези спрямо техните, защото когато моите приятели от Берлин бяха тук в България забелязаха доста различия, особено в 601 С.
Интересно е да се отбележи, че когато си заявявал Трабант или Вартбург при тях, отиваш в автосалон, отварят ти каталози, избираш си цвят/допълнителен цвят, оборудване в салона, екстри - т.е. абсолютно по същият начин както се купува в днешно време съвременен автомобил при дилър. Било е немислимо да си бил поръчал атрацитено зелен а да получиш след 8 -10 години жълт Трабант. Друго е било обаче при нас: даваш вноска в Мототехника, пишеш дали искаш комби или лимузина и по някое време ти се обаждат и казват - "пристигнала е партида сини лимузини, ако искаш бяло комби, ще чакаш", а когато отидеш на място в двора и ако има зелени, взимаш зелен и това е. И едното е било социализъм и другото е било социализъм, ама разлика от земята до небето. Хубаво е, че имаме във форума колеги, които са го изпитали това от първа ръка и ще бъде интересно да споделят техните спомени за онова време.
Съвем друг случай са т.нар. "Генекс"-Трабанти и Вартбурзи. "Генекс" е била държавна фирма на ГДР, която съвсем легално е продавала във ФРГ продукти и стоки от ГДР, между които разбира се и коли. Идеята на тази фирма е била да "продава" на западногерманци Трабанти и Вартбурзи, цветни телевизори и други ценни за гедерманците стоки срещу твърда валута (дойчмарки), а те от своя страна да ги подаряват на свои роднини и близки в ГДР. (Натъкнах се на невероятни истории, например как банкер от Франкфурт през 1980 си "купува" Трабант комби чрез "Генекс" за да го подари на братовчедка си в Лайпциг, отива да го вземе от автовоза, решава все пак да направи едно кръгче с него за да види за какво толкова копнеят и чакат по 10-12 години "оттатък", решава че му напомня за старото ДКВ на баща му отпреди войната и си го запазва за себе си. Бил е единственият Трабант до 89-та със запазено на служебният паркинг място пред небостъргача на Дойче Банк. ) Та тези "Генекс"-коли са били почти със западно ниво на екстри за времето си - пластмасови тасове, големи външни огледала, широка гумена лайстна отстрани, цветни декоративни лепенки, декоративни спойлерчета отпред с квадратни халогени, трети стоп и т.н., но в интерес на истината и Трабанта и Вартбурга изглеждат доста "селски" и "евтини" с всичките тези атрибути и не представляват почти никакъв интерес за колекционерите.
Колкото до радиото - не съм убеден че оригиналното радио е моно, защото съм виждал такова, казва се "Роботрон" и един от култовите за феновете негови атрибути са именно двата кръгли сверични високоговорителя, които са монтирани при лимузината отзад на кората. Може на по-старите 6-волтаци да е било моно.
А за този волан, пак го пиша, унгарски е. Питайте Влади от магазина, освен това си личи по евтината изработка, която дори и за соц-комбината Заксенриг или Айзенах щяла да бъде позорна. Имало е много отдавна истински спортен волан за Трабант с три лъча, но мисля че е бил ЧССР производство и Шкода 100 Рапид идваха с такъв волан, но със съответната емблема в средата.


Събота, 12.04.2008 г. 01:55 ч.
Профил
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч.
Мнения: 640
Мнение 
Зае#и волана...списъка с "екстрите" ме срина под масата просто...

За радиото...на верен път сте,ама не съвсем.Руското УКВ си е като нашето.Т.е. нашето е като руското.Преди ерата на сталинизма тук са се продавали западни радиа-Филипс,Национал (Панасоник) с всички обхвати.До преди година се подмяташе в мазето филипса на майка ми,подарен и от дядото по случай дипломирането.Скалата му с обхватите беше колкото сегашния ми монитор широка и хващаше абсолютно всичко.Покриваше дори ТВ обхватите и като малък си играех с него да пусна телевизора с изключен звук,а до него да сложа радиото,от къдетода се чува звука на телевизията.
ВЕФ по идея си е моно,но също покрива западните обхвати.И по онова време е имало какво да се слуша на УКВ.

Оригиналното радио от Вартбурга ми е някъде тука из нас...TESLA Spider-3.Допотопна работа,с малките обхвати,моно.Но по същото време са се вграждали и други радиа-с касетофон и големите обхвати.Моделът е...както си го поръчаш.С една тънка подробност...в БГ поръчки изобщо не е имало.Каквото довлече влака от завода-това е.!00% с поръчка е била само Волгата и Лада от последните години преди края на соц-а.Имаш каталози и си избираш-цвят,салон,материали...Съответно-всички са си поръчвали черни волги :))

_________________
Libenter homines id, quod volunt, credunt


Събота, 12.04.2008 г. 02:21 ч.
Профил ICQ
Луд с картечница
Аватар

Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч.
Мнения: 455
Местоположение: Густо майна, Филибето!...
Мнение 
Мите, хайде да не дъвчем УКВ обхватите. Руското УКВ си е руско - 64-73 мегахерцовият обхват си е приумица на СИВ. Целият останал свят е ползвал добре познатият ни CCIR обхват, т.е. от 88 до 108 мегахерца. Руснаците, в стремежа си да се разграничат от Запата дори си разработват собствен стандарт за стерео радиоразпръскване, който, за щастие, си е останал само при тях. Даже ние сме приели западния стандарт за стереото. И си беше съвсем в реда на нещата след сгромолясването на по-справедливия строй (що ли думата "строй" ми навява асоциации за казарма?!?...) соц-УКВ-обхвата да остане в забвение.
Сега там освен Хоризонт и "Христо Ботев" друго не знам дали има. Може и парламентарния канал да са пуснали. Ама той пък каква интересна програма има... малеее... Треперете, хитови радиостанции, удари и вашият час... :D

В днешно време виждам смисъл да се ползва соц обхвата само за едно - ако сте решили да си правите радиомикрофон, и искате да сте сигурни, че този който подслушвате няма да ви разкрие като си чуе собствения глас по радиоскалата.

_________________
Hard to the core ! [smilie=2beers]


Събота, 12.04.2008 г. 09:13 ч.
Профил
Regular User
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч.
Мнения: 1090
Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
Мнение 
С Вартбурзите е било същата работа като с Трабантите - не си избираш нищо, просто правиш вноска за лимузина или комби и чакаш. Ако искаш конкретен цвят, например в моя случай баща ми заради това че искал червен Вартбург е чакал доста повече щото все пристигали бежови и зелени.
И благодаря за разяснението което направи - най после някой да е наясно :)


Събота, 12.04.2008 г. 11:44 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 21:49 ч.
Мнения: 102
Местоположение: София
Skype: trabantmania
Automobile: Trabant 601s
Мнение 
Santa написа:
Оригиналното радио от Вартбурга ми е някъде тука из нас...TESLA Spider-3.Допотопна работа,с малките обхвати,моно.
Дали оригиналаното радио на вартбурга е същото като на трабант? Много не ми се вярва ама питам. И пак някой няма ли оригинално от трабант и продава ли го? :?


Събота, 12.04.2008 г. 23:53 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:33 ч.
Мнения: 43
Местоположение: Пловдив
Мнение 
Казва се шибЕдах по дяволите!!! :x :!: :evil:


Неделя, 13.04.2008 г. 00:34 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Петък, 15.02.2008 г. 22:12 ч.
Мнения: 305
Местоположение: София
Automobile: 601K S de luxe
Мнение 
Колега Bobi96, оригинални де-лукс радиа от последните години има в ибей ако толкова държиш. Но ако искаш да имаш радио, което да пасва на отвора на арматурното табло без да го преправяш ще ти подаря старият ми радиокасетофон, произхождащ обаче от класовият враг. Касетофона влачеше нещо в последно време, но ако си сръчен с подобна техника няма да ти е трудно да го оправиш. Стерео, марка "Ачико", производство ранните 80-те.


Неделя, 13.04.2008 г. 11:56 ч.
Профил
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч.
Мнения: 643
Местоположение: Варна
Мнение 
Bobi96 написа:
....

Боби и аз имах мераци да направя трабанта да изглежда сякаш е излязал от завода, но като се замислих, това е загубена кауза - няма никакъв смисъл. По-добре го направи така, че да бие на очи с някакъв оптичен туниг, сложи вътре една прилична музика...доста по-добър ще е резултата ;) Няма смисъл да се връщаме назад във времето ;)

_________________
Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
Изображение


Неделя, 13.04.2008 г. 12:16 ч.
Профил ICQ
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 21:49 ч.
Мнения: 102
Местоположение: София
Skype: trabantmania
Automobile: Trabant 601s
Мнение 
орлича написа:
Колега Bobi96, оригинални де-лукс радиа от последните години има в ибей ако толкова държиш. Но ако искаш да имаш радио, което да пасва на отвора на арматурното табло без да го преправяш ще ти подаря старият ми радиокасетофон, произхождащ обаче от класовият враг. Касетофона влачеше нещо в последно време, но ако си сръчен с подобна техника няма да ти е трудно да го оправиш. Стерео, марка "Ачико", производство ранните 80-те.


От къде си и би ли дал една снимка! Нали говориме да влезне в онази дупка в средата на таблото където има едно капаче с емблемата на трабант или....... Моля за само една снимка! Ще ти бъда благодарен! :wink:


Неделя, 13.04.2008 г. 19:39 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Петък, 15.02.2008 г. 22:12 ч.
Мнения: 305
Местоположение: София
Automobile: 601K S de luxe
Мнение 
Много ме затрудняваш с тази снимка, защото мазето, където е прибрано радиото е далече от къщи. Ето ти един пример как изглежда, но врътките не са такива: http://vintageautoradio.com/shop/images ... nction.JPG
От София съм, кажи на ЛС кога можеш да дойдеш да го вземеш в събота.
Ако трябваше да се преправя таблото нямаше да ти го предлагам, пасва идеално и на дълбочина.


Неделя, 13.04.2008 г. 22:21 ч.
Профил
Пърпоранчо
Аватар

Регистриран на: Петък, 29.02.2008 г. 19:18 ч.
Мнения: 430
Местоположение: гр. София
Automobile: Върви пеша
Мнение 
Аз съм с Aciko и съм много доволен-радиото е с Кристален звук,
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=101845&photo=46
а....
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Орлича написа:Трабанта и Вартбурга изглеждат доста "селски" и "евтини" с всичките тези атрибути
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Можа да кажа,че западняците отдавна не знаят да ценят качеството+не са имали "социализъм"+турско робство(то е друга тема)-т.е. живеят в друг свят с други ценности-поне озитата ни разбират и ценят Трабито-там е национална религия.
Трабито е нещо като FW-костенурка-първа кола в живота.
А иначе за такива "екстри" можем само да мечтаем. :arrow:
Аз съм учил немски език от 1981г. и съм възпитан в традициите на старите немци-тези от ГДР+учих в СОУЕЕ"К.К.Философ" в Русе с немски език-там ни преподаваха Български учители от старата школа и германци от ГДР-то от смесени бракове с българи-показаха ни традиционните обичай и празници,модерна немска музика от онова време+ние мечтаехме да отидем в сегашна Германия и да видим Дрезден,Цвингер,Харц,Ерцгебирге с техните дървени кукли(в къщи имам 2 такива)-много е романтично това време-хем са били бедни,хем са си уважавали традициите немците-погледни старите брошури за ГДР с черно-белите снимки и ще разбереш за какво говоря.Тогава мечтаехме да отидем там на бригада,а и тези които ходеха се връщаха и разказваха за "Там".Май не знаеш какво е Кореком и как миришеше там,как треперехме за едно шоколадово яйце,за шоколад-истински!
А там имаше много повече.Тук нама да ми стигне мястото да ти опиша моето детство.
Плюс аз мога да правя сладкиши и торти именно по рецептурна книга от онова време-със снимки-много е красиво.
Та и затова карам трабито-има я тази романтика на времето+да се удивиш как с прости и хитроумни решения се прави нещо толкова красиво-Трабант :oops:
Да си технически грамотен или експерт(инженер) не значи,че уважаваш Трабант-той е единствената кола в бившия соцлагер,която е нова марка-уникална+като сложиш силните ограничения по отношение на материали,двигатели и новаторски потенциал-това което е създадено е достойно за уважение и респект.
Историята му е много сходна на костенурката-създадена и произвеждана във време на лишения и война.
Аз имам кола с технология от 1934г.-това е уникално. 8)
---------------------------------------------------------------------------------
Иначе Траби стана "кола на годината" през 1989г. в Западна Германия

_________________
www.lozenetz-hospital.bg/static.php?content_id=51
www.pathologie.de/startseite/
www.esp-pathology.org/home
www.bpa-pathology.com
www.bgpathology.org/
www.patolog.ru/
www.ascp.org/content
publications.iarc.fr/
Трабантозавър


Последна промяна филип3 на Събота, 26.04.2008 г. 01:37 ч., променена общо 7 пъти

Сряда, 16.04.2008 г. 17:39 ч.
Профил YIM WWW
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 21:49 ч.
Мнения: 102
Местоположение: София
Skype: trabantmania
Automobile: Trabant 601s
Мнение 
Филип3, може ли да качиш снимка на твоето радио? Сега вече е лесно качването. :P


Четвъртък, 24.04.2008 г. 20:18 ч.
Профил
Продавач-консултант
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 14:52 ч.
Мнения: 78
Мнение 
стамен353 написа:
Мойто радио във вартбурга е оригинално (в смисъл-с него е купен,а иначе е българско-Респром),а пък си има УКВ!


и мойто беше същото супер добре ловеше станциите ....

После минах пак на българско КРАУН- елпром българия пишеше още си го пазя .. ся съм на китаиско радио 4исто ново за 20 лв... неща да дупча таблото за СД.....

_________________
nur ........ Wartburg ........
http://www.prista-oil.com/bg/product/prista-2t-59.html


Четвъртък, 24.04.2008 г. 22:57 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 53 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов