Автор |
Съобщение |
racrac
Блокира си коляновия вал
Регистриран на: Неделя, 06.04.2008 г. 01:25 ч. Мнения: 95 Местоположение: Панагюрище
|
Спирачната помпа отказа
Ситуацията е следната: Както си обезвъздушавах кръга на предните колелета, жената (не мога до твърдя, че е нарочно) напомпа няколко пъти, преди да съм затегнал щуцера на спирачния цилиндър. Педала омекна. Свалих помпата и се оказа, че "предния" кръг изобщо не помпи ("задния" си помпи нормално). Надух го през входящия щуцер за течността и изхвърли остатъци от течност. Пробвах да го надуя с помпата от изхода за спирачките - не връща.
Помпата е силно корозирала и за сега не мога да отвия нищо, освен разклонителя за предните спирачки.
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=237814&photo=21
Ако някой има идеи как да оправя инджекламата, моля да ги сподели!
|
Петък, 13.06.2008 г. 08:31 ч. |
|
|
chronometer
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Петък, 14.03.2008 г. 16:38 ч. Мнения: 219 Местоположение: Пловдив
|
Или сменяй помпата, или я носи на Шкодрата в Пловдив.
Той се е специализирал по ремонт на спирачни хидравлики, произвежда и гумени уплътнения. Ако той не може да ти помогне, не знам кой.
|
Петък, 13.06.2008 г. 10:06 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Да той произвежда уплатнения .
Даваш му скъсано и получаваш ново за стотинки .
Ако не ти се занимава, вземи помпи от моргата и сглоби някаква .Новата струва колкото един колянов вал и е унгарска при това .
Но тея от моргата най-вероятно са на същото дередже като твоята .
Иначе щуцерите може да се пробва да се отвият с гарги .Това са едни големи раздвижни клещи .Използват се най-вече от водопроводчици .
|
Петък, 13.06.2008 г. 10:19 ч. |
|
|
racrac
Блокира си коляновия вал
Регистриран на: Неделя, 06.04.2008 г. 01:25 ч. Мнения: 95 Местоположение: Панагюрище
|
Благодаря за съветите! Утре ще пробвам с френски ключ и после с "гарга". Някъде в миналото са правени опити да се отвиват щуцерите с "гарги" и сега от шестограма е останало 50%.
|
Петък, 13.06.2008 г. 23:31 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Тук в софия има един майстор дето сам си прави гумичките, занасяш му изпуснала помпа и на другия ден за 10лв си я взимаш с нови гумички. Би трябвало и при вас да има такъв. Аз вече 1 година карам така и съм доволен.
|
Събота, 14.06.2008 г. 00:02 ч. |
|
|
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
ТАя помпа докато не я хванещ на стабилно менгеме,може да забравиш да я разглобиш.На всички разглобяеми части,ако не са щамповани на преса,се слага лепило по резбите.За да не могат да се разглобят или изпуснат в движение.
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Събота, 14.06.2008 г. 00:27 ч. |
|
|
chronometer
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Петък, 14.03.2008 г. 16:38 ч. Мнения: 219 Местоположение: Пловдив
|
Според мене, не се мъчи с нещо което преди не си правил. Разходи се до Пловдив. Дюкянът на Шкодрата е в Кършияка, в един от сокаците до Новотела. Ако той не може да ти я поправи, съмнявам се и ти самият да можеш.
|
Понеделник, 16.06.2008 г. 11:57 ч. |
|
|
Nasakoto
Луд с картечница
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч. Мнения: 455 Местоположение: Густо майна, Филибето!...
|
Аз ще ти кажа точно обратното: Помъчи се. Само така ще си опознаеш колата, а и кефа като я караш е по-голям. Ако не стане - тогава можеш да търсиш помощта на "майстор", На мен досега не ми се е налагало - ако имаш свободно време и кеф, почти всичко можеш да си го оправиш сам.
_________________ Hard to the core !
|
Понеделник, 16.06.2008 г. 12:21 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Аха....и ако не стане, само че го разбереш точно преди някой светофар какво праиме? Не е особено познание на колата да сменяш гумички на спирачната помпа, ама е достатъчно за да се пречукаш. Просто спирачките не са от нещата, върху които е хубаво да се твори и експериментира.
|
Понеделник, 16.06.2008 г. 13:37 ч. |
|
|
chronometer
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Петък, 14.03.2008 г. 16:38 ч. Мнения: 219 Местоположение: Пловдив
|
"Кефът" е неповторим, особено ако прецакаш спирачната помпа необратимо, а друга няма. Всеки мазохист би изпаднал в умиление. Да си спомним един от законите на Мърфи - ако нещо не става - насили го! Ако се счупи, значи му е дошло времето! /въпреки че така можеш да изпратиш на боклука цялата кола/.
|
Понеделник, 16.06.2008 г. 13:44 ч. |
|
|
Nasakoto
Луд с картечница
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч. Мнения: 455 Местоположение: Густо майна, Филибето!...
|
Канех се да напиша 2-3 неща, ама ще ви кажа едно: щом имате пари за трошене - пилейте ги. Аз вяра на "майстори" нямам, особено когато става дума за спирачки.
_________________ Hard to the core !
|
Понеделник, 16.06.2008 г. 15:35 ч. |
|
|
chronometer
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Петък, 14.03.2008 г. 16:38 ч. Мнения: 219 Местоположение: Пловдив
|
Ти другите две неща пак ни ги кажи, ама в другата тема, /псувни, патаклама, лобут и т.н./ та да става шоу! Колкото до това кой да прави спирачната помпа, нека човекът сам да си реши. Аз също не обичам да ходя на майстор и да давам грешни пари, но понякога просто се налага. Човек не може да разбира от всичко, а и да се губи време да се ремонтира нещо непознато и закеркенечено излиза по-скъпо, отколкото да се плати за ремонта. Първо, за времето което се губи, човек може да изкара пари като прави нещо, което му се удава и гарантирано му се плаща, второ - няма да се налага да се ръси и за втори дубъл, ако прецака работата. Един прост пример - ремонтът на помпата струва от 10 до 20 лв. и на некомпетентен човек отнема три дни, считано с времето за търсене на необходимите инструменти, провеждането на консултации с "познавачи" и поне един неуспешен опит, свързан с монтаж и демонтаж на помпата за тоя що духа.
За тези три дни, ако бачка нещо, което разбира, изкарва минимум 60 лв., с 20 лв. плаща ремонта и му остават още 40 да почерпи целия квартал с питие от супермаркета, или да заведе на кръчма някоя кака, която после да се отчете подобаващо. Да не говорим, че се спестяват много притеснения и нерви. Животът е един, може да е приятен, може и да е ужасен - както си го направим!
|
Понеделник, 16.06.2008 г. 16:02 ч. |
|
|
racrac
Блокира си коляновия вал
Регистриран на: Неделя, 06.04.2008 г. 01:25 ч. Мнения: 95 Местоположение: Панагюрище
|
Колеги, благодаря ви за съпричастността! В събота отидох до моргата и си смъкнах 2 помпи (имаше 4 Трабита). Но се оказа, че аз съм аджамия - в помпата е влязъл въздух и тя не е могла да го избута. Дадоха ми капачка за резервоара на спирачната течност с щуцер. С една обикновена помпа за гуми се създава налягане и всичкия въздух се изгонва без проблем. За съжаление бях сам и май ще трябва да повторя задния кръг. Сега си имам 2 резервни стари помпи, нелоши на вид.
Днес изкарах возилото за пръв път от 30 март - спира, но пък е блокирала челюст на предно ляво колело и утре ще има повторно раздвижване на спирачните цилиндри. Ако има установено правило за тази операция, може да го споделите, защото аз го правя с чук и дорник.
|
Понеделник, 16.06.2008 г. 23:46 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
И аз го имах тоя проблем.Всеки път като изкарвах машината,някое колело после пареше .
Ами хванах се и смених гумените спирачни маркучи .Ако са ти напукани ги смени .Има два по-дълги отпред и 2 по-къси отзад.
Също и металните маркучи може да прочистиш .Да ги изчистиш от ръжда и да им теглиш една боя .Внимавай в развиването на маркучите .Шестостена на металните маркучета има лош навик да се скапва !
При сглобяването на дадено колело , пружините,които държат челюстите ,трябва да са разположени правилно .И устройството за регулиране на хлабината,трябва да е прибрано когато монтираш барабана .Там където се закача това устройство има хлабина между него и отвора в челюстта .Това ти е хлабината между феродото и барабана, при ненатиснат педал на спирачката.
Няколко пъти съм отварял барабана ,докато стигна до извода.Макар,че го пише в книгата де
Успех.
|
Вторник, 17.06.2008 г. 09:58 ч. |
|
|
boycho
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 19:06 ч. Мнения: 255 Местоположение: Средец
|
може ли да кажеш колко пари ти вземаха за 2 те помпи ако не е тайна
_________________ Дърпаше ръчни с трабаня
|
Вторник, 17.06.2008 г. 12:43 ч. |
|
|