Напиши нова тема Отговори на тема  [ 25 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Колко Е живота на един 2-тактов Трабантов Двигател? 
Автор Съобщение
Мисли си че знае всичко
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 25.02.2008 г. 10:51 ч.
Мнения: 251
Местоположение: Велико Търново
Skype: trabanta601s
Automobile: trabant
Мнение Re: Колко Е живота на един 2-тактов Трабантов Двигател?
Да целта е да загрее цялата аспухова система и да обгори недоизгорялата мизерия.
Съдя по моето Трабантче цяла седмица примерно на работа все на къси пасове и като дойде събота и неделя газ до село примерно всичко се очиства :lol:

_________________
Напред с двутактовите ни зверове!
Изображение


Събота, 19.03.2011 г. 01:45 ч.
Профил
Regular User
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч.
Мнения: 1090
Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
Мнение Re: Колко Е живота на един 2-тактов Трабантов Двигател?
Не само по гърнетата, а и в самия двигател - по горивните камери, челата на буталата и изпускателните канали, затова после двигателя започва да работи по меко и тихо.
И не забравяйте че колкото повече газ давате, по добре се маже :twisted:


Събота, 19.03.2011 г. 02:14 ч.
Профил
Кара Wartburg 20 години.

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 15:41 ч.
Мнения: 137
Местоположение: София
Мнение Re: Колко Е живота на един 2-тактов Трабантов Двигател?
Ivaka написа:
И не забравяйте че колкото повече газ давате, по добре се маже :twisted:

При спускане например с натоварена кола с 4 човека примерно на втора скорост от Шипка или Петрохан се получава обратното. Високи обороти на двигателя без газ, а съответно и без мазане и двигателя работи почти на сухо. При няколко такива спускания, а може и само от едно двигателя е готов за ремонт.


Неделя, 20.03.2011 г. 11:57 ч.
Профил
Regular User
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч.
Мнения: 1090
Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
Мнение Re: Колко Е живота на един 2-тактов Трабантов Двигател?
koce написа:
Ivaka написа:
И не забравяйте че колкото повече газ давате, по добре се маже :twisted:

При спускане например с натоварена кола с 4 човека примерно на втора скорост от Шипка или Петрохан се получава обратното. Високи обороти на двигателя без газ, а съответно и без мазане и двигателя работи почти на сухо. При няколко такива спускания, а може и само от едно двигателя е готов за ремонт.


Съгласен, затова не препоръчвам спиране с двигател, освен ако не е крайно наложително. Аз лично винаги го избягвам.
Ако все пак се налага - не спирайте дълго време с двигателна спирачка, а го правете краткотрайно, като е хубаво от време на време да се подава газ(ако трябва с натиснат съединител или освобождаване от скорост) за да може все пак да се смазва двигателя, но това при траби се постига трудно, поради липсата на ускорителна помпа.
Всеки си избира как да си кара колата, но щом аз вече толкова години успявам при всякакви условия включително люта зима и пътуване през проходи никога да не ползвам двигателната спирачка на Вартбурга, смятам че е напълно осъществимо, въпрос на шофьорски умения.


Неделя, 20.03.2011 г. 13:55 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Колко Е живота на един 2-тактов Трабантов Двигател?
Спускането ясно.
Даже може да се изгаси мотора,защото спирачките са напълно отделна система. ( това при Тт, при Вг не знам )
Макар че няма да е лошо да работи на празен ход, та при евентуално занасяне в завой да може да се реагира навреме.

Изкачването ми е интерсено .Шипка примерно
Тия 26 коня срещу това нагорнище + възудушно охлаждане.
Естествено много Трабанти са се качвали и слизали. Аз поне не съм се и возил през Шипка с 2т машина.
Затова и не знам и що за преживяване е . :)

Вартбургджийте какво му мислите - вие си имате фрайлауфи, дискови спирачки, още един цилиндър и водно.
Сипваш горивото( само дето е повече като количество ) и караш . :)

Поздрави :wink:


Неделя, 20.03.2011 г. 16:01 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч.
Мнения: 455
Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
Мнение Re: Колко Е живота на един 2-тактов Трабантов Двигател?
Оо и вартбурзите прегряват и хвърлят водата ако са неизправни.
Няма проблем с минаването на шипка с Трабанта стига да не се налага да се движиш в колоно с тирове. качвал съм и Мальовица на ЦПШ-то дето е 2000 и косур метра с 4 човека дрехите им и храната им за седмица/обаче на почивки/
Ако е изправен в смисъл има добра центровка и сместта не е бедна не се усеща прегряване по работата на мотора..Вероятно все пак лятото в баир температурата на двигателя се повишава над оптималната но няма как да се установи.Усеща се загуба на мощност чак след сериозно прегряване.Зимата пък върви преохладен и това всичкото износва до някъде по-бързо.Но пък при евентуално загряване просто трябва да отдъхне за кратко край пътя .

_________________
Къни и фърга
http://vbox7.com/play:b253bfd8


Неделя, 20.03.2011 г. 21:33 ч.
Профил
Regular User
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч.
Мнения: 1090
Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
Мнение Re: Колко Е живота на един 2-тактов Трабантов Двигател?
Беше лятото на 2007-ма, периода юли-август, налагаше се шипка да се минава поне 2 пъти седмично(даже за 1 седмица я минах 10 пъти, но това беше прецедент). В това време бяха зверски жеги, хаибоаз беше затворен и всички тирове минаваха през Шипка. Е какво да ви кажа - Вартбурга не се издъни, не прегря никога, карах зад колона с тирове без да мога да изпреваря - скорост 20-30км/ч, основно се кара на втора, понякога и на първа. Температурите по обяд бяха над 37 градуса! На всяка отбивка имаше отбили коли, много от тях нови, ама уви хвърлили чорбичките по баира. На чешмата от южната страна на прохода постоянно имаше опашка от поне няколко коли чакащи да напълнят вода за прегрялите си коли.
Е, Вартбурга не загря! Тогава му направих евала на ханса. Единствено на моменти ми светваше за малко горна зелена лампа(води се горна граница на работната температура) и после пак слизаше до нормата. Разбира се ел перката работеше постоянно при изкачването.
Ако обаче Вартбурга е неизправен, както каза Ясен - картинката става съвсем друга :|


Неделя, 20.03.2011 г. 21:47 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Колко Е живота на един 2-тактов Трабантов Двигател?
На колите с водно охлаждане има лесен трик - изкарва се някъде копче за ръчно включване на перката. На основната ми кола съм така (като допълнение, иначе датчика на перката си работи) и когато следва продължително изкачване го включвам - никога не подминава 90-95 градуса.

С Трабанта също не съм имал проблеми - просто иска поддържане на по-високи обороти. Не може да караш с 40 на четвърта по баир... По надолнище си гася двигателя и карам по-спокойно.

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Неделя, 20.03.2011 г. 22:51 ч.
Профил
Луд с картечница
Аватар

Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч.
Мнения: 455
Местоположение: Густо майна, Филибето!...
Мнение Re: Колко Е живота на един 2-тактов Трабантов Двигател?
И аз да се изкажа некомпетентно:

Кога двигателя загрява повече? Ами като върши повече работа за единица време.

Демек като катерим баира (без значение кой), трябва да борим гравитацията.
Елементарно, нали ?!? Да, ама не съвсем...

Нека имаме един баир. Без значение дали ще е дългата стръмна права между два завоя на някой проход, някое от тепетата, Тюлбето или Витоша. Просто баир.

Нека да почнем да го катерим с постоянна скорост с 2 напълно еднакви коли, без значение с какво охлаждане са. Просто 2 еднакви коли (тоест имаме 2 случая за разглеждане).

Дотук няма нищо неясно. Трябва да повдигнем дадена маса на дадена височина за определено време. Тоест, и на двата ни еднакви автомобила ще им трябва абсолютно еднакво количество енергия, за да се справят със задачата.

Е сега ще въведем разликата: нека едната катери баира на трета предавка, а другата - на втора.

Те точно тази малка разлика има огромно значение. Двигателя е най-ефективен в един тесен диапазон от обороти (около 3300 за огромното болшинство от бензинови коли) - иначе казано, преобразува най-голямо количество топлинна енергия в механична. Двата двигателя отдават еднаква мощност, ама единия има по-малко загуби, защото работи в по-ефективен режим. Казано по нашенски: единия грее повече.

Ако охлаждането им е с електрическа перка - добре. Но ако са като трабантчето или като Варгите със заден радиатор (с механично задвижване на перката от ремъка), положението става още по-весело. Защото там колкото по-ниски са оборотите, толкова по-бавно се върти перката, и толкова по-лошо е принудителното охлаждане.

Нека обобщим: голямо натоварване при ниски обороти - двигателя отделя много топлина поради неефективната си работа, а механично задвижваната перка се върти бавно, тоест, охлажда малко. Много греене, малко охлаждане. Сещате ли се какво става? :)

Същото натоварване при високи обороти - двигателя отдава по-малко топлина поради по-ефективната си работа, а механичната перка се върти на по-високи обороти, като осигурява по-добро охлаждане. Тоест, по-малко греене, с по-добро охлаждане.

И това е САМО от разликата в предавките (съответно в оборотите), при равни други условия. Те затова шоферите с по-голям опит казват, че баир се катери на ниска предавка с високи обороти.

Дълго и досадно, ама дано да помогне на някого. :)


Събота, 26.03.2011 г. 14:40 ч.
Профил
Regular User
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч.
Мнения: 1090
Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
Мнение Re: Колко Е живота на един 2-тактов Трабантов Двигател?
Много много правилно, Наско!
Винаги прилагам този подход при каране по стръмни терени, изкачване на проходи и т.н.
Ако колата има сила да върви както с 40 на втора, така и на трета, карам на втора.


Събота, 26.03.2011 г. 18:27 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 25 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 36 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов