1net написа: Стартови и маршалски списъци.
Целите на стартовите списъци са: 1. Предварителна информираност на участниците с цел пестене на време. 2. Участниците да знаят кога ще карат и кога трябва да се явят за организаторска дейност. 3. Групиране на участниците с цел безопастност и атрактивност на сесиите.
Всяко състезание (дрифт ден) ще се разделя на 2 до 5 сесии в зависимост от броя участници, капацитета на пистата и времето, с което разполагаме. Всяка сесия се разделя на поне 4 групи с цел участниците да могат да пилотират в една група, да почиват във втората, да бъдат маршали в третата и в четвърта група да почиват и да се потготвят за следващо пилотиране. Преди първа сесия се изготвя краен стартов списък на база записаните участници. Групирането на участниците става по субективна преценка на организаторите. Всеки участник може да изкаже желание да бъде включен в една група с друг участник. Организаторите ще се постараят участници със статут "новаци" да бъдат обособени в отделна група, а ако бройката им е по-голяма, част от тях ще бъдат записани в някоя от основните групи.
Права и задължения на участниците: Основен принцип: Всеки, който иска да кара на трасето трябва да вземе участие в организационните дейности. Такива дейности са: 1. Подреждане на трасето в началото на деня. 2. Възтановяване на трасето след приключване на мероприятието. 3. Организация на автомобилите в бокса, входа/изхода на трасето. 4. Осигуряване на правилно и безопасно движение на автопмобилите по трасето ( маршал със сигнализаращи флагове на трасето)
Всеки участник има следните права при движение по трасето: 1. Да избира сам траекторията си на движение, стига тази траектория да не застрашава околните и да не е в разрез с установената посока на движение по трасето. 2. Да пропуска друг участник пред себе си ако се чувства застрашен. 3. Да НЕ изпреварва друг участник ако сметне маневрата за опасна. 4. Да се движи в непосредствена близост до друг участник или участници, но само при условие, че е сигурен че и те го желаят. В случай на подаден знак от другия пилот или маршал на пистат, пилотът трябва да развали формацията и да се оттегли на безопасно растояние от пилота зад когото се е движел.
Допълнителни задължения на участници със статус "новаци" Нуждата от такъв статус е най-вече безопастност и задължително привикване към условията на пистовото каране и организацията на мероприятието. За "новак" се счита всеки участник явяващ се за първи път на дрифт ден организиран от drifting-bg. По преценка на организаторите, този статус може да бъде свален още на първото посещение, но не преди участникът да е преминал поне 2 сесии. Статусът "новак" може да бъде удължен по желание на участника, в случай че последния не желае да кара в непосредствена близост до други автомобили на дадения етап. Статусът на "новак" отпада автоматично след първия посетен цялостен дрифт ден. На участници със статут "новак" се забранява: 1. Да се движат в близост до други участници. Новаците трябва да пилотират по трасето поне на 30-40м след автомобила пред тях. 2. Да изпреварват други участници, освен когато другия участник или маршал на пистата им сигнализира изрично и недвусмислено.
Инциденти Реакция на стюардите: Първото задължение на всеки стюард е при забелязване на инцидент, да подаде сигнал към участниците приближаващи инцидента. Сигналът се подава с Жълт флаг. При тежък инцидент, поне един стюард трябва да остане на позицията си, за да предпази авариралия участник, дори в случаите, когато участникът се нуждае от помощ. Участник, който изгуби контрол над автомобила си трябва се придържа към следните правила: 1. Ако автомобила може да се върне на трасето и да продължи на собствен ход, преверете дали няма да попречите на друг участник и ако трасето е свободно, върнете се на него по най-бързия и безопасен начин. Ако след вас има други участници или нямате добра видимост, изчакайте докато някой от стюардите Ви сигнализира да се върнете на трасето. 2. Ако автомобила не е в състояние да се върне на трасето на собствен ход и няма опастност от пожар, останете в него. На трасето, най-безопасното място е в автомобила ви, а при по-тежки катастрофи изизайки от автомобила можете да влошите състоянието си. Ако сте претърпели тежък инцидент, но се чувствате добре, вдигнете ръка че сте добре и изчакайте помощ от стюардите. Ако не сте пострадали, но трябва да излезете, стюардите ще ви кажат кога е безопасно да го направите. Публиката: Дори при тежък инцидент, неконтролируемото нахлуване на публика на трасето е недопустимо. При нужда от помощ, стюардите могат да повикат публиката, но само след като всички други участници са спрели движението си. |