Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 7 мнения ] |
|
Трабант 600 - предстоящо съживяване
Автор |
Съобщение |
vilmar
Начинаещ
Регистриран на: Събота, 09.09.2023 г. 16:47 ч. Мнения: 3 Местоположение: Варна / Русе
|
Трабант 600 - предстоящо съживяване
Здравейте, фенове! Нов съм тук и се радвам, че намерих този форум. Надявам се да има и нормална активност, предвид ситуацията с някои други автомобилни форуми... Моля модератор да измести темата, ако не е в правилния раздел, за което се извинявам. По същество - от 2005 година един Трабант 600 си почиваше в един гараж на стара къща в селце недалеко от Русе. С нежелание се наложи да се разделя с тази наследствена къща поради факта, че живея на повече от 200 км от нея и освен косене, подрязване на храсти дървета и понаобикаляне на 30-40 дни веднъж нищо реално не можех да направя за нея. Една къща ще живее само ако хора я обитават и се грижат за нея, в противен случай разрухата идва, рано или късно. Преди предаването на имота си прибрах някои изключително ценни за мен вещи включително и този Трабант. Колата беше собственост на дядо ми, лека му пръст. След като той почина, баща ми си мислеше да я вкара в пътя, ей така, за удоволствие. За жалост и той почина. Сега Трабантът е мой. Спрян е от движение през 2005 година по желание на собственика, имам бележка от КАТ за това. Номерата му са при мен, от черните още, с бели букви. Ще проучвам как мога да го възстановя да се води на отчет. Разбира се, първо трябва да го прегледам основно, включително отваряне на мотор за преглед на състоянието, инсталация / 6V /, окачване, спирачки, кормилно управлениеи т.н. Ще искам да се запозная със състоянието му първо, ако може да го запаля ще е добре, ако не - здраве. След което ще го започна отначало - пълно разглобяване, песъкоструй и така нататък. Някои части имам, други ще търся. Няма да бързам, защото нямам свободно време много, но съм се навил да го върна към най-добрите му години. Карал съм го някога за малко, но тогава тъкмо си бях взел за първа кола FIAT 126 P и вниманието ми беше насочено към моята калинка.... Трабанта е 1963 година, с доста запазена тапицерия и всичко под капака му е на място, без акумулатор. Ще търся помощ тук предимно за някои технически въпроси, но лека - полека.... Междувременно открих и перфектно запазени едрогабаритни части за Wartburg 353 W Tourist, който семейството ми притежаваще от чисто нов от 1988 до 2004 година, купени нови от Мототехника малко преди да затворят магазина, ще пусна обява в раздел "Продава" по-късно или пък ще търся бартер за части за Трабанта. Това е засега. Надявам се в обозримо бъдеще да успея да го представя в пълна изправност. Поздрави и успехи на всички.
|
Вторник, 12.09.2023 г. 15:40 ч. |
|
|
Трабант 601S L 83г.
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Вторник, 31.03.2020 г. 14:36 ч. Мнения: 69 Местоположение: София-град
Automobile: Трабант 601S L
|
Re: Трабант 600 - предстоящо съживяване
Браво колега! Автомобила е добра база за реставрация, но стига човек да има възможностите и средствата да я завърши, в противен случай автомобила в голям процент е обречен на гибел. За мен Трабанта е доста запазен и съществува възможността само да се ремонтира кадърно и регистрира. Трябва добре да си помислиш преди да направиш голямата крачка. Следя темата с огромен интерес! Дръж ни в течение. Поздрави!
|
Вторник, 12.09.2023 г. 16:28 ч. |
|
|
vilmar
Начинаещ
Регистриран на: Събота, 09.09.2023 г. 16:47 ч. Мнения: 3 Местоположение: Варна / Русе
|
Re: Трабант 600 - предстоящо съживяване
Благодаря!
Твърдо съм решил да го накарам да върви този Трабант, до степен да може да се регистрира отново, пък после ще видим...
При всички случаи ще се прави, но не виждам вариант да го започна скоро. Свободното време ми е фактор най-голям, както и факта, че засега не е в града, в който живея. Но желанието ми за работа по него е огромно, както и вече съм си намислил какъв бюджет мога да отделя за части и услуги по съживяването. Засега..
Все пак приемам всякакви съвети и предложения за работата по него.
При новини ще се отбелязвм тук, задължително със снимки.
|
Вторник, 12.09.2023 г. 20:14 ч. |
|
|
Logrus
Вечният новобранец
Регистриран на: Петък, 19.04.2013 г. 21:37 ч. Мнения: 48 Местоположение: София
Automobile: 601
|
Re: Трабант 600 - предстоящо съживяване
Привет колега. Стискам палци да го изкараш на пътя в някакъв момент. Освен в този форум помощ можеш да намериш и тук: https://www.classiccar-bg.comУспех
_________________ Смелите умират веднъж, страхливите по сто пъти на ден
|
Четвъртък, 14.09.2023 г. 20:18 ч. |
|
|
kiro
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 00:01 ч. Мнения: 283 Местоположение: Пловдив
Skype: kchuchkov
Automobile: Trabant 601s
|
Re: Трабант 600 - предстоящо съживяване
Машината изглежда много добре за годините си!Успех колега!
|
Петък, 15.09.2023 г. 19:56 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Re: Трабант 600 - предстоящо съживяване
Трабанта е хубав, има и хубава история. Най-важното е, че е комплектен и запазен добре, предвид това на колко години е.
Моя съвет е да не бързаш с разглобяването и голямата реставрация. Това би било голяма грешка. На твое място бих наблегнал само върху механичната част на тази кола и бих я запазил външно така, както си е с патината си и историята си. Ако е реставрирана нова от магазина, губи историята си. А на снимките изглежда добре. Първо трябва да се движи, за да те зарадва как се движи и да го покараш и да го разбереш. След това ако не ти харесва външния вид го разглоби тотално и реставрирай от-до. Първо му се порадвай и след това го реставрирай, ако си решил твърдо да го правиш. Но тоталната реставрация отново е нещо, което аз не бих направил в този конкретен случай.
В техническо отношение имаш най-архаичния трабант. Всичко по него е различно спрямо следващия много по-разпространен модел - 601. Като дребни части всичко е различно, като цели агрегати в голяма степен взаимозаменяемо, но с доста условности. Какво имам предвид? Всичко при теб е по-старото - инсталация, задвижване, двигател, карбуратор, задно окачване, спирачки и т.н.
Тук имаш 2 варианта - Първия е да оставиш автентичните стари задвижвания, двигател, рейка, спирачки и т.н. и да ги възстановяваш, което ще е трудна задача. Недостатъка тук е, че техниката спрямо 601 е много анти и крайно морално остаряла. Само ще кажа, че спирачките са с ръчно настройване на луфта, докато при 601 са с автоматично. Бонуса е, че запазваш оригиналитета и това е. Ако отидеш на инспекция и ще те потупат по рамото, че си запазил оригинала и 10тината човека в тази страна, които знаят разликата между частите с 601 ще си кажат ,,брей'' като видят, че си ги възстановил оригиналните части. Това според мен е абсолютна загуба на време да се занимаваш с оригиналното задвижване, двигател, спирачки. Но е лично мое мнение.
Втория вариант е всичко под капака да го смениш с възстановени части от късен 601. Така получаваш 12 волтова система, повече конски сили, по-хубаво задвижване, по-хубави спирачки и получаваш пак един трабант, който няма техническите недостатъци на старите, но важното за теб - купето е на 600. Това бих направил аз. Цялото магаре го свалям като едно цяло и оставям настрани и го сменям с такова на късен 601. Същото го правя и със задните носачи. Всичко останало специфично за 600 - интериор и генерацията в случая си остава неговото. Недостатъка тук е че губиш оригиналитет, няма да получиш потупване по рамото от малката групичка хора, които знаят тънките разлики. Положителната страна е, че не се занимаваш с прекалено анти техниката на 600 и ще си ползваш колата повече, защото ще е с по-адекватно задвижване. И най-вече като го направиш, няма да го мислиш толкова и обслужването е значително по-малко. Този вариант е и най-бързия за да получиш трабант в движение с минимум усилия.
И в двата случая, които съм описал мога да ти помогна с подаръци. В първия с оригинални нови полуоски и втулки по окачването, във втория с части за 601, които са ти необходими. Пиши ми ако имаш интерес или въпроси.
|
Сряда, 20.09.2023 г. 21:51 ч. |
|
|
vilmar
Начинаещ
Регистриран на: Събота, 09.09.2023 г. 16:47 ч. Мнения: 3 Местоположение: Варна / Русе
|
Re: Трабант 600 - предстоящо съживяване
Благадаря, на всички. Относно мнението на колегата @ivanski - благодарен съм за предложената помощ, може и да се възползвам . Моето желание е първо да опитам да го запаля, след една не малка подготовка, разбира се. Главната идея е да го превърна в кола, годна за движение по пътищата, предвид закона от една страна и предвид състоянието на техниката от 1963 от друга страна. Засега мисля в посока към подготовка на Трабант 600, включително и като механика, не само като купе и вид. Може и да е трудно, може и да е невъзможно, но едва след като го установя, ще мисля други варианти. Нито имам за цел някой да ме потупа по рамото, нито пък някой да ми даде някакво признание.... На 47 год. съм и тщеславието вече не е част от мен отдавна. Идеята ми първо е да го запаля и да се повозя. Това е единственото което искам. После вероятно ще поискам да мога по всяко време да се повозя за малко, с жена ми и децата и да им разкажа за миналото и за хората от миналото... После ще видим. Плаши ме фактът, че ако започна, ще зарежа всичко друго,докато не го направя този Трабант. А точно сега не е добре да зарязвам всичко - доста процеси и хора зависят от мен. Още веднъж благодаря - не съм очаквал толкова отзиви тук. С удоволствие бих пил по бира с всеки от вас и да обсъдим кое, какво, как и каквото дойде.... Темата няма да умре.
|
Петък, 22.09.2023 г. 23:11 ч. |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 7 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|